• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

    Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Methylfenidaat (ritalin) + alcohol

cheeney

Newbie
Hallo iedereen, dit is mijn eerste trip report, dus excuses alvast als het niet goed geschreven is.

Ik wil mijn ervaringen met concerta 54mg (ritalin) met jullie delen.
Vanavond rond 21.00 kwam ik bij een vriend van mij thuis. Hij heeft adhd en slikt dus ritalin en concerta. Hij weet dat ik ritalin op zn tijd wel chill vind om te gebruiken, dus hij vroeg of ik wat pillen wou. Hij kwam aan met een potje concerta 54mg, hier heb ik 3 van genomen.

Deze dosis neem ik wel vaker, maar toch werd ik een beetje nerveus toen ik het genomen had omdat ik de laatste tijd niet zo lekker in m'n vel zit. Maar goed, ik had mezelf overtuigd dat het wel goed zou gaan.
Rond 22.00 uur zijn we begonnen met wat pilsjes drinken. Ik voelde nog niet veel van de concerta maar ik wist dat het eraan zat te komen.
Na een tijdje gingen we buiten even een sigaret roken, toen voelde ik de concerta langzaam beginnen in te werken, ik kreeg energie, een klein beetje een euforisch geboel en ik had zin om te praten. En praten deed ik. De tv stond aan maar ik kon me nauwelijks concentreren, ik wou eigenlijk alleen maar praten en meer drinken.
Hoe later het werd, hoe sterker de drank die we dronken. Rond 11 uur had ik een halve fles bacardi op, en voelde ik me aardig suf worden in mn hoofd. Ik voelde me niet zo zeer dronken, meer een combinatie van een heel erg mellow xtc trip en een beetje aangeschoten.

Mijn vrienden waren inmiddels stoned als een paar garnalen, ik heb toch maar nee gezegd tegen blowen, dat leek me niet verstandig.
Inmiddels was hets het middernacht, had ik nog een halve fles malibu op en begon ik me steeds beter te voelen. Alles was leuk, alles was grappig, het begon steeds meer als een xtc trip te voelen. Mijn hart ging tekeer, bewegen ging moeizaam en praten langzamerhand ook.. Ik had het gevoel dat ik voor eeuwig kon blijven drinken en. Dus.. Dat deed ik, de volgende fles drank ging open, ditmaal een italiaanse likeur. Hoe meer ik dronk, hoe suffer ik werd. Mijn vrienden zeiden dat ik eruit zag alsof ik van de wereld was, en zo voelde ik me ook.

Elke slok alcohol ging er met moeite in, maar iets in mij zei dat ik verder moest drinken, dat ik alles aan zou kunnen en me top zou voelen.
Well, I was wrong. Very wrong.

De klok sloeg 2 uur, ik was compleet van de wereld en mn stonede vrienden wouden slapen. Slapen zou onmogelijk worden voor mij wist ik. Na veel dronken gesmeek, hadden we een compromis gesloten. We zouden tot 3 uur doorgaan, maar dan moest ik wel 2 glazen sterke drank opdrinken binnen het uur. De tijd ging snel, voordat ik het wist was de tijd al bijna voorbij en had ik nog niet veel gedronken. Het eerste glas ging erin. Kotsneigingen kwamen op, ik had geen idee hoe ik dat andere glas nkg zou kunnen drinken, het voelde alsof ik mijn max had bereikt. Het euforische en energieke gevoel van de concerta had plaatsgemaakt voor een versufde dronkenheid. Niettemin was het nog steeds chill, wel op een hele andere manier.
Tijd verstreek, mijn vrienden gaven me nog een extra half uur om het andere glas op te drinken omdat ze zagen hoe ver heen ik was. 03:25, glas nog zo'n beetje vol, het werd toch echt tijd. Ik wist dat ik het niet binnen zou houden, maar ik ben een man van mn woord, dus het glas ging in een keer naar binnen.

Wat een hel was het, het moment dat ik het glas leeg had kwam de kots naar boven. Wel voelde ik me een stuk "wakkerder" daarna, het versufde gevoel was minder en ik kon weer helder nadenken, het was alsof ik net die concerta had geslikt en het een beetje begon in te werken. Ook kreeg ik weer zin om te praten, om uit te leggen aan mn vrienden hoe chill deze trip was geweest en hoe ik me nu ineens weer alerter voelde.

Rond 04.00 zijn we gaan slapen, mijn bedoeling was eigenlijk om thuis te slapen maar het leek me geen goed plan om midden in de nacht nog een halfuur naar huis te fietsen. Het is nu 04:45, ik lig op de bank, en ik heb het idee dat het nog wel even gaat duren tot ik de slaap kan vatten. Ik voel me nog steeds een beetje versufd en ik heb nog steeds lichamelijke tikjes (mn kaken bewegen als een gek). De euforie is nog steeds wel een beetje aanwezig, zolang ik maar ergens mee bezig ben. Als ik mijn telefoon weg leg en een poging doe om te slapen word ik vooral onrustig. Mn gedachtes lopen als een trein en ze laten me niet met rust.

Voor de mensen die nog steeds lezen.. Sorry dat het zo'n lang(dradig) verhaal is geworden. Dit report schrijven was een geweldige ervaring voor mij, alles wat in me opkwam heb ik hier kunnen zetten, en het heeft heel erg geholpen om tot rust te komen na deze trip.

Al met al, een geweldige avond! Mijn tip is: kijk uit met alcoholconsumptie. Door de concerta dacht ik dat ik zo veel kon drinken als ik wou zonder naar de klote te gaan, dus dronk ik meer dan normaal. maar dan op een gegeven moment kickt die alcohol ineens heel hard in en ben je compleet van de wereld.
Nogmaals mijn excuses dat het report zo immens lang is geworden. Aangezien ik nog steeds niet bepaald nuchter ben weet ik niet eens of alles goed samenhangend geschreven is, als iemand tips heeft hoor ik het graag!
Thanks for letting me share and a good night!
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je dit aan het einde van een avond stevig drinken hebt geschreven, dan heb je toch nog een redelijk samenhangend verhaal geschreven uiteindelijk.

Heb je ritalin of concerta gebruikt? In de titel staat ritalin, maar in de tekst heb je het over concerta. Gezien de dosering van de pillen moet je het overigens wel concerta zijn. Die twee zijn wel degelijk verschillend want ritalin wordt in 1 keer de volledige dosis methylfenidaat vrij gegeven en bij concerta wordt 22% in 1 keer vrij gegeven en de rest verspreid over 10 tot 12 uur. 3 Concerta pillen van 54mg in 1 keer slikken is voor recreatief gebruik ook niet heel slim eigenlijk. Daarmee heb je in 1 keer 35 mg binnen gekregen (al een relatief sterke dosering) en de overige 127 mg wordt over een enorm lange periode vrij gegeven. Dan kun je nog beter 1 concerta pil nemen en die volledig crushen, dan krijg je in 1 keer een flinke dosis binnen maar werkt het niet zo belachelijk lang door. Overigens is in 1 keer 54mg wel een erg zware dosis methylfenidaat.

Wat betreft het drinken, als ik je verhaal mag geloven heb je echt belachelijk veel gezopen dan wordt je vanzelf een keer misselijk en naar de klote natuurlijk. Maar lekkere vrienden heb je als die een deal met je sluiten om te blijven als je meer drinkt terwijl ze zien dat je al zwaar naar de klote bent, goede vrienden zouden juist tegen je moeten zeggen dat je genoeg hebt gehad.
 

cheeney

Newbie
Het was concerta, ik wist eigenlijk niet dat er zo veel verschil is. Meestal als ik het neem neem ik er 1 of 2 tegelijk, en als ik dan toch meer neem drink ik er niet veel bij.
Achja wat betreft die deal van het drinken, zij waren moe en wouden eigenlijk al slapen maarja ik wist dat ik dat toch niet zou kunnen. Dus toen ze zeiden oke maar dan moet je wel 2 glazen nog drinken dacht ik fuck it, challenge accepted. (en challenge completed dus dat was nice)

Na het schrijven van het report vannacht heb ik geprobeerd te slapen maar dat lukte voor geen meter. Mn oogleden wouden constant open zijn voor mn gevoel, kon ze niet langer dan een paar seconden dichthouden. Uiteindelijk ben ik rond 10 uur toch in slaap gevallen.. 5 minuten daarna was ik weer klaarwakker, maar voelde me al een stuk minder brak, thank god.
Wat ik overigens wel raar vind is dat ik een beetje xtc trekjes kreeg. Mn kaak bewoog random naar links en rechts, ik had een beetje zenuwtrekken in mn gezicht die ik normaal gesproken alleen tijdens of na xtc heb. Na het slapen was dat gelukkig al een stuk minder (mn ouders hadden me vermoord als ze het zagen)
 

Bobsacamano

Badass junkie
Word Ritalin en alcohol samen niet gemetaboliseerd naar Ethylpenidaat? Dat heb ik ergens gelezen in ieder geval.

Of was het dat Ethylpenidaat en Alcohol wordt gemetaboliseerd naar Methylpenidaat?
 

ooscaar

Wijs gebruiker
Ja waarom drink je er zoveel bij joh! En waarom grijpen je vrienden niet even in met dit soort acties. Stimulerende middelen en extreem veel zuipen kan toch erg gevaarlijk zijn samen. Je kan je te pletter zuipen en je drinkt inderdaad alles en iedereen onder de tafel totdat de alcohol echt te veel wordt en de methylfenidaat niet meer kan overheersen. Dit soort dingen kunnen heel anders aflopen (in slaap vallen op je rug, coma, overgeven, stikken) en je vrienden liggen dan ook zo stoned als een garnaal te slapen. Denk hier eens over na en hopelijk leer je ervan! :wink:

En het is nu ook al vaak genoeg gezegd, maar kom op: zo veel drinken is toch niet stoer? Wat vonden je vrienden hier achteraf van? Vinden zij het niet raar dat ze je nog hebben opgejut om nog maarliefst twee glazen sterke drank te drinken terwijl je al helemaal van de kaart was?

Dat gezegd hebbende, ik heb wel een beetje het idee dat je overdrijft met de hoeveelheden alcohol die je noemt. Het zou me namelijk verbazen als je nog zo een samenhangend verhaal kunt schrijven na zo veel alcohol (halve fles bacardi, halve fles malibu, twee glazen sterk), maar dat weet jij natuurlijk het beste.

Gelukkig is alles goed gegaan en heb je het zelfs nog naar je zin gehad!
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Het klinkt inderdaad echt als een ge-wel-dige avond zeg! Met super goeie vienden! :confused:
 

cheeney

Newbie
Hm ja verstandig was het niet, ik drink de volgende keer wel wat minder. Drinken vind ik zeker niet stoer, ik heb ook niet overdreven in hoeveel ik op had.
Toen ik mn halve maaginhoud leegkotste trok de ergste zatheid een beetje weg en voelde ik me vooral versufd van de concerta. Het report is nog redelijk samenhangend mede door autocorrect en doordat ik er zo'n beetje een uur aan besteed heb :P
 
Bovenaan