Hallo iedereen, dit is mijn eerste trip report, dus excuses alvast als het niet goed geschreven is.
Ik wil mijn ervaringen met concerta 54mg (ritalin) met jullie delen.
Vanavond rond 21.00 kwam ik bij een vriend van mij thuis. Hij heeft adhd en slikt dus ritalin en concerta. Hij weet dat ik ritalin op zn tijd wel chill vind om te gebruiken, dus hij vroeg of ik wat pillen wou. Hij kwam aan met een potje concerta 54mg, hier heb ik 3 van genomen.
Deze dosis neem ik wel vaker, maar toch werd ik een beetje nerveus toen ik het genomen had omdat ik de laatste tijd niet zo lekker in m'n vel zit. Maar goed, ik had mezelf overtuigd dat het wel goed zou gaan.
Rond 22.00 uur zijn we begonnen met wat pilsjes drinken. Ik voelde nog niet veel van de concerta maar ik wist dat het eraan zat te komen.
Na een tijdje gingen we buiten even een sigaret roken, toen voelde ik de concerta langzaam beginnen in te werken, ik kreeg energie, een klein beetje een euforisch geboel en ik had zin om te praten. En praten deed ik. De tv stond aan maar ik kon me nauwelijks concentreren, ik wou eigenlijk alleen maar praten en meer drinken.
Hoe later het werd, hoe sterker de drank die we dronken. Rond 11 uur had ik een halve fles bacardi op, en voelde ik me aardig suf worden in mn hoofd. Ik voelde me niet zo zeer dronken, meer een combinatie van een heel erg mellow xtc trip en een beetje aangeschoten.
Mijn vrienden waren inmiddels stoned als een paar garnalen, ik heb toch maar nee gezegd tegen blowen, dat leek me niet verstandig.
Inmiddels was hets het middernacht, had ik nog een halve fles malibu op en begon ik me steeds beter te voelen. Alles was leuk, alles was grappig, het begon steeds meer als een xtc trip te voelen. Mijn hart ging tekeer, bewegen ging moeizaam en praten langzamerhand ook.. Ik had het gevoel dat ik voor eeuwig kon blijven drinken en. Dus.. Dat deed ik, de volgende fles drank ging open, ditmaal een italiaanse likeur. Hoe meer ik dronk, hoe suffer ik werd. Mijn vrienden zeiden dat ik eruit zag alsof ik van de wereld was, en zo voelde ik me ook.
Elke slok alcohol ging er met moeite in, maar iets in mij zei dat ik verder moest drinken, dat ik alles aan zou kunnen en me top zou voelen.
Well, I was wrong. Very wrong.
De klok sloeg 2 uur, ik was compleet van de wereld en mn stonede vrienden wouden slapen. Slapen zou onmogelijk worden voor mij wist ik. Na veel dronken gesmeek, hadden we een compromis gesloten. We zouden tot 3 uur doorgaan, maar dan moest ik wel 2 glazen sterke drank opdrinken binnen het uur. De tijd ging snel, voordat ik het wist was de tijd al bijna voorbij en had ik nog niet veel gedronken. Het eerste glas ging erin. Kotsneigingen kwamen op, ik had geen idee hoe ik dat andere glas nkg zou kunnen drinken, het voelde alsof ik mijn max had bereikt. Het euforische en energieke gevoel van de concerta had plaatsgemaakt voor een versufde dronkenheid. Niettemin was het nog steeds chill, wel op een hele andere manier.
Tijd verstreek, mijn vrienden gaven me nog een extra half uur om het andere glas op te drinken omdat ze zagen hoe ver heen ik was. 03:25, glas nog zo'n beetje vol, het werd toch echt tijd. Ik wist dat ik het niet binnen zou houden, maar ik ben een man van mn woord, dus het glas ging in een keer naar binnen.
Wat een hel was het, het moment dat ik het glas leeg had kwam de kots naar boven. Wel voelde ik me een stuk "wakkerder" daarna, het versufde gevoel was minder en ik kon weer helder nadenken, het was alsof ik net die concerta had geslikt en het een beetje begon in te werken. Ook kreeg ik weer zin om te praten, om uit te leggen aan mn vrienden hoe chill deze trip was geweest en hoe ik me nu ineens weer alerter voelde.
Rond 04.00 zijn we gaan slapen, mijn bedoeling was eigenlijk om thuis te slapen maar het leek me geen goed plan om midden in de nacht nog een halfuur naar huis te fietsen. Het is nu 04:45, ik lig op de bank, en ik heb het idee dat het nog wel even gaat duren tot ik de slaap kan vatten. Ik voel me nog steeds een beetje versufd en ik heb nog steeds lichamelijke tikjes (mn kaken bewegen als een gek). De euforie is nog steeds wel een beetje aanwezig, zolang ik maar ergens mee bezig ben. Als ik mijn telefoon weg leg en een poging doe om te slapen word ik vooral onrustig. Mn gedachtes lopen als een trein en ze laten me niet met rust.
Voor de mensen die nog steeds lezen.. Sorry dat het zo'n lang(dradig) verhaal is geworden. Dit report schrijven was een geweldige ervaring voor mij, alles wat in me opkwam heb ik hier kunnen zetten, en het heeft heel erg geholpen om tot rust te komen na deze trip.
Al met al, een geweldige avond! Mijn tip is: kijk uit met alcoholconsumptie. Door de concerta dacht ik dat ik zo veel kon drinken als ik wou zonder naar de klote te gaan, dus dronk ik meer dan normaal. maar dan op een gegeven moment kickt die alcohol ineens heel hard in en ben je compleet van de wereld.
Nogmaals mijn excuses dat het report zo immens lang is geworden. Aangezien ik nog steeds niet bepaald nuchter ben weet ik niet eens of alles goed samenhangend geschreven is, als iemand tips heeft hoor ik het graag!
Thanks for letting me share and a good night!
Ik wil mijn ervaringen met concerta 54mg (ritalin) met jullie delen.
Vanavond rond 21.00 kwam ik bij een vriend van mij thuis. Hij heeft adhd en slikt dus ritalin en concerta. Hij weet dat ik ritalin op zn tijd wel chill vind om te gebruiken, dus hij vroeg of ik wat pillen wou. Hij kwam aan met een potje concerta 54mg, hier heb ik 3 van genomen.
Deze dosis neem ik wel vaker, maar toch werd ik een beetje nerveus toen ik het genomen had omdat ik de laatste tijd niet zo lekker in m'n vel zit. Maar goed, ik had mezelf overtuigd dat het wel goed zou gaan.
Rond 22.00 uur zijn we begonnen met wat pilsjes drinken. Ik voelde nog niet veel van de concerta maar ik wist dat het eraan zat te komen.
Na een tijdje gingen we buiten even een sigaret roken, toen voelde ik de concerta langzaam beginnen in te werken, ik kreeg energie, een klein beetje een euforisch geboel en ik had zin om te praten. En praten deed ik. De tv stond aan maar ik kon me nauwelijks concentreren, ik wou eigenlijk alleen maar praten en meer drinken.
Hoe later het werd, hoe sterker de drank die we dronken. Rond 11 uur had ik een halve fles bacardi op, en voelde ik me aardig suf worden in mn hoofd. Ik voelde me niet zo zeer dronken, meer een combinatie van een heel erg mellow xtc trip en een beetje aangeschoten.
Mijn vrienden waren inmiddels stoned als een paar garnalen, ik heb toch maar nee gezegd tegen blowen, dat leek me niet verstandig.
Inmiddels was hets het middernacht, had ik nog een halve fles malibu op en begon ik me steeds beter te voelen. Alles was leuk, alles was grappig, het begon steeds meer als een xtc trip te voelen. Mijn hart ging tekeer, bewegen ging moeizaam en praten langzamerhand ook.. Ik had het gevoel dat ik voor eeuwig kon blijven drinken en. Dus.. Dat deed ik, de volgende fles drank ging open, ditmaal een italiaanse likeur. Hoe meer ik dronk, hoe suffer ik werd. Mijn vrienden zeiden dat ik eruit zag alsof ik van de wereld was, en zo voelde ik me ook.
Elke slok alcohol ging er met moeite in, maar iets in mij zei dat ik verder moest drinken, dat ik alles aan zou kunnen en me top zou voelen.
Well, I was wrong. Very wrong.
De klok sloeg 2 uur, ik was compleet van de wereld en mn stonede vrienden wouden slapen. Slapen zou onmogelijk worden voor mij wist ik. Na veel dronken gesmeek, hadden we een compromis gesloten. We zouden tot 3 uur doorgaan, maar dan moest ik wel 2 glazen sterke drank opdrinken binnen het uur. De tijd ging snel, voordat ik het wist was de tijd al bijna voorbij en had ik nog niet veel gedronken. Het eerste glas ging erin. Kotsneigingen kwamen op, ik had geen idee hoe ik dat andere glas nkg zou kunnen drinken, het voelde alsof ik mijn max had bereikt. Het euforische en energieke gevoel van de concerta had plaatsgemaakt voor een versufde dronkenheid. Niettemin was het nog steeds chill, wel op een hele andere manier.
Tijd verstreek, mijn vrienden gaven me nog een extra half uur om het andere glas op te drinken omdat ze zagen hoe ver heen ik was. 03:25, glas nog zo'n beetje vol, het werd toch echt tijd. Ik wist dat ik het niet binnen zou houden, maar ik ben een man van mn woord, dus het glas ging in een keer naar binnen.
Wat een hel was het, het moment dat ik het glas leeg had kwam de kots naar boven. Wel voelde ik me een stuk "wakkerder" daarna, het versufde gevoel was minder en ik kon weer helder nadenken, het was alsof ik net die concerta had geslikt en het een beetje begon in te werken. Ook kreeg ik weer zin om te praten, om uit te leggen aan mn vrienden hoe chill deze trip was geweest en hoe ik me nu ineens weer alerter voelde.
Rond 04.00 zijn we gaan slapen, mijn bedoeling was eigenlijk om thuis te slapen maar het leek me geen goed plan om midden in de nacht nog een halfuur naar huis te fietsen. Het is nu 04:45, ik lig op de bank, en ik heb het idee dat het nog wel even gaat duren tot ik de slaap kan vatten. Ik voel me nog steeds een beetje versufd en ik heb nog steeds lichamelijke tikjes (mn kaken bewegen als een gek). De euforie is nog steeds wel een beetje aanwezig, zolang ik maar ergens mee bezig ben. Als ik mijn telefoon weg leg en een poging doe om te slapen word ik vooral onrustig. Mn gedachtes lopen als een trein en ze laten me niet met rust.
Voor de mensen die nog steeds lezen.. Sorry dat het zo'n lang(dradig) verhaal is geworden. Dit report schrijven was een geweldige ervaring voor mij, alles wat in me opkwam heb ik hier kunnen zetten, en het heeft heel erg geholpen om tot rust te komen na deze trip.
Al met al, een geweldige avond! Mijn tip is: kijk uit met alcoholconsumptie. Door de concerta dacht ik dat ik zo veel kon drinken als ik wou zonder naar de klote te gaan, dus dronk ik meer dan normaal. maar dan op een gegeven moment kickt die alcohol ineens heel hard in en ben je compleet van de wereld.
Nogmaals mijn excuses dat het report zo immens lang is geworden. Aangezien ik nog steeds niet bepaald nuchter ben weet ik niet eens of alles goed samenhangend geschreven is, als iemand tips heeft hoor ik het graag!
Thanks for letting me share and a good night!