Methylone weer op de legale markt! (Getest)

Angramar Temenos

Badass junkie
Methylone terug van weggeweest

Methylone is weer op de legale markt. Nadat Explosion werd verboden in 2004(?) was het aardig stil rondom methylone, maar het is niet op de opiumlijst gezet, wat blijkbaar weer een enorm speelveld creeërt. Schijnt dat het weer verkocht wordt in smartshops, in twee vormen:

Scent, een "sensuele luchtverfrisser". "Never consume more than one bottle. Not for human consumption".

En: APK, wat wordt verkocht als poetsolie voor messen en scharen. Beide kosten in de locale Smartshop 15 euro.


Na hardgrondige geruchten te hebben gehoord, heb ik deze middelen zelf gekocht, in een flesje (flugel) gedaan, en naar het locale testcentrum geweest om te laten testen. De resultaten waren duidelijk: Methylenedioxymethcathion, oftewel Methylone.


Hoe kan dit?
Nadat ik dit heb nagevraagd bij de locale smartshop, blijkt dat methylone niet mag worden verkocht, maar dat met een gedoogvergunning methylonehoudende producten die niet geschikt zijn voor menselijke consumptie mag verkopen, onder het mom van "het is een ingredient, als het niet als drugs wordt verkocht mag het verwerkt worden in huishoudbenodigheden." Dat is in ieder geval wat de smartshopeigenaar mij heeft verteld.

:hearteyes: Kromme Nederlandse drugswetgeving!
 

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik adverteer niks illegaals, de shops mogen het legaal verkopen zolang ze niet erbij vertellen dat je het moet consumeren. Ik heb expliciet bij de eigenaar gevraagd of ik het op internet mocht zetten etc. Dat kon gewoon, het is 100% legaal.
 

Bartyo

Bewuste gebruiker
Methylone onder de naam van een sensuele luchtverfrisser en poetsmiddel klinkt dan wel een beetje ver gezocht maar binnenkort misschien dan toch eens een kans geven :)

Thanks for the info :smoke:
 

Spor

Wijs gebruiker
Heb het ook wel eens gelezen van MDMA... Dat ze dat in een "luchtverfrisser" stopte.

Maar dat mocht natuurlijk niet

Met methylone zou het best kunnen denk ik.
 

TrippyShit

Badass junkie
Spor zei:
Heb het ook wel eens gelezen van MDMA... Dat ze dat in een "luchtverfrisser" stopte.

Maar dat mocht natuurlijk niet

Met methylone zou het best kunnen denk ik.

Methylone werd al eerder verkocht als luchtverfrisser onder de naam explosion. Dat werd illegaal gemaakt dus ik snap niet waarom het nou wel weer verkocht mag worden? Ach, anders heb je altijd de methylone kristallen nog he..
 

Angramar Temenos

Badass junkie
Het verschil zit hem in de gedoogvergunning. Die krijg je wel als je de luchtverfrisser verkoopt als luchtverfrisser, maar niet als je de luchtverfrisser verkoopt als drugs. Methylone is nooit illegaal gemaakt, alleen de verkoop ervan wel, MITS het als drugs wordt verkocht DOOR DE SMARTSHOP. Maar er zit weer een maas in; Als de smartshop het verkoopt als luchtverfrisser kan het weer. Maar als de smartshop de luchtverfrisser verkoopt als drugs, dan niet...

Lekkere wetgeving hebben we hier, ofniet?
 

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Boodschappenlijstje:

2 stuks luchtverfrisser
50 slagroompatronen
100 balonnen
slagroomkidde
4 stuks salie wierook


hm, en dan mensen maar denken dat je een feestje gaat houden
 

tomz0r

Badass junkie
Spor zei:
Heb het ook wel eens gelezen van MDMA... Dat ze dat in een "luchtverfrisser" stopte.

Maar dat mocht natuurlijk niet

Met methylone zou het best kunnen denk ik.

Ze staan allebei op lijst 1 van de opiumwet. Er zit niet veel verschil tussen qua wetgeving behalve dat MDMA veel actiever opgespoord wordt.

En dit lijkt me onmogelijk, het werd al verkocht als luchtverfrisser en niet als drug. Er stond zelfs op de buisjes dat het niet voor orale inname was.
En ze hebben het niet voor niets verboden.
 

Angramar Temenos

Badass junkie
tomz0r zei:
Spor zei:
Heb het ook wel eens gelezen van MDMA... Dat ze dat in een "luchtverfrisser" stopte.

Maar dat mocht natuurlijk niet

Met methylone zou het best kunnen denk ik.

Ze staan allebei op lijst 1 van de opiumwet. Er zit niet veel verschil tussen qua wetgeving behalve dat MDMA veel actiever opgespoord wordt.

En dit lijkt me onmogelijk, het werd al verkocht als luchtverfrisser en niet als drug. Er stond zelfs op de buisjes dat het niet voor orale inname was.
En ze hebben het niet voor niets verboden.

Nee, ze hebben het voor hun smerige, ratachtige gristenengod verboden.
 

tomz0r

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
tomz0r zei:
Spor zei:
Heb het ook wel eens gelezen van MDMA... Dat ze dat in een "luchtverfrisser" stopte.

Maar dat mocht natuurlijk niet

Met methylone zou het best kunnen denk ik.

Ze staan allebei op lijst 1 van de opiumwet. Er zit niet veel verschil tussen qua wetgeving behalve dat MDMA veel actiever opgespoord wordt.

En dit lijkt me onmogelijk, het werd al verkocht als luchtverfrisser en niet als drug. Er stond zelfs op de buisjes dat het niet voor orale inname was.
En ze hebben het niet voor niets verboden.

Nee, ze hebben het voor hun smerige, ratachtige gristenengod verboden.

Of om de mensen te beschermen tegen een middel waar weinig over bekend is en mogelijk (hoogstwaarschijnlijk) risicovol is.
 

azgaza

Badass junkie
Ze zouden in plaats van verbieden natuurlijk ook gewoon onderzoek kunnen doen naar de risico's en er achter komen hoe groot die precies zijn, als het niet bekend is kan het net zo goed heel erg mee vallen (tegen vallen kan natuurlijk ook, maar goed dan hebben ze tenminste een goede rede).
 

tomz0r

Badass junkie
azgaza zei:
Ze zouden in plaats van verbieden natuurlijk ook gewoon onderzoek kunnen doen naar de risico's en er achter komen hoe groot die precies zijn, als het niet bekend is kan het net zo goed heel erg mee vallen (tegen vallen kan natuurlijk ook, maar goed dan hebben ze tenminste een goede rede).

Verbieden van dingen die potentieel schadelijk kunnen zijn is gewoon logisch en vind ik ook goed. De staat heeft een zorgfunctie.
Dat geldt niet alleen voor drugs, maar bijvoorbeeld ook voor genetisch gemanipuleerd vlees. Wie weet wat voor misvormingen en kanker dat allemaal zou kunnen veroorzaken.

Ze moeten onderzoek stimuleren, maar de stof zeker niet legaliseren tot die tijd naar mijn mening. Dan zou ik nog eerder voor MDMA gaan vanwege het "veiligere" profiel omdat er meer over bekend is.
 

Oom Klaas

Badass junkie
loadrunner zei:
Boodschappenlijstje:

2 stuks luchtverfrisser
50 slagroompatronen
100 balonnen
slagroomkidde
4 stuks salie wierook


hm, en dan mensen maar denken dat je een feestje gaat houden

+10, je wilt gewoon een lekker geurende woonkamer met mooie balonnen en veel slagroom :)
 

azgaza

Badass junkie
tomz0r zei:
azgaza zei:
Ze zouden in plaats van verbieden natuurlijk ook gewoon onderzoek kunnen doen naar de risico's en er achter komen hoe groot die precies zijn, als het niet bekend is kan het net zo goed heel erg mee vallen (tegen vallen kan natuurlijk ook, maar goed dan hebben ze tenminste een goede rede).

Verbieden van dingen die potentieel schadelijk kunnen zijn is gewoon logisch en vind ik ook goed. De staat heeft een zorgfunctie.
Dat geldt niet alleen voor drugs, maar bijvoorbeeld ook voor genetisch gemanipuleerd vlees. Wie weet wat voor misvormingen en kanker dat allemaal zou kunnen veroorzaken.

Ze moeten onderzoek stimuleren, maar de stof zeker niet legaliseren tot die tijd naar mijn mening. Dan zou ik nog eerder voor MDMA gaan vanwege het "veiligere" profiel omdat er meer over bekend is.

Dat zou ook eerder mijn keuze zijn, en ik ben natuurlijk ook voor het her-onderzoeken (of nog eens goed bekijken van eerdere onderzoeken) van een aantal van de al illegale drugs, maar dat zit er ook echt niet aan te komen. Ze zouden best in kunnen zien dat als ze deze dingen verbieden, zonder onderzoek, dat mensen weer andere nieuwe middelen gaan zoeken met mogelijk nog wel grotere risico's voor de legale markt, zoals dat 2c-t-7 een tijdje te koop was, wat best makkelijk dodelijk kan zijn (zie erowid voor bronnen daarover) terwijl het flink wat eerder te koop 2c-b haast geen bekende ongelukken heeft gegeven (maar daar is helaas ook nooit goed onderzoek naar gedaan). Ik vind het gewoon jammer dat ze in plaats van kijken of een stof echt risico's heeft het gewoon meteen op de lijst van verboden zetten als het goed werkt en dat er met haast alle recenter uitgevonden stoffen gewoon geen goed onderzoek is gedaan. Dat is jammer.
 

acidboy

Badass junkie
loadrunner zei:
Boodschappenlijstje:

2 stuks luchtverfrisser
50 slagroompatronen
100 balonnen
slagroomkidde
4 stuks salie wierook


hm, en dan mensen maar denken dat je een feestje gaat houden

Maar dat ga je dan toch eigenlijk ook gewoon? :grin:
 

honingolie

Bewuste gebruiker
De Inspectie voor de Gezondheidszorg heeft als toezichthouder geconcludeerd dat Explosion een niet-geregistreerd geneesmiddel is vanwege de farmaceutische vorm waarin het wordt aangeboden en de psychoactieve werking. Op grond van de Wet op de Geneesmiddelenvoorziening is het verboden niet-geregistreerde geneesmiddelen te bereiden of te verkopen. Deze overtreding is strafbaar gesteld in de Wet Economische Delicten. Overtreding kan bestraft worden met maximaal zes jaar gevangenisstraf.

bron: Antwoord van minister Hoogervorst op vraag 1468 van kamerleden Timmer en Albayrak, te vinden op www.overheid.nl/op/index.html
 

Atropa

Bewuste gebruiker
In 2005 stond ik eens in de RAI waar die buisjes gewoon verkocht werden bij een stand. Maar echt storm liep het niet. 12.50 per buisje en iedereen was er ronduit sceptisch over.

Op Partyflock heeft het vol gestaan met korte reports en vrijwel iedereen kreeg er een buzz van en een wat opgewektere stemming. Toen het verbod er kwam, was het door iedereen al terzijde geschoven.
 

Moker

Bewuste gebruiker
ik heb gister de scent geprobeert, en het leek zoals ik ook op erwoid las net alsof je in een hele lichte heldere trip zit. Toen ben ik maar een joint gaan roken dit was wel erg lekker voelde me toen erg euforisch. Maar ongeveer anderhalf uur nadat het begon te werken kreeg ik best wel last van de temp je weet niet of je het nu koud hebt of dat je het nou warm hebt en dat was niet prettig. verder moest ik voordat ik mijn joint ging draaien eerst mijn handen afdrogen want die waren nat van het zweet :grin:

Zaterdag ga ik de andere helft proberen. En over een tijdje de APK maar eens kopen. Maar ik vind het niet een echte xtc vervanger effecten zijn wel aardig verschillend.

moker,
 

Moker

Bewuste gebruiker
HarryNak zei:
Hoeveel porties zitten er in 1 zo'n apparaat van 15 e?

in Scent zitten 2 porties en APK is 15 euro voor 1 keer. Beetje duur eigenlijk :P
maar ze verkopen daar ook nog steeds zoo7 dus weet nog niet wat het word volgende keer, ben ook wel erg nieuwschierig naar zoo7.
 

nicolai

Wijs gebruiker
aan de prijzen te zien kun je dus beter gewoon mdma nemen?

en kan iemand vertellen in hoeverre de vergelijking met mdma opgaat.
 

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Och 7,50 is toch goedkoper dan een avondje alcohol.

Ik heb trouwens nog geen smartshops tegengekomen die methylone en dat apk (4-flour) hebben. Is er toevallig een in Amsterdam die dit heeft, of ergens anders? :rolleyes:
 
Bovenaan