• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

    Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Mijn eerste keer trippen; 2cb.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
18-19mg 2cb.
Voor het eerst ga ik trippen, of althans dat hoop ik. Ik heb geen enkele ervaring met trippen of hallucineren.
Previous ervaringen: mdma, coke, wiet, hasj en alcohol. Oja spacecake en een keer hasj melk. Was geen succes... En dan druk ik mezelf zachtjes uit. :kots:

Ik heb van alles in huis gehaald qua eten, drinken, snacks etc. Geen idee of ik trek krijg maar dan heb ik het maar in huis. Sowieso schijnt eten je een heel apart gevoel te geven.
Jointje ligt klaar voor later in de trip of tijdens de come down. Voorlopig nog niet want ik wil graag het pure 2cb gevoel beleven. Ook heb ik toch wat valeriaan tabletjes klaar gelegd. Voor als ik te hard ga.
Waar ik op hoop: visuals! Dat zou ik heel graag meemaken! Verder gewoon het trippen en de euforie. Nu hopen dat mijn verwachtingspatroon niet te hoog is.

18.00 inname 18-19mg 2cb
Beetje gespannen maar vooral heel veel zin om iets nieuws te beleven!

19.00
Ik voel en merk nog niets. Een klein beetje ongemakkelijk gevoel in mijn maag maar niet meer dan dat. Ook gaap ik vrij veel.

19.20
Ik voel mij een tikkie misselijk maar als je het "weg stuurt" is het weg. schaduwen beginnen te ademen. Vooral op grijze en witte oppervlaktes. Ook kijk ik net naar mijn ipad en het lijkt alsof er een fel licht boven mij word geschenen.
Ik blijf wel gapen en zou zelfs kunnen slapen.. Echt!

19.30
Nog steeds misselijk. Begin wat smile op mijn gezicht te krijgen en voel me gewoon lekker happy. Nee niet echt happy, lekker!
Al is dat gapen en willen slapen wel en dingetje moet ik zeggen...
ik deed net mijn ogen dicht en zag een soort kermis lampen zoals bij een attractie. Van die gekleurde neon lampjes. In strepen, rondjes of gewoon iets. De achtergrond is pikzwart. Maar zwarter dan zwart. Daarom zijn die lampjes ook zo mooi! Ow wacht! Het heeft iets weg van Mario Kart! Of nee toch niet, het is geen baan. Maar wel hetzelfde type lampjes als dat level op die kermis of flipperkast. Ja met die flipperkast.

20.45
Wat? Ik word wakker! Ik heb echt een uur geslapen.. Kijk nog eens naar mijn laatste notitie en de tijd nu, ja ruim een uur. Niets gedroomd maar echt geslapen.
Ik zit wel nog in de piek merk ik. Althans ik gok dat het na 2 uur en 3 kwartier niet meer heftiger zal worden.

Ik wil wel iets eten. Niet echt trek maar ik eet avonds altijd iets. Broodje met hagelslag en boter word het. Na een paar happen hoef ik niet meer, de misselijkheid komt terug. Eigenlijk wil ik weer even liggen maar dat ga ik niet doen. Ik heb geen zin mijn halve trip te slapen..

21.00
Op wat golvende schaduwen en verkleurende dingen in mijn huis (de tafel golfde van crème kleurig naar oud roze en oud bordeaux rood.)
Ook voel ik me niet bijzonder vrolijk, happy of euforisch. Zover vind ik het wel een beetje tegenvallen eigenlijk.

Ik spice het een beetje up hoop ik met een jointje. Wel voorzichtig een trekje en wachten het schijnt nogal de trip te kunnen versterkten. Niks, nog maar een trekje.
Zo heheh! Dat is wel een lekker gevoel! Dat spiced het zeker een beetje up! :stoned:
De kleuren en golven worden steeds duidelijker en feller gekleurd, ja nu wordt het wel mooi! Nog maar een trekje.
Geinig zeg, een paar trekjes van een joint maken je echt stoned! In combi met die kleuren en de meligheid is het nu wel leuk! :hearteyes:

Sjit, ineens moet ik aan Koes denken! What the duck doet Koes in mijn trip? Ojaa die wilde weer eens goed stoned worden! Haha nou Koes, neem wat 2cb en rook dan een joint, lig je opgerold onder de bank van stonedheid! Neeee niet doen he Koes, geintje man! Ja met die gast weet je het nooit.

De misselijkheid zakt ook weg! Dat is dus op dit moment het ei van Columbus! Een joint! (Ziet een VOC schip op de muur)
Wauw wat had ik graag mee gevaren met Columbus.. Een zwaar hard (waarschijnlijk kort) leven maar je komt nog eens ergens!

Ik ga maar eens plassen. Zo haahaa! Dat licht in de wc maakt alles nog ademender en golvender! Plassen gaat gewoon gelukkig..

22.00
De piek is voorbij. Het zakt allemaal wat af en de joint voelt nog wel lekker en dan komen de golven en kleuren wel terug maar zonder zijn ze weg.
Ik zit zo langzaam aan te denken wat ik nou van 2cb vindt.. Tsja.
"Eerst maar eens wat eten" zei likkepot, "waar haal je dat vandaan?" zei ringeling. "Uit de koelkast natuurlijk!" zei het kleine ding. Hoe heette die middelvinger ook alweer in dat rijmpje en wat zei die? Ben het kwijt. :flushed:

Het worden toastjes met sambal smeerkaas en Paturain! Zow dat vliegt er in als koek zeg! Ik heb honger gekregen! Als toetje nog 2 roze koeken...

23.00
Rustig rook ik de andere helft van mijn jointje op. Daarna langzaam aan de boel opruimen en de kat eten geven. Dan nog even zitten met een jointje en wederom was een halve voldoende. De rest in een buisje voor morgen.

Ik heb heerlijk geslapen! Echt als een roosje! Werd fris en fruitig wakker en trek in een goed ontbijt. Daarna gesport en nog even op een verjaardag langs geweest. Nu ben ik wel erg moe hoor.. Geen kater gevoel zoals met alcohol, coke of xtc maar wel echt moe.

Conclusie:
Leuk? Ja! Soms saai? Ja!
Het was geen topper voor mij. Ik bleef behoorlijk last houden van de bodyload. De misselijkheid was soms weg hoor maar toch wel vaak aanwezig, ook tijdens de trip. Niet dat ik moest overgeven en ook niet bijna maar wel misselijk. Koud-warm, klam zweet soms. Het slaperig viel mij ook wel tegen. Is dat een bekend fenomeen bij 2cb?
Ik kan mij niet echt voorstellen dit op een festival te nemen. Ik had totaal geen behoefte aan muziek of dansen. Ik heb zo goed als de hele trip op de bank geplakt gezeten. Zelfs geslapen. Even een kijkje in de tuin maar het was al zo goed als donker.
Ook heb ik geen euforie gevoeld. Ja met de joint erbij wel.
High gevoel had ik wel. Ik was duidelijk onder invloed. Opzich een lekkere high, als die bodyload niet zo zwaar was.
Ook heb ik qua denkwijzen en emoties niet veel mee gemaakt. Af en toe dacht ik juist niet helder en verder dacht ik niet echt veel. Snap je? Hahahaha!

Ik denk dat ik het nog wel een keer wil proberen. Alleen weet ik niet of ik nou meer moet nemen of juist minder en een joint erbij? Of is dit niet iets voor mij? Ik ben wel nieuwsgierig geworden en wil wel meer mee maken. Meer visuals en misschien meer happy-euforie gevoel. Minder sufheid maar ook minder bodyload/misselijkheid.
Het kan een tweede keer anders uitpakken heb ik begrepen. Elke keer kan anders zijn ook al neem je dezelfde dosis. Of heb ik dat mis?
Misschien is het leuker met meerdere mensen? Dan houd je elkaar misschien wat actief en ondernemend. Al moet ik zeggen dat ik praten vreemd vond. Niet moeilijk maar vreemd. Ik sprak tegen de kat en vond het gewoon vreemd.
De kat dat was trouwens wel lachen! Toen ik geblowd had werden de golven en ademen veel sterker en wat was die kat lelijk zeg! Onwijs nors keek tie en alles ademde! Maar hij lag gewoon stil te slapen hahaha!

Dat was mijn rapportje. Ik hoop dat het bevalt. Heel speciaal is het niet denk ik. Suggesties, tips en aanwijzingen zijn zeker welkom. :blush:

De Dunne
 
Laatst bewerkt:

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Leuk rapport! Haha, moest enorm lachen om je Koes opmerking. :tearsofjoy: Fijn dat het met die joint een stuk leuker werd in ieder geval, qua advies voor toekomst met doseren laat ik maar over aan de mensen met meer ervaring met 2c-b. Bij mij geeft 2c-b te weinig effect om daar iets zinnigs over te zeggen. Thanks voor het delen van je ervaring! :grinning:
 

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Leuk report ja!

Echt slaperig worden herken ik niet, maar het gapen is wel heel typisch voor 2C-B (overigens ook voor psilocybine, mocht je dat ooit gaan proberen). Ik gaap mij ook helemaal een ongeluk in de come-up, tot tranen toe. Vind het wel komisch dat je in slaap bent gevallen tijdens je eerste keer psychedelica haha, al is dat wellicht niet helemaal wat je wilde. :wink:

Als ik het zo lees kun je qua intensiteit misschien wel wat hoger gaan zitten met de dosering, ik denk wel dat je dat aankunt. Maar ik durf dat je niet aan te gaan raden, omdat 2C-B inderdaad best wel wat bodyload geeft en ik geloof wel dat bekend is dat die kan toenemen met het verhogen van de dosering. Het is aan jou of je dit wil proberen. Bleef de bodyload gedurende de hele trip of trok die later weg?

Jammer dat je geen euforie hebt gevoeld. Maar het is wat jij zegt: de ene voor de andere keer kan anders uitpakken. Daarbij kan een specifieke drug ook gewoon een andere uitwerking hebben op verschillende personen. De meningen over 2C-B zijn volgens mij best wel verdeeld: er zijn mensen die het super vinden maar ook mensen die het - ook op hogere doseringen - underwhelming vinden (zoals Sanne dus ook al zegt hierboven).

Ik heb recent met mijn zusje, die amper ervaring heeft met trippen, een 2C-B avondje gehouden en dat was echt een geslaagde avond. Het is een socialere drug dan de meer serieuze psychedelica zoals psilo en LSD die je meer in jezelf laten keren. Zou de mogelijkheid om het eens met anderen te doen dus zeker nog niet uitsluiten!
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Leuk report ja!

Echt slaperig worden herken ik niet, maar het gapen is wel heel typisch voor 2C-B (overigens ook voor psilocybine, mocht je dat ooit gaan proberen). Ik gaap mij ook helemaal een ongeluk in de come-up, tot tranen toe. Vind het wel komisch dat je in slaap bent gevallen tijdens je eerste keer psychedelica haha, al is dat wellicht niet helemaal wat je wilde. :wink:

Als ik het zo lees kun je qua intensiteit misschien wel wat hoger gaan zitten met de dosering, ik denk wel dat je dat aankunt. Maar ik durf dat je niet aan te gaan raden, omdat 2C-B inderdaad best wel wat bodyload geeft en ik geloof wel dat bekend is dat die kan toenemen met het verhogen van de dosering. Het is aan jou of je dit wil proberen. Bleef de bodyload gedurende de hele trip of trok die later weg?

Jammer dat je geen euforie hebt gevoeld. Maar het is wat jij zegt: de ene voor de andere keer kan anders uitpakken. Daarbij kan een specifieke drug ook gewoon een andere uitwerking hebben op verschillende personen. De meningen over 2C-B zijn volgens mij best wel verdeeld: er zijn mensen die het super vinden maar ook mensen die het - ook op hogere doseringen - underwhelming vinden (zoals Sanne dus ook al zegt hierboven).

Ik heb recent met mijn zusje, die amper ervaring heeft met trippen, een 2C-B avondje gehouden en dat was echt een geslaagde avond. Het is een socialere drug dan de meer serieuze psychedelica zoals psilo en LSD die je meer in jezelf laten keren. Zou de mogelijkheid om het eens met anderen te doen dus zeker nog niet uitsluiten!

Nee ik wilde niet in slaap vallen maar het gebeurde! Is dat vreemd? Gapen was idd erg intens!
De bodyload was er bijna de hele tijd. De misselijkheid af en aan tijdens de trip en in de come up de hele tijd.
Ik heb nu niet echt niemand in mijn omgeving die het zou willen en van wie ik wil dat zei het weten. Misschien in de toekomst eens. Ik wil het misschien nog eens alleen doen. Misschien.
 

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Fijn report. Goed idee om dat jointje te roken. Versterkt altijd de trip in positieve zin volgens mijn ervaringen.

Dat slapen is zeker niet abnormaal. Heb je deze week gewerkt? Zelf ook nog voorgehad na een werkweek dat ik van 18mg in slaap viel. 2cb maakt je redelijk sloom. Ben ook van mening dat ik het niet zou doen op een feest.
 

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Fijn report. Goed idee om dat jointje te roken. Versterkt altijd de trip in positieve zin volgens mijn ervaringen.
Niet in mijn... Wees er voorzichtig mee, psychedelica en wiet combineren. Het gaat misschien heel lang goed, maar dan... Absoluut niet bedoeld om iemand bang te praten, maar het komt nogal eens voor dat mensen vreselijk slecht gaan met deze combo.


Leuk report en interessante ervaring trouwens. Dat van dat slapen op 2C-B ken ik niet. Met een kat trippen wil ik ook echt nog eens doen!

En je zou nog eens iets meer kunnen nemen, maar eigenlijk zou ik je meer aanraden eens (samen met anderen) een lage dosis truffels ofzo te nemen. Grotere kans dat je dan een echte trip krijgt denk ik.
 

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Niet in mijn... Wees er voorzichtig mee, psychedelica en wiet combineren. Het gaat misschien heel lang goed, maar dan... Absoluut niet bedoeld om iemand bang te praten, maar het komt nogal eens voor dat mensen vreselijk slecht gaan met deze combo.

Met de intense middelen kan ik me daar ook wel in vinden en dan zou ik zelfs een joint volledig uit de trip laten. Bij 2cb kan het toch wel altijd plezieren.
 

Sprokkie

Bewuste gebruiker
Met de intense middelen kan ik me daar ook wel in vinden en dan zou ik zelfs een joint volledig uit de trip laten. Bij 2cb kan het toch wel altijd plezieren.
Ik geniet toch wel altijd heel erg van een jointje als ik Lsd gebruik. Wel hasj dan geen wiet..
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Fijn report. Goed idee om dat jointje te roken. Versterkt altijd de trip in positieve zin volgens mijn ervaringen.

Dat slapen is zeker niet abnormaal. Heb je deze week gewerkt? Zelf ook nog voorgehad na een werkweek dat ik van 18mg in slaap viel. 2cb maakt je redelijk sloom. Ben ook van mening dat ik het niet zou doen op een feest.

Ik heb een lang weekend vrij. Wel gewerkt tot en donderdag.
Ik zou het toch prettiger vinden als je niet zo slaperig zou worden.
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mooi om te lezen dat alles goed is gegaan. In slaap vallen met 2C-B heb ik nog niet eerder gehoord. Er sloom en gaperig van worden is wel heel gebruikelijk in ieder geval.

2C-B is een vrij sociale drug, dus denk wel dat het wat meer tot zijn recht komt in gezelschap voor je. In je eentje zul je wat meer je best moeten doen om jezelf te vermaken. Je gaf aan geen behoefte te hebben aan muziek, maar heb je überhaupt wat opgezet? Want muziek is vooral erg euforisch op 2C-B en kan je ook wat makkelijker in een actieve stemming brengen.

Voor een volgende keer zou je de dosis wat omhoog kunnen doen, maar de bodyload zal wel toenemen. Dus het is aan jou om te bepalen of je dat wilt. Sowieso zou ik gewoon lekker erbij blowen, dat maakt alles een stuk intenser zoals je gemerkt hebt.
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Mooi om te lezen dat alles goed is gegaan. In slaap vallen met 2C-B heb ik nog niet eerder gehoord. Er sloom en gaperig van worden is wel heel gebruikelijk in ieder geval.

2C-B is een vrij sociale drug, dus denk wel dat het wat meer tot zijn recht komt in gezelschap voor je. In je eentje zul je wat meer je best moeten doen om jezelf te vermaken. Je gaf aan geen behoefte te hebben aan muziek, maar heb je überhaupt wat opgezet? Want muziek is vooral erg euforisch op 2C-B en kan je ook wat makkelijker in een actieve stemming brengen.

Voor een volgende keer zou je de dosis wat omhoog kunnen doen, maar de bodyload zal wel toenemen. Dus het is aan jou om te bepalen of je dat wilt. Sowieso zou ik gewoon lekker erbij blowen, dat maakt alles een stuk intenser zoals je gemerkt hebt.

Muziek heb ik niet opgehad nee. Ik was echt zo loom en lui. Dat vind ik wel een nadeel eigenlijk. Kan ook zijn omdat ik buiten mdma en coke nooit hardrugs op had en dus een "upper" effect verwachtte. Een verkeerd verwachtingspatroon.

Ik hoop eens met anderen te gebruiken maar ik ben in mijn omgeving de enige "echte" gebruiker. Een enkeling blowt wel eens of doet een pilletje of een snuifie maar zonder interesse echt en informatie. (En verstand vaak) Ik wil echt meer ontdekken en er over weten.

Die bodyload is wel echt vervelend hoor. Ik zou graag meer nemen maar de bodyload houd mij tegen nu. Ik ga tzt nog wel een keer de 18-19 mg doen. Ik weet nu hoe het voelt en wat er kan gebeuren. Ook zal ik mezelf meer actief opstellen. Misschien dat het dan heel anders valt/gaat. 2cb kan elke keer anders zijn toch?
Dat blowen maakt het wel fijn ja!
 
Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Muziek is echt wel een aanrader! Kan het maken of breken vind ik. Ik luister tijdens 2C-B graag naar flinke uptempo muziek (meer dan bij truffels en LSD waarbij ik vaak net iets rustigere muziek prefereer), als ik bijvoorbeeld muziek van een bepaalde DJ luister en een filmpje zie van hoe hij draait dan voelt het alsof ik zelf in de zaal sta. 2C-B kan voor mij dan echt XTC-achtige vlagen hebben wat muziekbeleving betreft. Weet natuurlijk niet of dat ook voor jou zou gelden maar zou het zeker eens proberen.

Ik kan me wel voorstellen dat als je een upper effect verwachtte zoals bij XTC en coke, dat 2C-B loom op je is overgekomen.

Ik herken het om geen drugsgebruikers in je vriendengroep te hebben. Ik heb dat ook niet. Soms jammer. Alleen trippen kan erg waardevol zijn maar samen trippen is toch ook leuk. Altijd welkom om eens te komen 2C-B-en bij mij in België hoor, maar is waarschijnlijk wat aan de verre kant voor je. :wink:
 

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Interessant olifant. Met lsd heb ik juist een grote voorkeur voor meer uptempo muziek. Ik herinner me de keren dat ik onvermoeid non-stop 8 uren achter elkaar drum & bass zat te luisteren. :grimacing:
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Muziek is echt wel een aanrader! Kan het maken of breken vind ik. Ik luister tijdens 2C-B graag naar flinke uptempo muziek (meer dan bij truffels en LSD waarbij ik vaak net iets rustigere muziek prefereer), als ik bijvoorbeeld muziek van een bepaalde DJ luister en een filmpje zie van hoe hij draait dan voelt het alsof ik zelf in de zaal sta. 2C-B kan voor mij dan echt XTC-achtige vlagen hebben wat muziekbeleving betreft. Weet natuurlijk niet of dat ook voor jou zou gelden maar zou het zeker eens proberen.

Ik kan me wel voorstellen dat als je een upper effect verwachtte zoals bij XTC en coke, dat 2C-B loom op je is overgekomen.

Ik herken het om geen drugsgebruikers in je vriendengroep te hebben. Ik heb dat ook niet. Soms jammer. Alleen trippen kan erg waardevol zijn maar samen trippen is toch ook leuk. Altijd welkom om eens te komen 2C-B-en bij mij in België hoor, maar is waarschijnlijk wat aan de verre kant voor je. :wink:

Dank je wel voor je aanbod! Mocht het nodig zijn dan laat ik t je weten! :thumbsup:
Muziek zal ik volgende keer zeker proberen. Zal niet aankomend weekend zijn hoor. Voorlopig weer druk. En aangezien ik best moe was na 2cb neem ik liever wat tijd er na.
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Kan ook zijn omdat ik buiten mdma en coke nooit hardrugs op had en dus een "upper" effect verwachtte. Een verkeerd verwachtingspatroon.
Het is geen upper nee. Het kan er soms vlagen van hebben, maar je moet het veel meer zelf maken. Als ik thuis 2C-B gebruik lig ik ook vaak op de bank te hangen, maar een goede techno set hoort daar sowieso wel bij. En als ik een beetje moeite doe dan kan dansen ook heerlijk zijn.
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Het is geen upper nee. Het kan er soms vlagen van hebben, maar je moet het veel meer zelf maken. Als ik thuis 2C-B gebruik lig ik ook vaak op de bank te hangen, maar een goede techno set hoort daar sowieso wel bij. En als ik een beetje moeite doe dan kan dansen ook heerlijk zijn.

Ik heb besloten het over een poosje nog eens te doen. Zelfde dosering. En dan zelf meer moeite doen en er meer van maken. Muziek opzetten en toch een wandelingetje buiten. Ik heb denk ik teveel toegegeven heb aan de luiheid. Nu weet ik hoe het voelt en wat ik kan verwachten.
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ook is mij gevraagd of ik tzt lsd of paddo's of truffels wil doen. Aan ene kant wel en dan trekt lsd mij meer dan de paddenstoeltjes. Ik kan niet uitleggen waarom. Maar een lsd trip duurt zo lang. 10 tot 14 uur! Ik weet niet of dat wel volhoud.
Paddo of truffel duurt weer korter.
 

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Interessant olifant. Met lsd heb ik juist een grote voorkeur voor meer uptempo muziek. Ik herinner me de keren dat ik onvermoeid non-stop 8 uren achter elkaar drum & bass zat te luisteren. :grimacing:

Ik kan het met name zeggen over truffels, omdat ik met LSD maar twee ervaringen heb. Kan toeval geweest zijn dat precies die twee keer ik een voorkeur had voor iets rustigere muziek (wel nog steeds dance/trance hoor, maar wat minder 'harde' versies) omdat zeker de eerste keer LSD de ervaring op zichzelf al heel druk voor me was. Ik kan er wel inkomen dat als je wel gewoon lekker gaat op LSD uptempo muziek erbij past. :]

Op truffels luister ik graag naar een beetje mystieke muziek, in de come down soms zelfs slaperige meditatiemuziek.

En klopt @De Dunne, LSD duurt lang. Truffels zijn qua duur vergelijkbaar met 2C-B, misschien truffels iets langer op hogere doseringen, voor mij iig. Vond je de werking van 2C-B te kort? Als je niet graag loom wordt dan kan ik me wel voorstellen dat LSD je meer trekt. Het zijn beide erg bijzondere goedjes.
 
Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Was je besef van tijd ook anders dan normaal met 2c-b?

Valt me op hoe weinig ik me kan herinneren van mijn 2c-b trips, behalve de fysieke kenmerken.
 

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Heb ik ook een beetje @Mindless, het gebrek aan herinnering. Heb om die reden ook nooit een tripreport geschreven over 2C-B. Terwijl ik het wel een heel leuk spulletje vind, vooral het euforische ervan. Maar er gebeurt gewoon niet zo veel spectaculairs tijdens 2C-B trips, bij mij dan, waardoor er ook weinig herinnering overblijft.
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Was je besef van tijd ook anders dan normaal met 2c-b?

Valt me op hoe weinig ik me kan herinneren van mijn 2c-b trips, behalve de fysieke kenmerken.

Voor mijn gevoel ging de tijd langzaam. Om 20.30 had ik t idee dat ik al uren aan t trippen was maar was pas 2 uren. Ik heb wel regelmatig op de klok gekeken.
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Heb ik ook een beetje @Mindless, het gebrek aan herinnering. Heb om die reden ook nooit een tripreport geschreven over 2C-B. Terwijl ik het wel een heel leuk spulletje vind, vooral het euforische ervan. Maar er gebeurt gewoon niet zo veel spectaculairs tijdens 2C-B trips, bij mij dan, waardoor er ook weinig herinnering overblijft.
Dat heb ik ook met 2C-B, het is ook gewoon niet zo'n bijzonder middel. Leuk vind ik het wel, heb het altijd naar mijn zin met 2C-B op.
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
LSD komt wel makkelijker op dan truffels. De bodyload is vriendelijker voor het lichaam en dat ligt misschien in jou voordeel @De Dunne .
Minder bodyload en minder misselijk? Dat klinkt interessant! Wat voel je precies bij lsd? Qua happy, love, euforie, of iets bedoel ik. En zijn de visuals heel anders dan bij 2cb? Ik vond dat namelijk niet echt hallucineren. Ik zag vervormingen en kleuren en ademen maar geen patronen op een muur of iets of dingen die er niet zijn.
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Lange Jan! Dat was het ! Hahahaha eindelijk schiet de naam van de middelvinger in dat kinderrijmpje mij te binnen!
"Waar haal je dat vandaan?" Zei lange Jan! :lolol::lolol:
 

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Minder bodyload en minder misselijk? Dat klinkt interessant! Wat voel je precies bij lsd? Qua happy, love, euforie, of iets bedoel ik. En zijn de visuals heel anders dan bij 2cb? Ik vond dat namelijk niet echt hallucineren. Ik zag vervormingen en kleuren en ademen maar geen patronen op een muur of iets of dingen die er niet zijn.

Ikzelf heb het 1 keer geprobeerd. Lage dosis. Hier mijn report De bodyload voelde heel aangenaam en warm aan. Niet bepaald ongemakkelijk. Euforie en geluksgevoel valt niet te beschrijven. Het komt uit jezelf. Voelt zeker niet opgedrongen zoals bij stimulanten. Visueel heb ikzelf weinig gehad op lsd met open ogen maar maar achter gesloten ogen was het wel een feest. Tussen 15 en 40 mg 2cb heb ik toch wel al aardig wat gezien. Van draaiende Aztek tekens en patronen tot een volledige ruimte vloeiende in neonlijnen. De setting is vooral heel belangrijk bij 2cb. Neonlicht, kaarsen, speciale lichtinvallen in een donkere ruimte met goeie muziek kunnen visueel meer van een trip maken.
 
Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Minder bodyload en minder misselijk? Dat klinkt interessant! Wat voel je precies bij lsd? Qua happy, love, euforie, of iets bedoel ik. En zijn de visuals heel anders dan bij 2cb? Ik vond dat namelijk niet echt hallucineren. Ik zag vervormingen en kleuren en ademen maar geen patronen op een muur of iets of dingen die er niet zijn.

Ik vond de bodyload wel aanwezig bij LSD. Waar ik bij 2C-B en truffels de misselijkheid doorgaans vooral in de come-up heb, had ik het bij LSD met name in de come down. Maar ik vond het niet heel erg storend, probeer het altijd te zien als iets wat er nou eenmaal bijhoort. Ik heb het er wel voor over als ik er een boeiende psychedelische ervaring voor terug krijg. Maar kan me voorstellen dat dit lastig is wanneer de misselijkheid de hele trip overheersend is.

LSD was voor mij heel erg visueel maar van euforie/happy feelings heb ik weinig gemerkt, vond het vooral een heel erg intense, heftige en chaotische ervaring, tripreport van mijn eerste keer LSD staat op dit forum. Maar, ik moet daar wel bij zeggen, ik heb achteraf gewoon een te hoge dosis LSD genomen voor een eerste keer. Dus had het aan mezelf te danken. Wil je dus ook zeker niet bang maken of demotiveren voor LSD. Het is juist omdat het op lagere doseringen al potent is denk ik een interessant middel om langzaam op te bouwen en te verkennen.

Het is lastig te zeggen of visuals van het ene middel anders van aard zijn dan visuals van het andere middel, omdat dit per persoon (en per keer) verschilt, en natuurlijk ook heel erg dosis-afhankelijk is. Maar ik denk wel dat in het algemeen gezegd kan worden dat de kans op een intense ervaring (zowel visueel als de innerlijke reis om het zo maar even te noemen) bij LSD groter is dan bij 2C-B.

Hou er gewoon rekening mee dat het echt twee heel verschillende middelen zijn.
 

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat voel je precies bij lsd? Qua happy, love, euforie, of iets bedoel ik.
Bij mij: Een opgewekte blijheid. Als een kind, alles als een mogelijkheid zien omdat je a: er de energie voor hebt en b: het optimisme. Dat is de (oppervlakkige) blijheid die ik gedurende de hele trip wel ervaar. Als je een of andere doorbraak hebt tijdens de trip, dan gaat gaat de blijheid en euforie nog ver, ver daar voorbij. Voorbij menselijk geluk. En het voelt allemaal alsof het vanuit jezelf komt, in tegenstelling tot veel van wat je voelt met mdma bijvoorbeeld.

Ik ervaar met LSD dan wel weer wat een vervelende bodyload, vooral merkbaar op wat lagere doseringen. Maar heel anders dan met psilocybine: eerder gejaagd, rusteloos soms, energie niet kwijt kunnen, soort van strak staan.

En zijn de visuals heel anders dan bij 2cb? Ik vond dat namelijk niet echt hallucineren. Ik zag vervormingen en kleuren en ademen maar geen patronen op een muur of iets of dingen die er niet zijn.
De patronen zijn wel anders, maar ook weer vergelijkbaar in mijn ervaring. Het is vooral het gevoel erbij en de perceptie ervan die heel anders is. Misschien had je nog wat te weinig genomen. En visuals verschillen per persoon en per trip. En het kan eraan liggen dat iemand teveel bezig is met denken.
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
LSD is op dit moment nog een stap te ver voor mij denk ik. Niet alleen om de lange duur maar vooral de mentale intensiteit die kan optreden.
Ik ga volgende keer nog een keer dezelfde dosis 2cb nemen en dan eventueel de volgende keer een hogere dosis (25/30mg?) En dan mezelf meer voorbereiden, dingen klaarzetten en meer ondernemen. Muziek erbij ook en naar buiten. Dan ben ik misschien meer afgeleid van de bodyload en stuur ik mijzelf aan op meer actief zijn ipv één worden met de bank..
sowieso allemaal bedankt voor de info en hulp. Dat helpt me echt met beslissingen maken!

Ik heb eigenlijk al zin het aankomend weekend te doen maar dan heb ik erg weinig tijd. Dus zal ik het nog een week of 2 a 3 uitstellen misschien.
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hoe is jullie "kater" eigenlijk na 2cb? Ik had geen kater zoals met drank of xtc maar ik ben wel echt moe geweest een paar dagen. Kan dat van de 2cb komen?
 

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Hoe is jullie "kater" eigenlijk na 2cb? Ik had geen kater zoals met drank of xtc maar ik ben wel echt moe geweest een paar dagen. Kan dat van de 2cb komen?

Dat kan zeker en vast. De dag erna heb ik soms wel es hoofdpijn en ben ook altijd wel enkele dagen moe.
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dat kan zeker en vast. De dag erna heb ik soms wel es hoofdpijn en ben ook altijd wel enkele dagen moe.
Hoofdpijn had ik wel gehoord dat dat kan maar heb daar helemaal geen last van gehad. Gelukkig dat het moe zijn normaal is. Niks aant handje dus. Thanks.
 

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb van 2C-B amper katers gehad, ook geen vermoeidheid. Na zwaardere trips (truffels of LSD) heb ik die vermoeidheid wel gehad, maar kan ook met slaaptekort te maken hebben gehad aangezien ik dan exreem laat (vroeg) naar bed ging, vooral bij LSD.

Vermoeidheid na trippen is wel normaal in ieder geval inderdaad.

* Edit: bedenk me net dat ik van 2C-B-FLY (het legale broertje van 2C-B) wel een flinke vermoeidheidskater heb gehad. Hele dag daarna in bed gelegen. Maar toen had ik ook wel een relatief hoge dosis en dat spul heeft ook een langere werkingsduur, dus ben toen ook pas 's morgens gaan slapen.
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Edit: bedenk me net dat ik van 2C-B-FLY (het legale broertje van 2C-B) wel een flinke vermoeidheidskater heb gehad. Hele dag daarna in bed gelegen. Maar toen had ik ook wel een relatief hoge dosis en dat spul heeft ook een langere werkingsduur, dus ben toen ook pas 's morgens gaan slapen.
Hoe was de 2C-B-FLY eigenlijk? Wist niet dat je die al geprobeerd had.
 
Bovenaan