Moet ik me zorgen maken ?

Kiikiin

Experimenterende gebruiker
Hoi allemaal,
Ik zit even met een dingetje… mijn vriend, beste vriendin en ik gebruiken met enige regelmaat 3mmc. (Hier hoef ik verder geen commentaar op). Dit gaat dan vooral om feestjes of gezellig in het weekend omdat we alle drie erg goed met elkaar overweg kunnen. Voor mij en mijn vriendin blijft het daar dan ook bij. Nu merk ik alleen de laatste tijd aan mijn vriend dat hij doordeweeks ook wel eens gebruikt, als hij het nog heeft, hij zal niets nieuws halen voor zich zelf. Ook al we met z’n 3en zijn en iemand 3 lijntjes heeft klaargemaakt dan is hij heel kieskeurig in wat bvb de grootste is of snuift nog snel iets weg van een ander lijntje. Echt allemaal geen probleem want we betalen het altijd samen. Ik weet zeker dat hij niet “verslaafd” is omdat hij soms ook gewoon 2 weken niets kan gebruiken bvb. Het zijn gewoon van die kleine trekjes waarvan ik denk hmmm… als ik dit tegen hem zeg zegt hij dat hij dat idd doet maar gewoon omdat hij het leuk vind en dat hij niet verslaafd is, wat ik ook niet echt denk omdat hij als het moet er wel vanaf blijft. Dan lijkt het dus niet echt een probleem te zijn maar toch blijf ik er wel een beetje aan denken steeds. Iemand tips ?

Paranoize.

Badass junkie
Zijn kenmerken van een verslavingsgevoelige personaliteit. Dus dat wilt niet zeggen dat hij nu al verslaafd is maar dat hij wel alle kenmerken heeft om een problematische gebruiker / verslaafde te worden. Als hij slim is kijkt ie enorm uit mbt drugsgebruik ✌🏼

Doe hier eens onderzoek naar: addictive personality

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Ik denk dat je zorgen niet onterecht zijn en dat dit waarschijnlijk signalen zijn dat verslaving op de loer ligt. Houdt het in de gaten en praat erover.

De Zandman

DF-koning
Moet je je zorgen maken, nou ehhh....het gedrag lijkt op een beginnende afhankelijkheid en ik zou het zeker bespreekbaar maken en in de gaten houden.
Ik kan zo niet zeggen waar dit naartoe gaat leiden maar het begin van een mogelijke verslaving ligt er....zeer zeker.

Glittercup

Newbie
Wellicht keertje samen chillen, van tevoren of juist niet zeggen dat je geen zin hebt in drugs vandaag of dit weekend en kijken hoe hij erop reageert.

HuisbaasBob

Bewuste gebruiker
Wellicht keertje samen chillen, van tevoren of juist niet zeggen dat je geen zin hebt in drugs vandaag of dit weekend en kijken hoe hij erop reageert.
Of zeggen dat jij de 3mmc hebt geregeld, en dan die avond zeggen dat je het in een auto hebt laten liggen die nu 2 provincies verder is. Gegarandeerd dat de hele avond dan in het teken staat om de trein naar Groningen te pakken😂

Bovenaan