'Moslims moeten helft Koran verscheuren'

JewCookie

Wijs gebruiker
'Moslims moeten helft Koran verscheuren'

Uitgegeven: 13 februari 2007 06:00
DEN HAAG - Als moslims in Nederland willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien. Ook moeten ze niet luisteren naar de imam. Dat zegt fractieleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) dinsdag in een interview met Dagblad De Pers.

Volgens hem staan er "genoeg verschrikkelijke dingen" in het heilige boek van moslims. Wilders stelt opnieuw dat de islam een gewelddadige religie is. "Als Mohammed hier vandaag leefde, zou ik voorstellen om hem als extremist met pek en veren het land uit te jagen", zegt hij over de profeet die wordt beschouwd als de grondlegger van de islam.

De politicus wil mensen erop wijzen dat de islam het "grootste gevaar is dat ons bedreigt". Andere partijen vermijden dergelijke thema's volgens hem. "Alles waar we trots op zijn, verkopen we aan de duivel. Oud-chef van de Mossad Efraim Halevy zegt dat de Derde Wereldoorlog is begonnen. Die woorden neem ik niet in de mond, maar het klopt wel", aldus Wilders, die eerder al z'n vrees uitsprak voor een 'tsunami van islamisering in Nederland'.

Wilders: "Loop over straat en zie waar het toe leidt. Je voelt dat je niet meer in je eigen land leeft. Er is een strijd gaande en we moeten ons verdedigen. Er zijn straks meer moskeeën dan kerken!"

flashkop

Bewuste gebruiker
Zo iets mag je echt niet zeggen over iemand zijn geloof, het kan zo zijn er gebeuren aanslagen maar laat dan zien dat je zelf slimmer bent, ze zouden degene die deze uitspraak heeft gedaan gdvdmme het land uit moeten gooien met pek en veren.
De bijbel staat ook vol bullshit en wat te denken van de kruistochten, dat is net hetzelfde als de jihad, alleen zijn zij wat later...
Onze kerk was ook volledig op totale macht uit, zo'n stommiteit doet elk geloof...

flashkop

Bewuste gebruiker
Solidius zei:
De tijd zal hem leren.
waarschijnlijk, hier in belgie wordt je neergestoken als je geen sigaret of mp3 wil afstaan, ik kan me goed iets voorstellen bij wat je zegt en ten slotte nemen idd veel moslims het recht in eigen hand, kijk naar Pim Fortuin

flashkop

Bewuste gebruiker
Werd hij op het moment dat hij vermoord werd niet vergezeld van 2 bodygards die hem net niet konden redden?

jaja

Bewuste gebruiker
Op die fiets zou er van de bijbel ook een gedeelte verscheurd moeten worden.
Van mij mogen ze al die "Heilige Geschriften" verscheuren.

ZI09

Bewuste gebruiker
Ik denk niet dat het zo slecht is hoor.

Ik bedoel, niet toegeven aan jaloezie, gierigheid, hoogmoed, nijd, woede, luiheid en gulzigheid dat lijkt me zowel beter voor jezelf als je omgeving.

dat "anders ga je naar de hel" is meer voor de mensen die dat allemaal (nog) niet snappen.

Ok, luiheid zie ik wat minder problemen in. Ligt aan de situatie. Maar de rest, beter niet dan wel aan toegeven lijkt me.
Mensen gaan je er zonder de christelijke achtergrond ervan te kennen ook wel kut vinden.

zommes

Badass junkie
flashkop zei:
Solidius zei:
De tijd zal hem leren.
waarschijnlijk, hier in belgie wordt je neergestoken als je geen sigaret of mp3 wil afstaan, ik kan me goed iets voorstellen bij wat je zegt en ten slotte nemen idd veel moslims het recht in eigen hand, kijk naar Pim Fortuin

Wat heeft dit in Godsnaam met moslims te maken?!?

Mp3-speler moord: Poolse immigranten
Pim Fortuin: NEDERLANDSE milieu-activist

Laat je even informeren voordat je met die belachelijke generalisatie op de proppen komt man, dit gaat helemaal nergens over. Je leeft in een angstig wereld die niet bestaat en juist door die massa-paranoide krijg je alle haat die jij nu al om je heen denkt te zien.

zommes

Badass junkie
Ga ff ontopic alsjeblieft, ik heb geen zin om al je berichten stuk voor stuk te moeten verwijderen Deranged.

lot

Badass junkie
Ik vind het heel erg dat iemand dit over een geloof zegt, word er niet altijd geroepen 'heb respect voor een ander en zijn geloof.'
En dan dit:
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Ik vind het wel degelijk discriminiatie wegens godsdienst hoor.

JewCookie

Wijs gebruiker
Ik vind dit echteraf nog niet eens zo heel kwalijk. Het gevaar van de Islam zit hem immers in de letterlijke interpretatie waarbij de ontwikkeling van de mensheid vergeten word. Dat hun hier komen wonen en sociale leefregels en wetten willen volgen uit een jaartal van hun geloof, en dat belangrijker achtten dan cultuur met zijn regels van het land waarbinnen ze opgevangen worden vind dat een reden om het aanbod weer terug te trekken. ik vind het allemaal best dat ze hier mogen wonen, hoewel ik bang ben dat het nieuwe Generaal Pardon massaal misbruikt gaat worden om de globale eissen.

Natuurlijk is hij bot in het brengen van de stelling, maar hij heeft gekozen om zijn gehele partij hierop te richten en om voor deze standpunten zoveel mogelijk stemmen binnen te halen.

JewCookie

Wijs gebruiker
zommes zei:
flashkop zei:
Solidius zei:
De tijd zal hem leren.

Wat heeft dit in Godsnaam met moslims te maken?!?

Mp3-speler moord: Poolse immigranten
Pim Fortuin: NEDERLANDSE milieu-activist

Laat je even informeren voordat je met die belachelijke generalisatie op de proppen komt man, dit gaat helemaal nergens over. Je leeft in een angstig wereld die niet bestaat en juist door die massa-paranoide krijg je alle haat die jij nu al om je heen denkt te zien.

Het gaat niet om een generalisering, het gaat hierbij om een gedefineerde groep mensen. Het gaat ook niet om moslims omdat het moslims zijn, maar een groep immigranten waaruit het grootstste deel van de problemen ontstaat. De massamedia verspreid dit beeld althans, een compleet waarheidsgetrouw beeld vormen is onmogelijk.

ZI09

Bewuste gebruiker
lot zei:
Ik vind het heel erg dat iemand dit over een geloof zegt, word er niet altijd geroepen 'heb respect voor een ander en zijn geloof.'
En dan dit:
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Ik vind het wel degelijk discriminiatie wegens godsdienst hoor.

Ze worden tocg niet gediscrimineerd vanwege hun geloof?

Het geloof zelf wordt hier aangevallen door Wilders.
Als een of ander geloof zou zeggen dat je eloke dag je hond tegen het gezicht moet trappen zou dat toch ook onacceptabel zijn? Dat wil niet zeggen dat we de aanhangers ervan discrimineren, maar wel het geloof zelf liever niet in de buurt hebben.

zommes

Badass junkie
JewCookie zei:
Het gaat niet om een generalisering, het gaat hierbij om een gedefineerde groep mensen. Het gaat ook niet om moslims omdat het moslims zijn, maar een groep immigranten waaruit het grootstste deel van de problemen ontstaat. De massamedia verspreid dit beeld althans, een compleet waarheidsgetrouw beeld vormen is onmogelijk.

Dan noemt hij toch wel effe compleet verkeerde voorbeelden.

Jou verhaal is onsamenhangend en gaat nergens over 'een groep immigranten waaruit het grootste deel van de problemen ontstaat' maar het zijn dus geen moslims. Wat heeft dat dan met deze tekst, pim fortuin of de moslims überhaupt te maken?

minn

Badass junkie
Volgens mij bedoeld hij alleen te zeggen dat je in deze tijd om de gekste redenen vermoord kan worden.
Niet zo aanvallen zommes.

Ik vind wilders dapper. Ben het niet helemaal met hem eens, maar hij durft wel in ieder geval.

caatje

Badass junkie
Waar het om gaat: dit is Nederland, een christelijk land. Het is een feit dat de islam meer en meer de overhand wil/gaat nemen. Dat is gewoon niet de bedoeling. Ieder land zijn eigen wetten/regels/geloof. Dit is Nederland en geen moslimland.

Wilders: "Loop over straat en zie waar het toe leidt. Je voelt dat je niet meer in je eigen land leeft. Er is een strijd gaande en we moeten ons verdedigen. Er zijn straks meer moskeeën dan kerken!"

Ik vind, ieder zijn ding maar dan wel zoals het in het land waar je woont gebruikelijk is. Het moet niet zo zijn dat Nederland zich moet gaan aanpassen aan de NIET-nederlander.

Het gaat er naar mijn idee niet zo zeer om of je als Nederlander geloofd in de Bijbel maar om het principe.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Lekker he, zo'n scheiding tussen geloof en staat, en het ideaal van godsdienstvrijheid. ZUCHT. NL een christelijk land, okee, maar de vrijheid van mensen die een ander geloof belijden beperken is absoluut niet okee (hierover valt nog een discussie te voeren, maar wat Wilders aanvoert is gewoon ongeldig). Dat is echt zo'n bekrompen manier van denken.

Laten we elke moslim veroordelen alsof hij een gevaarlijke extremist is.

:rolleyes:

supahgrass

Belezen gebruiker
nog zo'n voorbeeld van hoe de islam ons misbruikt:

de Moslimexecutive krijgt subsidies van de Belgische overheid, bleek dat ze daarmee terroristen voorzien van drinkgeld in het gevang... oa. Trabelsi

DAAR kom ik pist van

grtz

dingo

Belezen gebruiker
ik denk dat dit soort acties alleen maar meer spanning tussen beide kanten zal vormen, en dat is in ieder geval niet goed

vlaemink

Belezen gebruiker
Hij zegt het gewoon te bot, en zijn oplossing, daar stop je de problemen niet mee, maar wakker je ze juist aan. Stel dat iedre moslim zijn koran zou moetten verscheuren, ze zouden alleen maar extremistischer worden peisk.

Wel vind ik de islam de godsdienst die men het meest in het oog moet houden. Zeker als je weet dat 25% van al de moslims in de wereld fundamentalist is. Daarmee bedoelt men niet dat 25 % vn de moslims aanslagen zou plegen, maar wel dat 25% letterlijk de koran interpreteert i p v bvb de symboliek in de verhalen en relazen te zien. En dat vind ik wel gevaarlijk.

En indd in de bijbel staat ook een grote hoop nonsens, maar christenen die vandaag echt zouden moorden omdat iemand bvb een stom grapje maakt over Jezus, zo'n dingen zie ik nog niet direct gebeuren. Je kan er niet over heen dat van de 5 wereldgodsdiensten de Islam nu zeker voor het meest problemen zorgt en dat het de extreme kant op gaat.

Eigenlijk zeer vreemd, aangezien de Islam-(landen) 1000 jaar geleden het verst van al stonden qua wetenschap,filosofie, uitvindingen, . . . en wij eig ttoen (en nu nog altijd) veel van hun hadden te danken. Toen waren wij (W europa) de achterlopers. De Islam (gebieden waar ze vnm islamitisch zijn) boert echt enorm achteruit. Dat extremisme meot zeker bestreden worden, alleen is het niet op de manier van korans verscheuren.

Mijn gedacht ervan

supahgrass

Belezen gebruiker
wat irritant was dat van die mohammed cartoon

het is een westerse waarde om sceptisch om te gaan met zaken en kritiek te spuien, er bestaan zoveel grappige cartoons waarin jezus verwerkt is hoor je ons moelijk doen?

altijd problemen met die moslims wat denken ze feitelijk wel?

ze komen naar hier omdat het thuis niet goed genoeg is, dan beginnen ze hier zomaar vanalles te eisen...

IK vind dat IEDERE allochtoon respect MOET tonen voor de autochtoon want uiteindelijk is het nog altijd ons land en zijn moeten dankbaar zijn dat ze hier MOGEN komen.

zoniet, oprotten naar hun eigen land.

zie je ons al naar marokko gaan, een uitkering krijgen, kerken mogen bouwen, CHRISTEN mogen zijn, aansluiten bij OCMW, kandidaat zijn voor burgemeester van een marokkaanse stad, marokaanse vrouwen versieren,...

=> ik denk het niet <=

hier eisen ze godverdomme al dat de sharia ingevoerd wordt en dat arabisch de 4e taal wordt !!!

nog hatelijker is dat een moslim in 99% van de gevallen met een mo

slim moet trouwen volgens de islam, MOOI TEKEN VAN INTEGRATIE

wil ik met een moslima trouwen dan moet ik me bij wijze van spreken omkeren tot de islam, maar een islam mag zich niet bekeren naar chirstendom dit is zowaar streng verboden !

en dan nog iets, geef kritiek op de islam en ze verwijten u voor racist
zij geven kritiek op ons maar zijn zij racisten ?? OO nee hoor zij hebben recht op vrijheid van meningsuiting

sorry maar ik KAK op het christendom maar nog meer op de islam.

geloof was/is er maar voor 1 reden en ik verklaar die met 1 zin:

zegt de koning tegen de iman/priester "jij houdt ze dom, ik hou ze arm"

vlaemink

Belezen gebruiker
supahgrass zei:

het is een westerse waarde om sceptisch om te gaan met zaken en kritiek te spuien, er bestaan zoveel grappige cartoons waarin jezus verwerkt is hoor je ons moelijk doen?

ze komen naar hier omdat het thuis niet goed genoeg is, dan beginnen ze hier zomaar vanalles te eisen...

IK vind dat IEDERE allochtoon respect MOET tonen voor de autochtoon want uiteindelijk is het nog altijd ons land en zijn moeten dankbaar zijn dat ze hier MOGEN komen.

zie je ons al naar marokko gaan, een uitkering krijgen, kerken mogen bouwen, CHRISTEN mogen zijn, aansluiten bij OCMW, kandidaat zijn voor burgemeester van een marokkaanse stad, marokaanse vrouwen versieren,...

=> ik denk het niet <=

hier eisen ze godverdomme al dat de sharia ingevoerd wordt en dat arabisch de 4e taal wordt !!!

wil ik met een moslima trouwen dan moet ik me bij wijze van spreken omkeren tot de islam, maar een islam mag zich niet bekeren naar chirstendom dit is zowaar streng verboden !

zij geven kritiek op ons maar zijn zij racisten ?? OO nee hoor zij hebben recht op vrijheid van meningsuiting

Ik ben het vrij hard met jou eens, maar religie hoeft niet perse altijd negatief te zijn, zo komen er uit religieuze overtuigingen bvb vaak goede doelen uit de grond. Vbv inzamelacties vr arme landenenzo.

Voor de rest ben ik ook atheist maar religie is niet alleen negatief!

vlaemink

Belezen gebruiker
Kim zei:
ik schijt op iedere godsdienst even hard

? ok christendom,jodendom en islam begrijp ik nog wel, maar bvb boedhismevalt tog goed mee? Met boedhisten tog nog nooit echt probs mee gehad eig :)

Psykaholik

Wijs gebruiker
idd dat ze dieje vettige koran maar gans in het vuur gooien en da ze er dan direct de bijbel der maar achter aan gooien.
geloof is zever, ik geloof wa ik zie.

yellowmoon

Bewuste gebruiker
supahgrass zei:

=> ik denk het niet <=

de kritiek over mohammed cartoon is anders dan jezus cartoons alhoewel je mag bij ons ook niet met andere profeten inc jezus voor gek houden met domme tekeningen bij ons mag je immers niet eens een foto of een tekening maken van mohammed laat staan een cartoon van maken

respect tonen voor autochtonen ik heb respect tegen iedereen, heb zat autochtone vriendjes , maar hoeft niet per se voor elke idioot respect te tonen ik maak zelf wel uit wie ik wil respecteren

over naar marokko weet ik het niet maar in turkije heb je zat kerken meer dan er mensen komen zelfs zeggen we , en ik heb meer dan zat turkse vriendinnen gehad die met een nederlander relatie had, in turkije mag je alles geloven wat er bestaat in elk geval , en als je 5 jaar in turkije woon mag je ook in turkse elftal spelen zelf :grin:

een moslim man mag volgens koran wel met christelijke of een joodse vrouw trouwen , voor vrouwen mag dat niet maar heb zat vrouwen gezien die het wel doen

als je met moslim vrouw wil trouwen moet je niet per se moslim worden ofzo en in welke heilige boek staat er nou bekeren tot een andere godsdienst is toegestaan :mrgreen:

iedereen heeft recht op meningsuiting mar wel met mate hoewel ik als moslim opgevoed ben, heb ik zelf ook weinig geloof in islam of andere godsdiensten maar toch hou wel respect voor allemaal en weet dat niet elke moslim katholiek of jood hetzelfde is

supahgrass

Belezen gebruiker
@ yellowmoon:

nogmaals, feit is dat je vn de paus probleemloos mag verandere van geloof, van de islam magis dit VERBODEN

en ik las deze week nog in Knack een interview met een moslima waarin ze zei dat het zo goed als onbestaand was dat een moslima met een katholiek trouwt, enkel uitzonderingen.

jullie moslim/islamieten/... zeggen dat de koran voor vrede staat maar ik vang enkel signalen van agressie op

we geven jullie een hand en je neemt een arm, dat is de agressieve politeiek van de islam.

genoeg voorbeelden van in Belgie

echt ik haat die islam zo enorm.

geef toe dat wat jullie hier kunnen en mogen nooit omgekeerd zou kunnen in landen zoals maroco (sociale zekerheid, geloof betuigen, politiek actief zijn,...).

en zijn jullie tevreden? nee hoor ze willen altijd maar meer en meer

TOT JULLIE GODVERDOMME OOK DIT LAND INGEPALMD HEBBEN

en wij ons moeten bekeren tot de islam want daar gaat het naar toe als we niet opletten

Bovenaan