Nederland gaat kapot

Oom Klaas

Badass junkie
VVD, CDA en PVV lijken er uit te zijn

Toegevoegd: dinsdag 28 sep 2010, 00:15
Update: dinsdag 28 sep 2010, 12:29

Informateur Opstelten denkt zijn gesprekken met VVD, CDA en PVV vandaag te kunnen afronden. Dat betekent dat Rutte, Verhagen en Wilders het eens zijn over een regeer- en gedoogakkoord van een rechts minderheidskabinet met gedoogsteun van de PVV.

Rond 13.00 uur komen de fractieleiders en hun secondanten weer bijeen in de kamer van de informateur in het gebouw van de Eerste Kamer. Hoe lang de bijeenkomst gaat duren, is onduidelijk.

CDA-fractie
Als de drie partijen er vandaag inderdaad uit komen, worden de conceptteksten van een regeer- en gedoogakkoord morgen voorgelegd aan de Kamerfracties. In het regeerakkoord staan de afspraken tussen VVD en CDA. Het gedoogakkoord is aanvullend en bevat de afspraken tussen alledrie partijen.

Met name naar het oordeel van de CDA-Kamerleden wordt gespannen uitgekeken. Begin september was er een crisis in de CDA-fractie, die met moeite werd bezworen.

CDA-onderhandelaar Klink zei dat samenwerking met de PVV wat hem betreft "geen begaanbare weg" was. Hij trok zich uiteindelijk terug als Kamerlid.
Partijcongres

Andere 'dissidenten', Ad Koppejan en Kathleen Ferrier, zijn lid van de fractie gebleven. Zij hebben afgesproken het eindresultaat van de onderhandelingen af te wachten.

Opstelten zegt de onderhandelaars donderdag bij hem terug te verwachten om verslag uit te brengen over het oordeel van de fracties. Mogelijk moeten dan nog afspraken worden aangepast.

Bij het CDA mogen de partijleden zich nog over het akkoord uitspreken op een speciaal congres. Dat wordt mogelijk zaterdag gehouden.
Doorstart

De formatieonderhandelingen onder leiding van informateur Opstelten begonnen op 5 augustus, nadat VVD, CDA en PVV in informele gesprekken hadden besloten het samen te proberen.

PVV-leider Wilders brak de onderhandelingen af na de crisis in de CDA-fractie, maar na het opstappen van Klink als Kamerlid kwam er een 'doorstart'.

bron: nos.nl

Flameon

Badass junkie
We gaan het afwachten. We hebben al zolang gewacht. Maar of het een goed kabinet gaat worden betwijfel ik, maarja we kunnen er toch niks aan veranderen dus ik zal er ook niet zo van wakker liggen. Als ik straks tijd heb om het journaal te kijken op het werk dan zal ik het wel horen :grin:

Wackie

Belezen gebruiker
Ja, de fracties moeten het alleen nog goedkeuren.

Als dat gebeurd is en het officieel gemaakt wordt stel ik voor dat we allemaal een weekje met een hoofddoek gaan lopen.

Tripper

Wijs gebruiker
Je weet het toch niet, dingen lopen altijd anders dan je verwacht...

Het zal heus niet beter of slechter worden dan afgelopen jaren.

Elohtibbar

Badass junkie
Dat zal ik in ieder geval wel in de rechtszaal als excuus aanvoeren als ik terecht sta vanwege de brute moord op Geert Wilders. :)

tomz0r

Badass junkie
Lekker boeiend.
Zolang ik maar kan chillen. En ze de stufi niet afschaffen. En we over 30 jaar financieel geen Griekenland zijn.

kaasbaas

Badass junkie
tomz0r zei:
Lekker boeiend.
Zolang ik maar kan chillen. En ze de stufi niet afschaffen. En we over 30 jaar financieel geen Griekenland zijn.

Ook als dat betekend dat je de komende 30 jaar geen geld hebt voor je stufi? :wink:

Zoals het er nu uit ziet worden de jongen mensen armer, de arme mensen armer, en de rijke mensen rijker.

tomz0r

Badass junkie
kaasbaas zei:
Zoals het er nu uit ziet worden de jongen mensen armer, de arme mensen armer, en de rijke mensen rijker.

Dat is niet waar. In Nederland heeft iedereen gelijke kansen, en zelfs voor de kansarmen zijn er tal van compensaties en tegemoetkomingen. En dat blijft zo.

Flameon

Badass junkie
Zitten haken en ogen aan, met positieve en negatieve dingen.
Ik zie echter ook vrij veel positiefs ... met name meer geld naar de zorg en veiligheid spreekt me aan. Of als je iets crimineel doet dat je dan terug gestuurd kan worden naar je vaderland etc

tomz0r

Badass junkie
kaasbaas zei:
Nou het gezien hier gaat er zeker op achteruit, en ik zal niet de enige zijn.

Ja natuurlijk gaat het er op achteruit. Natuurlijk is het het mooiste als iedereen veel geld heeft, dat wil iedereen. Maar het kan nu niet anders.

tomz0r

Badass junkie
Flameon zei:
Zitten haken en ogen aan, met positieve en negatieve dingen.
Ik zie echter ook vrij veel positiefs ... met name meer geld naar de zorg en veiligheid spreekt me aan. Of als je iets crimineel doet dat je dan terug gestuurd kan worden naar je vaderland etc

Daar ben ik ook voorstander van inderdaad. Goed gezegd! Gelukkig wordt de zorg geen marktwerking, zoals de VVD wou. Want dan zou de kwaliteit enorm omlaag gaan.

kaasbaas

Badass junkie
tomz0r zei:
kaasbaas zei:
Nou het gezien hier gaat er zeker op achteruit, en ik zal niet de enige zijn.

Ja natuurlijk gaat het er op achteruit. Natuurlijk is het het mooiste als iedereen veel geld heeft, dat wil iedereen. Maar het kan nu niet anders.

Ik snap dat je zegt maar het is niet mijn schuld dat de economische crisis is ontstaan, het is de schuld van de banken. En dan vind ik 't een beetje "vervelend" dat de mensen met wat minder geld meer last ervan krijgen dan de mensen met wat extra geld.

Zo zie ik het in ieder geval :).

Oh en ook vind ik het voorstel belachelijk dat bejaarden hun plekje in een bejaardentehuis moeten huren terwijl er wel geld van hun pensioen word gepakt voor bezuinigen.

ragnarok

Wijs gebruiker
Een Aantal hoofpdpunten van het regeerakkoord

- De lonen van ambtenaren gaan niet omhoog.
- De AOW-leeftijd gaat niet naar 67, maar naar 66 jaar.
- De Tweede Kamer gaat terug van 150 naar honderd leden. De Eerste Kamer gaat van 75 naar vijftig leden.
- Het ontslagrecht wordt niet versoepeld en de ww-uitkering wordt niet ingekort.
- Er komen twaalfduizend medewerkers bij in de ouderenzorg.
- Het aantal politieagenten stijgt met drieduizend. Hieronder zijn vijfhonderd 'animal cops' die moeten optreden tegen dierenmishandeling.
- Er komt een alarmnummer voor dieren in nood: 114, red een dier.
- De politie kan vaker preventief fouilleren. Er komt meer cameratoezicht.
- Goede leraren krijgen beter betaald.
- Tussenuren op school worden geschrapt.
- Studenten krijgen geen studiefinanciering meer voor de masterfase.
- De maximumsnelheid op snelwegen gaat omhoog van 120 naar 130 kilometer per uur.
- Het dragen van een boerka wordt verboden. Rechters en politieagenten mogen geen hoofddoekje dragen.
- In cafés van minder dan zeventig vierkante meter mag weer worden gerookt.
- Huwelijken tussen neef en nicht worden verboden.
- De minimumleeftijd van importbruiden gaat omhoog van 21 naar 24.
- Een bruid importeren mag nog slechts eens per tien jaar.
- Illegaal in Nederland zijn wordt strafbaar.
- Wie Nederlander wordt en binnen vijf jaar een zwaar misdrijf pleegt, raakt het Nederlanderschap weer kwijt.
- Er komt geen kilometerheffing.
- Bewoners van verpleeghuizen krijgen recht op een dagelijkse douche.
- Er komen minimumstraffen voor criminelen die herhaaldelijk in de fout gaan.
- Het kabinet staat open voor nieuwe kerncentrales.
- In coffeeshops wordt een pasje vereist.
- Het basispakket van de zorgverzekering wordt kleiner. Hoe is nog niet precies bekend.
- Mogelijk moet er een publiek tv-net verdwijnen.
- Het kabinet bevordert een vrij en open internet.

Ik zie hier positieve en negatieve vernaderingen, maar het valt me al met al 100% mee.

Einstein

Badass junkie
ragnarok zei:
- In coffeeshops wordt een pasje vereist.
Valt me nog mee. Ik had eigenlijk verwacht dat cannabis (en ander spul) per direct verboden zou worden of iets dergelijks. Dit is nog een zeer beschaafde maatregel.

Toch ben ik waarschijnlijk niet blij met dit kabinet, maar ik ben natuurlijk maar een linkse gevaarlijke communistische terrorist :smoke:

Bovenaan