NEWSFLASH(vertaling: nieuwsflits)

Deranged

Badass junkie
The good news you can not refuse
the bad news that there is no news

- Scott Walker

Hier volgt het laatste nieuws:

Het laatste nieuws is kortgezegd dat er eigenlijk helemaal geen nieuws is.

Dat het allemaal nog niet eens echt aandacht of noemenswaardig is, al die debielige flauwekul die ze op het journaal vertonen.

Als je er niet naar kijkt bestaat het eigenlijk allemaal nog niet eens.

En is er dus ook geen sinistere dreiging welke waardig zou zijn aan iets van een collectieve angst om ons allen te belemmeren in ons doen en laten. Geen duister onheil om ons dermate druk om te maken gedurende onze tijd op aarde dat het zowel fysiek als mentaal zijn tol eist op onze gezondheid.

Het laatste nieuws is dat het stiekem allemaal heel erg meevalt, en dat we er verstandiger aan zouden doen onze aandacht voornamelijk te richten tot ons persoonlijke laatste nieuws en andere leuke dingen.

En dus niet tot al dat eeuwige geretardeerde gedoe in de hele wereld, dat verandert toch nooit, en is eigenlijk altijd al zo geweest. Waarom zouden we zoiets uberhaupt willen volgen, hebben we dat nou echt nodig denk je?

Als je het mij vraagt zijn we veel beter af zonder, en dat is zo geregeld. Bijvoorbeeld door gewoon even de afstandsbediening te pakken.

En met de Nederlandse regering zit het sowieso ook allemaal wel goed. Wat voor circus ze er ook nou weer van maken, het komt altijd goed met de regering. En moordlustige Moslims zullen echt nooit met messen over onze straten rennen om ons te dwingen Christen of Hindu te worden. En de Sharia wordt hier echt nooit ingevoerd, zoveel van die extreme malloten zijn er nog niet eens. Lijkt zoals gewoonlijk allemaal veel meer dan het is.

En Wilders mag dan een beetje een malloot zijn, en slechts een beetje heel erg vies para. Maar hoeveel macht ze hem ook gaan geven, hij krijgt Nederland niet kapot. Ook hij niet. Verder is hij op zich hooguit wel wat aandacht waard omdat hij best amusant en origineel uit de hoek kan komen, maar verder eigenlijk niet. Net als Rita Verdonk of die bezopen gek die paddo's de illegaliteit inwierp.

Vergeet niet dat we het geloof ik al een jaar of 20 ook prima weten uit te houden met een of andere houterige eppo genaamd Balkenende. En Ik heb in ieder geval niet het idee dat er zoiets bestaat als een slechtere politicus. Misschien ik, maar mensen als ik hebben gelukkig altijd betere dingen te doen. Veel beter zelfs.

Hoe erg die Balkende Bende ook mag zijn, zo erg is het nou ook weer niet. En veel erger dan dat lijkt me niet mogelijk. En dus komt het hoe dan ook allemaal goed, en anders maar niet. Dat zien we dan wel weer. Tot die tijd is er in ieder geval eigenlijk alleen tijd voor het te leven, en niet voor al die ongezonde flauwekul die ze maar al te graag bij je naar binnen schuiven.

Verder valt het hele global warming verhaal ook behoorlijk mee, en is dat paraverhaal van die Al eigenlijk niets meer dan gore praat om ons schrik aan te jagen. Ik ken namelijk iemand die maar met zijn vingers hoeft te knippen om de gehele ozonlaag te herstellen en het hele zogenaamde probleem te verhelpen, en toch doet Deze dat niet. Dit heeft een bepaalde reden.

Ken hem goed genoeg om te weten dat hij nooit toe zal staan dat de mensheid de aarde daadwerkelijk zal vernietigen, maar men gewoon graag doet geloven van misschien wel. Dit allemaal met een bepaalde reden die voortkomt uit wat in de volksmond ook wel intelligent design heet. De wereld is zoals deze is omdat deze zo is ontworpen. Dit vanuit een bepaalde intelligentie, een doelbewuste gedachtengang, een uitgedachte doelstelling, een zekere ideologie.

Dit alles omdat het leven een geschenk is en het gewoon allemaal niet te makkelijk moet worden, om te leven, om te groeien, om te floreren. Er moet iets van een uitdaging zijn voor we dit bestaan pas echt kunnen overwinnen en waarderen. Vandaar dat de Auteur van deze roman altijd iets heeft gehad met een kunstmatige dreiging om ons denkvermogen een beetje te prikkelen. Iets voor ons allen om te doorbreken wat het leven uiteindelijk alleen nog maar mooier maakt. Als je daar uiteindelijk in bent geslaagd.

We moeten er wel iets voor willen doen.

Voor het geschenk van het leven.

Zoals nadenken.

En als je goed nadenkt is er dus niet eens zoiets als een vijf uur journaal.

Zijn er geen negers met pistolen in hun broek.

Zitten er geen potentiële verkrachters of moordenaars op elke straathoek.

Komt er nooit een kernoorlog.

Komen er heus nooit moordlustige psychopaten met baarden aan de macht.

En valt het allemaal gewoon echt heel behoorlijk mee met al die gruwelijke doemscenario's die ze kunnen verzinnen.

Zoals het uiteindelijk eigenlijk altijd heeft gedaan.

De straten zijn zo veilig of onveilig als je zelf bedenkt.

Bedenk je geen kwaad, heb je niets vrezen.

Zo simpel is het stiekem.

Enkel wanneer men vreest heeft men iets te vrezen.

Vrees je niets, gebeurt er ook niets vreselijks.

Zo werkt het.

Echt.

Ook gaan er gedurende de overgang naar 2012 ongetwijfeld weer enkele mongolen dood aan alcohol en/of vuurwerk maar gebeurt er verder echt niets catastrofaals voor ons allen.

Daarnaast kan ik ook nog verklappen dat Jezus nooit zal wederkeren.

Hij heeft hier om te beginnen namelijk niet eens gewoond, is hier nooit aan het kruis gestorven.

Dat was hooguit een lange tijd geleden, in een sterrenstelsel hier ver, ver vandaan.

Maar niet hier.

Ook hebben Adam en Eva nooit echt bestaan, dat waren namelijk Pieter en Stefan.

Of Brian en Steven, dat weet ik niet helemaal zeker. Eén van de twee. Op een dag zei God tegen ze dat ze hun homo-erotische activiteiten achter elke boom tot uitvoer mochten brengen, behalve achter die ene. Van daaruit had God namelijk zicht op wat ze nou precies deden. Uiteindelijk zijn ze in alle opwinding toch achter uitgerekend die ene boom gaan staan en bukken. En wat God vervolgens zag vond hij zo onsmakelijk dat hij de vrouw maar uitvond.

Uiteindelijk heeft Pieter, Stefan, Brian of Steven deze onder dwang en met ernstige tegenzin moeten bezwangeren omdat de baarmoeder er anders ook maar voor niets zat, en dat was vervolgens dus het begin van de mensheid en de wereld zoals wij deze nu kennen.

Hoe de eerste vrouw heette is verder niet bekend naar mijn weten, maar Adam en Eva hadden er in ieder geval niets mee te maken, dat weet ik wel. Het begon allemaal met een stel relnichten, omdat er aanvankelijk alleen mannen bestonden. Twee om precies te zijn. Later baarde de eerste vrouw de eerste heteroseksuele man en werd door middel van incest de lijn voortgezet.

Niet veel later daarna kwamen er ook dieren, en die ene Ark die oorspronkelijk was gebouwd voor het homotrots festival dat we tegenwoordig ook nog kennen als de gay pride. Toen hij op een dag weer twee homofielen had betrapt achter een struik deze keer besloot hij de hele wereld te verzuipen en een heteroseksuele pedofiel op te dragen de Ark van de gay pride geheel op te vullen met alle dieren in de wereld en vervolgens maar een beetje rond te dobberen terwijl God zijn toorn liet zegevieren en alle homo's verzoop.

Het begon dus allemaal met een stel homo's zonder verdere uitbreidingsplannen. En als ze niet toch achter die ene boom hadden lopen rotzooien was het hier gewoon bij gebleven. Toen God eenmaal had gezien hoe de herenliefde in actie eruit zag vond hij het ineens helemaal niet leuk meer en besloot hij om de wereld uit te breiden tot wat het nu is door de vrouw en de hetero en later ook de pedoseksueel uit te vinden.

Hoe de evolutietheorie hier verder in zou passen zou ik ook niet weten, dat zal wel een leugen zijn om ons op het verkeerde been te zetten.

Ook is niet bekend hoe de homofiel na de zondvloed toch weer terug wist te keren.

Maar ik dwaal een beetje af geloof ik.

Het ging over nieuws en verder is het nieuws dus dat er eigenlijk niet eens nieuws is. Geen globaal diabolische dreiging om heel erg serieus te nemen, niet iets dat persé echt bestaat in ieder geval. Niets om je ooit echt zorgen over te moeten maken, en om vervolgens grijs en gerimpeld van te worden.

En wat is er nou echt allemaal aan de hand uiteindelijk, eigenlijk niets.

Niets om je door te laten vergrijzen zoals zovelen doen terwijl ze nauwlettend alle berichtgeving in de gaten houden omtrent de zogenaamde vergrijzing. Als je er goed over nadenkt heeft het voor je eigen bestaan allemaal nog niet eens echt relevantie, en zijn er altijd veel leukere dingen om je mee bezig te houden, wat dus ook een stuk gezonder is.

En dat was het nieuws.

Dus.

Mens erger je toch niet zo.

Zo erg is het namelijk allemaal niet.

En het weer morgen wordt sowieso ook weer prima.

Zoals elke dag.

Met andere woorden vergeet niet te onthouden:

No spang.

P.S. Het leven is mooi als je zo mooi bent als ik.
.
En anders vast ook wel.

Niet naar het nieuws kijken helpt in ieder geval een hele hoop.

(Of ik zit er gruwelijk naast met al het bovenstaande, maar dat zie ik dan tegen die tijd vanzelf wel)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Irak dit, Afghanistan dat. Je wil het niet weeeten!

Dat kan in de sociale context toch ook niet?

"Ja m'n vader hè.. helemaal uitgezaaid, die man heeft pijn! Pijn! Twee, drie maanden hooguit!"
- Het wordt morgen trouwens zestien graden!

Kan toch niet! Kan toch niet?

Aalpoepert

Badass junkie
Die avatar van die man met dat achterlijk kleine sjaaltje doet het hem echt trouwens.

Wat je nieuwsflits betreft, daar ben ik het mee eens. Het enige nieuws dat relevant is zijn de ontwikkelingen van je eigen leven.

Andrew

Badass junkie
Mij in ieder geval niet :) Maar ik weet niet wat er op het journaal komt, ik kijk nauwelijks tv.

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
stelletje kinderkakers zijn het hoor kijk bvb hart van nederland oe een schapje is geboren kom we maken er een hele aflevering van

nederland heeft geen echt nieuws mar blijft leuk ok te kijken wat ze je als zogenaamt vermaak voorschotellen

plus de wetenschapelijke artikelen vind ik wel mooi altijd
broeikas effect bestaaat niet is gewoon de aarde zijn normaale overgang van de pool wisseling waar we al 100 000 jaar telaat mee zijn

Deranged

Badass junkie
De wereld is eigenlijk een soort hindernisbaan van onlogische waanzin. Dit moet je allemaal zien te overwinnen om tot Verlichting te kunnen komen.

Nu begrijp ik dat het allemaal zo in elkaar zit met een bepaalde reden.

Al die ziekelijke bullshit onder het mom van ''ik geef gewoon mijn mening'' is er niet voor niets.

Het is niet zomaar dat uitgerekend de koning van destructie genaamd alcohol het opiaat is van de onwetende massa.

Eigenlijk zit het allemaal heel erg geraffineerd in elkaar.

We worden inderdaad allen ''in zonde geboren''. Er zit allemaal wel een kern van waarheid in als je er goed over nadenkt.

Het blaadje ter bedekking uit het verhaal van Adam en Eva symboliseert het probleem dat de meeste mensen met zichzelf schijnen te hebben.

We worden allen geboren in deze wereld met de uitdaging te zoeken naar de Waarheid en onze Ware Zelf.

Dat dit nooit vanzelfsprekend komt maakt het uiteindelijk alleen maar waardevoller voor degenen die het weten te bereiken.

En dat is naar mijn idee dus het voornaamste idee erachter.

De wereld is ontworpen als een soort hindernisbaan van ziekelijke bullshit om te overwinnen zodat de winnaars er op deze manier uiteindelijk het meeste uit kunnen halen.

Een wereld waar de geboren winnaar de standaard zou zijn zou het geheel alleen maar ontkrachten.

Vandaar dus dat het allemaal is zoals het is.

Wacky

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Wacky zei:
wat een egocentrisch, individualistisch gelul allemaal.
Doet het jou oprecht iets wat er allemaal tijdens het journaal voorbij komt?

Ja zeker.

Een aantal jaar terug toen irak binnengevallen werd deed het me zo veel dat ik er depressief van werd zelfs. Nu kan ik het gelukkig allemaal weer beter relativeren en accepteren dat het is zoals het is enzo, maar het blijft me nog wel iets doen.

En nog steeds denk ik er af en toe wel over na wat ik zelf kan doen om de wereld te verbeteren, alleen probeer ik het nu meer met een positieve insteek te bekijken. In tegenstelling tot de deprimerende, negatieve, "ik trap overal tegenaan", kijk waarmee het grootste deel van de goa/hippie/tekno/kraker/drugs scene de wereld bekijkt.

Dat het je iets doet is misschien ook de reden dat jullie er juist niet naar willen kijken ? Daar geef ik je dan opzich best gelijk in hoor. Maar "het enige nieuws dat relevant is zijn de ontwikkelingen van je eigen leven." vind ik een beetje vreemde manier om het uit te leggen :)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Wacky zei:
Ja zeker.

Een aantal jaar terug toen irak binnengevallen werd deed het me zo veel dat ik er depressief van werd zelfs. Nu kan ik het gelukkig allemaal weer beter relativeren en accepteren dat het is zoals het is enzo, maar het blijft me nog wel iets doen.
Dat is wel treurig. Meer kan ik er eigenlijk ook niet over zeggen.

Wacky zei:
En nog steeds denk ik er af en toe wel over na wat ik zelf kan doen om de wereld te verbeteren
"Een beter milieu begint bij jezelf."

Wacky zei:
alleen probeer ik het nu meer met een positieve insteek te bekijken.
Oh?

Wacky zei:
In tegenstelling tot de deprimerende, negatieve, "ik trap overal tegenaan", kijk waarmee het grootste deel van de goa/hippie/tekno/kraker/drugs scene de wereld bekijkt.
Doen niet alle pubers het op die manier? Sommigen blijven daar inderdaad in hangen, maar ik hoop voor je dat je je niet met opzet daarmee vergelijkt.

Wacky zei:
Dat het je iets doet is misschien ook de reden dat jullie er juist niet naar willen kijken ?
Dat het me níets doet is de reden dat ik er niet naar wil kijken. Het is elke keer hetzelfde liedje; Oorlogje hier, bloedbadje daar, familiedramaatje zus, treinspringertje zo. Ik ben er immuun voor. Als iemand jou al tien keer hetzelfde verhaal verteld heeft, kun jij er de elfde keer toch ook niet meer naar luisteren? Niet omdat het gevoel erbij kwadratisch toeneemt, maar omdat je het gewoon zat bent. Zonder achterliggende gedachte, behalve dan "Nee hè, niet weer dit."

Wacky zei:
Maar "het enige nieuws dat relevant is zijn de ontwikkelingen van je eigen leven." vind ik een beetje vreemde manier om het uit te leggen :)
"Een beter milieu begint bij jezelf."

Deranged

Badass junkie
Enige wat ik erover kan zeggen is:

Als je net als ik naar de top van het leven wil hoef je alleen maar je hart en gedachten zo zuiver en dankbaar te maken als ik heb gedaan.

Deranged

Badass junkie
Het heeft ook te maken met verschillende lagen van bewustzijn doorbreken.

Hoe hoger je komt, des te beter wordt je aandachtsverdeling en algehele beleving van de dingen.

Als ik in de regen loop voel ik het niet eens meer, dat is een beetje het idee.

Deranged

Badass junkie
En dat doet me weer denken aan toen het deze week een beetje druppelde en ik een of ander wijf op straat hoorde roepen ''ik haat Nederland!''. In mijn beleving weinig dingen zo smerig als ondankbaarheid.

Weg met dat soort mensen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Deranged zei:
En dat doet me weer denken aan toen het deze week een beetje druppelde en ik een of ander wijf op straat hoorde roepen ''ik haat Nederland!''. In mijn beleving weinig dingen zo smerig als ondankbaarheid.

Weg met dat soort mensen.
Schitterend voorbeeld! <3

acidboy

Badass junkie
Deranged zei:
Als ik in de regen loop voel ik het niet eens meer, dat is een beetje het idee.

Herkenbaar, acceptatie heet dat ofzo? Het zal er vast wel wat mee te maken hebben.

om beetje ontopic te blijven én in ons geliefde muziekgenre..

'I don't care if the Third World fries... hot in there, I'm not surprised. Baby I can watch whole nations die and I don't care at all'

Of mis ik nu weer te veel dingen in het topic en ben ik gewoon onzin aan het quoten? :)

Chris Pontius

Badass junkie
Deranged zei:
Ken hem goed genoeg om te weten dat hij nooit toe zal staan dat de mensheid de aarde daadwerkelijk zal vernietigen, maar men gewoon graag doet geloven van misschien wel.

Ook lullig dat jij het dan om zeep helpt door het allemaal te verklappen.

Chris Pontius

Badass junkie
Wacky zei:
...alleen probeer ik het nu meer met een positieve insteek te bekijken. In tegenstelling tot de deprimerende, negatieve, "ik trap overal tegenaan", kijk waarmee het grootste deel van de goa/hippie/tekno/kraker/drugs scene de wereld bekijkt.

Wacky zei:
wat een egocentrisch, individualistisch gelul allemaal.

Lekker bezig Freek.

Deranged

Badass junkie
Chris Pontius zei:
Deranged zei:
Ken hem goed genoeg om te weten dat hij nooit toe zal staan dat de mensheid de aarde daadwerkelijk zal vernietigen, maar men gewoon graag doet geloven van misschien wel.

Ook lullig dat jij het dan om zeep helpt door het allemaal te verklappen.
Heb je gelijk in, maar ze geloven me toch niet.

Zazuu.

Bewuste gebruiker
"Een tijdje terug zat ik een documentaire te kijken over een oorlog
ergens in Joegoslavië of weet ik waar. Ik zit er naar te kijken en de
hele shit komt voorbij: etnische zuiveringen, moord, verkrachting, honger,
vluchtelingen, de hele shit. Ik zit ernaar te kijken en ik denk: Hmm, erg.
goh, da 's erg. Tja dat 's erg zeg, goh dat is erg en ik vond het ook wel erg.
Weet je. Ergens vond ik het ook wel erg,maar een half uur daarna
wilde ik een boterham smeren en de boter was op. Nou dat
vond ik een stuk erger hoor."

Zo was ie ongeveer.

Deranged

Badass junkie
They say the president's dead
no one can find his head
it's been missing now for weeks
but no one noticed it
he'd seemed so fit
and I'm sick of it

- Lou Reed

Oom Klaas

Badass junkie
Maar dat kindje dat werd aangereden door wielrenners en ging huilen dan?
Of dat hondje wat al een paar uur in de kofferbak van een in de zon bakkende auto zat en door die ene bn'er werd bevrijd?

Dat moet je toch wel weten.

Elohtibbar

Badass junkie
Eigenlijk doet dierenleed me altijd meer dan mensenleed. Om de één of andere reden. Bij mensen denk ik onbewust toch vaak "we hebben het er toch zelf naar gemaakt". Niet dat ik vind dat iedereen die ellende verdient, maar die nogal ongenuanceerde gedachte maakt dat ik wél een nacht slaap kan verliezen aan een doodgeknuppeld zeehondje, maar niet aan een paar agressieve proleten die elkaar de hersens inslaan.

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
Goed verhaal, lekker kort :wink: . Ik snap je punt iig, en ben het eigenlijk wel eens met je visie. Maar is het niet zo dat het journaal eigenlijk gewoon vermomde en mooi verpakte propaganda is? Maar dan niet zo opvallend zoals het ooit tijdens de Vietnam oorlog moet zijn geweest, dat is dan weer een bekend verhaal.
Ik kan me ook een docent herrineren van een paar jaar geleden, die had zich verdiept in manipulatie van de gedachtengang van de massa door verschillende psychologische methodes enzo. Dat het nieuws en financiële berichtgeving etc. allemaal een soort van patroon bevatten. En met dat patroon wordt geprobeerd de algemene gedachtengang van de massa te beïnvloeden ofzoiets. Op die manier zou er dan ook invloed uitgeoefend kunnen worden op het consumptiegedrag. Vond het destijds een beetje een vaag verhaal, maar ongetwijfeld zal er nog steeds wel ergens iets van manipulatie achter zitten denk ik.

Deranged zei:
Later baarde de eerste vrouw de eerste heteroseksuele man en werd door middel van incest de lijn voortgezet.
In dorpen als Volendam, Urk en Staphorst gaan ze dus nog altijd uit van dit principe, beetje achterhaalt niet? :grin:

Dreuge

Badass junkie
Deranged zei:
en is dat paraverhaal van die Al eigenlijk niets meer dan gore praat om ons schrik aan te jagen.

hehe very nice :P

Verder ben ik het hier overigens niet echt mee eens. Ja, je moet je vooral concentreren op je eigen leven en ja, de wereld zou heel wat beter af zijn als niemand het nieuws volgde. Natuurlijk is het grootste deel van het journaal bullshit, en zien wij vooral wat men wilt dat we zien, toch vind ik het wel handig dat ik kan zien dat bepaalde landen worden binnen gevallen ofzo. Als er nooit nieuws is kunnen bepaalde mensen toch maken wat ze willen. Nouja, kunnen ze nu nog steeds maar gfhnd;ghd;fghf ik weet niet waar ik naar toe wil....

Deranged

Badass junkie
John Cooper Clarke:

You Never See a Nipple in the Daily Express

I've seen the poison letters of the horrible hacks
about the yellow peril and the reds and the blacks
and the TUC and its treacherous acts
kremlin money - all right Jack
I've seen how democracy is under duress

But I've never seen a nipple in the Daily Express

I've seen the suede jack boot the verbal cosh
whitehouse whitelaw whitewash