Nieuwe CD? Recenseer hem hier.

Detroit303

Bewuste gebruiker
Ik vond geen gelijkaardig topic, dus heb er gelijk 1tje aangemaakt.

Bespreek hier je nieuwste CD!

Detroit303

Bewuste gebruiker
Ik zal even aftrappen!

Een paar weken geleden I love techno 2007 (By Dave Clarke) aangeschaft.

Na de eerste keer luisteren viel het mij direkt op dat er een enorme verscheidenheid aan 'soorten techno' wordt gebruikt. Van oldschool tot opzwepende uptempo of gewone swingende beats. Dit is zeker een pluspunt alleen zijn soms Dave z'n overgangen iets te brut. Bijvoorbeeld bij de overgang van Bassline van Kevin Saunderson en Three o Three van Public energy. Een lekkere groove wordt dan ingenomen door een agressief pompende beat. Allebei wel topschijven, maar niet achter elkaar.
Soms moet Mr. Clarke ook wat minder aan zen crossfader komen.
Voor de rest is het een topper van een cd die in elke techno collectie thuishoort. Ik vind vergeleken met andere I love techno cd's, deze toch wel vrij 'extreem'. Ik heb hem toch een paar keer moeten luisteren om alle nummers te appreciëren omwille van de 'minder melodieuze nummers'. (vergelijk met bv I love techno 2005)

Men favo tracks zijn: The Horrorist (jawel die maakt niet enkel terror beats :grin: ) met Wire to the ear afgewisseld door Hutch van Rob Gibson (unreleased trouwens). Echt heerlijk!

Kortom een echte aanrader voor de meer 'geoefdende' techno luisteraar!

BTW: Het cd boekje vermelde: "takes as long to listen to as it did to make it. not made on Ableton or edited on Protools. recorded in one take."

Easy money he Dave :grin:

7.5/10

Bovenaan