Norflurazepam werkt niet?

superlucy

Belezen gebruiker
Heb om 15:00 vandaag een pellet van 5 mg norflurazepam genomen. Ik merk hier eigenlijk nog steeds nauwelijks wat van.
Maar ik las ook, dat het effect heel minimaal zou zijn omdat het natuurlijk aanvoelt, klopt dit?
Ik heb waarschijnlijk wel tolerantie doordat ik om de dag een pil van 5mg zolpidem slik. Heeft het zin om 5mg norflurazepam bij te nemen of blijf ik dan bezig?
Ik wil sowieso het maar heel tijdelijk gebruiken, namelijk om een verhuizing door te komen die mij stress geeft. Hierna wil ik de norflurazepam niet meer gebruiken.

_shikantaza

Badass junkie
Waarschijnlijk heb je de indruk dat je nuchter bent terwijl dit niet zo is. Delusions of sobriety komen wel vaker voor bij Benzo’s. Vraag eens een goede vriend of vriendin hoe ze vinden dat je er bij zit. Zelf kun je dat vaak moeilijk beoordelen.

Beter leer je je stress op een natuurlijke manier verwerken; wandelen, mediteren, sporten, praten, dagboek bijhouden enz. Als je toch aan de Benzo’s wil, wees dan heeeeel voorzichtig. Na twee weken dagelijks gebruik zijn veel mensen al lichamelijk afhankelijk en moeten ze al afbouwen om er af te komen. Bij langer gebruik kan de afbouw lang en heel onplezierig worden - je krijgt dan alle onderdrukte spanningen en angsten dubbel en dwars terug. Echt heel naar. Benzo’s zijn bad news. De beste optie is geen Benzo’s nemen.

Rijd geen auto als je Pyrazolam dagelijks gebruikt. Zeker in combinatie met een Z-drug als Zolpidem. Bij een enkele keer Pyrazolam de dag zelf + de dag erna niet autorijden. Niet combineren met alcohol of opiaten.

Laatst bewerkt:

superlucy

Belezen gebruiker
Please, doe dit gewoon niet.
Weet je hoeveel keer in je leven je nog stress gaat krijgen?
Ontelbare keren!

Dan weet je alvast hoe je route gaat worden als je nu drugs gaat nemen tegen de stress.

RED FLAG
Zeker, daarom ook alleen gebruik van heel tijdelijke aard. Heb me genoeg ingelezen over mensen die verslaafd zijn geraakt en dat pad wil ik niet gaan bewandelen.

reDStone

Bewuste gebruiker
De dosis is dan erg laag. Veilig maar laag. Een pammetje geeft een zee van rust. hoe gestressed je ook bent. Tijdelijk onder controle van een arts, is het een goed medicijn. Maar je lichaam went er snel aan. Het werkt alleen tijdelijk als medicijn. Na een maand elke dag, zal je al snel meer willen hebben.

superlucy

Belezen gebruiker
De dosis is dan erg laag. Veilig maar laag. Een pammetje geeft een zee van rust. hoe gestressed je ook bent. Tijdelijk onder controle van een arts, is het een goed medicijn. Maar je lichaam went er snel aan. Het werkt alleen tijdelijk als medicijn. Na een maand elke dag, zal je al snel meer willen hebben.
Ja dat is zo! ik wil ook zeker stoppen na de verhuizing. Heb nooit hoge dosissen genomen, omdat de zolpidem zijn werk nog gewoon doet.

reDStone

Bewuste gebruiker
Ja dat is zo! ik wil ook zeker stoppen na de verhuizing. Heb nooit hoge dosissen genomen, omdat de zolpidem zijn werk nog gewoon doet.
Een gewone arts zal extreem zuinig zijn, als ie pammetjes gaat voorschrijven. Eigenlijk moet je het aan een psychiater overlaten. Die schrijft hogere doseringen voor. En zal beter kunnen inschatten hoeveel voor jouw lichaam wel ietsje beter past.

reDStone

Bewuste gebruiker
Ik weet niet hoe je aan die Zolpidem komt trouwens, maar laat diegene die dat heeft voorgeschreven maar niet weten, dat je schimmige designerdrugs erbij neemt.

superlucy

Belezen gebruiker
Ik weet niet hoe je aan die Zolpidem komt trouwens, maar laat diegene die dat heeft voorgeschreven maar niet weten, dat je schimmige designerdrugs erbij neemt.
Gewoon via de huisarts. Denk niet dat het hem zoveel zou doen. Mijn ervaring met huisartsen is dat ze nogal makkelijk en snel dingen voorschrijven. Maargoed, ik heb dan ook een bipolaire stoornis dus het is bij mij wel een ander verhaal, omdat ik meer rust nodig heb.

reDStone

Bewuste gebruiker
Gewoon via de huisarts. Denk niet dat het hem zoveel zou doen. Mijn ervaring met huisartsen is dat ze nogal makkelijk en snel dingen voorschrijven. Maargoed, ik heb dan ook een bipolaire stoornis dus het is bij mij wel een ander verhaal, omdat ik meer rust nodig heb.

Die huisarts kan geen kant op, met hoe we het op dit moment geregeld hebben. Het enige wat ie moet doen is je doorverwijzen naar iemand die er wel voor geleerd heeft. Maar dat kan dus niet meer. Dat is wegbezuinigd door de VVD.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Heb om 15:00 vandaag een pellet van 5 mg norflurazepam genomen. Ik merk hier eigenlijk nog steeds nauwelijks wat van.
Maar ik las ook, dat het effect heel minimaal zou zijn omdat het natuurlijk aanvoelt, klopt dit?
Ik heb waarschijnlijk wel tolerantie doordat ik om de dag een pil van 5mg zolpidem slik. Heeft het zin om 5mg norflurazepam bij te nemen of blijf ik dan bezig?
Ik wil sowieso het maar heel tijdelijk gebruiken, namelijk om een verhuizing door te komen die mij stress geeft. Hierna wil ik de norflurazepam niet meer gebruiken.
5 milligram is volgens Tripsit.me ook nog een lichte dosis, dus dat kan kloppen :wink:

superlucy

Belezen gebruiker
Nog een vraagje, ik had uiteindelijk afgelopen zondag na die 5 mg norflurazepam nogmaals 5 mg genomen daarvan rond een uur of 18.00.
De dagen er na niets meer genomen, vandaag ook niet. Maar het lijkt nu toch wel alsof ik nog steeds een beetje onder invloed ervan ben. Zou dit kunnen? Aangezien het ook een enorme halfwaardetijd heeft. Voel me gewoon iets meer relaxed dan normaal. Wel heftig, stel dat het echt zolang zou werken.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Nog een vraagje, ik had uiteindelijk afgelopen zondag na die 5 mg norflurazepam nogmaals 5 mg genomen daarvan rond een uur of 18.00.
De dagen er na niets meer genomen, vandaag ook niet. Maar het lijkt nu toch wel alsof ik nog steeds een beetje onder invloed ervan ben. Zou dit kunnen? Aangezien het ook een enorme halfwaardetijd heeft.
Ja, over het algemeen duurt het 5 keer een halfwaardetijd voordat een drug uit je lichaam is. Dus als de halfwaardetijd van norflurazepam 40-100 uur is, dan kan het 200 tot 500 uur duren voordat het is uitgewerkt; zo'n tien dagen.
Dat is niet geheel uitzonderlijk. Er zijn andere benzo's die ook heel lang blijven doorwerken. Zo'n lange werkingsduur heeft als voordeel dat je langzaam kunt ontwennen zodat er minder bijwerkingen zijn bij het taperen. Maar het nadeel is dat je al snel voor lange tijd vast zit aan zo'n middel. Dus niet iets om af en toe voor een keertje te nemen.

Bovenaan