Onbekende designer drug

Poere

Newbie
De laatste weken gaat hier in de buurt een nieuw soort designer drug rond. Hier noemen ze het Rush, maar onder deze naam vind ik niets op het internet, dus het zal waarschijnlijk niet de echte naam zijn. Je kan het snuiven en pakken. Het ruikt een beetje naar die bruistabletten met vitamine C. Het is een wit kristalachtig poeder. Het effect wordt beschreven als een menging tussen MDMA en speed/coke. Het effect duurt niet zo lang, tussen 1 en 3 uur ofzo. Ik zou het graag proberen maar aangezien ik totaal niet weet wat het is, voel ik me er niet 100% bij. Zou iemand mij mss kunnen helpen?

Wacky

Badass junkie
Ik heb het ook aangeboden gekregen afgelopen weekend, en kon ook nergens te horen krijgen wat het is. Belachelijk dat iemand drugs verspreid zonder te weten wat het is, maja....

Volgende keer dan neem ik een sampletje mee, en zal ik het eens vergelijken met de methylone die ik nu heb liggen maar ook nog eens moet uitproberen. Lijkt me een goede kans dat het dat is gezien dat een relatief goedkope RC is met ongeveer zon effect.

Soma

Bewuste gebruiker
Kopen mensen dat spul eigenlijk wel? Als er iemand op mij afkomt en mij vraagt of ik geen "rush" wil kopen en niet eens kan zeggen wat het echt is dan ben ik op zijn minst toch wel wantrouwig.

honingolie

Bewuste gebruiker
Klinkt inderdaad volledig als mephedrone. Kan hier wel eens heel groot gaan worden. In de UK is dat het al. (en is een verbod waarschijnlijk nog voor de zomer een feit)

@AT : 4-fluoramfetamine heeft een veel langere werkingsduur, denk even na voordat je weer onzin neerknalt.

Soma

Bewuste gebruiker
Ik denk dat de persoon die je het wou verkopen gewoon niet wou dat je ging opzoeken wat voor een gevaarlijke bijwerkingen mephedrone kan hebben (vasoconstrictie bvb). Er zijn mensen die al vingers, armen of benen hebben laten amputeren hierdoor. Maar dan moet je toch al heel veel mephedrone binnenwerken.

Soma

Bewuste gebruiker
Het gevaarlijke aan mephedrone is ook dat je met zo'n craving zit die op die van coke lijkt als het is uitgewerkt. Daarom wordt er ook zo vaak mee overdreven volgens mij. En dan gebeuren er natuurlijk zo'n ongelukken..

Poere

Newbie
Tjah, heb nu zowel over mephedrone en methylone wat opgezocht. Het zou eigenlijk beide kunnen zijn... Geen tips voor hoe ik het verschil kan merken?

Taeoum

Newbie
Ook hier in de buurt lijkt rush een ware hype te worden, doch heeft ook hier niemand enig idee uit wat die rush nou precies bestaat. Enkele weken geleden voor het eerst erover gehoord, en dezer dagen begint het echt groots te worden. Heb het zelf ook al enkele malen gedaan en het gevoel dat het opwekt is; eerst word je bijzonder lichthoofdig en meteen daarna treedt de pure euforie in. Je barst van zelfvertrouwen, voelt je in de 7e hemel, begint over je diepste geheimen te vertellen tegen je vrienden, etc. Neem het effect van coke maal 10 en dan krijg je rush. Echter, het craving gevoel de days after is best wel lelijk.

Elohtibbar

Badass junkie
Taeoum zei:
Ook hier in de buurt lijkt rush een ware hype te worden, doch heeft ook hier niemand enig idee uit wat die rush nou precies bestaat. Enkele weken geleden voor het eerst erover gehoord, en dezer dagen begint het echt groots te worden. Heb het zelf ook al enkele malen gedaan en het gevoel dat het opwekt is; eerst word je bijzonder lichthoofdig en meteen daarna treedt de pure euforie in. Je barst van zelfvertrouwen, voelt je in de 7e hemel, begint over je diepste geheimen te vertellen tegen je vrienden, etc. Neem het effect van coke maal 10 en dan krijg je rush. Echter, het craving gevoel de days after is best wel lelijk.

Denk dat het dan eerder mephedrone is dan methylone, bij methylone heb je geen coke-achtige craving voor zover ik weet, mephedrone is een stuk riskanter.

endor

Badass junkie
Ik heb overlaatst die drugs gebruikt.
Hier staat het ondertussen al onder een andere schuilnaam namelijk : buja.
Ja het effect lijkt inderdaad op MDMA maar heeft eerder de duur van coke.
Een half uurtje goed hard gaan.

Wat ik er wel kan bijvertellen is dat het enorm brand in je neus , en je zeker een traantje of 2 zal laten.

endor

Badass junkie
rubenikhaatjouook zei:
Volgens mij is rush gewoon ritalin:P Heb wel eens ergens zoiets gehoord.

Dat betwijfel ik , ik heb vroeger nog relatine moeten gebruiken.
En rush is toch echt wel een stuk harder.

gamezz

Bewuste gebruiker
hier komt het ook erg hard op, in gent stikt het ervan.
nu ik weet wat het is wil ik er liefst zo ver mogelijk vandaag blijven

endor

Badass junkie
Ondertussen zitten er veel maten van me zo hard aan.
Blijkbaar wel zeer verslavend.
Ze kunnen er echt niet af blijven.

skievn

Newbie
Poere zei:
Tjah, heb nu zowel over mephedrone en methylone wat opgezocht. Het zou eigenlijk beide kunnen zijn... Geen tips voor hoe ik het verschil kan merken?
kijk naar mijne topic ik ken het ook russian white :hearteyes:

L

Lid 6909

Gast
Oom Klaas zei:
Waarschijnlijk dus mephedrone, klote spul.
Hippycoke ofzo :P

hoezo klote spul? Omdat sommige mensen er niet mee kunnen omgaan?
Ik heb er wel een paar hele leuke avonden op gehad, en geen last gehad van de negatieve effecten. Dus echt kloten spul is het niet

Naj

Experimenterende gebruiker
Dus omdat jij nog geen negatieve effecten hebt gemerkt zal het wel helemaal ok zijn.

Het is en blijft een RC, mischien niet zo schadelijk als we nu denken en mischien komen veel van de slechte bijwerking wel door combinatie van of andere redens.

Maar het is wel een feit dat er al heel veel rare en schikbarende bijwerkingen zijn gerapporteerd.

Wat ik wil zeggen is dat het beter is deze dingen te bedenken voordat je hard op je bek valt dan na dat dat gebeurd.

Elohtibbar

Badass junkie
Naj zei:
Dus omdat jij nog geen negatieve effecten hebt gemerkt zal het wel helemaal ok zijn.

Het is en blijft een RC, mischien niet zo schadelijk als we nu denken en mischien komen veel van de slechte bijwerking wel door combinatie van of andere redens.

Maar het is wel een feit dat er al heel veel rare en schikbarende bijwerkingen zijn gerapporteerd.

Wat ik wil zeggen is dat het beter is deze dingen te bedenken voordat je hard op je bek valt dan na dat dat gebeurd.

Dus een RC is per definitie slecht? :rolleyes: De definitie van een RC is dat het een relatief nieuwe drug is, waar de werking nog niet voldoende van is onderzocht. De ene is schadelijk, de andere niet.

Naj

Nee niet per definitie slecht, maar alleen omdat iemand geen bijwerkingen heeft gemerkt bij het gebruik betekent het ook niet dat het meteen veilig is.

Of het slecht of goed is, geen idee, zelf vind ik het maar raar spul heb mijn ervaring gehad en ben er nu klaar mee.

Elohtibbar

Badass junkie
Naj zei:
Nee niet per definitie slecht, maar alleen omdat iemand geen bijwerkingen heeft gemerkt bij het gebruik betekent het ook niet dat het meteen veilig is.

Of het slecht of goed is, geen idee, zelf vind ik het maar raar spul heb mijn ervaring gehad en ben er nu klaar mee.

Je had het niet over mephedrone in het specifiek, je sprak in het algemeen over RC's. Je kan RC's niet generaliseren, omdat de enige relatie die ze onderling hebben is dat ze nieuw zijn en nog onderzocht worden. En nee, iets hoeft niet meteen veilig te zijn als het geen bijwerkingen heeft, maar het kan wel. Nogmaals; je kunt niet alles over één kam scheren.

Naj

Ik zit het niet over 1 kant te scheren of RC's als slecht te generaliseren, als dat zo was zou ik er om te beginnen zelf geen ervaring mee hebben.

Lees mijn posts nog maar is door.

L

Lid 6909

Gast
Naj zei:

Al die bijwerkingen treden pas op na het wegwerken van 500mg of meer in 24 uur.

Ik neem een normale dosis, neem niet meer, en heb een leuke avond.
Als je er zo mee omgaat hoeft het geen klote drugs te zijn :wink:

Oom Klaas

Badass junkie
gNuxx zei:
Oom Klaas zei:
Waarschijnlijk dus mephedrone, klote spul.
Hippycoke ofzo :P

hoezo klote spul? Omdat sommige mensen er niet mee kunnen omgaan?
Ik heb er wel een paar hele leuke avonden op gehad, en geen last gehad van de negatieve effecten. Dus echt kloten spul is het niet

Ik vind 't klote spul, paar dagen geleden een bommetje gedaan (150 mg) maar 'k vond het niets.
't Voelde voor mij aan als hippiecoke :P
Methylone daarentegen lijkt me dan wel weer wat, maar dat heb ik nog niet kunnen proberen.

Fulairyn

Belezen gebruiker
gNuxx zei:
Al die bijwerkingen treden pas op na het wegwerken van 500mg of meer in 24 uur.

Ik neem een normale dosis, neem niet meer, en heb een leuke avond.
Als je er zo mee omgaat hoeft het geen klote drugs te zijn :wink:

Neemt nog niet weg dat er nog geen goede onderzoeken etc. naar dit goedje zijn gedaan, dus wat voor een bijwerkingen op langere termijn het zal hebben weet je niet.

Bovenaan