Ookal zo paranoide onder speed ?

Colaiuta

Bewuste gebruiker
Hebben jullie als je met vrienden bent ook wel eens dat als je (veel) speed op hebt dat je gewoon allemaal gestoorde dingen gaat denken die mensen over jou zouden denken, of dat je het idee hebt dat ze het over jou hebben ?

groeten,
Daan

GabberFreak17

Belezen gebruiker
tjah kweet wa j bedoeld.. meestal denk j in een soort Dark Style of life dingen..mensen pijnigen.. haat tegen mensen.. en dat soort dingen.. tis nie normaal mja tog komt t in j op

roaren*

Bewuste gebruiker
hebbek altijd.. als ek weg ga naar een feestje denk ik altijd dat iedereen naar me zit te kijken vraag ik dan aan vriend van hé die zit naar me te kijken, zegt ie dan van huh er zit helemaal niemand te kijken.. en overal rare geluidjes horen.. tja dat is speed..

Colaiuta

Bewuste gebruiker
En dan kom ik thuis en dan denk dat mijn ouders wakker zijn en dan hoor ik ze ook echt praten om 3 uur 's nachts :confused: en dan denk ik natuurlijk dat ze het weer over mij hebben echt gestoord spul.

cokkie

Newbie
Haha ik ken dat ik verschuil me altijd achter mijn zonnebril en dan heb ik geen last meer van het idee dat mensen allemaal naar me kijken mischien een tip. :sunglasses:

nothingtodo

Experimenterende gebruiker
laatst was ik en een maat ook vies paranoia.
we zagen en hoorde echt overal alles.
we bleven bij iemand slapen die ook had gebreukt.
we waren allemaal bijna hele nacht op en ene keer zei die kerel waar we bleven maffen dat hij klaarwakker was en totaal nie zou kunnen slapen.
na die zin viel die gewoon in ene keer in slaap.
ik en die andere gast die daar was vonden dat niet normaal we dachte dat iets met die kerel gebeurt was.
telkes aant kijke of hij nog ademde.
toen werde ik en andere gast ook nog eens ongerust dat we allebij hartslag van rond 112 per min hadden terwij we gewoon stil zaten niks te doen.we durvde een tijd niet meer te bewegen.
toen leek het dat die kerel die aant maffe was niet meer ademde.
wij werde helemaal gek wij die wakker aant roepen hij werd niet meer wakker dus waren we die wakker aan het tikken op ene keer werd die wakker keek die heel snel overal naar toe en zei niks meer en viel terug in slaap.en wij nog helenacht paranoia gebleven :(

Wortel

Bewuste gebruiker
nothingtodo zei:
laatst was ik en een maat ook vies paranoia.
we zagen en hoorde echt overal alles.
we bleven bij iemand slapen die ook had gebreukt.
we waren allemaal bijna hele nacht op en ene keer zei die kerel waar we bleven maffen dat hij klaarwakker was en totaal nie zou kunnen slapen.
na die zin viel die gewoon in ene keer in slaap.
ik en die andere gast die daar was vonden dat niet normaal we dachte dat iets met die kerel gebeurt was.
telkes aant kijke of hij nog ademde.
toen werde ik en andere gast ook nog eens ongerust dat we allebij hartslag van rond 112 per min hadden terwij we gewoon stil zaten niks te doen.we durvde een tijd niet meer te bewegen.
toen leek het dat die kerel die aant maffe was niet meer ademde.
wij werde helemaal gek wij die wakker aant roepen hij werd niet meer wakker dus waren we die wakker aan het tikken op ene keer werd die wakker keek die heel snel overal naar toe en zei niks meer en viel terug in slaap.en wij nog helenacht paranoia gebleven :(
Ik merk het met pillen ook altijd dat me hartje overtoeren maakt.

Mac...

Badass junkie
Ja man, zwaar kut para op de pep :(
Zal nooit over gaan, maar je kan er wel mee leren omgaan.

flash kieke

Wijs gebruiker
als ik van een feesje van vrienden kom,en ik wil met de fiets naar huis gaan,dan zie ik onderweg van ver precies mensen en wandelende mensen en mensen op een fiets rijden ,en als ik dan dichter kom dan is het gwn een paal of zo :mrgreen: maar dan worde zot ze :amai men botten

en heb ook al eens gehad,ik wou naar huis gaan en moest binne sluipen omdat mijn moeder niet wist dat ik weg was ,en kwam aan mijn appartement aan en ik woon hellemaal van boven,en op terras zag ik precies de vriend van mijn moeder wat leunen op da veilig heidshek door de stress dak d8 dak gepakt ging worden, en ik kwam dichter en zag innees dat het een raam dat open was met op de achtergrond een zwarte tint :mrgreen:

maar dat was eens stressen :(

selly

:grin: para of niet.
ik heb vaak als ik veel gebruikt heb dat ik echt denk dat er mensen in mijn huis zijn terwijl ik alleen ben.
rare vage geluiden hoor ik dan of hoor mensen praten maar kan dan niet verstaan wat ze zeggen.
of zie bv een groepje mensen op straat en dan ben je er vlakbij blijkt het gewoon een boom te zijn.
of zie mensen in gepakeerde autos zitten en kom ik dichtbij is het weg.
ja ja erg para idd :grin:

cunt

Wijs gebruiker
selly zei:
:grin: para of niet.
ik heb vaak als ik veel gebruikt heb dat ik echt denk dat er mensen in mijn huis zijn terwijl ik alleen ben.
rare vage geluiden hoor ik dan of hoor mensen praten maar kan dan niet verstaan wat ze zeggen.
of zie bv een groepje mensen op straat en dan ben je er vlakbij blijkt het gewoon een boom te zijn.
of zie mensen in gepakeerde autos zitten en kom ik dichtbij is het weg.
ja ja erg para idd :grin:
ja ik ken het .. dat vind ik wel een groot nadeel van pep .. heb ik bij x en sos nooit.

roaren*

Bewuste gebruiker
kbegin er de laatste tijd goed mee om te gaan met men para-heid :P

vind het soms zelfs leuk en grappig :mrgreen:

kdenk dan van huh loopt er nu iemand achter me.. kijk ek achter me van.. och nee je bent weer para hoor :mrgreen:

nja.. als je het al lang doet.. weet je dat je para bent van de spiid en dat alles dat je hoort aleen maar zeever is :rolleyes:

khoop aleen maar dat er plots niet iemand echt achter me loopt en me wil verkrachten :mrgreen: :P

flash kieke

Wijs gebruiker
als ik paro ben,dan probeer ik er positief over te denken :mrgreen:

bv. je ziet een man met een hond ofzo en toch blijkt het een paal of zo te zijn,dan probeer ik er van te genieten,dan denk ik:lekker trippen opt straat :mrgreen:

maar ik von het idd in het begin toen ik gebruikte,paro zijn zo kut.

maar je moet gwn denken dat je aan het trippen bent,en dan vind je het wrs wel tof :wink: ale ik toch :mrgreen:

belgiumpartycrasher

ik wordt er met momenten gek van
ik reed met men auto, kwam van illusion...
op een bepaald moment (reed 70km/h) ga ik volledig op mijn rem staan...
mijn vriendin tegen me, zijde zot geworde??
ik, doodleuk, nee, kijk, er steekt een koe over...
er was dus nix...
speed is zalig om op te feesten, maar 8eraf, die para toestanden...
no tnx!!!

grtzzz

caatje

Badass junkie
na een peroide van lang gebruik is een vriendin van mij echt een tijdje para geweest. Ze woonde in een flat op de bovenste etage en zat alleen nog maar in de gang omdat daar geen ramen zaten. Ze was er heilig van overtuigd dat de buren haar bespieden. Durfde het huis niet meer uit. Erg kut die periode

Gelegenheidsgebruiker

Belezen gebruiker
Jaa zeer bekend
Maar het komt ook door slaapgebrek, was afgelope week ziek en dan slaap ik bijna niet en ik was dus 3 dagen bijna zonder slaap en het voelde bijna zoals een nacht niet geslapen op pep.. af en toe leken bomen mensen enzo.. lang niet zo erg als bij speed maar wel vergelijkbaar.

Maar bij speed.. pff ben 1 x 3 nachten wakker geweest (onbedoeld en vond het ook echt niet meer leuk de 4e dag) en toen hoorde ik allemaal stemmen die me bekend voor kwamen maar er waren geen bekenden en ik dacht dat mensen me wilden pakken en dat ze me kwamen halen en ik zag overal mensen en groepejs in (maar dat heb ik al gauw van pep) en in bed was het nog erger (dan is het bij mij altijd het ergst sochtends in een donkere of schemerige kamer)

paar voorbeelden:
steeds duiveltjes kwamen uit het plafond op me af met hoefjes en al
witte armen kwamen omhoog van de zijkanten van mn bed en ik slaap op mn zij dus niet prettig
ik dacht dat er in mn kast een man stond die met zn hoofd door de bovenkant van de kast was gegaan (dat hoofd bleek dus de ventilator die in de verste verten niet op een hoofd lijkt)
Toen kwam er opeens een onthoofd lijk uit de kast vallen.. maar ik zag dr deuren ook daadwerkelijk een deel opengaan en er iets uit komen vallen.. echt heel para
en in mn gordijnen zag ik allemaal mensen levensecht en ik slaap eronder.. dat was echt levensecht

heb ook wel is gehad dat ik gwn tv keek in mn verbeelding bv met pillen zag ik op een vlak stuk zoals verwarming gwn serieus een voetbalwedstrijd..

Aan de ene kant mis ik het wel een klein btje zo'n nacht dat je in bed ligt en niet kan slapen van de pep en allemaal dingen ziet (want k heb echt veel rare dingen gezien op mn slaapkamer) maar aan de andere kant .. de bijverschijnselen van pep wegen op lange termijn niet op tegen de voordelen dus in de zomer weer paar nachtjes maar nu ff niet meer

GabberFreak17

Belezen gebruiker
nja t para zijn houd j wel hersenen genezen misss well miss niet.. dat je para word komt door een verstoring an de stof dopamine... wat in stand komt met uiterste gevoelens van angst.. heb zelf nu ook medicijnen ervoor.. had de para verschijnselen had ik vaak als ik nuchter was ook.. mja t is t eigk gwn allemaal niet waar :)

Jeller

Badass junkie
omdat je niet slaapt en dus niet droomt worden je gegevens niet verwerkt dus je wordt para, plus van speed wordt je dat sowieso al een beetje

belgiumpartycrasher

heb het vant weekend ook voorgehad.
van zaterdag op zondag (na reverze) nie geslape...
zondag avond nog ergens iets gaan drinke me mate, en dan alleen naar huis gereden. toen ik wou vertrekken stapte ik in men auto, en ik d8 dat er een persoon op mijn achterbank zat, maar er was niemand...
toen heb ik gezegd, nu moet het minderen...

grtzzz

Niekosvd

Newbie
ik heb gisteravond behoorlijk wat speed op.
Begin nu ook lichtjes para te worden.
Verbeeld me al dingen & denk steeds iets te horen.
Maar overdag is het bij mij meestal niet zo erg maar zodra het donker is ben ik zo para als hell !

Speedtrauma

Da heb ik ook wel ask Speed doe, volgens mij is da 1 van de gevolgen van speedgebruik want de meeste mensen uit mijn vriendekring die pep snuive hebbe deze symptonen :beer:

elgeoffio

Was ooit es zo scheef van de speed, dat ik
dacht dat ik in mijn broek gepist had.
Wat dus niet waar was, en ik om de 5 min naar t toilet,
en al die mensen raar kijken.
Lol :beer:

SpringPack

Niekosvd zei:
Verbeeld me al dingen & denk steeds iets te horen.
Maar overdag is het bij mij meestal niet zo erg maar zodra het donker is ben ik zo para als hell !

In het donker vind ik ook het meest verotte moment,
Vooral als er iemand achter je loopt :openmouth:
Ga ook dingen ontwijken waarvan ik dan niet kan inschatten wat het is.(blijken achteraf struiken, paaltjes, enz.. te zijn).

Maar paranoide zijn is een staat van angst, paniek, en kan lijden tot een psychotische episode. belangrijkste met angst is dat je je niet gaat verzetten, verzet roept namelijk paniek op, je wilt controle behouden maar dit kan soms niet. je lichaam reageert hier weer op(d.m.v. hyperventilatie, hartslag versnelt, spieren spannen aan) en je bewustzijn wordt ook beïnvloedt(bij angst gaat men malen, vergeet belangrijke beslissingen te nemen) ofwel paniek, wat met drugs ook nog weleens beangstigend kan zijn. en zo blijf je eigenlijk in een rondje gaan todat je echt wild wordt.

Leren omgaan met het feit dat je lichaam/geest zo KUNNEN reageren is al een goed begin, laat de angst over je heen komen, vaak heb je dan door dat er niets is om angstig voor te zijn!

EDIT:

Ook belangrijk, zelf goed in je vel zitten, weten wat je grenzen zijn (mag er best een keer overheen gaan, maar er zijn grenzen), omgeving waarin je gebruikt, mensen om je heen, en je verwachtingen.
Als je er voor zorgt dat deze factoren goed in elkaar zitten dan is de kans dat je slecht gaat gewoon kleiner.

Mac...

Badass junkie
Justem, ermee om leren gaan is juist hetgene wat belangrijk is. Houdt altijd in je achterhoofd dat je je zo voelt door de rotzooi.

SpringPack

Mac... zei:
Justem, ermee om leren gaan is juist hetgene wat belangrijk is. Houdt altijd in je achterhoofd dat je je zo voelt door de rotzooi.

Wat misschien ook nog kan helpen, tegen je vrienden vertellen dat je het gevoel hebt dat je wild wordt! Vaak kunnen zij beter aangeven dat het niets zo is (wel naar vrienden/personen gaan die NIET hebben gebruikt, hahaha):P

ik vertel altijd tegen mijn beste maatjes dat ik ga gebruiken, en met deze ook besproken wat te doen als het finaal zou gaan!

flash kieke

Wijs gebruiker
ik ben is zo na een goei nachtje uitgaan(hebk toen redelijk wat pep op)naar een feesje gegaan van mijn moeder,ik moest meegaan,en mijn nonkel zei tegen mijn moeder volgens mij heeft die speed gesnove(ik zat toen in mijne afkick)mijn moeder komt zo naar mij,ja volgens uwe nonkel edde gij pep gesnoven,en ik maar zeggen dak gwn moe ben,en zitten uitleggen da ge van pep wakker wordt en ni moe wordt.

en mijn moeder geloofde mijn excuus,en die ging terug aan haar tafel zitten me nog allemaal vrienden van haar(ik zat aan een apparte tafel me andere kinderen)en iedereen keek zo naar mij van die andere tafel,en hoorde die precies over mij praten en zo,en vroeg aan mijn zus of die naar mij keken,

en mijn zus zei van nee die kijken toch hellemaal ni naar u.

en iets later begon ik echt zwaarder para te worden,en dagt precies dat die naar mij aant geilen waren en van die dingen

echt eng

maar ja :mrgreen:

Mac...

Badass junkie
Boh kan me wel voorstellen als je van zoiets ook nog beschuldigd wordt.
Mja je oom zal er dan ook wel meer vanaf weten :wink:

v

Newbie
flash kieke zei:
Mac... zei:
Boh kan me wel voorstellen als je van zoiets ook nog beschuldigd wordt.
Mja je oom zal er dan ook wel meer vanaf weten :wink:

Hij heeft het zelf vroeger nog allemaal gedaan.
Ah nee flash kieke,
kan me da zo voorstellen heb hier eigenlijk al goe zitten lachen mee ulder verhalen, ik ben al lang gestopt mee alles, maar als ik zo lees dan komen er weer van die herrineringen naar boven.
Na een paar nachten zag ik ook vanalles, en na een paar jaar gebruiken kon ik er goe mee om en had er geen last meer van. En denk als man da je nog neiger kunt doorslaan.
Gij pakt da gerief he da gerief pakt u nie he :wink:

Bovenaan