Hoe zal ik beginnen..
Kort geleden heb ik een jong familielid verloren aan een ongewilde overdosis. Veel verschillende middelen zijn er aangetroffen in zijn bloed en urine.
Zelf ben ik nu zoekende wat ik had kunnen doen en heb nagelaten. Gevoelens van tekort schieten spelen mij parten. Ik weet niet zo goed wat ik wil vragen, alles wat ik wel/ niet heb gedaan is in een ander daglicht komen te staan nu het onomkeerbaar is.
Mijn gedachte is geweest; niet veroordelen maar luisteren, hulp aan bieden zonder druk te zetten, confronteren vanuit gelijkwaardigheid, vertrouwelijk blijven zodat er op mij teruggevallen kan worden. Nu denk ik, had ik maar harder geconfronteerd, alles en iedereen bij elkaar geroepen, geen hulp aangeboden maar gewoon een afspraak voorgelegd etc.
Ik denk steeds na over wat ik anders had kunnen doen, en puzzel hoe hiermee verder te kunnen gaan.
Kort geleden heb ik een jong familielid verloren aan een ongewilde overdosis. Veel verschillende middelen zijn er aangetroffen in zijn bloed en urine.
Zelf ben ik nu zoekende wat ik had kunnen doen en heb nagelaten. Gevoelens van tekort schieten spelen mij parten. Ik weet niet zo goed wat ik wil vragen, alles wat ik wel/ niet heb gedaan is in een ander daglicht komen te staan nu het onomkeerbaar is.
Mijn gedachte is geweest; niet veroordelen maar luisteren, hulp aan bieden zonder druk te zetten, confronteren vanuit gelijkwaardigheid, vertrouwelijk blijven zodat er op mij teruggevallen kan worden. Nu denk ik, had ik maar harder geconfronteerd, alles en iedereen bij elkaar geroepen, geen hulp aangeboden maar gewoon een afspraak voorgelegd etc.
Ik denk steeds na over wat ik anders had kunnen doen, en puzzel hoe hiermee verder te kunnen gaan.