Ik ben alleen bekend met de volgende Oxycontintabletten (gereguleerde afgifte):
5 mg lichtblauw
10 mg wit
20 mg roze
40 mg geel
80 mg groen
Ik gebruik het dagelijks, 4 maal daags 100 mg, tegen ernstige pijn. In een ouder topic op het forum wordt gezegd dat je het alleen krijgt als je in je laatste levensfase zit, dit is echter niet waar. Het wordt vrij algemeen gebruikt bij mensen met ernstige pijn, ook als je nog lang niet (van plan bent) dood (te) gaat (gaan).
Het is geestelijk niet verslavend, lichamelijk wel.
Ik kan de hele bijsluiter overtypen, maar dat is me wel wat veel werk.
Echt high word ik er duidelijk niet van. En normale joint doet zijn werk ruim beter dan 100 mg oxycontin. Ik merk het onmiddellijk als ik een dosis vergeet in te nemen, krijg behoorlijke ontwenningsverschijnselen. Ongeveer 1 a 2 uur na inname merk ik wel dat het gaat werken en voel ik me beter. Toch denk ik dat dat meer komt, omdat de pijn minder wordt, dan door een "roes" of hoe je het ook wilt noemen.
Bij ophogen merk ik ongeveer een dag of 3 a 4 dat ik wat suffer ben dan normaal en rijd ik de eerste 2 dagen geen auto. Ik voel me zeker de 1e 6 dosissen wat sloom, al zegt mijn omgeving er niets van te merken. Misschien is dat gevoel het gevoel dat je zoekt? Nogmaals: neem lekker een joint. De longen uit je lijf kotsen lijkt me nou niet de ideale trip..... (en er zijn nog meer erg nare bijwerkingen).
Het voordeel van Oxycontin boven wiet is dat het 12 uur werkt en dat is erg prettig als je veel pijn hebt en niet de hele dag knetterstoned door het leven kan of wilt gaan. De bijwerkingen zijn echter niet gering en ik ben iemand die er de 1e 4 maanden hopeloos ziek van ben geweest, terwijl ik met 2 x 5 mg per dag ben begonnen. Nu, ruim2 jaar later, heb ik nog steeds last van de bijwerkingen. Ik kots nog regelmatig de longen uit mijn lijf, zeker als ik moe ben (ook een bijwerking) of iets onder de leden heb.
Ik krijg het op recept en het valt onder de opiumwet.
Hetty