Ik had mijn schenen geschaafd tijdens mijn a-PHP binge. Vrij onschuldige schrammen maar door de slechte circulatie is dat binnen een week een behoorlijke ontsteking geworden waar ik een antibioticakuur voor kreeg. Zelfs daarmee heeft het nog weken geduurd voor het goed genas omdat ik nog steeds aan de php zat.
2e foto is toen alles er weer een beetje fatsoenlijk uit zag. Nu lijkt het door de flits van de camera een stuk erger maar je kan duidelijk zien dat mn voeten niet goed doorbloed waren.
Je ziet er niks meer van, en ook niks aan over gehouden maar denk er aan dat de ellende bij zulke vasoconstrictie ook uit een onverwachte hoek kan komen
Bekijk bijlage 48664Bekijk bijlage 48663
Yes! Ik ben dus niet de enige!
Sorry voor mijn enthousiasme, maar dit herken ik zó goed. In de kliniek zei de head nurse nog: 'het lijkt wel of je de wondgenezing hebt van een 80-jarige.'
Bij mij was het dan van de injectie wonden. Dat duurde überhaupt 2 weken voordat die gaten erin vielen. Ze leken vanuit mijn aders van binnenuit te ontstaan. En daarna zijn ze ruim 7 weken open geweest. 2x antibiotica kuur gehad met fusidinezuur (zalf). Regelmatig moeten spoelen met waterstofperoxide. Om de twee dagen verband verwisselen en ga maar door.
Na die 7 weken was het eindelijk dicht, maar nog lang niet genezen. Daar zijn nog vele weken overheen gegaan. Ik heb er nog steeds littekens van.
Ik was echt bang dat het zou gaan lopen zoals bij ulcus cruris (open been). Dat zie je ook vaker bij diabetici. Die hebben schijnbaar ook een slechte bloedsomloop. In het ergste geval volgt amputatie.
@HuisbaasBob hoe lang heb je pyro's gebruikt?
En hoe is je wondgenezing nu?
Ik heb vroeger buisjes gehad, maar het trommelvlies van mijn linkeroor is nooit meer dichtgegroeid. En ik heb het idee dat mn gehoor.links steeds slechter wordt + oorontstekingen als ik gezwommen heb. Daar wil ik nu echt wat aan gaan laten doen. In de kliniek hadden ze me dus geadviseerd eerst maar eens een jaar clean te blijven. Zodat die wondgenezing verbeterd. Ik heb nog niet echt serieuze wonden gehad om te zien hoe het nu is, en om ze nou maar opzettelijk te maken 😂
@User7374692 ik wil je hiermee niet laten schrikken hoor. Op 3-mmc heb ik vaak paarse ledematen gehad, maar nooit zon slechte wondgenezing als op de a-P(i)HP. Maar het is wel een teken van je lichaam dat je niet zo gezond bezig bent.