Paddos bewaren buiten de koelkast

Albertospaghetti

Belezen gebruiker
Eyoooooo,

Morgen wilt mijn vriendin gaan paddo trippen. Ik heb een chocolade reep gekocht met (waarschijnlijk niet gedroogde) paddos er in. Nu liggen ze al een week op een donkere plek, maar buiten de koelkast. Ik vroeg me dus af, zijn deze na een week nog te eten. Het gaat me niet om de intensiteit van de trip, maar meer om dat ze niet helemaal ziek wordt. Alvast bedankt!

Paddos zijn verboden, zijn het geen truffels die er in zitten?

Waar heb je het gekocht?

Zou wel gedroogd moeten zijn lijkt me, is meestal het geval met dit soort repen anders is de houdbaarheid veel te kort.

Paddos zijn verboden, zijn het geen truffels die er in zitten?

Waar heb je het gekocht?

Zou wel gedroogd moeten zijn lijkt me, is meestal het geval met dit soort repen anders is de houdbaarheid veel te kort.
Nee het zijn echt paddos. Die man die dat verkoopt vind het onzin dat truffels wel verkocht mogen worden en paddos niet. Maar ja gedroogd of niet, ze liggen al een week buiten de koelkast gefuseerd met chocola.niet meer eten dus?

@Albertospaghetti
Kan je het die man niet zelf vragen?

Ik gok zo dat ze gedroogd zijn, maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggen. Wellicht kan je hetzelfde doen met etenswaren waar je aan twijfelt, met gewoon ruiken kom je dan al een heel eind. Bederving gaat immers vrijwel altijd gepaard met nare geurtjes!

@Albertospaghetti
Kan je het die man niet zelf vragen?

Ik gok zo dat ze gedroogd zijn, maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggen. Wellicht kan je hetzelfde doen met etenswaren waar je aan twijfelt, met gewoon ruiken kom je dan al een heel eind. Bederving gaat immers vrijwel altijd gepaard met nare geurtjes!
Die winkel gaat pas om 12 uur open en das te laat helaas.
Kom hier zelf ook wel lekker laat mee maar goed.
Stel ze zijn gedroogd, hoelang kun je ze dan buiten de koelkast bewaren?
Ik vertrouw het niet zo snel met eten. Al helemaal niet als ik 6 uur lang aan een trip vast zit daarna

Ik zou eerlijk gezegd verse truffels halen voor de zekerheid, mits je in een andere smartshop wel al terecht kan. Voor een eerste keer trippen wil je, als ze bad gaat, niet dat ze moet denken "wat als de paddo's slecht geworden waren?", want normaal kun je je wel verzekeren met "wat ik genomen heb is niet giftig, kan ik niet op overdoseren, is niet schadelijk, ..." terwijl als ze beschimmeld raakten je dat niet kunt.

Terug
Bovenaan