PEYOTE EN SAN PEDRO KWEEK

pieter61

Newbie
ik heb nu 2 jaar een peyote (inmiddels 6 cm doorsnede) en vond het leuk om zelf te gaan kweken.
heb 2 growkits gekocht 1 peyote en 1 san pedro op azarius. ze staan nu op zolder lekker warm en niet in de zon maar wel in daglicht. ik heb ze vrijdag avond geplant en tot nu toe nog niets te zien.
maak me wel een beetje zorgen want heb de grond wel echt vochtig gemaakt maar ja het grind op de bodem en de gaatjes in de bodem zouden moeten helpen tegen overtollig water..
ik post fotos zodra ik iets zie

pieter61

Newbie
keek net eventje naar binnen in de growkits en zag tot mijn verbazing de eerste opkomen!! :)

Bijlagen

• peyote 1.jpg
    peyote 1.jpg
    40,9 KB · Weergaven: 4.940

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Geduld is hét woord bij het kweken met cacti.
Verder weet ik er te weinig van af om je echt nuttige tips te geven, maar dat het wat langer duurt is heel normaal.

Veel succes met je kweek, en hou ons op de hoogte (met foto's :grin:)

MrCactus

Experimenterende gebruiker
Peyote zaden kiemen vanaf dag 4-5 na het zaaien.
San Pedro zaden doen er iets langer over.

Verlaag na het kiemen de hoge luchtvochtigheid door het deksel of de plastic afdekking te verwijderen.
Zorg dat de grond niet helemaal uitdroogt door tijdig water te geven.

Meer kweek-tips en zaaitips vind je hier:
http://www.peyote-paradise.nl/index.php ... en&lang=NL:

hey , ik ben zelf ook net begonnen met een san pedro kweekset ( kreeg er 20 gratis peyote zaadjes bij) azarius<3
dus na 5 dagen zijn er 4 zaadjes ontkiemd.
heb gisteren 4 gaatjes in het deksel geprikt om heel stilletjes te laten wennen aan drogere lucht.
hier mijn kweekkastje en foto van da babys :grin:

off-topic , iemand die miss de naam van de andere ( niet mescaline) cactussen weet ? :)

greets .

Bijlagen

• 20140707_121842.jpg
    20140707_121842.jpg
    102,5 KB · Weergaven: 3.057
  • 20140707_092620.jpg
    20140707_092620.jpg
    161,2 KB · Weergaven: 3.057
  • 20140707_121824.jpg
    20140707_121824.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 3.057

*Schizophrenic*

Het mengsel is verkeerd om te zaaien. Laat ze voorkiemen in een bakje water op een warme lichte standplaats en verplant de net gekiemde zaden in 15% potaarde met 85% steengruis.

Plastiek erover nadat je de zaden op het grondoppervlak gezet hebt en steeds aangieten in een stenen pot met gaten.

Geen voeding geven wel eens per 2 weken water. Na 3 maanden gaten in de folie maken.

Cactus ID: even wachten op Mr. Cactus :wink:

MrCactus

Tja,
de Cactussen aan de rechterkant met 2 en 1 in een pot lijken op ....
Cleistocactus laniceps, Weberbauerocereus winterianus, Haageocereus albispinus of versicolor.

Op een grotere foto vanaf de zijkant kan ik meer zien.

Bovenaan