paupie zei:Zelf plukken is vrij lastig aangezien er tientallen soorten zijn die er heeeel sterk op lijken.
Als het waar is - en zo lijkt het - dan snap ik niet waarom ik op dit moment geen paddenstoelen aan het zoeken ben in het bosDissonant zei:Puntige kaalkopjes groeien overvloedig in België en Nederland. Het psylocibingehalte is idd lager, maar het is wel gratis![]()
Je moet er een stuk of 50 van eten. (meen ik me ter herinnneren, maar doe zelf nog wat onderzoek voor je het gaat proberen)
Ze zijn vrij veilig omdat ze met een beetje moeite goed te herkennen zijn, en er zijn niet direct dodelijke soorten die er heel hard op lijken.
Je snapt er het nut niet van..
Ik snap het nut niet van deze psychoactieve planten gewoon te laten sterven als de winter begint. Dat is verspilling !
Radeon915 zei:Volgens mij moet je alleen wel even wachten tot de herfst
http://nl.wikipedia.org/wiki/Puntig_kaalkopje
fragany zei:dus jullie weten zo niet echt specifieke gebieden waar ze overvloedig groeien?
Intoxicated zei:Kaalkopjes zijn toch 1 van de sterkere soorten paddo's dacht ik.
Verdiep jezelf er even in! Het puntig kaalkopje (psilocybine semilanceata) is wel degelijk een van de sterkste soorten die er zijn. Hij is denk ik wel anderhalf tot 2x zo sterk als mexicaanse uit de smart shop. Maar let wel goed op hoe ze eruit zien. Lang niet elk klein bruin paddestoeltje is een kaalkopje! Maar als je ze eenmaal kent, zijn ze heel makkelijk te onderscheiden.Dissonant zei:Intoxicated zei:Kaalkopjes zijn toch 1 van de sterkere soorten paddo's dacht ik.
Fout
Wat natuurlijk niet betekent dat je er dan ineens 100g van moet eten.
pepito zei:Komen voor in ONBEMEST grasland. Ga op zoek naar oude weides....

pepito zei:Waarshijnlijk "lawnmowers hay" kleine bruine die na regen overvloedig in het gazon groeien. Zijn vlekplaten, meestal de gezonneerde vlekplaat. Niet giftig.