Rapé (Hapay)

L

Lid 152247

Gast
Wat is dat toch voor spul wat in smartshops ligt?
Je inhaleert het niet, je blaast het in je neus.
Je kan er goed ziek van worden
Ik lees effecten als een intense trip, maar ook een stimulerend effect ivm grote hoeveelheden nicotine.
En wat zit er nou precies in?
Het wordt flink verkocht in smartshops

Dat het gemaakt wordt met rituelen..ja vast..daar geloof ik niet in,

Heeft iemand het hier weleens geprobeerd?

Bijlagen

• Screenshot_20210322-230921_Chrome.jpg
    Screenshot_20210322-230921_Chrome.jpg
    181,7 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt door een moderator:

Martinus

Wijs gebruiker
Het word door mensen in de jungle gebruikt als tripmiddel staat er.

Klinkt interesant.
Nooit van gehoord. De naam is wel alpart. Het "verkracht" zeker je tussenschotje

L

Lid 152247

Gast
Het wordt uitgesproken als Hapay (haapée of raapée)
In dit filmpje vanaf 3.00 en 5.30 zie je hoe het ingenomen word.

Als de link het niet doet
.youtube: introductie to Rapé hapay, Chase&Kaila

Laatst bewerkt door een moderator:

Dirkdirk

DF-koning
Je inhaleert het niet, je blaast het in je neus.
Ik heb vroeger ooit een item gezien bij "Spuiten en Slikken" waarbij Nicolette een stof genaamd Yopo door haar neus geblazen kreeg door een of andere sjamaan, waarna ze ongeveer 20 minuten tripte maar waarbij ze wel heel erg ziek werd.

Ik vermoed dat het iets soortgelijks is. Volgens mij kan je dit beter links laten liggen. Lijkt mij geen meerwaarde hebben.

L

Lid 152247

Gast
Vanaf 2.00 omschrijven ze het effect.
Het is dus niet echt een trip, meer een meditatieve staat.

15 jaar terug gebruikte mijn buurman het elke avond terug vervanging van zijn sigaar. Zag het liggen en dat schoot ineens in m'n hoofd.

Uitproberen lijkt me wel leuk. Even ontspannen, kwartier meditatieve staat. Maar duur grapje als het niet bevalt.

majortom

Newbie
Ik heb dit een paar keer gehad in combinatie met kambo en ayahuasca en ik vind het bijzonder spul. Rapé helpt je heel erg om weer in je lijf te landen en te gronden, wat fijn kan zijn bij een plantmedicijn ceremonie, en het helpt je om in een diepe meditatieve staat te komen. Ik ging er niet van hallucineren ofzo maar ik ervaarde wel totale rust. De inname is overigens wel behoorlijk onprettig, ze blazen het met een pijpje in je neus (kan je ook bij jezelf doen) en het brandt als een malle. Je krijgt er tranende ogen en heel veel snot en slijm. Veel mensen moeten er ook van overgeven dus hou een emmertje bij de hand 😬

Bovenaan