Ritalin + drang naar roken

fistik

Newbie
Hallo iedereen :)

Ik neem al enkele jaren relatine (ritalin) om mijn ADD/ADHD te onderdrukken.
Als ik mijn pillen genomen heb krijg ik altijd super veel zin in een sigaret.
Ik rook ook al enkele jaren maar die pillen versterken dit echt.

Is dit bij nog mensen zo of ligt het aan mij? :p

MVG

Oh das gek, bij mij is het juist het omgekeerde. De trek in een sigaret is aanzienlijk verminderd na ritalin. Maar goed, na een tijdje wordt het ritalin-effect verslapt en ga je meer nemen, ondanks dit slecht is. Volgens mij bouw je bij ritalin een redelijke tollerantie op, of zijn dit allemaal illusies?

Heb ooit ook een ritalin pilletje genomen voor de gein en ik rookte als een ketter toen.

Misschien bij mensen die echt adhd hebben dat het minder is, kan ik niet met zekerheid zeggen.

grts

Voor iemand die erg add heeft, is het leven zonder ritalin toch anders. Te doen, maar anders. Het is niet zozeer vreselijk maar wanneer ik wel ritalin opheb voel ik me toch wat normaler. Daarom is de drang naar roken, én drugsgebruik een stuk lager. Maak er me verder geen zorgen over. Dit is hoe ik ben, en het belemmert me niet in het dagelijks leven. Althans niet enorm.

Alleen zo jammer dat vanwege mijn financiele situatie ik niet de langzaam afgevende pillen (mag ik merken noemen?) kan krijgen. Die waren veel fijner, niet dat klote rebound effect.

Terug
Bovenaan