Rookvrije asbak

Arthur King

Wijs gebruiker
Hallo!

Ik kwam op azarius de volgende asbak tegen:
http://azarius.nl/headshop/smoking_acce ... smokeless/

Met behulp van een koolfilter zou deze asbak dus de geur van oude sigaretten/joints en de rook elimineren.

Nu lijkt dit me wel een handig product, omdat ik regelmatig een jointje rook op mijn kamer en, ook al doe ik mijn raam wagenwijd open, mijn kleding ed. toch naar rook gaat stinken.

Maar werkt dit product nu echt zo goed?

Alvast bedankt! :)

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
ik denk niet dat het werkt..
omdat ik in een studentenhuis woon en niet iedereen met mijn wiet gebruik wil belasten heb ik een koolstof filter in mijn kamer hangen van 50 cm lang,met een afuiger van 400 kuub,en dat werkt ook niet helemaal zoals het zou moeten,die asbak werkt op 2 penlights dus heeft niet zo veel vermogen lijkt me....

Wacky

Badass junkie
Toch, de asbak zou opzich wel moeten werken lijkt me, als het een beetje windstil is je kamer lijkt me dat ie de lucht wel binnen moet kunnen houden. Maar je joint zit natuurlijk niet steeds in de asbak, en je blaast je lucht ook niet uit in je asbak...

Een 400 kuub afzuiging in een gemiddelde kamer van 4x4x2,5=40 zou dus in 6 minuten de lucht van je kamer moeten cleanen. Maar natuurlijk heeft ie dan niet alle lucht gehad, maar een deel van de lucht wel 2 keer. Ik ben er even niet aan toe om harder na te denken, maar mijn intuitie zegt dat hij dan in 6 minuten de helft van de viezigheid uit de lucht gehaald heeft, en dan 6 minuten later weer de helft van de helft enzo (halfwaardetijd 6 minuten) na 5 keer de halfwaarde tijd, oftewel een half uur zou er nog ongeveer 1,5 % van de rook in je kamer over moeten zijn. Is het dan echt niet weg, na een half uurtje aan laten staan ?

bosvos

Belezen gebruiker
hetgeen volgens mij nog het best werkt: jointje roken met het raam open, jointje op => wierrookje aansteken en de plafondventilator op. Die wierrook ruikt/stinkt/rookt zo hard dat het de andere rook maskeert.

Denk ik toch... m'n moeder klaagt toch altijd over de stank van die wierrook en niet over iets anders :wink:

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
Wacky zei:
Toch, de asbak zou opzich wel moeten werken lijkt me, als het een beetje windstil is je kamer lijkt me dat ie de lucht wel binnen moet kunnen houden. Maar je joint zit natuurlijk niet steeds in de asbak, en je blaast je lucht ook niet uit in je asbak...

Een 400 kuub afzuiging in een gemiddelde kamer van 4x4x2,5=40 zou dus in 6 minuten de lucht van je kamer moeten cleanen. Maar natuurlijk heeft ie dan niet alle lucht gehad, maar een deel van de lucht wel 2 keer. Ik ben er even niet aan toe om harder na te denken, maar mijn intuitie zegt dat hij dan in 6 minuten de helft van de viezigheid uit de lucht gehaald heeft, en dan 6 minuten later weer de helft van de helft enzo (halfwaardetijd 6 minuten) na 5 keer de halfwaarde tijd, oftewel een half uur zou er nog ongeveer 1,5 % van de rook in je kamer over moeten zijn. Is het dan echt niet weg, na een half uurtje aan laten staan ?

is een beetje overdreven om te zeggen dat het niet werkt met die 400 kuub afzuiger, het werkt wel alleen duurt het vrij lang en maakt dat ding zo'n herrie dat ik na een kwartiertje wel klaar mee ben en dat ding uitzet,ik heb btw die koolstof filter er af gehaald en blaas nu rechtstreeks naar buiten,dat werk toch een stuk beter....

Bovenaan