Rustig worden door stimulanten.

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Ik heb wel eens stimulerende middeltjes gebruikt voor recreatieve doeleinden, zoals mephedrone, xtc, speed, ritalin en coke en ik merkte dat ik hier hartstikke rustig van wordt.
Meestal is het bij de inslag dat ik dan even onrustig en zenuwachtig wordt, maar als het eenmaal een tijdje werkt wordt ik kalm en relaxt.
Zou dit misschien kunnen komen door dat ik misschien ADD zou kunnen hebben of hebben meerdere mensen dat? Ik ga hiervoor ook niet naar een dokter om te kijken of ik ADD heb omdat ik van pillen rustig wordt, ik ben gewoon nieuwsgierig. Daarnaast heb ik nooit last gehad van concentratiestoornissen, al is concentreren soms niet even makkelijk.

Alvast bedankt. :grin:

EDIT:
Ik ben van mezelf een rustig persoon, dus ADHD heb ik sowieso niet.

Vet gedrukt is nieuwe edit

MIA-1985

Wijs gebruiker
Dat met die ADD zou heel goed kunnen.
Een maat van mij heeft exact hetzelfde namelijk en bij hem is ADD vastgesteld d.m.v. onderzoeken.
Je zou eens een vragenlijst op internet kunnen invullen om te kijken of je dit zou kunnen hebben. Het is niet waterdicht, een erkende arts mag de diagnose stellen, maar je hebt in iedergeval een idee.

Matheson

Belezen gebruiker
Ik herken mij hier wel in, Damien. Ookal heb ik alleen XTC en Ritalin qua stimulanten gebruikt. Ik ben dus ook nieuwsgierig!

edwin__

Belezen gebruiker
Je geeft zelf aan ADD geconstateerd te zijn maak ik op uit je tekst?

Het verschil tussen ADD en ADHD is simpel te onderscheiden aan de uitlijke schijn.
ADHD'ers stuiteren in fysiek en geestelijk.
ADD'ers zitten stil en peinzen onafgebroken.
Aldus een testbaar verschil.(aantal keren van stoel opstaan, aantal keren verzitten). Maar gedachtenstromingen zijn niet te testen.

Wellicht zit er geen verschil in, en is het slechts de manier waarop men met zijn geestdrift omgaat.

Stimilanten versterken de mogelijkheid om jezelf rustig te stellen, je word assertiever (kan keuze's maken zonder hierover te struikelen). Je komt beter uit je woorden, en kunt je gedachten sneller plaatsen. Doordat alle denkproceses met deze snelheid verwerkt en geplaatst worden ervaart men met AD(H)D rust door de werking van stimulanten.
Mits jij ook ADD hebt, ervaar jij dus de rust doordat je hoofd helderder is. Dit doordat externe storingsfactoren als een meerdere gesprekken of een passerende auto. Simpeler uitgefilterd worden, zodat jij je lekker kunt concentreren op datgene waar jij je mee bezig wilt houden.
Best fijn, zo'n gefragmenteerde blik. Maar een open blik is toch goud waard =)
Aldus, niets wetenschappelijk ondersteund, maar puur levenservaring.
Peace

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Edwin, je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Ik weet niet of ik ADD heb of niet, dat was ook uit de tekst op te maken. Maar toch bedankt voor de nuttige info, ik kan me helemaal plaatsen in wat je zegt. Toen ik een tijdje mephedrone ge/misbruikte merkte ik ook, dat als ik kleine hoeveelheden nam, ik socialer werd, sowieso geconcentreerder, ik werd minder afgeleid want ik kon meerdere dingen tegelijk leek het. Ach, last heb ik er niet van, ik stelde dit ook gewoon puur uit nieuwsgierigheid.

FF de tekst wat duidelijker gemaakt, het stond inderdaad een beetje vaag beschreven.

Bovenaan