Schaamhaarfobie = degeneratie

zommes

Badass junkie
Nou mogen die schaamhaarhaters, vooral onder de vrouwen, even gaan uitleggen wat er nou zo goor is aan schaamhaar. Een afkeer voor schaamhaar = degeneratie. De ondergang van de beschaving is nabij als dit zo doorgaat.

Niet dat ik op gigantische bossen val, integendeel. Maar zo'n kale kinder-kut moet ik ook niet hebben. Het is niet gezond om schaamhaar vies te vinden. Je trekt je nagels er toch ook niet allemaal uit?

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb zelf nou geen fobie maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. De hele maatschappij tegenwoordig draait om 'schoon' zijn. Vrouwen mogen niet stinken, geen haar op hun benen hebben, oksels moeten geschoren zijn, hoofdhaar mag nooit vettig zijn, je moet altijd naar bloemetjes ruiken.

Ik denk dat vrouwen die zich die sociale 'standaarden' heel erg aantrekken zich uiteindelijk ook gaan richten op hun schaamhaar want dat is dan zogegzegd ook niet 'hygienisch'.

Oom Klaas

Badass junkie
Bullshit, dan is hoofdhaar ook niet hygienisch, als je het gewoon wast en je neus er niet in snuit is er niets mee aan de hand

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Oom Klaas zei:
Bullshit, dan is hoofdhaar ook niet hygienisch, als je het gewoon wast en je neus er niet in snuit is er niets mee aan de hand

Ik zeg toch ook niet dat schaamhaar onhygienisch is. :) Maar die vrouwen met een fobie hebben zichzelf dat wel aangepraat (of laten aanpraten)

ik probeer me dr alleen maar in te leven

TrippyShit

Badass junkie
Oom Klaas zei:

Daar moet ik echt maar eens mee stoppen dan :(

Zelf vind ik het niet mooi als er een regenwoud of een veld waar je op kan voetballen. Ben eigenlijk wel een beetje hypokriet op dit punt. Bij vrouwen vind ik het kaal of een klein beetje haar (streepje of iets dergelijks) het mooist. Maar bij een man vind ik het een glad idee dat het echt helemaal kaal is..

Oom Klaas

Badass junkie
Ik scheer het dan wel maar brei er daarna een zakdoek mee, en tsjah dan is dat haar niet zo schoon meer...

azgaza

Badass junkie
Ik vind schaamhaar niet vies zolang het gewassen wordt, ik vind persoon dan bij vrouwen een streepje er mooier uit zien dan een volle bos haar en bij mannen zie ik liever gewoon alles er nog ongesnoeid aanzitten (en dan wél schoon!), maarre.. nee ik snap die schaamhaar-haat ook niet zo.

caatje

Badass junkie
Schaamhaarhaat...het woord van 2008. Nee ik haat het niet maar ben er wel vies van. Altijd al geweest, ook toen ik nog niet eens nadacht over sex. Het hoeft er niet helemaal af maar netjes getrimd...graag! En bij vrouwen moet het niet tussen de lippen zitten. Daar moet het helemaal weg zijn. Het mooiste vind ik een streepje (morgen is dat weer anders) Het is gewoon zo dat ik tijdens de sex niet graag met haar op/tussen mijn tanden gezien wordt. Daar krijg ik kriebels van en dan wel negatieve kriebels.

3970

Wijs gebruiker
Het is erg persoonlijk; ten eerste vind ik het er niet uitzien, ten tweede vind ik het erg onpraktisch met bv orale sex. En als je een kale kut een kinderkut vindt; dat ziet er toch echt iets anders uit :grin: Maar ieder zijn ding.

Anderzijds; wat is het nut van schaamhaar? We weten allemaal de functie van hoofdhaar en wenkbrauwen, maar van schaamhaar weet ik het eerlijk gezegd niet...

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Nou, als een iemand zich elke dag gewoon 2 keer wast, is er niets aan de hand. Ik vind schaamhaar bij mezelf ongemakkelijk aanvoelen.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
3970 zei:
Het is erg persoonlijk; ten eerste vind ik het er niet uitzien, ten tweede vind ik het erg onpraktisch met bv orale sex. En als je een kale kut een kinderkut vindt; dat ziet er toch echt iets anders uit :grin: Maar ieder zijn ding.

Anderzijds; wat is het nut van schaamhaar? We weten allemaal de functie van hoofdhaar en wenkbrauwen, maar van schaamhaar weet ik het eerlijk gezegd niet...

In de oude tijd, was schaamhaar ervoor, om de geurtjes vast te houden, zoadat het andere geslacht letterlijk kon ruiken wanneer je vruchtbaar was. En er was bijna of geen kleding, en had je een bosje haar nodig om t een beetje te beschermen.

Tegenwoordig? ? ?

cronos

Wijs gebruiker
schaamhaarfobie,tja altijd zullen ze wel iets uitvinden zeker?straks ziet m'n het verschil niet meer tussen mannen en vrouwen als er iemand deels een ontblote buik toont,zie borsthaar :rolleyes: ...ik zie ook niet direct wat er nu zo mis is aan schaamhaar :rolleyes:

Ellesdee

Badass junkie
Tegenwoordig ben ik ook niet meer vies van een beetje schaamhaar bij de man, maar ik zie t dan wel t liefst getrimd/netjes bij gehouden.
Bij een vrouw toch nog steeds t liefst kaal.

tomz0r

Badass junkie
Als het maar niet zo'n bos is vind ik het niet echt hinderlijk ofzo. Maar ik heb het liefst zo min mogelijk haar.

cropp

Badass junkie
ik denk dat ik de onfortuinlijke vrouw die met een bush in haar broekje bij mij on mijn bed beland meteen haar slipje weer aan mag trekken om vervolgens weer naar huis te vertrekken

no offense

SkyDad

Newbie
Schaamhaar... leuk toch... ziet er altijd anders uit, een kale kut is vaak net als die ander kale kut...
schaamhaar geeft personaliteit aan een poesje.. is ook leuk om te strelen, voelen en af en toe er aan trekken... ! :wink: :grin:

lullo

Experimenterende gebruiker
Ik moet er toch echt niet aan denken wanneer een vrouw zich uitkleed en er blijkt een soort oerwoud tussen haar benen te zitten....
Helemaal wanneer de puntjes gebleekt zijn van de urine. :grin:
Drugs of geen drugs, alle geilheid is bij mij dan toch echt verdwenen....
Kaal mag, hoeft niet, netjes getrimd is een absoluut vereiste.
Zelf hou ik het ook allemaal netjes bij, ballen geschoren, buik en schaamhaar allemaal netjes kort.
Is overigens heel erg pijnlijk wanneer er een haar tussen je voorhuid komt terwijl zij net lekker met haar handen bezig is, alsof er iemand met een scheermesje in aan het snijden is. :openmouth:

gekkehenkie

Belezen gebruiker
3970 zei:

Is het niet zo dat het schaamhaar een bepaalt geurtje afgeeft waarvan je onbewust geil van wordt?

Persoonlijk vind ik een streepje mooi bij een meisje (ja een meisje, nee ben geen pedo, ik ben nog steeds 17 jaartjes jong). Alleen die van mn vriendin is kaal, zit er op zich niet mee maar als ze een streepje zou laten staan zou ik dat wel een stuk geiler vinden. :hearteyes:

Zelf scheer ik het weg, gewoonweg omdat ik geen zin heb om te trimmen, scheren is dan een stuk makkelijker. Kan me niet schelen hoe mensen erover denken :wave:

caatje

Badass junkie
Schaamhaar verf;

SyntheticDistortion

Ik vind het er gewoon (ook bij mezelf) niet uitzien. Zonder haar is het een stuk schoner enzo...plus, er gaat niets boven een lekker glad babyhuidje =P

Maar om terug te vragen: waarom moeten vrouwen wel alles scheren dan?

Pitigrilli

Hangt allemaal af van de kleur. Donker haar steekt af tegen een lichte huid, vooral als het veel haar is. Donker haar bij vrouwen komt over als hard en onvrouwelijk. Donker haar bij mannen volkomen overbodig en doelloos.
Geef mij maar getrimd haar bij een vrouw, houdt me toch niet tegen.
Schaamhaarfobie = uniformiteit = zelfwegcijfering = de-individualisering.

nicolai

Wijs gebruiker
heeft juist niks met individualisering te maken....het wordt geschoren omdat het hip is, omdat je er bij hoort met een kale poes/piemel.

W.F.L.

Badass junkie
Er staat ook DE-individualisering..

Waarom moet iedereen trouwens weeral noncomformistisch doen? Het ziet er gewoon beter uit zonder haar, punt uit! :grin:

Dopezilla

Badass junkie
Een leuk streepje staat toch beter vind ik. Heb trouwens nog van een vriendin gehoord dat ze een roze hanenkam heeft die matcht met de roze haren en roze wenkbrauwen.

Dat klinkt nog best stoer ook.

Olle

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dus dan zijn we al aan het degenereren sinds weet ik veel hoelang geleden? Op hoeveel schilderijen met naakte vrouwen kan je haar ontdekken? Bijna geen!

Kaalheid is altijd al een obsessie geweest, vroeger en nu. Vroeger in de kunst vanwege perfectie, tegenwoordig is het bereikbaar voor iedereen met die hippe scheermesjes.

Amateurtje

Wijs gebruiker
Haar op de kut vind ik dan weer sexy zolang het verzorgt is. Een kale kut vind ik persoolijk niet zo mooi geeft een babykont-gevoel.

Ikzelf trim mijn schaamstreek vind kaal bij mijzelf ook niet echt fijn, maar het zakje moet wel glad zijn.

Klaara

Bewuste gebruiker
vode zei:
Dus dan zijn we al aan het degenereren sinds weet ik veel hoelang geleden? Op hoeveel schilderijen met naakte vrouwen kan je haar ontdekken? Bijna geen!
nog nooit bij stil gestaan! dat is echt een goeie :grin:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Klaara zei:
vode zei:
Misschien omdat het niet per se waar is. Waar ik gelijk aan moest denken was het volgende:

Wie ik daar de schuld van moet geven weet ik nog niet.

Elohtibbar

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Klaara zei:
vode zei:
Misschien omdat het niet per se waar is. Waar ik gelijk aan moest denken was het volgende:

Wie ik daar de schuld van moet geven weet ik nog niet.

Daarom zegt vode ook bijna geen. Ze heeft het ook over oude beeldende kunst als ik me niet vergis; om aan te tonen dat die schaamhaarfobie allang bestaat. Daar heeft ze zeker gelijk in, moet ik als kunsthistorica zeggen. :wink: De moderne schilderijen van Lucian Freud, zoals die van je afbeelding, zijn zeker niet representatief voor de rest van de beeldende kunst. Sowieso kun je moderne kunst absoluut niet vergelijken met oude.

Bovenaan