Smartshop eindhoven

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Volgens mij zijn inmiddels alle Smartshops in Eindhoven weg. Toch belachelijk dat een stad met zoveel inwoners er geen meer heeft. Sirius verkocht gewoon bijna niks. Dan verkopen is zowat alle smartshops die triptruffels, maar sirius is te bang dat het toch illegaal blijkt te zijn.

Er is ergens misschien toch een nieuwe of komt Sirius ergens anders terug? En is dat in meer steden dat veel Smartshops verdwijnen?

afraidtech

Bewuste gebruiker
ze verdwijnen overal wel bij bosjes,

de verkoop van paddo's was volgens mij hun hoofd inkomen, maar ja die mogen niet meer verkocht worden dan lijkt het mij erg moeilijk om hethoofd boven water te houden.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
hodgepodge zei:
Dan verkopen is zowat alle smartshops die triptruffels, maar sirius is te bang dat het toch illegaal blijkt te zijn.

Dat zou nogal een domme reden zijn om die truffels niet te verkopen en daardoor over de kop te gaan. Het is namelijk gewoon wettelijk vastgelegd dat de verkoop van truffels legaal is. Verder is het inderdaad jammer als er geen smartshop in Eindhoven meer is. Sirius is de eerste smartshop waar ik ooit ben geweest en de voorlichting die ik daar kreeg was erg goed.

In Rdam heb ik nog geen smartshops zien verdwijnen, dus het lijkt me geen landelijke trend. De inkomsten van smartshops zouden door het paddoverbod in ieder geval niet achteruit moet gaan, aangezien de prijs van truffels ongeveer even hoog is als die van paddo's in het verleden.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
ImmortalTech zei:
hodgepodge zei:
Dan verkopen is zowat alle smartshops die triptruffels, maar sirius is te bang dat het toch illegaal blijkt te zijn.

Dat zou nogal een domme reden zijn om die truffels niet te verkopen en daardoor over de kop te gaan. Het is namelijk gewoon wettelijk vastgelegd dat de verkoop van truffels legaal is. Verder is het inderdaad jammer als er geen smartshop in Eindhoven meer is. Sirius is de eerste smartshop waar ik ooit ben geweest en de voorlichting die ik daar kreeg was erg goed.

In Rdam heb ik nog geen smartshops zien verdwijnen, dus het lijkt me geen landelijke trend. De inkomsten van smartshops zouden door het paddoverbod in ieder geval niet achteruit moet gaan, aangezien de prijs van truffels ongeveer even hoog is als die van paddo's in het verleden.
Precies, je kan alle mensen die om paddo's vragen die dingen verkopen. Misschien dat alleen sommige mensen niet eens meer naar de smartshop gaan omdat ze denken dat ze toch geen paddo's meer hebben. Omzet zal dus sowieso wel dalen door dat verbod.

Maar ik was er dus 2 weken voordat Sirius dicht ging en vroeg om die truffels. Hij wist zeker dat het allemaal illegaal was.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
hodgepodge zei:
Misschien dat alleen sommige mensen niet eens meer naar de smartshop gaan omdat ze denken dat ze toch geen paddo's meer hebben.

Daar heb je wel een punt ja.

hodgepodge zei:
Maar ik was er dus 2 weken voordat Sirius dicht ging en vroeg om die truffels. Hij wist zeker dat het allemaal illegaal was.

Dan heeft ie zichzelf daar flink mee genaaid. Dat zal hem behoorlijk wat inkomsten hebben gekost.

Immo

Badass junkie
ImmortalTech zei:
In Rdam heb ik nog geen smartshops zien verdwijnen, dus het lijkt me geen landelijke trend.

De lachende Paus is verdwenen, en de smartshop bij het Ikazia ziekenhuis is geloof ik gesloten omdat ze producten verkochten die niet legaal waren.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Immo zei:
ImmortalTech zei:
In Rdam heb ik nog geen smartshops zien verdwijnen, dus het lijkt me geen landelijke trend.

De lachende Paus is verdwenen, en de smartshop bij het Ikazia ziekenhuis is geloof ik gesloten omdat ze producten verkochten die niet legaal waren.

De Lachende Paus is niet verdwenen, maar verplaatst. Hij zit nu vlakbij Eendrachtsplein op de plek waar eerst coffeeshop 'The Pool' zat. De smartshop bij Ikazia ken ik niet..

Bo02

Experimenterende gebruiker
Er is gewoon nog een smartshop in eindhoven hoor. En door worden ook truffels verkocht. Deze shop heet smartplanet en is te vinden vlak bij coffeeshop the grasshopper. Volgens mij in de bergstraat.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Bo02 zei:
Er is gewoon nog een smartshop in eindhoven hoor. En door worden ook truffels verkocht. Deze shop heet smartplanet en is te vinden vlak bij coffeeshop the grasshopper. Volgens mij in de bergstraat.
In de bergstraat zat Sirius, maar die had ook een andere naam, smartplanet of smart-shop eindhoven. Het telefoonnummer en adres zijn hetzelfde als die van Sirius. Die verkocht net voordat ze weg gingen geen truffels, in ieder geval niet aan mij. Voor dat verbod uiteraard wel.

cropp

Badass junkie
tja de sirius, nooit gevraagt naar truffes, wel vaker lsa en een dikke pijp gekocht...

een andere weet ik er niet te zitten in eindhoven, toch sterk dat er geen truffels verkocht worden...

in tilburg weet ik er wel 3 te vinden die ze verkopen...

psych-out

Bewuste gebruiker
hodgepodge zei:
Bo02 zei:
In de bergstraat zat Sirius, maar die had ook een andere naam, smartplanet of smart-shop eindhoven. Het telefoonnummer en adres zijn hetzelfde als die van Sirius. Die verkocht net voordat ze weg gingen geen truffels, in ieder geval niet aan mij. Voor dat verbod uiteraard wel.

is die echt weg ? ben er minder als een maandje gelede nog geweest en toen verkochten ze nog best veel soorte truffels.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
LSDmathXtc zei:
hodgepodge zei:
Bo02 zei:

is die echt weg ? ben er minder als een maandje gelede nog geweest en toen verkochten ze nog best veel soorte truffels.
Dat is raar, ik ben er denk ik nog iets eerder geweest. Was er dan iets veranderd, dat er een nieuwe eigenaar is gekomen (en het nu smartplanet heet) en hij net aan het verbouwen/verhuizen was toen ik er langs ging. Ik kan me niet voorstellen dat hij verteld dat hij die dingen niet verkoopt omdat ze illegaal zijn en dat ze ook niet geeft ondanks dat ik nog zeg dat ze legaal zijn en er verder niemand in de winkel staat.

Ik hoop echt dat je gelijk hebt, maar hoe heb ik dat dan niet kunnen zien toen ik erheen ging :confused:. En ik verzin ook echt niet dat hij me geen truffels wilde verkopen.
Jij bedoelt toch ook gewoon de smartshop die voorheen Sirius heette? Als je de kleine berg inloop zit hij in een zijstraatje naar links, als je dat straatje uitloopt en rechts gaat zit een paar meter verder de Grasshopper?

psych-out

Bewuste gebruiker
In de bergstraat zat Sirius, maar die had ook een andere naam. Het telefoonnummer en adres zijn hetzelfde als die van Sirius. Die verkocht net voordat ze weg gingen geen truffels, in ieder geval niet aan mij. Voor dat verbod uiteraard wel.

Jij bedoelt toch ook gewoon de smartshop die voorheen Sirius heette? Als je de kleine berg inloop zit hij in een zijstraatje naar links, als je dat straatje uitloopt en rechts gaat zit een paar meter verder de Grasshopper?[/quote]

ja, die smartshop is dat, hij heet nu smartplanet en heeft ook een nieuwe eigenaar want de eigenaar van een halfjaar trug heb ik er niemer gezien. de nieuwe eigenaar is trouwens ook een chille kerel, dus veel veranderd is er niet.

Bo02

Experimenterende gebruiker
Ja dat is hem. Ik ben er ongeveer een week geleden nog geweest en toen vertelde de eigenaar dat hij vier soorten truffels had.

psych-out

Bewuste gebruiker
Bo02 zei:
Ja dat is hem. Ik ben er ongeveer een week geleden nog geweest en toen vertelde de eigenaar dat hij vier soorten truffels had.

chilllll, kreeg effe schrik dat ie weg was, echt een chille smartshop (smart planet) !!!

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Ben er vandaag langs geweest, ben blij dat hij er nog zit. En inderdaad kon ik kiezen uit verschillende truffels :hearteyes:.

Bovenaan