Spor zei:
De TS vraagt hoe je het snelste NUCHTER word, en iedereen komt hier met pep - coke - benzo -en- ghb opties :P Daar word je niet nuchter van, in tegendeel; Als je zat bent je snuift word je misschien minder zat maar zeker niet nuchterder !
Tja, wat heet nuchter? Adrenaline (en anders dopamine dat omgezet wordt in adrenaline) heeft wel degelijk een ontnuchterend effect hoor, dat is geen onzin maar gewoon een
feit. Dat je toevallig een adrenalinestoot krijgt van speed komt goed uit, dat is ook de enigste reden dat ik het noem. Daarbij gaat je metabolisme door die adrenaline sneller werken wat dus zorgt voor een snellere afbraak van de alcohol, sneller nuchter worden dus. Adrenaline verhoogt ook je reactiesnelheid, wat dus wel vrij belangerijk is (zie alcohol in het verkeer). Niet dat ik mezelf nuchter noem als ik pep gesnoven heb, maar hoe word je snel nuchter van alcohol? Adrenaline, en dat door speed te nemen. GHB werkt natuurlijk niet om nuchter te worden, maar speed wel.
Als ik erg dronken ben en ik neem coke word ik ook niet bepaald nuchter, wel is het zo dat ik de wazigheid van de alcohol niet meer voel, en daarna ook de alcohol niet meer. Als je niet dronken bent, noch high, dan ben je toch nuchter? Maar adrenaline is wel degelijk iets dat je nuchterder maakt en speed maakt dat vrij, dus.