Spijt?

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Heb jij spijt van dat je ooit aan drugs begonnen bent?

Liever nooit die eerste snuif, of pil genomen?

Of ben je blij dat je begonnen bent en heeft drugs een nieuwe wereld voor je geopent?

Ik heb tot nu toe qua harddrugs alleen coke en XTC gedaan, en ik ben blij dat ik XTC heb uitgevonden, coke hoef ik nooit meer, te duur, te verslavend.

Heb jij er spijt van dat je ooit aan drugs bent begonnen, en zo ja welke?

:wave:

Bartyo

Bewuste gebruiker
Het spijt me, vergeef me, anders kan ik het niet ze... NEE!! :rock:

Edit: ik heb dan ook nog nooit gesnoven, en dat ben ik niet van plan :smoke:

BADJASMAN

Belezen gebruiker
Mijn leven was toch al fucked up.
Ben opgegroeid tussen de hard drugs..
Dus dan kan je er sowieso onmogelijk van afblijven.
Maar ik zou het mensen niet zomaar aanraden met
coke te beginnen, zeker niet als je geen geld hebt
want dan ga je sowieso naar de klote.

gekkehenkie

Belezen gebruiker
Ja, heb er spijt van. Kwam niet door de harddrugs maar door de wiet.
Elke dag een paar joints, altijd stoned in de les en na school, dus van werken kwam niets..

Coke vind ik niet lekker dus doe ik ook niet meer.

Xtc, ik kan ermee omgaan dus daarmee ben ik wel blij :hearteyes:

Riel

Bewuste gebruiker
Nee, ik ben juist superblij dat ik in aanraking met drugs ben gekomen. heerlijk om je geest te verruimen :)

Taat

Bewuste gebruiker
Ik heb alleen spijt dat ik meer uit mijn eerste ervaring met speed had moeten halen..
Maar dat proberen we nu dan maar recht te zetten he :beer:

Marten!

Bewuste gebruiker
Nee, nergens spijt van. Alleen spijt dat ik een beetje slecht met de combinatie drugs/school om kon gaan waardoor ik uiteindelijk van school gestuurd ben.

PurpleFlower

Belezen gebruiker
Nee ik heb er geen spijt van, heb overal van te voren over nagedacht dus dat scheelt denk ik een hoop. Bij iedere drug die ik misschien wil proberen stel ik gerichte vragen voor mezelf. Waarom wil ik die drug proberen, wat zijn de bijverschijnselen, wat kan ik er uit halen dat positieve invloed op mijn leven kan hebben, en wegen die bijverschijnselen dan nog op tegen de voordelen?
Dus nee.. geen spijt

dfssdfde

Badass junkie
PurpleFlower zei:
Nee ik heb er geen spijt van, heb overal van te voren over nagedacht dus dat scheelt denk ik een hoop. Bij iedere drug die ik misschien wil proberen stel ik gerichte vragen voor mezelf. Waarom wil ik die drug proberen, wat zijn de bijverschijnselen, wat kan ik er uit halen dat positieve invloed op mijn leven kan hebben, en wegen die bijverschijnselen dan nog op tegen de voordelen?
Dus nee.. geen spijt

Same here, over dat beetje dat ik maar gedaan heb nul komma nul spijt

azgaza

Badass junkie
Ik heb er echt totaal geen spijt van. Niet eens een beetje, sterker nog: ik ben er heel blij om, dat ik gedaan heb wat ik heb gedaan.

Spor

Wijs gebruiker
Drugs hebben mijn leven verrijkt en wereld geopend, ben nog nooit bad gegaan of slecht gevoeld door drugs. Eerder beter, of gewoon minder... MAAR

Had ik maar nooit mijn eerste lijn sos gesnoven :( dan waren al die andere lijnen daarop niet gevolgd. Das het enige waar ik echt spijt van heb ! Mijn advies voor mensen die dat nog niet gebruikt hebben; doe het niet !

Drientje

DF-koning
Ik heb alleen spijt dat ik me door drugs vorig jaar met verkeerde mensen in heb gelaten en dat die me veel geld afhandig hebben gemaakt. Tegenwoordig sta ik sterk in mijn schoenen en beslis ik wanneer en wat voor drugs ik gebruik.

Dus geen spijt van het gebruiken, wel van de voortvloeisels eruit...

X

pixo207

Belezen gebruiker
033Amnesia zei:
en ik ben blij dat ik XTC heb uitgevonden
Dus jij hebt XTC uitgevonden :openmouth: ! Ik vroeg me altijd al af waar het vandaan kwam :grin: .

Ontopic: Heb tot nu toe geen spijt (gebruik wiet en xtc).

Allolalie

Bewuste gebruiker
Spijt is onzinnig. Het is toch al gebeurd, aan spijt heb je sowieso niets. Ik heb ooit gekozen drugs te gebruiken en ik doe dit nog steeds, omdat ik er niet klaar mee ben. Spijt heb ik niet, zal ik waarschijnlijk ook niet snel krijgen. Als ik geen drugs meer wil gebruiken stop ik toch? :openmouth:

Detroit303

Bewuste gebruiker
Geen spijt hier!
Enkel na onverwachte nachtjes coke (2 maal gebeurd) voelde ik me wat schuldig, omdat ik mezelf had voorgenomen om nooit coke te doen. :rolleyes:
Alle geplande dingen zoals xtc (2x) en paddo's(1x) waren erg verantwoord.
Ben een voorzichtige gebruiker. :stoned:

Psycodome

Newbie
Nee hoor ik heb ook geen spijt, Ik heb ook alleen maar mischien 2 gr. speed gedaan en maximaal 10 pille in me drugscarriere :tongueout:

jcutter

Badass junkie
Ik heb meer spijt van de meisjes die ik heb laten zitten toen ik veel aan het blowen was.
Erg jammer dat je daar zo niet sociaal van word :(

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Geen spijt van, ik ga wel veel minder gebruiken als toen ik het ontdekt had. :wink:

DreamWeaver

Badass junkie
Ik ben vaak langs de afgrond gelopen, maar er gelukkig nooit ingevallen. Waarom zou ik spijt hebben van al die dagen en nachten dat ik zo onwijs genoten heb? Zolang jij de drugs beheerst, en de drugs niet jou, is er weinig aan de hand toch?

dfssdfde

Badass junkie
Heb ergens wel spijt dat ik niemand in dat milieu ken, want als ik iets koop is het vaak veel te duur (maximum prijzen hier gepost + soms 5€ voor 'zijn moeite' -.-) en waarschijnlijk zelfs geen 0.7g voor een gram :(
Nuja, langs de andere kant misschien beter. Nog nooit echt de verleiding gehad dus zeggen dat ik er tegen kan is wel heel makkelijk om te zeggen :)

Hashja

Bewuste gebruiker
DreamWeaver zei:
Waarom zou ik spijt hebben van al die dagen en nachten dat ik zo onwijs genoten heb? Zolang jij de drugs beheerst, en de drugs niet jou, is er weinig aan de hand toch?

GrayMatter

Experimenterende gebruiker
Spijt, zeker niet al is het moeilijk om er mee om te gaan zodat het je niet gaat beheersen.
Toch houd ik het denk ik zelf goed vol en voel mezelf nogsteeds ook zonder lekker in mijn vel en geestelijk fit.
Bovendien heb ik door het verruimen van mijn geest zoveel nieuwe facetten leren kennen waar ik de wereld in kan beleven en ervaren.
Nieuwe manieren van denken of beredeneren zijn een een paar van de positieve resultaten die ik heb behaald in mijn ontdekkingsreis, hoewel niet zonder gevaren.
Als je je gezond verstand er bij houd en alles rustig relativeert zal er weinig zijn wat je (mentaal) kan deren.
Dat is tenminste mijn persoonlijke ervaring ik zal niet zeggen dat dit voor anderen opgaat, niemand is nou eenmaal het zelfde.

raizeredge

Wijs gebruiker
ligt er aan blowen en drank paddos enzo niet maar sos aan de ene kant wel heb vaak spijt de volgende dag van kut geld weg pijn in me neus en hoofd :grin: maar verder nee je kiest er zelf voor en als je wil ken je stoppen

pixo207

Belezen gebruiker
Allolalie zei:
pixo207 zei:
Allolalie zei:
Als ik geen drugs meer wil gebruiken stop ik toch? :openmouth:
Tenzij je verslaafd geraakt. En daar kan ook spijt van ontstaan, en dan stop je niet zomaar

Dan heb je nog niets aan spijt. Dan moet je vechten. Spijt is nutteloos. Verandering is zinvol. Excuses ook.
Ik begrijp wat je wil zeggen. Maar spijt is een gevoel, een gedachte in je achterhoofd. Je kan niet echt bepalen als je hem wil hebben of niet.

Wat wel nutteloos is, is verdriet en er om zitten jammeren. Daar heb je dus echt niks aan en dat maakt het enkel erger.

Allolalie

Bewuste gebruiker
pixo207 zei:
Allolalie zei:
Allolalie zei:
Als ik geen drugs meer wil gebruiken stop ik toch? :openmouth:

Dan heb je nog niets aan spijt. Dan moet je vechten. Spijt is nutteloos. Verandering is zinvol. Excuses ook.
Ik begrijp wat je wil zeggen. Maar spijt is een gevoel, een gedachte in je achterhoofd. Je kan niet echt bepalen als je hem wil hebben of niet.

Wat wel nutteloos is, is verdriet en er om zitten jammeren. Daar heb je dus echt niks aan en dat maakt het enkel erger.

Ja inderdaad. No selfpitty!!!! :rock:

cronos

Wijs gebruiker
goede topicvraag :wink: ,het is altijd de gemakkelijkste oplossing om volgens mij te zeggen "neen, ik heb geen spijt","spijt is voor losers","spijt absoluut niet",....ik denk persoonlijk dat je wat ouder moet zijn,om te kunnen zeggen"ja,ik heb spijt" of "neen,ik heb geen spijt",als je nog maar 1 a 2 jaar gebruikt is natuurlijk alles (meestal) plezant,maar als je begint lichtjes aan verslaafd te geraken(ik merkte dat niet eens,raar gezegd hé),in mijn geval aan speed en drank,moet ik eerlijk wel toegeven dat ik er SOMS van spijt heb.spijt dat ik teveel speed gebruikt hebt(slechte vrienden,bedrog,schade aan je lichaam,...drank idem),nu ik al jaren iemand ben die met mate neemt,heb ik er geen spijt van.

Gemini

Badass junkie
Ik heb alleen spijt van het feit dat ik zo vroeg ben begonnen. Ik heb toen onder invloed van drugs en de vrienden die ik toendertijds had dingen gedaan die ik achteraf beter niet had kunnen doen.
Maar zoals hierboven al is gezegd, wat is er nou zonde aan al die mooie nachten die je erdoor hebt meegemaakt? Tuurlijk heeft alles zijn plus- en minpunten, maar ik ben blij met de levenservaring en herinneringen die ik ermee heb opgedaan.

caatje

Badass junkie
033Amnesia zei:
Heb jij spijt van dat je ooit aan drugs begonnen bent?
Liever nooit die eerste snuif, of pil genomen?
Of ben je blij dat je begonnen bent en heeft drugs een nieuwe wereld voor je geopend?

Heb jij er spijt van dat je ooit aan drugs bent begonnen, en zo ja welke?

Nee nooit geen spijt gehad dat ik het heb leren kennen/gebruiken.

Bovenaan