Sterke drank, drogen en snuiven?

Dit bericht gaat over iets wat ik laatst zag in een filmpje.
In die filmpje had de persoon wat sterke drank, ik denk wodka, uitgegoten op een tafeltje,
en met een haardroger erop geblazen tot er enkel wat wit poeder overbleef.
Dit wit poeder snoof hij op :beer: .
Mijn vraag is, is dit een beetje redelijk voor je lichaam, en als iemand dit al gedaan heeft, wat voor gevoel geeft het? alvast bedankt.

geekos

Bewuste gebruiker
Hoax is in het Engels een woord voor poets, nep, bedrog, truc, oplichterij. Het woord is waarschijnlijk een samentrekking van hocus pocus

*EDIT*

Ok ok zal toch iets nuttig posten:

Giet eender waar een beetje wodka uit, neem de haardroger, ga er over
Zie je na enige tijd wit poeder?

1. Ja --> Gelieve mij direct te verwittigen welke wodka (of haardroger) u gebruikt heeft
2. Nee --> Jouw wodka (en haardroger) zijn perfect in orde

leppeh

Bewuste gebruiker
Alcohol verdampt een stuk sneller dan water en de rest van de meuk die in je drankje zit waardoor de alcohol in de lucht is en jij kleur- en smaakstoffen snuift. Je kunt dan beter de fohn op je drank zetten en erboven ademen.

cropp

Badass junkie
waarom zou je een fles wodka van 20 euro laten wegdampen?

drink die fles gewoon op, dan ga je ook wel uit je plaat denk ik

Wirwar

Belezen gebruiker
Alcohol verdampt, dus als je er met een haardroger op ga blazen denk je dat je dan alcohol poeder overhoud ofzo? :P

Jokkelshizzle

Belezen gebruiker
ik heb een keer 1l terpentine over mijn wietplanten heen gegooid en toen opgebrand, ik werd er niet dronken van maar ik zat er met me neus bovenop.

Ok, het was gewoon zeer ondoordacht van me te posten, want na een beetje nadenken
kwam ik er ook wel op dat het onlogisch is alcohol te behouden als alcohol eerder verdampt^^.
Excuses voor dit topic, kan gelockt worden :tongueout:.

Fluffy

Newbie
Dit geloof je toch niet??? Alcohol snuiven, ik dacht dat niets me meer kon verbazen maar deze zag ik niet aankomen. :tearsofjoy:

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
een tijd geleden stond er ergens een stukje in het nieuws over ik meende utrechtse studenten die een manier hadden gevonden om alcohol in vaste substantie om te zetten, en consumeerbaar te laten zijn..
dan zou je het idd kunnen snuiven.. misschien is het recept wel ergens te vinden

Wacky

Badass junkie
schiet ook lekker op, als je het al vast kan maken moet je 50-100g alcohol gaan snuiven om bezopen te worden

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
hahaha..lol.. idd, dat was ik even vergeten! :)

trouwens..je kunt het wel snuiven.. gewoon een fles 95% ethanol kopen (niet gedenaturaliseerd) en of boven de fles hangen, of zoals bij ether op een zakdoekje soaken en snuiven.

ow, enne.. je kunt alcohol ook vaporizen.. de bar om dat mee te doen is echter over de hele wereld zowat verboden onder het motto, drank moet juist minder populair worden en niet meer.

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
hier.. Poederalcohol, legaal voor minderjarigen en zonder alcoholaccijnzen:
Booz2Go

en deze gasten zitten aan een vaporizerbar. het sterke drankje wat ze bestellen wordt in een behuizing geplaatst achter de bar, en ipv drinken, vappen ze het.

inmiddels is er zie ik ook een tabletop versie voor thuis uitgekomen:

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
ik heb dat poeder gister al snel even gemaakt, maar als je het in een gesloten zakje bewaart blijft de alcohol er gewoon in. (zonet, zon 24 uur later nog ff aan geruikt)

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
dextrose, oftewel normale druivesuiker (verkrijgbaar in eco afdeling supermarkt) heeft een groot sponsachtig oppervlak per deeltje. Doe er een beetje sterke drank bij, en net zoals bij een spons, lijkt het poeder droog te blijven (als je een dopje water op een spons gooit lijkt de spons nogsteeds droog tot een bepaalde grens. )
je moet het vervolgens wel in een gesloten zakje bewaren anders vervliegt de alcohol.

dus
druivesuiker + alcohol = poederalcohol (plus smaaksstoffen = lekker drankje)

Elfquest

Bewuste gebruiker
Je kunt gewoon een nebulizer kopen, daar je drank indoen en dan inademen.

Je kunt het ook in je kontje stoppen. Wordt je ook sneller dronken.

Maar waarom al die moeite? Een lekker drankje drinken is toch juist de charme van alcohol? :confused:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Gelatine wodka, kreeg dat een keer in een of ander vaag kroegje. Is wel grappig, word er best dronke van. :beer: Het ziet er alleen niet uit, stelletje dronke mafketels met een lepeltje en een bakje met groene drillpudding. :P

Bovenaan