Stoppen na 10 jaar

Ozymandias

Newbie
Hallo iedereen,

Ik ben een jongeman van 35 jaar en gisteren heb ik besloten te stoppen met roken en blowen na 10 jaar. Deels omdat ik wat ouder aan het worden ben en meer aan mijn gezond moet denken. deels omdat ik de invloed die het heeft op mijn leven niet meer fijn vindt, deels om het geld en deels omdat ik een leuk iemand ontmoet heb die ook niet rookt.

Ik blowde elkde dag gemiddeld 2 jointjes in het begin en de laatste jaren 3 tot 5. Wel allemaal in de avond want overdag heb ik mijn faculteiten nodig en hou ik er niet van om onder invloed te zijn. Nu heb ik eerder wel eens geprobeerd te stoppen met roken of blowen maar is dat niet gelukt. Ik denk ook omdat ik met het ene uiteindelijk het andere in stand hield. Vandaar cold turkey voor beide.

De reden dat ik mij hier heb aangemeld is voor eventuele morele steun en tips. Ik weet van de vorige keer dat mijn lichaam namelijk niet tof reageert op onthouding. Zweten, misselijk, ongelofelijk moe worden en al dat ongein. Hopelijk houd dat niet te lang aan.

Vandaag dus niet gerookt en geblowed. Ik voel me redelijk okay, beetje hyper misschien maar ik verwacht dat het morgen erger is. Enige tips om de symptomen wat af te zwakken?

Mvg,

Ozzy

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi Ozzy,

Welkom op het forum. Ik kan je niet veel tips geven over stoppen met roken en blowen maar ik zou je wel een hart onder de riem willen steken. Zelf heb ik nooit veel gerookt. Max 1 pakje per week en tegenwoordig nog een stuk minder. Blowen doe ik ook maar 2 x per maand en dat vind ik eigenlijk wel prima. Maar 2 jointjes per maand is wel iets anders dan 90-150 joints per maand lijkt me. Ik vind het heel verstandig om daar mee te stoppen en ik kan me ergens ook wel voorstellen dat "een beetje minderen" voor jou niet de juiste weg is.

Heel veel succes gewenst met volhouden. Laat je even weten hoe het met je gaat?

Ozymandias

Newbie
Hoi Ozzy,

Welkom op het forum. Ik kan je niet veel tips geven over stoppen met roken en blowen maar ik zou je wel een hart onder de riem willen steken. Zelf heb ik nooit veel gerookt. Max 1 pakje per week en tegenwoordig nog een stuk minder. Blowen doe ik ook maar 2 x per maand en dat vind ik eigenlijk wel prima. Maar 2 jointjes per maand is wel iets anders dan 90-150 joints per maand lijkt me. Ik vind het heel verstandig om daar mee te stoppen en ik kan me ergens ook wel voorstellen dat "een beetje minderen" voor jou niet de juiste weg is.

Heel veel succes gewenst met volhouden. Laat je even weten hoe het met je gaat?

Dank je, Eik.

Momenteel dag twee, 1 uur geslapen, heel veel gezweet. Nu rusteloos, misselijk en doodmoe. Gelukkig kan ik redelijk goed tegen afzien maar hopelijk duurt dit niet te lang.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Stoppen met roken ken ik wel een beetje. Ik heb wel eens periodes meer gerookt om dan daarna een week of 2-3 niets te roken. Dan heb ik ook wel ontwenningsverschijnselen. Bij jou zullen ze wel een stuk zwaarder zijn. Voor zover ik weet duurt de fysieke ontwenning van nicotine maar enkele dagen. Waarschijnlijk wordt dag 3 en mogelijk dag 4 nog wat zwaarder dan vandaag. Daarna zou het fysieke deel al minder moeten worden.

Kwestie van nog even volhouden en streng zijn voor jezelf vrees ik...

Ozymandias

Newbie
Dag 3, beter geslapen, zeker 3 uur. Nog geen wilde dromen. Ook weinig behoefte gehad. Voornamelijk veel onrust in mijn donder welke ik afbrand met sporten.

MDMAap

Belezen gebruiker
Dag 3, beter geslapen, zeker 3 uur. Nog geen wilde dromen. Ook weinig behoefte gehad. Voornamelijk veel onrust in mijn donder welke ik afbrand met sporten.

Hoe gaat het er inmiddels mee, Ozy? Ik ben met name benieuwd naar het slapen. Je hoort vaak dat mensen die veel blowen niet meer dromen. Kun je alweer dromen en hoe ervaar je dit? Droom je over je verslaving?

Bovenaan