Sziget 2008

shokora

Wijs gebruiker
Gaat er iemand naar Sziget 2008?

Voor de mensen die niet weten wat Sziget is. Het is een gigantisch festival (grootste van Europa) dat gegeven wordt op een eiland in Budapest (Hongarije). Er treden ongeveer 1000 verschillende bands op en ze doen dit op zo'n 60 verschillende podia. Het festival duurt 6 dagen en voor €120,- heb je een kaartje 12 augustus tot 18 augustus inclusief camping. Reizen worden geregeld van uit Nederland en een retourtje kost €158,-. Verder kost eten en drinken niet veel geld omdat het allemaal niet zo duur is in Hongarije. Voor een halve liter bier betaal je ongeveer €1,20 en voor een volledige maaltijd nog geen €4,- daarnaast wordt ook gratis eten door de Hare Krishna uitgedeeld.

Er staan ieder jaar een boel onbekende en bekende bands, dus voor ieder wat wils. Naast muziek zijn er ook toneelgroepen, workshops en andere activiteiten.

Ik weet nog niet of ik ga, maar het lijkt me in ieder geval een heel leuk festival. Ook ben ik nog nooit in Hongarije geweest en het lijkt me best vet om daar eens heen te gaan.

Aking

Wijs gebruiker
dat is de speciale szigettrein... er rijden meer treinen naar rome euh... boedapest...:wink:

even contact opnemen met de treinreiswinkel... die weten je alles te vertellen:
www.treinreiswinkel.nl
:hearteyes:

ik zal het nog even ontleden voor je:

29,- zitplaats amsterdam - wenen o.b.v. Sparnight (ook instap in utrecht of arnhem mogelijk)
13,- zitplaats wenen - budapest o.b.v. Tourist
13,- zitplaats budapest - wenen o.b.v. Tourist
29,- zitplaats wenen - amsterdam o.b.v. Sparnight(ook uitstap in arnhem of utrecht mogelijk)
7,50 boekingskosten p.p. met een maximum van 15,- per boeking

is 91,50 P.P Retour :wink:

LET OP! Sparnight is beperkt beschikbaar, zo snel mogelijk boeken dus!!!

shokora

Wijs gebruiker
Dat is een groot verschil O.O Ik moet nog kijken of ik uberhaupt wel kan tussen 12 en 18 augustus, maar zodra ik het weet ga ik boeken :P

De vraag die hier wel een keer gesteld MOET worden: hoe zit het met sziget en drugs? Is het woodstock2 of wordt je gelijk opgehangen aan de hoogste boom wanneer je een joint op steekt?

Aking

Wijs gebruiker
op sziget is dr genoeg dope te vinden maar...
voor een pilletje betaal je 10 euro... en t zijn kutpillen...
wiet heb ik er genoeg gezien... echter kan ik je weinig vertellen over de kwaliteit daar ik zelf niet blow...
coke kost in budapest zelf (alsin bij de locals) ongeveer 80-85 euro per gram

de security let er soms wel, soms niet op... officieel wordt je polsbandje doorgeknipt en mag je dus vertrekken :rolleyes:

maar er wordt genoeg geblowd op het terrein... alleen hou de security dus wel een klein beetje in de gaten :wink:

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Ik wil heel graag naar Sziget dit jaar maar mn vrienden hebben allemaal al kaartjes voor Lowlands geritseld... :/

Alleen gaan goed idee of...? Zou t een probleem zijn om een paar gram speed mee te nemen? En wiet?

o.0 :P

-spaceman-

Badass junkie
Ik had vorig jaar net zo goed 4 kilo coke mee kunnen nemen... nul controle gehad... zelfs geen paspoorten controle...

maar ja... je moet het maar durven!

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Re:

De kaarten zijn gekocht!! \o/ YEAH super veel zin in.

honingolie zei:
niet durven maar doen :beer:

(nee politie, dit is sarcastisch bedoeld.. laat me met rust..)

Ik zeg doen. Ga voor de zekerheid mn lieve speed vacuüm verpakken en vervolgens in laten blikken bij de Jamin. Ook de overheerlijke oerhollandsche wiet gaat mee. Niet dat ik geen Hongaarse cultuur wil snuiven (:wink:) maar ik heb toch echt liever van alle soorten mn eigen vertrouwde kwaliteit, en anders nog liever niks.. Van de harddrugs dan. Al die mega-troep in Polen was geen succes :grin: Wel lachen tho..

Sziget! <3

shokora

Wijs gebruiker
Nederlandse wiet zou wel lekker zijn :'( Wat is btw jullie lijstje van artiesten die je MOET zien tot nu toe? :P

Ik ben tot nu toe zover:
-Apocalyptica
-Punish Yourself
-Flogging Molly
-Serj Tankian
-Iron Maiden
-Pendulum
-At The Gates
-Anti-Flag

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Zo op 't eerste gezicht wil ik graag naar Alanis Morisette, Babyshambles, Pendulum, Jamiroquai, System of a Down, Kaiser Chiefs, Wombats, Moloko, Ferry Corsten, Justice en Carl Cox. Maar hoe het met tijden zit enzo weet ik nog niet. Maar ik wil vooral de hele week openstaan voor heel veel nieuwe dingen! En als ik iets van de bovenstaande artiesten mis is dat geen ramp.

Shokora, hoe ga jij richting Sziget?

shokora

Wijs gebruiker
Ik ga met de trein die je ook kon kopen op de sziget site. Ik had geprobeerd bij treinwinkel zoals Aking zei, maar hun offerte kwam toch iets anders uit en ik had ook geen zin om me er langer druk over te maken :P

Ik ga met de trein van de 10e als het goed is.

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Re:

-spaceman- zei:
Ik had vorig jaar net zo goed 4 kilo coke mee kunnen nemen... nul controle gehad... zelfs geen paspoorten controle...

maar ja... je moet het maar durven!

Ghehe, bij mij werd de complete mercedesbus ontmanteld... inclusief vuile waszak en afvalbak werden uitvoerig onderzocht.

Flameon

Badass junkie
Ziet er goed uit, helaas zit het er dit jaar niet in. Moet ik toch zeker eens in de toekomst naar toe gaan :)

hannus

Bewuste gebruiker
Ik ben dit jaar ook van de partij :grin:
Ben benieuwd naar de line up, pendulum live is al bekend dus dat word zo i zo geniaal.
Ga de 9e heen en de 21e terug.
Als je heen ga moet je zeker t/m de 20e want dan is heel boedapest in feest.
Ik ga gewoon met een tentje en de dagen na sziget in een mega luxe hotel om de kater weg te chille.

Heb er nu al zin in!! moet me alleen insmeren met zonne faktor 60 anders verbrand ik levend.

Ketaboy

Bewuste gebruiker
hannus zei:
Ben benieuwd naar de line up, pendulum live is al bekend dus dat word zo i zo geniaal.

Pendulum live :rock:

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/tVlqW0Rj9YU&hl=en"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/tVlqW0Rj9YU&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

shokora

Wijs gebruiker
hannus zei:
Ga de 9e heen en de 21e terug.
Als je heen ga moet je zeker t/m de 20e want dan is heel boedapest in feest.
Ik ga gewoon met een tentje en de dagen na sziget in een mega luxe hotel om de kater weg te chille.

Heb er nu al zin in!! moet me alleen insmeren met zonne faktor 60 anders verbrand ik levend.

Ik zou best willen blijven maar ik kreeg laatst een brief dat de intro van mijn uni begint op 20 augustus... Ik ben toch wel blij dat ze dat al in mei hebben aangegeven... dan heb je nog ruime tijd om een vakantie te plannen -_-

hannus

Bewuste gebruiker
Ja lekker met de trein, geloof dat er een bar in de trein zit dus die 22 uur vliegen voorbij :beer:
Heb het niet op vliegen mij te hoog. :P

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Voor de geïnteresseerden: op uitzendinggemist.nl bij het programma 3 op reis zenden ze een minuut of 10 Sziget uit. Vind het zelf een ietwat trieste weergave ivm het vele water en de rustige momenten die ze uit gekozen hebben maar toch een sfeerimpressie!!

Zelf gratis vervoer geregeld :sunglasses: Rijden mee met iemand met een internationale tankpas :openmouth:

Bovenaan