Taboes deel 2: Drugs & SM

r@r@

Wijs gebruiker
Ik houd niet van echt SM, maar een beetje kinky (beetje pijn) vind ik wél errug lekker! :grin:

(Maar alleen met mijn man, er moet echt een goede basis van vertrouwen zijn)

Ik moet wel zeggen dat ik onder invloed van opiaten minder pijn voelde en toen dus verder ging dan tegenwoordig...

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik vind dat je deze topic beterwas begonnen met een situatieschets, of misschien een vraag richting users. Want nu ziet het er alleen maar uit alsof je graag aan het forum laat weten dat je taboes doorbreekt.

Verder weinig over te zeggen. Ik merk weinig taboe want in mijn vriendenkring is dit normaal, gelukkig.

r@r@

Wijs gebruiker
Wat ik bedoel is dat drugs je grenzen vervaagt. Zoals ik al schreef: toen ik nog opiaten gebruikte lag mijn pijngrens anders, wat automatisch invloed heeft op hoe ver je gaat met seks.

Ik weet alleen wat van de combi cocaïne + seks en heroïne+ seks en ik vraag me dus af of andere drugs ook iets veranderen in de pijngrens/beleving waardoor bijv. (soft) SM wel of niet een keuze zou worden.

Ik zag nergens een topic hierover, vandaar :wink:

En ja: dan denk ik: als niemand erover begint, dan doe ik het...

Hoi! :wave:

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb op verschillende drugs wel SM gedaan varierend van soft tot hard. Ik moet zeggen dat in de 'scene' er vaak wantrouwend naar gekeken word, drugsgebruik bij SM want het kan meer gevaar opleveren. Imho ben je dan wel zo helder genoeg dat je geen verhangingsspelletjes moet gaat spelen oid.

Maar in mijn ervaring was het alleen echt tof op mdma of pep. Daarvan gaat je pijngrens tien keer zo hoog -> leuker spel. Op hallucinerende middelen is t alleen maar verwarrend.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik denk dat het taboe gedeelte van bdsm wel meevalt, behalve in de werkwereld. Het is geen reclame voor je bedrijf blijkbaar als je directeur graag door vrouwen gespankt word in een legeroutfit in de weekends.

cropp

Badass junkie
ik ben denk ik niet te paaien voor sm, misschien voor een blinddoekje, maar daar houdt het eigenlijk op...

sex over het algemeen in combinatie met een willekeurige drug ben ik dan weer wel voor te paaien, dan maakt het me nog niet eens iets uit welke psycedelic het is...

je kan toch ook gewoon lief zijn voor elkaar :hearteyes:

Oom Klaas

Badass junkie
Zit nog een aardig taboe op naar mijn mening, zal ook wel zo blijven.
Ik hou er in ieder geval niet van.

Naar mijn mening hoor je niet van pijn te genieten en zit er iets niet goed waardoor je basis-instinct niet goed meer werkt. Ik heb trouwens niets tegen mensen die er aan doen, een ex van me wou het ook graag en ik heb 't maar gewoon geprobeerd toen...1 keer en nooit weer.

Drientje

DF-koning
Ik heb geen ervaring met drugs en SM. Wel weet ik dat je pijngrens een stuk hoger ligt en je dus op moet passen met wat je speelt en of je de week erna nog kunt zitten enzo.

Verder valt het mij op dat maar erg weinig mensen op DF een positieve BDSM ervaring hebben. Ik had het anders ingeschat.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Oom Klaas zei:
Naar mijn mening hoor je niet van pijn te genieten en zit er iets niet goed waardoor je basis-instinct niet goed meer werkt,

Als jij paddo's neemt, of enig ander drugs wat je lichaam aanvoelt als een vergif, of met 200 over de snelweg scheurt, bunjeejumping doet of in de weekends graag in elkaar geslagen word door het rivaliserende voetbal team hooliganstyle. Zit er dan ook niet iets mis in je basis instinct? m.i. niet. It's all about the endorfins baby.

Hier een stukje uit een (licht humoristisch) geschreven onderzoek, en een linkje naar het volledige verhaaltje. http://www.scientificblogging.com/alter ... ence_study

As for the physiological results of this study, researchers predicted that cortisol levels in individuals playing the bottom role (one that follows orders, receives stimulation, is bound, etc...) would have an increase in cortisol levels followed by a drop in cortisol after the scene was over. In other words, people that are knowingly about to place themselves in a situation that includes physical pain and other stressful activities, such as sensory deprivation, were predicted to have an increase in stress hormones and once the activity ends, are likely to have a decrease in stress hormones. To sum up this highly climatic portion of the study, their hypothesis did indeed turn out to be true.

In regards to testosterone which is often an indicator of status in dominance hierarchies, it was hypothesized that perhaps individuals that assume top roles (gives orders, provides stimulation, etc...) would have a higher baseline testosterone level. This however was not the case, bottoms had higher levels of testosterone (both males and females) than tops. The authors suggest that one explanation for this occurrence is that testosterone levels could have been increased due to the anticipation of an endurance-like challenge. This explanation for heightened testosterone in bottoms makes sense considering in S&M, you've got to be prepared to take it like man.

sky

Belezen gebruiker
drugs en sm (liever heb ik het over bdsm), beide hebben mijn interesse :wink:

maar nooit in die combinatie!
In bdsm wil ik mezelf zijn, dat gaat niet onder invloed. Daarbij komt ook het veiligheidsaspect kijken.

Bovenaan