Temazepam en alcohol

PaulusdeWodkabouter

Experimenterende gebruiker
Ik weet niet echt waar ik dit moet plaatsen aangezien het over zowel benzo's als alcohol gaat.

Sinds 5 jaar ben ik een stevige drinker. Ik drink bijna dagelijks en ben in die periode slechts enkele malen gestopt, varierend van enkele dagen tot een half jaar. Ik drink gemiddeld 6-8 halve liters (of anderhalve fles wijn) per dag, maar alleen 's avonds.

Sinds 1,5 jaar gebruik ook dagelijks benzo's (valium). Ik heb valium gekregen toen ik met alcohol wilde stoppen, wat dus ook een half jaar lukte alleen bleef ik toen met de valium zitten. :( Ik gebruik op dagen dat ik alcohol drink 10-20mg valium ('s ochtends tegen de kater), als ik niet drink 50-60mg omdat ik dan angstig word.

Maar nu de echte vraag, sinds 3 dagen zit ik tijdelijk zonder valium en heb ik temazepam weten te regelen. Ik had het nooit eerder gebruikt en nam gisteren en eergisteren 20 mg overdag en 80 mg voor het slapen, vandaag nog 20 mg dus samen 40+160+20= 220 mg in 3 dagen. In die tijd heb geen alcohol gedronken. Nu wilde ik vanavond een fles wijn drinken maar ik lees overal dat temazepam zo gevaarlijk is met alcohol.

Heeft iemand er ervaring mee? Volgens mij is de halveringstijd van temazepam vrij kort dus de dosis van gisteren en eergisteren zou al uitgewerkt moeten zijn? Daarnaast combineerde ik regelmatig valium met alcohol en ik heb nooit iets wat op een overdosis leek meegemaakt.

Sorry voor het lange verhaal, maar misschien kan dit topic anderen in de toekomst helpen of kunnen anderen ervaringen delen.

acidboy

Badass junkie
Benzo's + Alcohol werken allebei op ongeveer dezelfde manier, daarom is het zo gevaarlijk om deze twee dempende middelen tegelijk te gebruiken. Bovendien krijgt je lever best wel wat klappen omdat deze ineens wel heel veel te verwerken heeft.

Het klopt dat de halfwaardetijd van temazepam niet zo heel erg lang is, namelijk een uurtje of 8 dacht ik. Dus als je gísteren temazepam hebt geslikt, heeft dat weinig invloed meer op de alcoholconsumptie van vandaag.
Feit blijft wel dat je best grote hoeveelheden hebt geslikt ... maargoed, de halfwaardetijd blijft dan natuurlijk nog steeds hetzelfde, de halfwaarde zelf zal daarentegen wel ietsjes hoger zijn (in zijn totaliteit dan).
Tsjah, het is niet verstandig, deze combinatie, maar het wordt hier veel gedaan zoals af en toe te lezen is. Eerst een benzo en daarna pas de alcohol is wel het devies, dus begin gewoon rustig met een wijntje, je zal snel genoeg merken wanneer het niet goed meer gaat.

Maar gezien je ervaringen met benzo's/alcohol... zal het eerlijk gezegd waarschijnlijk wel loslopen allemaal, goed is het niet, maar je moet je best doen om een overdosis te krijgen denk ik zo. Pin me er niet op vast though.

Spor

Wijs gebruiker
Temazepam is een heel ander verhaal als diazepam ! (valium=merknaam voor diazepam) het werkt veel sneller en heftiger (niet langer) als diazepam en is in mijn ervaring ook een stuk gevaarlijker i.c.m. alcohol. Staat een stukje over in het dopestories topic check it out.

De halfwaarde is wel aanzienlijk korter als bij diazepam, maar halfwaarde heeft neit altijd alles te zeggen. Persoonlijk zou ik dit niet doen, maar met jou tolerantie enzo zou je lichaaam het de dag erna wel aan moeten kunnen. Bovendien zou ik geen temazepam overdag nemen. Is een sterk inslaapmiddel, overdag nemen als je dingen moet doen is vragen om problemen.

Maar mijn beste tip is: seriously, get some help ! zat ooit in diezelfde positie met i.p.v. alcohol coke. verslaafd, geprobeerd eraf te komen met benzo's maar (op dat moment) zonder succes met uiteindelijk een verslaving aan beide. Toch heb ik me er tegen verzet, en a.t.m. ben ik helemaal NERGENS (dus ook niet aan nicotine) verslaafd :)

acidboy

Badass junkie
Spor zei:
Temazepam is een heel ander verhaal als diazepam ! (valium=merknaam voor diazepam) het werkt veel sneller en heftiger (niet langer) als diazepam en is in mijn ervaring ook een stuk gevaarlijker i.c.m. alcohol. Staat een stukje over in het dopestories topic check it out.

+1

Flameon

Badass junkie
Zoals spor al aangeeft is temazepam en alcohol geen goeie combinatie. Het werkt inderdaad snel en heftig, en daar zit hem dan ook onder andere het gevaar in als je dat gaat combineren met alcohol. Benzo's in combinatie met alcohol is sowieso niet zo'n goeie combinatie.

HoneyC

Belezen gebruiker
Beetje late reactie maar goed, voor mensen die het toch gaan lezen.
Ik nam een temazepam om wat rustiger te worden met het genot van een biertje. Na 3 biertjes ben ik dus nog een pil gaan nemen daarna heb ik nog 2 biertjes gedronken en de rest van de avond was super vlaag.
Next morning.
Ik werd wakker in jet ziekenhuis, sneden op mijn linkerarm krassen en sneden op en in mijn handen. Ik was dus helemaal padje af. Ik heb nog NOOIT mezelf zo pijn Gedaan en deze combi heeft mijn bewustzijn helemaal van mij afgenomen. Ik snap en begrijp nog sneeds niet WAAROM ik mezelf heb gesneden. Ik schrok overigens ook enorm van mij zelf. En mijn hartritme was van 80 naar 120 gestegen, niet te aanraden dus.

Note: hiervoor is het nooit zo ver gekomen maar toch raad ik deze cominatie niet aan.

En oja! Al mijn andere 8 pillen zijn kwijt. Waarschijnlijk ook allemaal ingenomen. shitjo :openmouth:

Erick

Belezen gebruiker
Van alles door elkaar is nooit verstandig, maar temazepam (normison) kan weinig kwaad aanrichten. Lijkt mij.

gandwarf777

Belezen gebruiker
Naast het feit dat ethanol zelf een CNS depressant is verhoogd het ook acuut de affiniteit van Temazepam voor de benzodiazepine receptor. Daarom geldt niet 1+1=2 maar 1+1=3.

Ikzelf heb redelijk wat ervaring met ethanol+alprazolam en 2 drankjes + 1mg alprazolam verslapte mijn spieren en mijn ademhaling aanzienlijk.

60mg Dihydrocodeine(opioid) + 40mg temazepam gaf mij gek genoeg niet hele sterke CNS depressie.

Erick

Belezen gebruiker
@ Bobsacamano ,Tuurlijk kan van alles door elkaar kwaad, ik had het over de combinatie normison en alcohol daar ging het hier toch over.En natuurlijk moet je dat niet in grote mate doen, dat ligt aan je tolerantie. Trek toch niet eens alles uit zijn verband over wat ik zeg. De volgende keer dat ik reageer ergens op zal ik heel duidelijk zijn. Ik dacht dat mensen het wel begrepen. Fijne avond allemaal. Erick

Fool

Badass junkie
Je schrijft behoorlijk weinig 'verband' om je bericht heen, misschien is dat een goed idee.

Tenzij je praat over de interactie tussen temazepam en alcohol, in dat geval heeft Bob niet zo bijzonder veel uit context getrokken.

HoneyC

Belezen gebruiker
Erick zei:
Van alles door elkaar is nooit verstandig, maar temazepam (normison) kan weinig kwaad aanrichten. Lijkt mij.

Alles wat met een 'pam' eindigt zorgt voor geheugenverlies. Dus je zal stukken van je avond of wat dan ook vergeten. En als je het mixt met drugs of alcohol is de kans dat je het vergeet plus domme dingen doet groter heb ik gemerkt. Conclusie temazepam kan ookk schade aanrichten

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
HoneyC zei:
Erick zei:

Alles wat met een 'pam' eindigt zorgt voor geheugenverlies. Dus je zal stukken van je avond of wat dan ook vergeten. En als je het mixt met drugs of alcohol is de kans dat je het vergeet plus domme dingen doet groter heb ik gemerkt. Conclusie temazepam kan ookk schade aanrichten

Helemaal gelijk. Hoewel bij temazepam vergeleken met andere pam of lam meer amnesie geven. Die worden bij ongelukken gebruikt zodat de patiënt traumatische eventen minder of niet herinnerd. Ter behoeve van beter en of sneller genezing. Zopiclon staat er ook om bekend. Mensen die schoonmaken in de nacht e.d of ongepaste berichten sturen en in bed stappen en moe wakker worden door slaapwandelen tijdens de amnesie.

Half off topic maar goed.

HoneyC

Belezen gebruiker
Tijdloos zei:
HoneyC zei:
Erick zei:

Helemaal gelijk. Hoewel bij temazepam vergeleken met andere pam of lam meer amnesie geven. Die worden bij ongelukken gebruikt zodat de patiënt traumatische eventen minder of niet herinnerd. Ter behoeve van beter en of sneller genezing. Zopivlon staat er ook om bekend. Mensen die schoonmaken in de nacht e.d of ongepaste berichten sturen en in bed stappen en moe wakker worden door slaapwandelen tijdens de amnesie.

Half off topic maar goed.

Ahh dat wist ik allemaal niet ! Interessant allemaal. Helaas heb ik een aantal dingen wel zelf ervaren :rolleyes:

benzzzy

Badass junkie
Als je het wil doen houd er rekening me dat je niet meer dan 3 glazen pakt anders kan de politie je van straat af schrapen

benzzzy

Badass junkie
Temazepam en alcohol is geen goeie combi
Je kan niet meer helder denken je denkt inhet moment je denkt niet aan de gevolgen je doet simpel gezegd alles wat je denkt en dat kan heel slecht uitpakken.
Hellaas spreek ik uit ervaring
Maar aangezien je een grote tolerantie hebt zal dit niet echt een probleem vormen
Gr. Benzobozs

HoneyC

Belezen gebruiker
Benzoboss zei:
Temazepam en alcohol is geen goeie combi
Je kan niet meer helder denken je denkt inhet moment je denkt niet aan de gevolgen je doet simpel gezegd alles wat je denkt en dat kan heel slecht uitpakken.
Hellaas spreek ik uit ervaring
Maar aangezien je een grote tolerantie hebt zal dit niet echt een probleem vormen
Gr. Benzobozs

Hier nog één, helaas.
Wat is er precies bij jou allemaal gebeurd dan als ik vragen mag.
Want mijn eigen ervaring was best wel heftig en ik wil ook er echt zeker van zijn dat die slechte keuzes door deze combi kwamen, ofniet

Bovenaan