Tjat of chat ofzo

Erikje

Newbie
Hoi ik ben Erik 37 jaar en blower

Vraagje : mijn zoon gaat met een vriendje mee naar Frankrijk, de vader
van die vriendin kauwt chat . Ik weet verder niet wat dat is maar is dat link
onder 't rijden :stoned:

Groeten van een bezorgde vader

anders gaat ze dus niet mee .

Die vader komt uit Somalië.

Erik.

zoon.. vriendje.. vriendin.
Ze gaat niet mee?
ghehe, verwarrende shit man, ik heb verder geen idee of dat link is onder het rijden. Is het niet gewoon pruimtabak? Want in dat geval is het veiliger dan roken, omdat je je handen vrij hebt.

Mja, het is ook te zien hoe oud je dochter is, en hoe ze met drugs kan omgaan. Ikzelf zou het haar niet graag laten doen.

Denk dat het m eerder om de verkeersveiligheid gaat tijdens de rit, en niet om het gebruik van de dochter zelf, daar zal hij wel vertrouwen in hebben. Wilde speculatie...

acidboy zei:
Denk dat het m eerder om de verkeersveiligheid gaat tijdens de rit, en niet om het gebruik van de dochter zelf, daar zal hij wel vertrouwen in hebben. Wilde speculatie...

Ow ja, ik was het autorijden vergeten, ik dacht dat het om het gebruik van de dochter zelf ging.. :oops:

Ik denk dat die man er wel mee kan om gaan, en dus weet wanneer hij het niet kan doen en andersom.
Niet echt een reden voor paniek, al begrijp ik je bezorgdheid wel.

"Khat heeft een stimulerend effect. Het vergroot de alertheid, veroorzaakt een lichte vorm van euforie en vermindert het gevoel van honger en vermoeidheid.
Daarnaast kunnen mensen hyperactief worden en veel willen praten."

Klinkt niet als niet een drug die het rijden erg moeilijk maakt. :)
Klinkt als xtc, ik denk dat ik eens een somalische asielzoeker ga opzoeken :p

oppeppende drugs maken rijden niet moeilijk zoals alcohol dat heel sterk doet, en wiet in mindere mate ook.

Wacky zei:
oppeppende drugs maken rijden niet moeilijk zoals alcohol dat heel sterk doet, en wiet in mindere mate ook.

Dat zal best, maar rijden onder invloed van wat dan ook is altijd onveilig.

Je zou zeggen dat elke verantwoordelijke ouder ervoor zorgt dat hij/zij niet onder invloed is van wat dan ook als diegene gaat rijden en er zitten kinderen achterin (dan wel zijn eigen kinderen, maar ook die van anderen).

Ik zou er een gesprek over aan gaan met de vader van dat vriendje/vriendin en pas daarna een beslissing nemen. Ik zou mijn dochter/zoon iig niet snel mee geven aan iemand die onder invloed van wat dan ook gaat rijden.

Ja, dat is een kwestie van grenzen leggen. Zelfde met bier, ik rijd wel met 2 bier op zoals wettelijk is toegestaan. Zonder bier rijden is veiliger en sommigen rijdan dan ook alleen helemaal zonder alcohol.

Maar ik ben er wel zeker van dat rijden met pep of X 100 keer veiliger is dan rijden met alcohol of een flink slaap tekort en ook veiliger dan rijden als je behoorlijk stoned bent. (wat ook veel mensen doen, iig bijna iedere blower die ik ken en een auto bezit)

Play_bunny zei:
Ik zou er een gesprek over aan gaan met de vader van dat vriendje/vriendin en pas daarna een beslissing nemen. Ik zou mijn dochter/zoon iig niet snel mee geven aan iemand die onder invloed van wat dan ook gaat rijden.

dat lijkt me ook het beste...

Het is niet veel opwekkender dan wat koffie, dus het lijkt me geen extra risico bij het autorijden. Tenzij je dus iemand bent die liever niet heeft dat mensen onder invloed van koffie autorijden.

Bedankt voor de reacties.

't Ging idd over het gebruik van die vader , mijn zoon rookt niet eens is vies .
En die pa van dat kind rijdt omdat dat andere kind niet tegen rook in de auto kan. 8)

Groeten Erik.

zommes zei:
Het is niet veel opwekkender dan wat koffie, dus het lijkt me geen extra risico bij het autorijden. Tenzij je dus iemand bent die liever niet heeft dat mensen onder invloed van koffie autorijden.

dat was ook de uitwerking bij mij... de koffie-opwekheid maar wel een lekker euforisch gevoel erbij...(<- dat kan wel voor minder concentratie zorgen)

Terug
Bovenaan