Trippen/reizen voor Mrloverdummie

L

Lid 152247

Gast
Nog nooit LSD Gedaan. Als puber weleens truffels. Poos terug wilde ik microdoseren op 10 ug 1plsd..geen effect..paar dagen later 100ug totaal..kreeg een heel irritant fysiek gevoel. Pijntjes. Spanning niet kunnen stilzitten. Alles irriteerde. Ook in m'n hoofd. Bloedchagrijnig.
Wat verkeerd gedaan?

Ik ben dus al een hele poos benieuwd naar trippen maar..

Veel stress en pijnpunten in m'n leven
Geen tripsitter of vrienden met kennis

Is dit al genoeg om nee te zeggen tegen een trip?
Ik ben vooral benieuwd naar het spirituele gedeelte. Maat ook het verscherpen van zintuigen. "Lekker gaan"

Als het toch een ja is..lsd, truffels, paddo's, San pedro's. Ik probeer info op te zoeken. Maar zie door de bomen het bos niet meer.
Wat is jullie kijk op de vragen en ervaring uit mijn OP?
Uiteraard wil ik geen bad trip .Als m'n 1e trip mild uitvalt vind ik het prima
Een sereen effect waarbij je 'open staat met een euforisch energiek randje spreekt me bijzonder aan.

Maar bestaat dat wel?

L

Lid 152247

Gast
Ook truffels 12 gram had vrijwel hetzelfde effect als met de 1P LSD..Geen visuals..alsof ik nuchter chagrijnig was

djiego

Badass junkie
Apart.. dat je van 10ug niets merkt kan ik me voorstellen dat is onder de threshold dosis, maar van 100ug ? Had je die in eens genomen of ook microgedoseerd over een langere tijdspanne ? Ik heb laatst ~70ug gedaan en dat was een mooie dosis vond ik ter (weder) kennismaking. Net op het randje van licht visueel maar toch wel zeker sprake van een trip an sich de hele dag, met bijzondere waarneming en een overall plezante headspace. Kan me niet voorstellen dat ik daar niets van gemerkt zou kunnen hebben. (Nog te lui geweest om een tripreportje te schrijven).

Misschien verkeerd moment ivm stress en andere zaken wellicht, andere middelen ? Benzo's ? AD medicatie?

In het algemeen zou ik persoonlijk lekker wat lager beginnen om te aarden /kennis te maken en dan verder. Met 50ug nuchter moet je al duidelijk merken dat er iets gebeurt en voel ik ook euforie en begint er iets van een mindspace te ontstaan, perfect om te grounden vond ik. En energie, even lekker gaan wandelen/fietsen in de natuur hielp mij om niet teveel op die onrust in je lijf te gaan letten of te gaan ijsberen. Vanaf daar ontrolde de trip zich verder en liet ik me meevoeren van plek naar plek, waarbij ik wel bestemming voor ogen had. Dit pakte goed uit.

tripsitter is wel fijn ja om je te helpen met eventuele ongemakken om te gaan.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nog nooit LSD Gedaan. Als puber weleens truffels. Poos terug wilde ik microdoseren op 10 ug 1plsd..geen effect..paar dagen later 100ug totaal..kreeg een heel irritant fysiek gevoel. Pijntjes. Spanning niet kunnen stilzitten. Alles irriteerde. Ook in m'n hoofd. Bloedchagrijnig.
Wat verkeerd gedaan?
Met LSD is die spanning en niet stil kunnen zitten niet zo uitzonderlijk. Ik ervaar die bodyload ook. En zeker in het begin kan ik ook moeilijk stilzitten. Als je dit ervaart, moet je weten hoe je hiermee om moet gaan. Als je je er meteen aan gaat ergeren, kan dit de rest van je gehele trip makkelijk gaan kleuren. In plaats daarvan: zorg ervoor dat je die energie kwijt kunt: ga bewegen, al is het maar ijsberen door je woning heen. En probeer die energie vooral te laten stromen. Wees je bewust van wat er door je heen gaat. Fixeer je niet op een bepaald gevoel, maar observeer het simpelweg. Het kan zijn dat je ergens blokkades hebt, waardoor de boel daar 'vast' komt te zitten. Observeer ook je ademhaling: verloopt deze op een vrije manier? Of stokt deze? Adem je vrij tot diep in je onderbuik?

Ik ben vooral benieuwd naar het spirituele gedeelte. Maat ook het verscherpen van zintuigen. "Lekker gaan"

Als het toch een ja is..lsd, truffels, paddo's, San pedro's. Ik probeer info op te zoeken. Maar zie door de bomen het bos niet meer.
Een sereen effect waarbij je 'open staat met een euforisch energiek randje spreekt me bijzonder aan.

Maar bestaat dat wel?
Het bestaat en het heet MDMA :wink: (of een soortgelijke stimulant)

Dat is niet wat tripmiddelen zijn. Trippen is ook een soort kunst. Het is anders dan veel andere drugs, waarbij je iets neemt en een (plezierig) effect zich forceert op jouw lichaam en geest. Wat je ervaart tijdens trippen is deels een reflectie en versterking van wat er in jou omgaat. Dus het is een wisselwerking tussen het middel en jou(w mindset). Ja, (bijvoorbeeld) LSD kan enorm sereen, euforisch en energiek zijn. Maar als er blokkades/weerstand en andere problemen in jou zijn, kan het zijn dat dat eerst aandacht nodig heeft. Je krijgt vaak niet wat je wilt, maar wat je nodig hebt. Maar daar moet je dan wel op de juiste manier mee omgaan, want nog meer weerstand bieden tegen ongemakkelijke gevoelens kan de boel zelfs verslechteren.

Je was gisteren al met meditatie bezig en ervoer daar resultaten van. Ik zou zeggen, richt je daar (nuchter) eerst op en werk aan eventuele blokkades. En wanneer je dan uiteindelijk gaat trippen, pas diezelfde mindfulness dan ook toe. Wees niet passief in het trippen. Verwacht niet dat het middel jou gaat ontspannen of vermaken, maar sta er actief in en wees alert op alles wat er in je omgaat. Op die manier komen tripmiddelen in mijn ogen het beste tot hun recht.

L

Lid 152247

Gast
Apart.. dat je van 10ug niets merkt kan ik me voorstellen dat is onder de threshold dosis, maar van 100ug ? Had je die in eens genomen of ook microgedoseerd over een langere tijdspanne ? Ik heb laatst ~70ug gedaan en dat was een mooie dosis vond ik ter (weder) kennismaking. Net op het randje van licht visueel maar toch wel zeker sprake van een trip an sich de hele dag, met bijzondere waarneming en een overall plezante headspace. Kan me niet voorstellen dat ik daar niets van gemerkt zou kunnen hebben. (Nog te lui geweest om een tripreportje te schrijven).

Misschien verkeerd moment ivm stress en andere zaken wellicht, andere middelen ? Benzo's ? AD medicatie?

In het algemeen zou ik persoonlijk lekker wat lager beginnen om te aarden /kennis te maken en dan verder. Met 50ug nuchter moet je al duidelijk merken dat er iets gebeurt en voel ik ook euforie en begint er iets van een mindspace te ontstaan, perfect om te grounden vond ik. En energie, even lekker gaan wandelen/fietsen in de natuur hielp mij om niet teveel op die onrust in je lijf te gaan letten of te gaan ijsberen. Vanaf daar ontrolde de trip zich verder en liet ik me meevoeren van plek naar plek, waarbij ik wel bestemming voor ogen had. Dit pakte goed uit.

tripsitter is wel fijn ja om je te helpen met eventuele ongemakken om te gaan.
*Ik gebruikte toen wel mirtazepine. Maar ik stuit telkens op de info dat ze denken dat dit medicijn een ssri afgeleide is. Daar word ik niet veel wijzer van(heeft een afgeleide versie hetzelfde effect als wat jij omschrijft @Alakazam ?

Verder gebruik ik levenslang diazepam. Dit heeft een lange uitsluipwaarde. Maar mocht ik het voor een week willen stopzetten dan kan dat. Of zou dat niet voldoende zijn?

*de 100ug in 1 keer genomen ja. Er was toen weinig stress.

@Mindless energie vind ik geen probleem. Ik ervaarde mentaal.echter.helemaal.niets. geen emoties. Niets kwam.boven..geen veranderde waarneming. Alleen irritatie en een extreme versie van pijnlijke restjes leggs over mijn hele lijf. Ik wou dat ik mentaal 'aan de slag kon' maar er was niets. Lopen en fysiek loslaten hielp helemaal niets..maakt het uit dat het een RC lsd was?

Ik begin een slechte vendor te vermoeden.

L

Lid 152247

Gast
@Mindless 2e keer: ja ik ken MDMA, dat bedoelde ik niet.ik omschreef het onhandig. Ik bedoelde meer het effect wat @djiego om 6.20 omschrijft bij 50 UG

De reden van het verlangen naar trippen is oa dat ik klaar ben met het verzetten tegen blokkades. Ik heb geen ervaring met LSD. Wel ca 10 jaar bekend met energie geleiden door mijn lichaam.

Ik zal erover nadenken eerst de basis in meditatie te zoeken..los van het feit dat ik door jullie reacties vrijwel overtuigd ben van een slechte badge. Maar meer reacties zijn zeker welkom.

Het staat op de lsd pijler. Dat verkleint mijn 'doelgroep' want ik sta open voor alle adviezen/ervaringen van diverse tripmiddelen ipv enkel LSD

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Mindless energie vind ik geen probleem. Ik ervaarde mentaal.echter.helemaal.niets. geen emoties. Niets kwam.boven..geen veranderde waarneming. Alleen irritatie en een extreme versie van pijnlijke restjes leggs over mijn hele lijf. Ik wou dat ik mentaal 'aan de slag kon' maar er was niets. Lopen en fysiek loslaten hielp helemaal niets..maakt het uit dat het een RC lsd was?

Ik begin een slechte vendor te vermoeden.
Soms komt LSD binnen met euforie, soms komt het binnen met emoties, soms komt het binnen met irritatie. Heel vaak komt het bij mij ook binnen met die laatste. Werk met wat je krijgt zou ik zeggen. Als die irritatie er is: wees er bewust van en wees je bewust van het feit dat je er bewust van bent. Als je in die onderzoekende modus komt, kan LSD (of een ander tripmiddel) zomaar compleet omslaan. Die irritatie is dan een korte fase aan het begin van je trip. De bodyload kan er onderliggend blijven, maar die hoeft in principe niet storend te zijn als je echt in de trip komt. Je kunt echt met je weerstand een LSD trip tegenhouden.

Nee, 1P-LSD is in principe gewoon LSD. Natuurlijk is er altijd het risico van niet de juiste stof op je blotter, of een minder pure, maar in de regel krijg je wat je besteld hebt.

@Mindless 2e keer: ja ik ken MDMA, dat bedoelde ik niet.ik omschreef het onhandig. Ik bedoelde meer het effect wat @djiego om 6.20 omschrijft bij 50 UG

De reden van het verlangen naar trippen is oa dat ik klaar ben met het verzetten tegen blokkades. Ik heb geen ervaring met LSD. Wel ca 10 jaar bekend met energie geleiden door mijn lichaam.

Ik zal erover nadenken eerst de basis in meditatie te zoeken..los van het feit dat ik door jullie reacties vrijwel overtuigd ben van een slechte badge. Maar meer reacties zijn zeker welkom.

Het staat op de lsd pijler. Dat verkleint mijn 'doelgroep' want ik sta open voor alle adviezen/ervaringen van diverse tripmiddelen ipv enkel LSD
Het kan natuurlijk echt zo zijn dat je LSD niet goed is of dat jij er lichamelijk gewoon niet erg op reageert.

Ondanks dat truffels ook niet veel voor je deden, kun je die ook weer eens proberen misschien? Truffels/paddo's zijn voor mij de meest therapeutische tripmiddelen die ik ken. Zeer introspectief/transformerend en zeer visueel.

Dan is er ook nog DMT. Zelf heb ik daar ervaring mee in de vorm van changa. Dit zie ik niet zozeer als een echt therapeutisch tripmiddel, maar dit is zo'n sterk tripmiddel dat ik me niet voor kan stellen dat je daar niet van zou gaan trippen. Dit is wel een stuk lastiger te verkrijgen dan RC LSD varianten en truffels uit de smartshop.

djiego

Badass junkie
*Ik gebruikte toen wel mirtazepine. Maar ik stuit telkens op de info dat ze denken dat dit medicijn een ssri afgeleide is. Daar word ik niet veel wijzer van(heeft een afgeleide versie hetzelfde effect als wat jij omschrijft @Alakazam ?

Verder gebruik ik levenslang diazepam. Dit heeft een lange uitsluipwaarde. Maar mocht ik het voor een week willen stopzetten dan kan dat. Of zou dat niet voldoende zijn?

Iemand met meer verstand van de precieze werking kan dit ongetwijfeld beter technisch beantwoorden, maar tijdens het zoeken lees ik
dat Mirtazepine iets met serotonine transmissie doet, en LSD heeft ook interactie met de serotonine receptoren, dus het zou goed kunnen dat dit de werking
verminderd of beinvloedt., Diazepam kan de trip volgens mij ook dempen. Of 1 van deze twee veroorzaakt toch een reactie waardoor je je lichamelijk minder voelt zoals je beschrijft. Dus om die twee variabelen uit te sluiten zou het mooi zijn als je die uit je systeem kunt hebben mits dat geen onbehagen oplevert waar je in de trip dan weer last van zou hebben?

Slechte batch/vendor zou ook kunnen, maar aan 1 knop tegelijk draaien zou ik zeggen om een variabele te elimineren, dan weet je iets. Van 50ug zou je gewoon iets moeten merken, zonder dat het heel overweldigend is. 1P-LSD of 25-LSD heeft in principe dezelfde werking, er lijkt consencus dat de 1P-LSD in je lichaam wordt omgezet naar 'gewone' LSD.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Iemand met meer verstand van de precieze werking kan dit ongetwijfeld beter technisch beantwoorden, maar tijdens het zoeken lees ik
dat Mirtazepine iets met serotonine transmissie doet, en LSD heeft ook interactie met de serotonine receptoren, dus het zou goed kunnen dat dit de werking
verminderd of beinvloedt., Diazepam kan de trip volgens mij ook dempen. Of 1 van deze twee veroorzaakt toch een reactie waardoor je je lichamelijk minder voelt zoals je beschrijft. Dus om die twee variabelen uit te sluiten zou het mooi zijn als je uit je systeem kunt hebben mits dat geen onbehagen oplevert waar je in de trip dan weer last van zou hebben?
Dit zou zeker ook nog mee kunnen spelen ja.

Benzo's zijn sowieso trip killing. Ik weet niet waarom ik hier overheen gelezen heb, maar als je aan de diazepam zit tijdens je LSD trip, snap ik wel dat er weinig los komt @Mrloverdj. Wel apart dat je dan nog steeds spanning ondervindt.

Slechte batch/vendor zou ook kunnen, maar aan 1 knop tegelijk draaien zou ik zeggen om een variabele te elimineren, dan weet je iets. Van 50ug zou je gewoon iets moeten merken, zonder dat het heel overweldigend is. 1P-LSD of 25-LSD heeft in principe dezelfde werking, er lijkt consencus dat de 1P-LSD in je lichaam wordt omgezet naar 'gewone' LSD.
Nee, dit is inmiddels gewoon wetenschappelijk bewezen: (onder andere) 1P-LSD wordt omgezet in LSD in het lichaam. Het is een pro-drug voor LSD-25.

Laatst bewerkt:

Martinus

Wijs gebruiker
Je mentaal en fisiek er aan overgeven is bij lsd wel aan te raden. Op bed leggen totaal ontspannen. Ik ben denk geen goed voorbeeld, want ik ga altijd het zelfde op LSD. Dikke euforie en helemaal blij en ontspannen...

Emoties en spanningen heb ik nooit. De meer ik het gebruik de beter het ook lijkt te vallen.

Rond de 100ug is wel een goede begindosis van 1p-lsd, maar misschien mis je nog de ontspanning om je er aan over te geven? Zoek een trip buddy of verzin een ritueeltje dat je in een goede vertrouwde set plaats?

L

Lid 152247

Gast
Trip buddy zit er niet in. Een ritueel/juiste setting is wel een advies waar ik wat mee kan.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Maar serieus, als jij aan de diazepam zit, houdt dat een trip wel (tenminste deels) tegen, denk ik. En antidepressiva kunnen dat ook doen.

Benzodiazepinen onderdrukken/vlakken emoties af.

L

Lid 152247

Gast
Ik kan tijdelijk stoppen met de diazepam. Het is ter preventie. Mocht ik klachten krijgen zit ik er zo weer op.
Mirtazepine heb ik off label om te slapen. Ik weet alleen niet of het nut heeft daar tijdelijk mee te stoppen qua spiegelopbouw

SneeuwStorm

Wijs gebruiker
Inmiddels ook wat ervaring opgedaan. Mooi spul. Mijn advies zou wel zijn zorg naast een goede fysieke setting, ook voor een goede geestelijke setting. Mocht je dat niet hebben, beter er niet aan beginnen. Of wellicht met wat goede (al dan niet professionele) hulp.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik kan tijdelijk stoppen met de diazepam. Het is ter preventie. Mocht ik klachten krijgen zit ik er zo weer op.
Mirtazepine heb ik off label om te slapen. Ik weet alleen niet of het nut heeft daar tijdelijk mee te stoppen qua spiegelopbouw
Je kunt het proberen. Bedenk je wel dat de angst dempende werking van de diazepam waar je aan gewend bent dan ook weg is en je de rauwe emoties dan voelt + versterkt door de LSD. Je kunt dan altijd wel alsnog diazepam innemen, dat is waar.

Eens met @SneeuwStorm dat hulp (tripbuddy, tripsitter, professioneel) wel erg aan te raden is voor een eerste keer en met name als je al met geestelijke issues zit.

CuriousExplorer

DF-koning
Wat verkeerd gedaan?
Kan altijd voorvallen vrees ik.
Had ik ook.
Heb ik ook.
Momenteel kan mijn linkerbeen niet buigen. Maar ik had vorige zaterdag een goede trip op 150ug cp-lsd.
Idem.
Neen. Jammer van deze spijtige ervaring, maar als de tijd komt, en die komt zeker, kun je het opnieuw proberen.
Het zintuigen gedeelte zou je wel moeten gehad hebben op 100ug dacht ik?

Maar bestaat dat wel?

Ja.

Martinus

Wijs gebruiker
paar dagen later 100ug totaal..kreeg een heel irritant fysiek gevoel. Pijntjes. Spanning niet kunnen stilzitten. Alles irriteerde. Ook in m'n hoofd. Bloedchagrijnig.
Wat verkeerd gedaan?

Heb je toen geprobeerd op bed plat te gaan leggen en met je ogen dicht rustig te gaan ademen? Want in mijn ervaring verhelpt vlak leggen en je totaal fisiek ontspannen een boel.

Mijn huid word heel erotisch van lsd. Onder dekens leggen en dan knuffelen met de dekens is misschien wel fijn.

Veel mensen luisteren muziek om in de juiste stemming te komen.

Zorg er sowieso voor dat je niks te piekeren heb. Dat je niet berijkbaar ben en dat je niet gestoord word in je trip.

Ik eet vaak wel iets van fruit voor de lsd, maar geen zware maaltijden.

Ik weet ook niet of het verstandig is om psychedelics te nemen als je al medicatie nodig heb om te functioneren.

Zeehond

Badass junkie
Trip buddy zit er niet in. Een ritueel/juiste setting is wel een advies waar ik wat mee kan.
Als je wilt zit er altijd een trip buddy in!
Ik denk juist hier op het forum zeker.
Dat kan of fysiek of op afstand via video bijvoorbeeld.
Moet je wel beetje durven, maar sommigen zitten hier al langer en kan veilig voelen.
Er zijn zoveel leden die dit vast willen.
Je kunt ook altijd een pb sturen als je een klik hebt met iemand.
Ik denk dat die trip buddy en heel gezellig is, maar vooral heel fijn voor jouw trip en om deze goed te laten verlopen.
Setting en dosering zijn zo belangrijk.
Het geeft je vooraf rust, onderschat niet hoe belangrijk dat gevoel is dat er iemand voor jou is bij 1-p lsd.
Ik ben mezelf niet aan het promoten hoor als beoogd tripsitter 😉

debkb

Belezen gebruiker
Ik raadde het net ook al iemand anders aan in een ander topic: misschien is een Ayahuasca ritueel iets voor je? Setting en begeleiding maken dat toch wel een bijzondere tripervaring en van je medetrippers zul je geen last hebben. Wel eerst checken of je kunt meedoen met de medicijnen die je gebruikt…

CuriousExplorer

DF-koning
Wat verkeerd gedaan?

Heb ik ook.
Heb ik ook niet.
Dat is echt iets wat je zelf moet aanvoelen.

Sowieso LSD.
Heb zelf enkel ervaring met 2cb, 2cb fly, truffels, salvia en lsd .

debkb

Belezen gebruiker
Bij nader inzien is Ayahuasca ook wel veel gedoe :wink:
LSD vond ik echt wel tof, en 2-cb ook

Bovenaan