Truffels bewaren bij 10 graden?

Narayani

Bewuste gebruiker
Hallo forumvriendjes en vriendinnetjes,

Volgende week maandag vertrek ik met wat vrienden naar een huisje in het bos waar we van plan zijn een truffeltripje te maken :hearteyes: het huisje is voorzien van stroom echter er is geen koelkast en wij hebben ook geen koelbox in ons bezit. Nu is het in de schuur behoorlijk koud, ik vermoed zo'n 10 graden, dat gaf de thermometer in het huisje ook aan voordat de kachel aan ging (ik ben er vandaag alvast gaan kijken met de vriend van wiens familie het huisje is).

Nu vraag ik mij af of we veilig de truffels buiten de koelkast, bijvoorbeeld in de schuur, kunnen bewaren voor een aantal dagen tot we ze daadwerkelijk gaan eten. Als we wachten tot donderdag zou dat betekenen 72+ uur op een temperatuur toch iets boven de normale koelkasttemperatuur. Bij de smartshop waar we ze willen halen zijn ze wel vacuüm verpakt.

Narayani

Bewuste gebruiker
Daar dacht ik ook aan maar buiten treden er ook hogere temperaturen op. Dinsdag was de voorspelling 18 graden. In de schuur zal de temperatuur stabieler zijn. Deze grenst ook niet aan het huisje dus zal geen temperatuurwisselingen ondervinden door de kachel.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik denk dat het wel kan. Er zal mogelijk wat potentie verlies zijn, alhoewel ik niet weet hoe snel dat gaat eigenlijk.

De schuur lijkt me inderdaad een betere optie dan buiten gezien de stabielere temperatuur. Je zou nog kunnen overwegen om ze 's nachts buiten te leggen en overdag in de schuur, maar dan moet je daar wel telkens aan denken natuurlijk.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Lijkt me niet echt een probleem. Je zou altijd nog het in aluminium folie kunnen wikkelen en met wat koel elementen in een koelbox meenemen, maar dat is misschien niet eens nodig. Ik heb psilocybine even opgezocht en in waterige oplossing met licht oxideert het snel, dus zorgt dat ze redelijk koel bewaard worden met zo weinig mogelijk licht.

MeejheM

Badass junkie
de vraag is waar koel ophoudt.

drugs koel en droog bewaren dan denken veel mensen aan hun koelkast, maar die is absoluut niet droog. elke keer dat je hem openmaakt trek je relatief vochtige lucht binnen die gelijk condenseert.

ik heb trouwens geen idee hoe je truffels zou moeten bewaren, maar hoelang wil je ze eigenlijk bewaren?

Narayani

Bewuste gebruiker
MeejheM zei:
ik heb trouwens geen idee hoe je truffels zou moeten bewaren, maar hoelang wil je ze eigenlijk bewaren?

Volgens de verpakking in de koelkast. Wij willen ze uiterlijk donderdag aanstaande consumeren. Vanaf maandag moeten ze dan buiten de koelkast.

Iedereen bedankt voor de tips! We gaan het gewoon proberen. Een reportje zal waarschijnlijk wel weer volgen :)

MeejheM

Badass junkie
nee, maar ik wou het maar even melden voor mensen die daaraan denken als plek om koel, droog en donker minder stabiele chemicalien te bewaren. het is alleen koel en donker.

Bovenaan