Twee weekenden XTC achter elkaar?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hallo mensen!
Even een vraagje: Hoe slecht is het om twee weekenden achter elkaar een feest te hebben waarbij je XTC gebruikt? Het zit namelijk zo:
Volgend jaar zomer ga ik de 26e van juli naar Tomorrowland in Antwerpen en ben van plan dan lekker te gaan snoepen! Niks mis mee omdat ik de rest van de zomer en lente ervoor NIETS gebruik. Maar de week erop, de 2e van augustus ga ik naar Dance Valley in Spaarnwoude en wil ik wederom aan de XTC... Normaal doe ik dat nooit en zorg ik dat er ZEKER minimaal 3 maanden tussen mijn gebruik zit. Meestal zelfs veel langer omdat ik echt maar 2 hoogstens 3x per jaar gebruik. Hoeveel kwaad kan het om 1 malig 2 weekenden achter elkaar te gebruiken?
Ik zal rondom die periode extra gezond eten en goed rusten. En zal de XTC op Dance Valley (2e weekend) nog wel goed werken? :confused:
 

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Iets minder waarschijnlijk, maar als je voor tomorrowland een lange pauze hebt dan kun je het wel doen. Ik zou het dan op tomorrowland niet te bont maken, gewoon max 180 mg op 1 dag ofzo (tenzij je niet zo veel weegt, dan minder), dan kun je de week later ook nog wel een keer hoor. Daarna weer een lange pauze en dan komt het wel goed waarschijnlijk. Na die 2e keer kun je wel een beetje een kater verwachten waarschijnlijk.

Misschien is het idee om te combineren met 4fmp indien je wat langer dan 4 uurtjes high wil zijn, door eerst aan de 4fmp te gaan, gevolgd door de x als ze 4fmp uitwerkt. Dan kun je als je het een beetje handig aanpakt ook met minder xtc af. Lees je goed in en als je er meer over wil weten kan ik je mijn ervaringen er mee ook delen.
 

reverb

Bewuste gebruiker
Volgens mij wordt die tweede keer niets. Je gaat strak staan en kans op een rottige kater. Beetje afhankelijk hoeveel je die eerste keer hebt genomen.

Ik zou een van beiden doen, kiezen dus. Heeft als voordeel dat je op een van de twee festivals heerlijk zult gaan en het bijzonder blijft. Anders is de kans dat je die week erna, zo'n halfslachtig xtc gevoel hebt. Of 2c-b + wiet op festival 2?

Veel plezier op de festivals :)
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik combineer liever niet. En ik zou niet weten wat 2cb is hahaha....
Ik vroeg me af of t erg slecht is 2 weekenden xtc.
 

reverb

Bewuste gebruiker
Begrijpelijk, dat je niet wil combineren. Het was eigenljk bedoelt als idee. Het hoeft geen xtc te zijn, toch?

Om je vraag te beantwoorden. Ja, het is slecht. Alle onderzoek wijst uit dat mdma je serotonine voorraad opmaakt en dat je deze niet binnen een week kan aanmaken.

Schrijf je 3 augustus hoe je je voelt?
 

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Als kleine aanvulling.. Beter hou je natuurlijk 2/3 maanden pauze, maar het is mijn ervaring dat je indien je een lange pauze achter de rug hebt en je niet overdrijft qua dosering op week 1 dat je dan op week 2 ook nog best wel een prima effect van xtc hebt. Dus ja het kan (met een gewenst effect), goed is het echter niet natuurlijk.

Maar goed dit is mijn ervaring.

Ps time je trip een beetje, niet de hele festivaldag van de kaart proberen te zijn.

Het beste (minst slechte) is ook als je naast dosering op festival 1 zeg maar ook op de lengte van je trip let. Beste pak je dus niet bij. Gewoon 1 dosis die goed is innemen 1,5xlichaamsgewicht en laten uitwerken. Want naast dosis is de lengte van je trip net zo funest voor je serotonineverbruik.
 

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Dunnetjess33 zei:
Even een vraagje: Hoe slecht is het om twee weekenden achter elkaar een feest te hebben waarbij je XTC gebruikt?

Zoals Joopiejo al goed aangeeft, het is mogelijk, mits je het incidenteel gebruikt. Als je normaliter 2/3 maanden tussen je gebruik laat kan je het voor 1 keer wel doen.
Dunnetjess33 zei:
En zal de XTC op Dance Valley (2e weekend) nog wel goed werken?
Daar kan niemand een garantie op geven, omdat iedereen weer anders reageert. Ervaringen vertellen mij dat ik wel wat voel, maar niet zo intens als de eerste keer.

Joopiejo zei:
Misschien is het idee om te combineren met 4fmp indien je wat langer dan 4 uurtjes high wil zijn, door eerst aan de 4fmp te gaan, gevolgd door de x als ze 4fmp uitwerkt. Dan kun je als je het een beetje handig aanpakt ook met minder xtc af. Lees je goed in en als je er meer over wil weten kan ik je mijn ervaringen er mee ook delen.
Deze suggestie raad ik je af. 4-FMP werkt een beetje als speed, omdat het meer op je dopamine werkt(maar ook op serotonine), die combinatie is zeer slecht voor je hersenen. Ook zal de kater vele malen erger zijn.
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Bedankt allemaal. Ik gebruik VOOR die 2 weekenden ongeveer een half jaar niets. Ik zal dan het 1e feest rustig aan doen en weinig gebruiken. (ik heb sowieso weinig nodig)
Heeft extra vitamine of magnesium zin om te gebruiken rond die tijd?
 

Jdoe

Newbie
Ik heb ook maar even een account aangemaakt. Denk dat het wel in dit topic past.

Kort over mij:
Man
Gewicht 70 kg
25 jaar
Tot aan onderstaande ervaring geen ervaring met gebruik van drugs. Alleen Alcohol.

Vorige week heb ik voor de eerste keer MDMA (ongeveer 90 mg) geprobeerd op een feestje. Dat was geweldig! :). Volgende week (twee weken na laatste / eerste gebruik) ga ik naar een ander feest toe. Ik weet dat de aanbevolen tussenpauze 2 tot 3 maanden is. En daar wil ik me eigenlijk ook aan houden, ik wil het leuk en "veilig" houden. Maarrr.......

Ik twijfel toch enorm, het lijkt me enorm leuk om het nog eens te doen. Het feest waar we naar toe gaan duurt tot laat en is er zeer "geschikt" voor.

Mijn vragen:

- Wat zijn de risico's als ik het nog een keer doe, ongeveer zelfde dosering. Daarna aantal maanden niet gebruiken? Zoals ik hierboven schrijf.. Ik wil het zo veilig en leuk mogelijk houden.
- Is mijn serotinevoorraad weer voor het grootste deel hersteld 2 weken na eerste gebruik?
- Hoe groot is de "schade" als ik nu voor de tweede keer in twee weken MDMA gebruik, en daarna een aantal maanden niet. Dosis is verder vrij normaal en niet extreem (half pilletje, niet meerdere pilletjes zoals ik wel eens lees)

Kortom: graag wat advies. Ik weet dat het beter is om niet te doen, maar wil toch graag eens van jullie horen hoe "slecht" het is wanneer ik me eenmalig niet aan de juiste tussenpauze houdt.

Bedankt!
 

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
Ik twijfel toch enorm, het lijkt me enorm leuk om het nog eens te doen. Het feest waar we naar toe gaan duurt tot laat en is er zeer "geschikt" voor.

Mijn vragen:

- Wat zijn de risico's als ik het nog een keer doe, ongeveer zelfde dosering. Daarna aantal maanden niet gebruiken? Zoals ik hierboven schrijf.. Ik wil het zo veilig en leuk mogelijk houden.
- Is mijn serotinevoorraad weer voor het grootste deel hersteld 2 weken na eerste gebruik?
- Hoe groot is de "schade" als ik nu voor de tweede keer in twee weken MDMA gebruik, en daarna een aantal maanden niet. Dosis is verder vrij normaal en niet extreem (half pilletje, niet meerdere pilletjes zoals ik wel eens lees)

Kortom: graag wat advies. Ik weet dat het beter is om niet te doen, maar wil toch graag eens van jullie horen hoe "slecht" het is wanneer ik me eenmalig niet aan de juiste tussenpauze houdt.

Ten eerst leuk om te horen dat je eerste ervaring zo leuk was! Realiseer je dat als je deze ervaringen wilt blijven behouden je je echt aan je pauzes moet houden. Heb dit zelf een aantal keer niet gedaan en ik kan je vertellen dat het echt een stuk minder leuk word.

om even je vragen te beantwoorden:
- Een van de risico's is dat je ervaringen dus minder worden. Ook zijn je hersenen nog aan het herstellen dus dat zorgt voor extra schade
- Je serotonine voorraad is pas weer helemaal op voorraad na 6 weken. Waarschijnlijk zal deze keer niet minder leuk worden omdat je 2e keer nogsteeds erg spannend en nieuw is maar je serotonine is wel een beetje op.
- Schade kan ik je niet heel veel over zeggen, wel kan ik je vertellen dat ookal is je dosis laag je serotonine voorraad toch gebruikt word. Bijnemen is alleen om het te verlengen.

Succes met je beslissing en als je het toch doet: Geniet ervan en hou het veilig!

R0mmelP0t
 
Bovenaan