typexverdunner

Druppeltje

Bewuste gebruiker
benieuwd naar wie er weleens typexverdunner heeft geinhaleerd. best heftige shit voor kort, t lijkt beetje op poppers.

heb dit ooit (jaaaa lang lang geleden) eens een dag gedaan... tot het potje dus opwas. waren met een paar...
typexverdunner: vlgns mij kan je het niet eens meer in die vorm van destijds kopen,,,weetniet zker.

want t is toch zo'n 22jr. geleden.
 

Fidge

Bewuste gebruiker
Ik heb het nooit bewust als drug gesnoven, maar wel gebruikt waar het voor bedoelt is en werd er wel wat dizzy van. Ik denk dat het een koolwaterstofje is en dat je er naast typex ook je hersens mee verdunt :)
 

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Op de middelbareschool altijd, vond het altijd zo lekker ruiken, maar echt veel voelen doe je er niet van.

Op de basisschool al de lijm die ze daar hebben, toen was het al fout. :P
 

Druppeltje

Bewuste gebruiker
ja en toen het potje op was.. had ik me een koppijn...whahaha
het effect was wel keiraar :
bijvoorbeeld pakte iemand wat van tafel, dan leek die arm met wel 200km. per uur voorbij te schieten.
 

Einstein

Badass junkie
Sublimo zei:
Dit kun je toch niet menen.
Wat Sublimo zegt dus. Ga een pilletje nemen of gooi een gezellige hoeveelheid speed in je lichaam. Typexverdunner inhaleren is waarschijnlijk één van de makkelijkste manieren om je hersenen in no time te reduceren tot de grootte van de gemiddelde broodkruimel.
 

Druppeltje

Bewuste gebruiker
yes ik weet het!! sssslecht dat het is.

ja ach,

iemand rook hard aan het potje: waarop ie zegt : wooooow moet je dit eens doen,,,,dusja omstebeurt gingen wij ook stevig aan het typexpotje ruiken he...tja

ik was dan ook maar 13 jaar he.. (hmm weer onnodige info)
 

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
haha ja deed ik in de lagere school. Had toen totaal geen idee ivm drugs. Ik deed het toen gewoon allemaal in de achterkant van een liijmstift zodat je er extra veel van kon doen. en dan de hele tijd erboven gehangen. Minder handig is dat je dan de hele tijd rondloopt met die lijmstift omdat die shit niet opdroogt omdat je er zoveel in kunt doen. Toen ik erachter kwam hoe idioot dat allemaal was eigenlijk nooit meer gedaan.
 

dain

Bewuste gebruiker
Ik heb die dingen nooit gedaan, als ik per ongeluk aan een alcoholstift ofzo rook vond ik het maar vreemd en chemisch ruiken, en vertrouwde ik het hele boeltje niet, had ik eerder het gevoel dat m'n hersens het te verduren kregen, stond ik er ook niet bij stil dat het ook lekker (?) kon voelen ofzo.

Overigs vond ik de mensen van de klas dat die praktijken deden (en kingmuntjes en dergelijke opsnoven) wel enorme retards (niets tegen jullie uiteraard, dat was me gewoon een enorm laag stelletje bijeen).
 

Druppeltje

Bewuste gebruiker
ieuw kingmuntjes snuiven uhuhhhh..
nope daar nooit aan gewaagd!!!


maaaar die lucht van thinner oefff lekkuhhhh
 

Fidge

Bewuste gebruiker
Toch maar ff op gegoogled.
Ghehe, het heeft iets opwekkends. Lijkt me lastig snuiven, een rol pepermunt
 

Scopolamine

Bewuste gebruiker
Aan iedereen die dit zou willen proberen na het lezen van deze post,

doe geen moeite!

Enkele jaren terug (ik heb het nu over +5jaar) bevatte alcohol-stiften, verschillende soorten lijmen en 'erasers' -zoals tip-ex- solventen i.p.v. methanol of iets dergelijks.

Het ging dan over tolueen, benzeen, hexaan.
Wegens een laag verdampings-punt waren deze stoffen natuurlijk ideaal om een andere stof te dragen, en bij uitdroging de andere stof achter te laten.
Het inhaleren van deze solventen (door deze bijv. in een gesloten kleine ruimte te brengen) heeft een roes die te vergelijken is met ether (wat dus ook een solvent is).

Vandaag de dag bevat geen enkele stift, tip-ex potje, ... nog deze specifieke solventen.
Toch niet in België of Nederland in ieder geval. Zou je een tube lijm vanuit derde-wereld landen meebrengen, is hier wel nog een grote kans in. In deze landen is het namelijk niet verboden om deze solventen te gebruiken bij het productieproces.

Ikzelf heb nooit de vluchtige walmen van stiften/erasers gesnoven; beschuldig me dus niet op voorhand van een kenner te zijn; er zijn zoveel andere mooie dingen om te 'gebruiken'! :)
 

Scopolamine

Bewuste gebruiker
endor zei:
Nog nooit van gehoord , en spreekt me ook niet echt aan.

je hebt die periode van 'snuifbare' solventen (i.v.m. stiften/lijm/...) niet meer meegemaakt endor...
Het zou maar erg zijn moest je zo vroeg in je leven met deze solventen in contact gekomen zijn.

(Kzag je leeftijd in het 'hoe oud zijn jullie?-topic) :wink:
 

endor

Badass junkie
Scopolamine zei:
endor zei:
Nog nooit van gehoord , en spreekt me ook niet echt aan.

je hebt die periode van 'snuifbare' solventen (i.v.m. stiften/lijm/...) niet meer meegemaakt endor...
Het zou maar erg zijn moest je zo vroeg in je leven met deze solventen in contact gekomen zijn.

(Kzag je leeftijd in het 'hoe oud zijn jullie?-topic) :wink:

Ik ben allesinds blij dat ik 't nooit heb gedaan.
En ik ben het ook niet van plan.

EDIT : ik heb wel in het 6de leerjaar ooit eens poppers gesnoven , maar daar bleef het dan ook bij.
 

Scopolamine

Bewuste gebruiker
Fidge zei:
Ik denk dat het effect van poppers wel vergelijkbaar is.

Helemaal niet zelfs.
Het snuiven van de solventen uit stiften/lijmen/... zorgt voor een zuurstof-tekort (anoxie) waardoor de gebruiker zich slap en loom zal voelen.

Poppers werkt op een ander principe.
Goede poppers bevatten amyl-nitraat, wat via de longen in het bloed opgenomen kan worden.
Deze amyl-nitraat zet dan vervolgens alle vaten van het lichamelijk-stelsel open, wat op zijn plaats weer zorgt voor ontspanning van alle gladde spieren.
 

Scopolamine

Bewuste gebruiker
'Poppers' (wat de commerciële naam is voor amyl-nitraat flesjes) werden vroeger namelijk gebruikt als astma-middel. Bij astma vernauwen de longblaasjes waardoor de patiënt moeilijker kan ademen en een benauwd gevoel krijgt. Door het inhaleren van amyl-nitraat (toen nog ampulle) zetten de longen weer open, en dan de patiënt weer beter adem halen.

Moest iemand een solvent onder een astma-patiënt duwen zou deze nog meer ademnood /astma-aanval krijgen.

Natuurlijk is dit een stom voorbeeld, maar gewoon maar om even aan te tonen dat het wel degelijk een verschil bevat.
 

Fidge

Bewuste gebruiker
Ik heb nooit echt bewust oplosmiddelen gesnoven maar volgens mij leek het wel op elkaar, kwa effect. Idd een loom dizzy, duizelig gevoel. Maar ga het niet herhalen om het verder uit te zoeken, alhoewel....ghehe
 

Scopolamine

Bewuste gebruiker
*Scopolamine haalt speciaal zijn amyl-nitraat uit 'de doos*

Ik wordt -persoonlijk- niet sloom ofzo van poppers... Gewoon warm- en opgelucht gevoel, net alsof je je hart voelt kloppen in je hoofd. Is zo snel weer over, alsdat het opkomt.

Ik heb meerdere vluchtige solventen staan voor chemische processen,
maar deze ga ik niet uitproberen en beschrijven! daar blijf ik van af.. lol
 

Fidge

Bewuste gebruiker
Ik denk dat oplosmiddelen toch wel een van de meest slechte stoffen is om als drug te gebruiken. Ik vind ze wel lekker ruiken :)
 

Scopolamine

Bewuste gebruiker
Daar heb je ook gelijk in; sommige solventen bevatten benzeen-ringen in hun structuur, wat zeer carcinogeen (kankerverwekkend voor lichaams-cellen) is.

'Eens ruiken aan een fles', om zeker te weten wat iets bevat, kan in principe geen kwaad, maar een zak vullen met een solvent, en inhaleren gaat te ver. :)
 

W.F.L.

Badass junkie
Scopolamine zei:
Daar heb je ook gelijk in; sommige solventen bevatten benzeen-ringen in hun structuur, wat zeer carcinogeen (kankerverwekkend voor lichaams-cellen) is.

Huh? Dan zou pep ook kankerverwekkend moeten zijn. Net als een hoop onschuldige smaak/geurstoffen trouwens. Vanilline of benzaldehyde bijvoorbeeld. Zijn die kankerverwekkend? :confused:

Aceton vind ik ook niet echt prettig ruiken :P Dat zit (verdund) in nagellakverwijderaar als het goed is, niet in de nagellak zelf. Maar aceton is ook geen goed voorbeeld want dat is geen aromatische verbinding.

Edit: Nevermind, zie nu dat enkel verbindingen bestaande uit meerdere benzeenringen zonder functionele groepen kankerverwekkend zijn. Amines vallen daar dus niet onder :P
 

Fidge

Bewuste gebruiker
Scheikunde is lang geleden maar benzeen is niet gezond. Misschien met een atoompje erbij of er af dat het dan ineens niet meer giftig is
 

W.F.L.

Badass junkie
Scheikunde is ook lang geleden hier :grin:

Maar ik vond het een rare uitspraak omdat ik nog wist dat veel smaak/geurstoffen wel een benzeenring bevatten (aromatische verbinding) maar niet kankerverwekkend zijn. En pep natuurlijk :P Ben er inmiddels al uit though.

Speedpasta blijkt overigens wel kankerverwekkend te zijn, haha, want tolueen is een solvent dat gebruikt of gevormd wordt in het productieproces. Het wordt iig wel aangetroffen. Goeie reden om je pep te drogen :grin:
 

Scopolamine

Bewuste gebruiker
W.F.L. zei:
Scheikunde is ook lang geleden hier :grin:

Maar ik vond het een rare uitspraak omdat ik nog wist dat veel smaak/geurstoffen wel een benzeenring bevatten (aromatische verbinding) maar niet kankerverwekkend zijn. En pep natuurlijk :P Ben er inmiddels al uit though.

Speedpasta blijkt overigens wel kankerverwekkend te zijn, haha, want tolueen is een solvent dat gebruikt of gevormd wordt in het productieproces. Het wordt iig wel aangetroffen. Goeie reden om je pep te drogen :grin:

je hebt daarin gelijk hoor, niet alle stoffen met benzeen-verbindingen zijn kankerverwekkend, is enkel te zien hoe hun structuur is, en welke andere verbindingen er zijn bij-gesynthetiseerd.
Maar omdat het over lijmen ging en tip-ex verdunner, sprak ik enkel over hun inhoud;
niet over benzaldehyde of vanilline, dan zouden de stiften gewoon lekker geroken hebben! :grin:

Er klopt een deel van wat je zegt i.v.m. de amfetamine synthese.
Om P2P te maken heb je een kleine hoeveel tolueen nodig, maar de hoeveelheid tolueen die overblijft in de P2P is te verwaarlozen om het schadelijk te noemen in het eindproduct (de pep).
De P2P is gewoonweg een basis-stof om verschillende kanten mee uit te gaan; en voor de synthese van amfetamine sulfaat komt er geen tolueen meer aan te pas.

EDIT: :wink:
 
Bovenaan