• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Uitgaan, speed & downers combineren

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Er zijn een vele sappige tripreports over intense ontmoetingen met entiteiten en stoffen waarmee zelden eerder geëxperimenteerd is. Maar ik dacht, waarom ook niet. Hier mijn report van twee meuie avondjes erop-uit met hier en daar wat harm-reduction en voorbeelden hoe het (wel en) niet moet. Zie om mij heen toch vaak dat de wat bekendere uitgaansdrugs in alle vormen en maten gecombineerd worden en dat zonder te denken over nadelige of synergetische effecten. Waarschijnlijk is dit alles voor de hardcore-forummers bekende info, maar sommige meelezers kan ik misschien een slechte avond besparen.

Watskeburt?
Een paar weken geleden ben ik naar een experimenteel techno feestje geweest met een goede vriend van me en afgelopen nacht heb ik met een willekeurig maar gezellig samengestelde groep een drum and bass evenement bijgewoond. Op deze feestjes wilde ik gaan experimenteren hoe je een relaxte en euforische ervaring uit speed kunt halen door middel van combineren met downers. De eerste nacht heb ik dingen geleerd die ik in de tweede nacht kon toepassen.

Nacht 1 (hoe het niet moet): speed, alcohol, phenibut & ketamine
In twee relatief rustige en kleine zalen werd experimentele upbeat techno gedraaid en het was daar alternatiever dan ik gewend was (=bijv mannelijk geslacht in hotpants met chokers). Het plan was om 1.5 g phenibut combineren met 60 mg speed oraal, en daar misschien een drankje bij te drinken. Phenibut is langwerkend en duurt ongeveer drie uur voordat het werkt dus timing is een dingetje. De avond begon met vroeg afspreken en een paar biertjes drinken thuis voor we weggingen. De phenibut was ik door de gezelligheid een beetje vergeten dus pakte ik iets te laat, waardoor ik nog maar een biertje haalde bij aankomst. Hier heb ik mijn eerste les getrokken: laat alcohol lekker achterwege als je andere downers gaat gebruiken. Een paar biertjes kunnen leuk zijn, maar in combinatie met andere drugs is het bijna altijd troep. Ik had phenibut subtiel verwacht en dat was wel zo, maar door de combinatie met alcohol versterkte ze elkaar zodanig dat ze aan het vechten waren in mijn brein. Alcohol en phenibut slaan de handen ineen en proberen je neer te krijgen, tegelijkertijd probeert speed je hoofd boven water te houden. Een beetje een drukkend gevoel en niet een fijne ‘roll’.

We hebben evengoed lekker rondjes gelopen en gedanst tot we rond een uur of 06:00 weer thuis aankwamen. Alcohol zou op dit punt zo goed als uit het systeem geweest moeten zijn en de phenibut net over haar piek heen. Een ander zakje kwam ook tevoorschijn en zo werd het een downer-strijd tussen ketamine en pheni. Eenmaal op de bank geploft met een theetje in de hand en wat scherfjes keta in de neus bleek dat een lage dosis hiervan prima gecombineerd kan worden met een beetje phenibut. Echter begon de speed uit te werken en stapelde we de ketamine tot een hoge dosering, waardoor de downers opnieuw gingen vechten. Toen voelde ik me flauw en misselijk worden, geen fijne roes dus.

De conclusie van dit verhaal is dat als twee downers elkaar kruisen, zelfs met speed in het spel, er negatieve effecten optreden. Dit wist ik natuurlijk allang, maar bij deze weet ik het weer even extra goed 😊

Niet te verwarren met Garett Holeve, vechter met Down-syndroom

Nacht 2 (hoe het wel kan): speed, GHB & ketamine

Zicht vanaf het balkon op de mensenmassa in de grote zaal

Vannacht waren hier twee zalen gevuld met drum and bass-cultuur aanhangers. De phenibut heb ik deze keer ingeruild voor GHB, omdat het door de lange werkingsduur van pheni dus lastig te timen is als je nog iets anders wilt nemen. We begonnen met een stuk of zeven personen bij iemand thuis, zij met biertjes en ik met water waar ik de rest van de avond trouw aan ben gebleven. Iets minder dan de vorige keer had ik nu een 50mg bommetje gemaakt en een buisje van 5ml GHB meegenomen. Voor 02:30 heb ik het buisje opgemaakt, waardoor het uitgewerkt was voor 05:00. Een paar puntjes ketamine konden rond dit tijdstip de rol van GHB goed overnemen en ik zweef-droomde op een plezierige manier richting het eind van de nacht.

Ik schrijf dit deels omdat ik weet dat meerdere mensen aan den lijve hebben moeten ondervinden dat bijvoorbeeld alcohol met GHB of ketamine kotsen wordt. Misschien iets teveel mensen en daarom hoop ik dat het zo een aantal mensen bespaard kan blijven. Ga niet alleen af op wat je voelt, maar ga ook na of een stof nog in in je lichaam actief is. Een stof als phenibut heeft op zichzelf misschien niet zo uitgesproken effect.

De goeie afsluiter is dat het experiment geslaagd is. De bijwerkingen van speed kunnen bijna helemaal opgevangen worden met phenibut of GHB (=klassieke combi natuurlijk), waardoor het richting MDMA-euforisch gaat. Alcohol blijkt dan weer een minder geschikte kandidaat en hier kleven de meeste nadelen aan, maar dat is niet erg want daar betaal je toch een belachelijk hoog bedrag voor bij een evenement. Verder gaat speed verrassend goed samen met ketamine in lage doseringen maar is de combi minder geschikt voor hole-doseringen (i.t.t. een MDMA comedown). Als ik weet dat ik geen ketamine ga gebruiken zou ik de volgende keer wel kiezen voor phenibut, omdat dit stabiel is en qua werkingsduur mooi parallel gaat aan een bommetje speed.

Met vriendelijke groetjes,
Geneesmiddel

Laatst bewerkt:

djiego

Badass junkie
Leuk report, leest lekker weg. ik heb gek genoeg speed en GHB nooit geprobeerd, was eigenlijk altijd met MDMA, maar kan me er iets bij voorstellen :)

Naast stront misselijk worden is GHB en alcohol ook ronduit tricky aangezien het elkaars effect behoorlijk extreem versterkt. Doseren met G luistert al nauw, en zelfs 1 slok alcohol kan, zelfs geoefende drinkers en G gebruikers, er soms al voor zorgen dat je out gaat, waar je afhankelijk hoeveelheden, omstandigheid etc, ook (nog) lastiger/rotter uitkomt, tot aan ronduit gevaarlijk.
Slechte combo.

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Leuk verslagje @Geneesmiddel ! Blijkt maar weer dat alcohol bijna nergens goed mee combineert. Voor wat betreft mijn beperkte speed ervaring vind ik een jointje in de staart van een orale pep dosis wel een heerlijke combinatie. Het haalt de scherpe randjes / het strakke van de pep een beetje weg terwijl je door de speed minder last hebt van het slome van de cannabis. Wat mij betreft een zeer geslaagde combi…

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Voor wat betreft mijn beperkte speed ervaring vind ik een jointje in de staart van een orale pep dosis wel een heerlijke combinatie. Het haalt de scherpe randjes / het strakke van de pep een beetje weg terwijl je door de speed minder last hebt van het slome van de cannabis. Wat mij betreft een zeer geslaagde combi…
Zeker! En minder verslavend dan GHB. Hoor wel dat dit niet voor iedereen een uitkomst is: bij sommige mensen versterkt het de hartkloppingen en paranoia van speed. Dit had ik eigenlijk ook in de enigste keer dat ik het probeerde, maar nu blow ik al een tijd niet meer omdat ik merk dat het bij mij sowieso niet echt een relaxende werking heeft op langere termijn.

Blijkt maar weer dat alcohol bijna nergens goed mee combineert.
Jup, de enige synergetische effecten die alcohol heeft met sommige stoffen zijn eigenlijk niets meer waard sinds ik phenibut en GHB heb geprobeerd. Die twee scoren eigenlijk altijd hoger met minder bijwerkingen.

Phenibut met psychedelica is ook bijzonder en als ik dat iets vaker heb gedaan ga ik daar ook wel een keer iets over schrijven. Het kan (lichamelijk) rust geven in een trip zonder andere effecten te dempen. Het 'raw experience' argument vind ik in dit geval niet echt opgaan of in ieder geval niet opwegen tegen de voordelen.

Nou goed, ik vond speed altijd een beetje een nare drug, maar je kunt er leuk mee knutselen 😁

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
was eigenlijk altijd met MDMA
Oh grappig, hoe is dat dan? MDMA heeft al best wat innerlijke rust van zichzelf toch?

Doseren met G luistert al nauw, en zelfs 1 slok alcohol kan, zelfs geoefende drinkers en G gebruikers, er soms al voor zorgen dat je out gaat, waar je afhankelijk hoeveelheden, omstandigheid etc, ook (nog) lastiger/rotter uitkomt, tot aan ronduit gevaarlijk.
Zeker weten, g doseren is link en je moet ook rekening houden dat tolerantie best snel kan wisselen als je zoals ik niet in een regelmatig patroon gebruikt en dat je veel meer kan hebben als je speed hebt gebruikt

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Goed rapport @Geneesmiddel . Ik vind de kracht van dit triprapport juist dat het een realistisch beeld geeft naast alle jubelende triprapporten.
Wat al word getypt, vind het zelf ook een echt een topcombinatie maar alleen voor de gevorderde ghbgebruiker.

Ghb vind ik ook echt een drugs voor gevorderden, ik durf te beweren, net zoals psychedelica.

Met gevorderd heb ik het dan niet over hoelang iemand het gebruikt, maar hoe iemand ermee omgaat.
Als je er mee kan lezen en schrijven, kan je veilig verder experimenteren, in dit geval met speed erbij en in een uitgaanssetting.

djiego

Badass junkie
Oh grappig, hoe is dat dan? MDMA heeft al best wat innerlijke rust van zichzelf toch?

Ja erg (te) lekker, het werd voor mij de eindrush waar ik uiteindelijk altijd naar ging zoeken... Zou zeggen van energiek, uitgelaten, mega opgewonden, buzzing richting sederend (we zijn dan al een hele tijd verder in de staart van after) met aan het eind mega vaag worden in een soort van nodding experience.

Moet erbij zeggen dat ik GHB bewust nooit 'buiten' gebruikte (heb het nooit een party drug gevonden, los van het 'out' gaan risico), maar gebruikte altijd thuis tijdens de after in combo. Voor mij was de MDMA rush opzichzelf toen ik eenmaal GHB ging gebruiken in feite al semi- saai geworden na jaren van gebruik en ook misbruik.

Zeker ook met een partner een heel fijne wolk om samen in te vertoeven, maar tegelijk ook eentje die zo lekker is dat je wel (nog meer?) het risico ondervindt dat vooral de sex zonder saai kan worden. En dat is natuurlijk uiteindelijk zeker geen plus.

Laatst bewerkt:
Wat ik altijd een lekker combi vond was G, Keta en speed, kan je een dolle avond mee maken. Ken me ook nog wel een dolle avond herinneren met Methox, speed en G. Had alleen iets te veel Methox op en het werd helemaal vaag. 20x naar de wc gaan achter elkaar en met men kleine vriend in de hand, maar ik moet helemaal niet zeiken, WAT DOE IK HIER?!?!?! Het was een vage avond.,

Maicol

Experimenterende gebruiker
Leuk report, leest lekker weg. ik heb gek genoeg speed en GHB nooit geprobeerd, was eigenlijk altijd met MDMA, maar kan me er iets bij voorstellen :)

Naast stront misselijk worden is GHB en alcohol ook ronduit tricky aangezien het elkaars effect behoorlijk extreem versterkt. Doseren met G luistert al nauw, en zelfs 1 slok alcohol kan, zelfs geoefende drinkers en G gebruikers, er soms al voor zorgen dat je out gaat, waar je afhankelijk hoeveelheden, omstandigheid etc, ook (nog) lastiger/rotter uitkomt, tot aan ronduit gevaarlijk.
Slechte combo.
Ik wil jouw post even extra benadrukken! Zeer gevaarlijke combi, doseren van ghb icm alcohol kan niet meer. Idd 1 slokje bier kan je icm ghb al in een spasmen coma brengen.

Ik spreek uit eigen ervaring helaas. Ben flink out gegaan en werd wakker in huis. De volgende dag werd me even verteld hoe ik voor schut stond.

Queen1990

Ik wil jouw post even extra benadrukken! Zeer gevaarlijke combi, doseren van ghb icm alcohol kan niet meer. Idd 1 slokje bier kan je icm ghb al in een spasmen coma brengen.

Ik spreek uit eigen ervaring helaas. Ben flink out gegaan en werd wakker in huis. De volgende dag werd me even verteld hoe ik voor schut stond.
G en drank is echt geen goede combi.
Pep en g waren mijn beste vrienden❤️
G doseren met een 5 ml spuitje en 2 ml nemen..

guap

Leuk verslagje @Geneesmiddel ! Blijkt maar weer dat alcohol bijna nergens goed mee combineert. Voor wat betreft mijn beperkte speed ervaring vind ik een jointje in de staart van een orale pep dosis wel een heerlijke combinatie. Het haalt de scherpe randjes / het strakke van de pep een beetje weg terwijl je door de speed minder last hebt van het slome van de cannabis. Wat mij betreft een zeer geslaagde combi…
Voor mij persoonlijk verschilt het, de ene keer word ik echt keivaag beetje para en krijg ik een half spraakgebrek en de andere keer ben ik heerlijk relaxed maar sociaal.

Bovenaan