Verslaving: mannen vs vrouwen

Holy Noise

Experimenterende gebruiker
Ik ben erg benieuwd of jullie het met de volgende stelling eens zijn of niet. Leg ook uit waarom wel of waarom niet.

Een verslaving is voor vrouwen heftiger dan voor mannen.

Denk hierbij wel aan een ernstige verslaving.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
euh>? ik snap het niet helemaal :rolleyes: Ik denk dat het meer te maken heeft met je karakter, en persoonlijkheid dan je geslacht.
Als het zover komt dat je door je verslaving genoodzaakt bent op straat te leven lijkt het me wel zwaarder voor vrouwen, ivm seksuele intimidatie/kans op verkrachting, enz.

jasper

Wijs gebruiker
nou het lijkt me veel logisher dat geel beter is omdat het in de belgische vlag voorkomt en oranje symbool voor nederland staat XD okay slecht grapje

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Holy Noise zei:
Dissonant zei:
Akkoord, want vrouwen zijn zwakker.

Wat vind jij van deze stelling :

oranje is beter dan geel

Beetje een domme reactie, vind je niet??

Wat verwacht je dan voor reacties, met zo'n vage stelling? Is dit een opdracht voor school, ofzo? Wat wil je ermee bereiken?

Holy Noise

TechNora zei:
Holy Noise zei:
Dissonant zei:

oranje is beter dan geel

Wat verwacht je dan voor reacties, met zo'n vage stelling? Is dit een opdracht voor school, ofzo? Wat wil je ermee bereiken?

Ik heb met beide groepen gewerkt en het viel me extreem op dat het bij vrouwen vaak een heel stuk slechter verloopt. Iets wat ik eigenlijk niet verwacht had. Het was dus pure interesse wat jullie ervan vinden. Wist ik veel dat sommige mensen niet normaal antwoord kunnen geven...

-spaceman-

Badass junkie

Dissonant

Bewuste gebruiker
Holy Noise zei:
Dissonant zei:

oranje is beter dan geel

Ik vond het toch wel een beetje een spitsvondige reactie :)

Nee serieus,
Het was dus pure interesse wat jullie ervan vinden.
Wat doet het geslacht er nu toe. Technora heeft alles al gezegd.
technora zei:
Ik denk dat het meer te maken heeft met je karakter, en persoonlijkheid dan je geslacht.
Als het zover komt dat je door je verslaving genoodzaakt bent op straat te leven lijkt het me wel zwaarder voor vrouwen, ivm seksuele intimidatie/kans op verkrachting, enz.

pepito

Bewuste gebruiker
Holy Noise zei:
Ik ben erg benieuwd of jullie het met de volgende stelling eens zijn of niet. Leg ook uit waarom wel of waarom niet.

Wat een wonderlijke stelling. geen enkele onderbouwing die verwacht je in de reacties soms? Mijn antwoord dus: bullocks! werk 10 jaar in verslavingszorg, en verslaving is niet sexe specifiek verschillend....Voor iedereen een ellende dus. O, en verslaving is ook een ziektebeeld, niet sexe specifiek.

Holy Noise

pepito zei:
Holy Noise zei:

Wat een wonderlijke stelling. geen enkele onderbouwing die verwacht je in de reacties soms? Mijn antwoord dus: bullocks! werk 10 jaar in verslavingszorg, en verslaving is niet sexe specifiek verschillend....Voor iedereen een ellende dus. O, en verslaving is ook een ziektebeeld, niet sexe specifiek.

Je hoeft mij niet te vertellen dat een verslaving een ziektebeeld is.
Het is tot nog toe een constatering van mij, omdat ik sinds kort overgestapt ben van het werken met mannen naar het werken met vrouwen. Zo valt hij mij onder andere op dat vrouwen meer te kampen hebben met HIV en SOA's. Is dat jou nooit opgevallen?

Holy Noise

Dissonant zei:
Holy Noise zei:
Dissonant zei:

oranje is beter dan geel

Ik vond het toch wel een beetje een spitsvondige reactie :)

Nee serieus,
Het was dus pure interesse wat jullie ervan vinden.
Wat doet het geslacht er nu toe. Technora heeft alles al gezegd.
technora zei:
Ik denk dat het meer te maken heeft met je karakter, en persoonlijkheid dan je geslacht.

Ik ben het dan ook met technora eens. Maar anderen kunnen daar een andere mening over hebben. Een mening die jij geloof ik niet heb...

De jongen

Bewuste gebruiker
Zijn er dan zowiezo niet een aantal persoonlijkheidskenmerken of karaktertrekken die meer bij mannen zijn vertegenwoordigd dan bij vrouwen , en andersom.

Dan zou het dus kunnen dat mannen en vrouwen een verslaving anders ervaren dan mannen. Meer kampen met een negatief zelfbeeld ofzo? Misschien gaan mannen meer de buitenwereld de schuld geven van hun slechte conditie, terwijl vrouwen meer zichzelf de schuld geven?

Het is maar eve gissen.

Maar als je zegt 'slechter' weet ik niet goed wat je bedoelt. Probeer mss wat specifieker te zijn want slechter is relatief en kan wel op meerdere gebieden betrekking hebben. :)

azgaza

Badass junkie
Vrouwen gaan beter om met emoties dan mannen omdat dat in hun aard ligt dus ze zullen het minder snel nodig hebben verslaafd te zijn, maar ze zijn overwegend ook iets zwakker qua wil (de meesten dan) dus wat dat betreft weer sneller. Het is meer mannelijk dan vrouwelijk om heel veel te experimenteren.. dus ik denk dat het ongeveer gelijk uitkomt.

Holy Noise

De jongen zei:
Zijn er dan zowiezo niet een aantal persoonlijkheidskenmerken of karaktertrekken die meer bij mannen zijn vertegenwoordigd dan bij vrouwen , en andersom.

Dan zou het dus kunnen dat mannen en vrouwen een verslaving anders ervaren dan mannen. Meer kampen met een negatief zelfbeeld ofzo? Misschien gaan mannen meer de buitenwereld de schuld geven van hun slechte conditie, terwijl vrouwen meer zichzelf de schuld geven?

Het is maar eve gissen.

Maar als je zegt 'slechter' weet ik niet goed wat je bedoelt. Probeer mss wat specifieker te zijn want slechter is relatief en kan wel op meerdere gebieden betrekking hebben. :)

Ja precies, ben het gedeeltelijk wel met je eens. Maar ik had het over "heftiger" en niet "slechter"... Zat ook ff te denken welk woord ik het beste kon gebruiken...

De jongen

Bewuste gebruiker
Heftiger....Hmmm
Dus dan denk ik aan...Vrouwen beleven hun emoties mss heftiger terwijl mannen ze wat meer onderdrukken?

In een verslaving zie ik vrouwen dan als meer impulsief omdat ze zich sterker door hun emoties laten leiden.

Maar dan wat je zegt over soa's denk ik dat je buiten beschouwing moet laten. Dat zijn dan weer externe factoren ofzo. als mannen het ook zouden hebben dan voelen ze zich wss ook slechter maar dat is dan niet meteen aan de verslaving toe te schrijven...

Misschien verliezen vrouwen sneller hun eigewaarde in een verslaving?? Nuja kwet niet waar dat idee vandaan komt?

Maar als je een stelling opwerpt dan moeten we eerder abstract denken...en goed het domijn afbakenen. Want verslaving op zich is natuurlijk ook een breed begrip.

azgaza

Badass junkie
De jongen zei:
Heftiger....Hmmm
Dus dan denk ik aan...Vrouwen beleven hun emoties mss heftiger terwijl mannen ze wat meer onderdrukken?

In een verslaving zie ik vrouwen dan als meer impulsief omdat ze zich sterker door hun emoties laten leiden.

Maar dan wat je zegt over soa's denk ik dat je buiten beschouwing moet laten. Dat zijn dan weer externe factoren ofzo. als mannen het ook zouden hebben dan voelen ze zich wss ook slechter maar dat is dan niet meteen aan de verslaving toe te schrijven...

Misschien verliezen vrouwen sneller hun eigewaarde in een verslaving?? Nuja kwet niet waar dat idee vandaan komt?

Maar als je een stelling opwerpt dan moeten we eerder abstract denken...en goed het domijn afbakenen. Want verslaving op zich is natuurlijk ook een breed begrip.

Je weet niet hoe vrouwen denken, dus hoe weet je nou weer of ze sneller hun eigenwaarde zouden verliezen? Ik denk dat een groot deel van de vrouwen dat helemaal niet zo doen, en over het algemeen gaan vrouwen juist beter om met emoties.

De jongen

Bewuste gebruiker
Nee kzeg ook dak niet weet waar het vandaan komt.

ja beter omgaan wilt ook wel zeggen gevoelens toelaten he. Wat mannen misschien minder doen. Nuja dit zijn natuurlijk veralgemeningen.

Maar dan misschien zo. Heb toch sterk de indruk gekregen dat vrouwen voor drugs veel gevoeliger zijn. Misschien zou het dus kunnen dat ze verslaving heftiger ervaren?

azgaza

Badass junkie
De jongen zei:
Nee kzeg ook dak niet weet waar het vandaan komt.

ja beter omgaan wilt ook wel zeggen gevoelens toelaten he. Wat mannen misschien minder doen. Nuja dit zijn natuurlijk veralgemeningen.

Maar dan misschien zo. Heb toch sterk de indruk gekregen dat vrouwen voor drugs veel gevoeliger zijn. Misschien zou het dus kunnen dat ze verslaving heftiger ervaren?

Vrouwen ervaren drugs heftiger omdat ze minders lichaamsvocht hebben en over het algemeen kleiner en lichter zijn, daarom komt dezelfde dosis harder aan bij vrouwen (tenzij ze heel dik zijn of 2 meter lang), maar dat betekend niet dat ze een verslaving ook heftiger zouden ervaren, ik denk dat dat heel erg van het individu afhangt, en ik weet dat mannen over het algemeen meer experimenteer drang dan vrouwen hebben, en mensen die hun emoties uiten zijn er ook sneller vanaf, dus zullen vrouwen minder opkroppen dan mannen, maar ik denk toch dat heth eel erg van het individu zelf afhangt.

De jongen

Bewuste gebruiker
Hmm hmm waarschijnlijk. Je kan er niet echt zo iets over zeggen. Of je moet eerst een hoop mensen geinterviewd hebben ofzo.

It all depends

azgaza

Badass junkie
De jongen zei:
Hmm hmm waarschijnlijk. Je kan er niet echt zo iets over zeggen. Of je moet eerst een hoop mensen geinterviewd hebben ofzo.

It all depends

Jep. En als vrouw is het moeilijk over mannen te praten en als man over vrouwen, en voor mij is het nog moeilijker, want ik ben een vrouw maar ik heb een hoog IQ en een laag EQ en dat is tegenoverstelt aan vrijwel alle andere vrouwen, dus ik kan voor beide niet echt praten. :mrgreen:

Doodkapje

Wijs gebruiker
ik erger mij ziek aan dit topic in eerste instantie maar er is 1 ding waar ik ONMIDDELIJK op wil reageren

VROUWEN KRIJGEN SNELLER GESLACHTSZIEKTES OMDAT ONS FLUWEEL VAN ONDER UIT SLIJMVLIES BESTAAT + HET GEVAAR VAN SCHAAFWONDJES INWENDIG...

HOMOMANNEN KRIJGEN OOK SNELLER GESLACHTSZIEKTES DAN HETEROMANNEN OMDAT DARMEN ZO DUN ZIJN EN DUS OOK SNEL (SCHAAF-)WONDJES KUNNEN HEBBEN EN STOFFEN ZO DIRECT IN DE BLOEDBAAN KOMEN. DENK HIERBIJ AAN SUPPOS (poepsnoepjes)

voor de rest vind ik het hier een hoop dikke flauwe kul. net als :
als een man veel verschillende vrouwen heeft gehad is dat cool, als een vrouw er veel heeft gehad is het een platte matras, hoer, slet en noem maar op...

succes nog met uw topic

mattskovic

Wijs gebruiker
TechNora zei:
euh>? ik snap het niet helemaal :rolleyes: Ik denk dat het meer te maken heeft met je karakter, en persoonlijkheid dan je geslacht.

ben het hier mee eens
het heeft niet met geslacht of zo te maken maar met karakter en persoonlijkheid

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Doodkapje zei:
ik erger mij ziek aan dit topic in eerste instantie maar er is 1 ding waar ik ONMIDDELIJK op wil reageren

VROUWEN KRIJGEN SNELLER GESLACHTSZIEKTES OMDAT ONS FLUWEEL VAN ONDER UIT SLIJMVLIES BESTAAT + HET GEVAAR VAN SCHAAFWONDJES INWENDIG...

HOMOMANNEN KRIJGEN OOK SNELLER GESLACHTSZIEKTES DAN HETEROMANNEN OMDAT DARMEN ZO DUN ZIJN EN DUS OOK SNEL (SCHAAF-)WONDJES KUNNEN HEBBEN EN STOFFEN ZO DIRECT IN DE BLOEDBAAN KOMEN. DENK HIERBIJ AAN SUPPOS (poepsnoepjes)

voor de rest vind ik het hier een hoop dikke flauwe kul. net als :
als een man veel verschillende vrouwen heeft gehad is dat cool, als een vrouw er veel heeft gehad is het een platte matras, hoer, slet en noem maar op...

succes nog met uw topic

Jij bent een forummer naar mijn hart :mrgreen:

Serenity

Badass junkie
Holy Noise zei:
Dissonant zei:

oranje is beter dan geel

Zeer logische reactie holy noise. Wij op Df hebben geen zin in conversaties en discussies of de man beter is dan de vrouw of andersom of weetikveel wat. Dus ga gwoon weg met je belachelijke stellingen en zoek een leven.
^.^ :wave:

Kim

Wijs gebruiker
Serenity zei:
Holy Noise zei:
Dissonant zei:

oranje is beter dan geel

Zeer logische reactie holy noise. Wij op Df hebben geen zin in conversaties en discussies of de man beter is dan de vrouw of andersom of weetikveel wat. Dus ga gwoon weg met je belachelijke stellingen en zoek een leven.

Donder jij dan ook eens op

azgaza

Badass junkie
Mannen en vrouwen zijn gewoon anders, wie beter is is een kwestie van subjectiviteit en persoonlijk verschil. Ik vind mannen en vrouwen allebei best, en ik denk dat dit topic inderdaad zinloos en idioot is. Mannen weten niet hoe vrouwen denken en wij vrouwen kunnen on sniet in mannen inleven.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hoe je het went of keert, het boeit geen hol.

Of mannen nou sterker zijn dan vrouwen verschilt per persoon.
Ook bij verslavingen dus. De een is er vatbaar voor of niet, dat heeft met je gedachten en geestelijke gesteldheid te maken, dus niet of je nu een slurf of een grot hebt.

jasper

Wijs gebruiker
je hebt mannen die sterker zijn dan vrouwen
je hebt ook vrouwen die sterker zijn als mannen

De jongen

Bewuste gebruiker
Het gaat er niet eens om of mannen sterker zijn dan vrouwen :wave:
Het gaat er toch ook niet om of ze sneller verslaafd raken of niet.

tails

Belezen gebruiker
Serenity zei:

waarom zo negatief op een normale vraag denk ik?
er mogen tog nog vragen gesteld worden hoop ik?

mij intresseert het eigelijk wel dit topic en als je niet wil lezen en meevolgen dan kijk je maar op een ander topic ipv wat de stoere uit te hangen

Bovenaan