Vleeseter of vegetarier?

Eet jij vlees?

• 1. Ja, en het liefst zo vaak mogelijk. Biologisch of niet, dat maakt me ook niets uit.

Stemmen: 42 61,8%
  • 2. Ja, maar niet elke dag en het liefst biologisch.

Stemmen: 14 20,6%
  • 3. Nee, maar ik eet nog wel vis.

Stemmen: 5 7,4%
  • 4. Nee, ik ben een echte vegetarier en eet dus ook geen vis.

Stemmen: 6 8,8%
  • 5. Nee, ik ben een veganist en eet dus ook geen kaas-, melk- en eierproducten.

Stemmen: 1 1,5%

• Totaal aantal stemmers
    68

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
N.a.v. van een discussie die ontstond in het kattentopic, bij deze dan een officieel topic om over het wel/niet eten van vlees te praten.

Ik ben zelf lange tijd vegetarier geweest, maar omdat ik steeds meer het idee kreeg "dat ik iets miste", is het eten van vlees er weer een beetje langzaam ingeslopen... Zeker nu ik zwanger ben, vind ik het belangrijk dat ik toch genoeg eiwitten en ijzer binnenkrijg, maar ik denk er wel aan om na mijn zwangerschap eventueel weer verder te gaan als vegetarier. Voor nu eet ik ook lang niet alle dagen vlees hoor (ik ben sowieso meer van het vis eten) en als ik vlees koop, dan let ik er ook op dat het zoveel mogelijk biologisch is.

Hoe zit dat met de andere df'ers?

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Ik eet dagelijks vlees, en het maakt me ook niet zo uit waar het vandaan komt. Biologisch / duurzaam vlees is allemaal bullshit, het komt toch wel in dezelfde frikandel terecht.

Dopezilla

Badass junkie
De optie "Ja, zo veel mogelijk, maar wel biologisch" staat er niet bij. Maar goed, die tweede optie kwam ook in de buurt.

Ik ben een echte vleeseter, maar ik zie wel het liefst dat het een goed leven heeft gehad. Het liefst zou ik zelf m'n beestjes schieten om vervolgens op te peuzelen, maar dat zal vast niet mogen. :(

Olle

Lauu

Badass junkie
Veel & Vaak als het aan mij ligt....bakken & braden met veel roomboter :grin: Biologisch vaak niet, te duur.

kaasbaas

Badass junkie
Ik eet wel vlees maar ben d'r geen fan van, ik vind 't niet al te lekker. Gesneden kip of zoiets gaat er bij mij zo in, maar zo gauw dat er een botje of een taaie spier in mijn vleesje zit begin ik al te kokhalzen. Kan absoluut niet tegen een plotselinge verandering van textuur en hardheid in mijn mond als ik aan het eten ben. Daarom eet ik ook nooit kippenboutjes.

Liever heb ik piepers met wat broccoli :grin:!

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mijn ma haalt meestal biologisch en we eten elke week een keer kip, vis en biologisch. Ik ben wel aan het denken gezet door al die krantenkoppen wat het allemaal voor invloed heeft op de landbouw en milieu. Het blijft te lekker.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Ik ben een pussy-vegetarier, 1 a 2 keer per maand gaat er wel een visje naar binnen. Ik ben zo'n 7 jaar geleden vegetarier geworden, ik zat wat na te denken en kwam tot de conclusie dat er (in elk geval voor mij) meer redenen zijn om geen vlees te eten dan wel, en daarmee was de keuze gemaakt.
Ik had gedacht dat ik vlees het eerste jaar vooral wel heel erg zou missen,maar dat viel ontzettend mee. Alleen spare-ribs en shoarma mis ik nog wel eens, maar een goed gevuld broodje falafel is ook heerlijk :)

Nathaniel

Wijs gebruiker
Ik heb dat nooit gedaan, of het dat ene vissie in de maand is weet ik niet, maar ik voel me in elk geval prima :grin:
Het enige wat een vegetarier mist is trouwens vitamine B-12, en in de meeste tofu produkten die in de supermarkt liggen is dit toegevoegd. Waar ze die B-12 vandaan halen moet ik geloof ik maar niet over nadenken...

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Als je als vegetariër nog gewoon zuivel (melk, eieren, etc) eet hoef je je niet zo'n zorgen te maken over die voedingsstoffen hoor.
Ijzer e.d. zitten daar ook in, alleen veel minder. Als veganist heb je wel voedings-supplementen nodig, als vegetariër is dat wat minder noodzakelijk.

Ik begrijp nog steeds niet zo hoe je jezelf vegetariër kan noemen als je wél vis eet, dat zie ik ook gewoon als vlees. Hoe je daar onderscheid tussen kan maken begrijp ik niet echt, alhoewel je het natuurlijk allemaal uiteindelijk zelf moet weten.

Ik ben zelf al 2,5 jaar vegetariër en met succes. Ik denk er soms nog wel eens over om soms wat biologisch vlees te eten, maar tot zover lijk ik prima zonder te kunnen.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Nathaniel zei:
Ik heb dat nooit gedaan, of het dat ene vissie in de maand is weet ik niet, maar ik voel me in elk geval prima :grin:
Het enige wat een vegetarier mist is trouwens vitamine B-12, en in de meeste tofu produkten die in de supermarkt liggen is dit toegevoegd. Waar ze die B-12 vandaan halen moet ik geloof ik maar niet over nadenken...
Als je zelf groenten kweekt of het van iemand krijgt die het kweekt zitten er vaak bacteriën op die B12 aanmaken. Ik weet hier niet het fijne van maar blijkbaar zit het dus niet alleen maar in vlees.

Oom Klaas

Badass junkie
Carnivoor meldt zich :rock:

Biologisch of niet, dat maakt me geen f*ck uit.
Eieren uit mega grote legbatterijen met 2 kippen op 10 cm2, maakt me geen f*ck uit.

Ik eet het gewoon.

Oom Klaas

Badass junkie
Zeg ik dat ik er stoer mee wil zijn?
Niet meteen zulke hilarische stille hint comments geven, ik ben er gewoon eerlijk over.
Net als het feit dat ik niet begrijp hoe mensen erop tegen kunnen zijn dat er katten en honden worden gegeten.
't Is heel erg in om je bezig te houden met of zo'n beestje wel of niet goed geleefd heeft en dergelijke en daarom eten mensen dan maar eens in de week biologisch. Dat heeft dus echt geen zin.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Oom Klaas zei:
't Is heel erg in om je bezig te houden met of zo'n beestje wel of niet goed geleefd heeft en dergelijke en daarom eten mensen dan maar eens in de week biologisch. Dat heeft dus echt geen zin.
Waarom heeft het geen zin?

Oom Klaas

Badass junkie
Sorry ik had het fout neer gezet, ik denk dat het geen zin heeft.
Echt concurrerend is biologisch vlees nog niet omdat het hier nog veel te duur is in vergelijking met omringende landen waar de overheid ook veel meer subsidieert op bio vlees.
Af en toe dat bio vlees kopen weegt nooit op tegen altijd het massaproductie vlees eten.

Maar, correct me if i'm wrong please.

gamezz

Bewuste gebruiker
sinds we wapens konden maken hebben we dieren gedood en opgegeten,
niet aleen voor voedsel ook voor kleding (bont dus)
ik snap niet dat zoveel mensen hier tegen zijn vlees eten is normaal en mij maakje niet wijs datje gezond leeft alsje geen vlees binnen krijgt,
ja er zijn vervang producten maar die kunnen nooit even goed zijn als vlees

Oom Klaas

Badass junkie
gamezz zei:
sinds we wapens konden maken hebben we dieren gedood en opgegeten,
niet aleen voor voedsel ook voor kleding (bont dus)
ik snap niet dat zoveel mensen hier tegen zijn vlees eten is normaal en mij maakje niet wijs datje gezond leeft alsje geen vlees binnen krijgt,
ja er zijn vervang producten maar die kunnen nooit even goed zijn als vlees

Er is een verschil nu.
Toen jaagde men puur en alleen om te overleven.
1 stuk bont deed je een eeuwigheid mee en was broodnodig om te overleven.
Nu word er gefokt en dieren worden producten vanaf de geboorte, op een zeer ziekelijke wijze die de natuur verpest door overvloed en ranzige gore vieze massaconsumptie. 't Is zelfs ongezond om teveel vlees te eten, hoe lekker het ook is. Je kan prima compleet zonder vlees (ook vis) en de vervang producten voldoen goed.

En hoe zeer ik ook tegen ben op die bio industrie ik doe er heerlijk aan mee en ik laat het aan mij voorbij gaan. Ik hou van de smaak van biefstuk, runderlappen, varkenshaas, karbonades en ga zo maar door, het is betaalbaar en hoe egoïstisch het ook klinkt van dat dierenleed heb ik geen last; maar veranderd zou ik het wel willen hebben maar moeite ga ik door voorlopig nog niet voor doen.

TrippyShit

Badass junkie
Ik eet eigenlijk bijna alleen maar vlees. Ik lust maar heeel weinig groente. Zuurkool, boerenkool en dan is het al bijna klaar eigenlijk :P Alleen met biefstuk of varkenshaas shit doe je me weer geen plezier. Me like chicken :hearteyes:

azgaza

Badass junkie
Persoonlijk eet ik meestal zo'n 5 dagen per week wél vlees en voor de rest meestal niet, dat plan ik niet zo uit; dat komt van zelf vaak zo uit. Ik eet bij voorkeur biologisch vlees en ik eet ook geen hele grote hoeveelheden, ik eet wel het grootste deel van de week gewoon vlees en ik hou ook erg van vlees, vooral van rundvlees zoals goede biefstuk. Ik hou ook het meest van rood rundvlees, maar ook wel van andere soorten vlees. Eigenlijk vind ik al het vlees wel lekker, en ook vrijwel alle groenten en andere producten; dus voedsel is altijd lekker makkelijk.

W.F.L.

Badass junkie
Nathaniel zei:
Verschil in gevoelswaarde tussen een lam/schaap kalf/koe snap ik helemaal. Verschil in een volwassen kat of koe vind ik eigenlijk ronduit racistisch..Als ik in een hutje in the middle of nowhere woon en ik heb honger en er loopt een koe voorbij eet ik die avond koe, loopt er een kat dan is die de klos.

Racistisch, dat zal best, maar of het nu Aziaten, Afrikanen of Kaukasiers zijn maakt me dus niet uit. Wie dan ook kat eet hoef ik gelijk niet meer te zien en je gaat mij daar niet anders over laten denken. Ik vind het gewoon verkeerd, zelfs als het een cultureel iets is.

Nathaniel zei:
Uit je post mag ik dus aannemen dat je alleen biologisch vlees eet?

Bijna altijd.. Thuis in elk geval is het altijd biologisch en als ik het in de supermarkt koop ook.. Maar er zijn momenten wanneer ik weer eens dronken binnentuimel bij macfuckindonalds of geen tijd heb om eten te kopen/maken... Dat was ik alweer vergeten overigens, anders was ik wellicht niet zo hard van stapel gelopen. Wat een steek! Weeral een selectief geheugen. Maar ik zou eigenlijk de overstap moeten maken, alleen eet ik bitter weinig vlees en ik kan niet zomaar het vlees dat nog rest uit mijn menu halen, tenminste die indruk heb ik. Ik ga het wel doen overigens, maar ik wil eerst nog wat meer dingen kunnen klaarmaken dan enkel pasta zonder vlees of rijst met bonen. En ja, ik voel me slecht bij het feit dat ik nog altijd vlees eet. Vis eet ik wel, en weer om dezelfde reden. Als ik mij er goed bij voel dan doe ik het wel.

Nathaniel zei:
W.F.L. zei:
Maar ja, als jij vindt dat katten die in slechte omstandigheden geleefd hebben en geslacht worden hetzelfde zijn als koeien die buiten rondgelopen hebben dan vind je dat maar.

Dat vind ik dus niet,en ik snap ook niet waar je dat vandaan haalt.

Dat had ik verkeerd gelezen. Maar je bent het er wel mee eens dat biologisch vlees toch al beter is dan niet-biologisch vlees?

Nathaniel zei:
Ik ben vegetariër, en ik kan me er nou eenmaal een beetje aan ergeren als er weer berichten (van vlees eters) komen over die o zo slechte handelswijzen van de Aziaten, terwijl misschien wel 90% van het vlees dat bij ons in de buurtsuper ligt geen haar beter leven heeft gehad.

Dat klopt, ik hoor het argument vaak genoeg van vegetariers, maar zelfs wanneer ik niet-biologisch eet ligt er nog altijd een groot verschil in gevoelswaarde tussen de twee dieren, het is krom, maar het is waar. In essentie is het wel hypocriet ja.. :(

Mike

Bewuste gebruiker
Ik vind het eerlijk gezegd ook een goor idee dat er mensen zijn die kat eten. Ik kan dat ook niet goedkeuren diep van binnen. Tegelijkertijd weet ik donders goed dat ik dan als vleeseter een enorme hypocriet ben om dat te veroordelen terwijl hier een lekker kippetje in de oven zit bruin te worden...

gamezz

Bewuste gebruiker
Mike zei:
Ik vind het eerlijk gezegd ook een goor idee dat er mensen zijn die kat eten. Ik kan dat ook niet goedkeuren diep van binnen. Tegelijkertijd weet ik donders goed dat ik dan als vleeseter een enorme hypocriet ben om dat te veroordelen terwijl hier een lekker kippetje in de oven zit bruin te worden...

dit komt doordat wij in het westen honden en katten als huisdier houden,
in india eten ze ratten,katten,honden
maar dood een koe en je hebt een probleem.
dit ligt puur aan cultuur

W.F.L.

Badass junkie
Immo zei:
In de grind scene kan je het inderdaad niet veroorloven geen vegetarier te zijn. :rolleyes:

Klopt, een maat van mij is eens in elkaar geslagen toen hij op een concert van N.D. van een zak met hamburgers van de MacDonalds zat te eten.

Zei ik dat dan? Ik zei dat het er wel bij paste, en ik was nog niet eens begonnen met een ondeskundig oordeel te vellen over de grindcorescene of je wordt al gelijk in elkaar geslagen voor een zak met chicken nuggets.

deadlock

Badass junkie
Ik ben uiteraard geen vegetariër en ik kots van mensen die wel vlees eten maar het zielig vinden dat koreanen honden en katten vreten en dat de peruanen cavia's oppeuzelen.

Sodemieter op met je superieure Westerse moraal terwijl je een ei uit een legbatterij kookt :kots:

Dan moet ik natuurlijk even mijn hypocriete superieure moraal neerzetten; Ik eet vlees omdat dieren als groepen me niet interesseren maar alleen individuen. Ik zou zelf een koe slachten als ik het vlees nodig had en ik er niet aan gehecht zou zijn. Zolang het geen beschermde of bedreigde diersoort is (ik eet dus veel soorten vis niet, geen paling bijvoorbeeld) verdwijnt het in mijn giecheltje.

Andrew

Badass junkie
Geen vleeseter en ook geen vegetariër, ik eet niet alleen vlees en ook niet alleen groente, ik combineer het, tenminste dat probeer ik.

azgaza

Badass junkie
Mike zei:

Mja ik heb maar een goed argument om géén katten te eten: het zijn roofdieren. Het is logischer om planten eters te eten dan roofdieren, kat lijkt me niet zo heel voedzaam. Daarnaast heb je natuurlijk het 'maar het zijn mijn lieve poezels en lieve poezels eet je toch niet?' maar dat is toch niet echt de rede, dat is vooral mijn rede om mijn éigen katten niet op te eten, niet kat in het algemeen, want dan zou het ook voor konijnen kunnen gelden bijvoorbeeld; ook voor sommigen leuke huisdieren en zeer smakelijk vlees. Paard eten bijvoorbeeld; wil ik wel eens proberen. Die vinden sommige mensen ook geweldig en ik heb vernomen dat het ook best smakelijk is.

Berbatov

Bewuste gebruiker
deadlock zei:
Ik ben uiteraard geen vegetariër en ik kots van mensen die wel vlees eten maar het zielig vinden dat koreanen honden en katten vreten en dat de peruanen cavia's oppeuzelen.

Sodemieter op met je superieure Westerse moraal terwijl je een ei uit een legbatterij kookt :kots:

Dan moet ik natuurlijk even mijn hypocriete superieure moraal neerzetten; Ik eet vlees omdat dieren als groepen me niet interesseren maar alleen individuen. Ik zou zelf een koe slachten als ik het vlees nodig had en ik er niet aan gehecht zou zijn. Zolang het geen beschermde of bedreigde diersoort is (ik eet dus veel soorten vis niet, geen paling bijvoorbeeld) verdwijnt het in mijn giecheltje.

Dit precies.

Bovenaan