Voordelen pure wiet

jcutter

Badass junkie
Noem zoveel voordelen van het roken van pure wiet.

-Geen nicotine
-Je blijft wat activer

Het valt mij altijd op dat ik na het roken van pure wiet, het net lijkt alsof heb getraind in een sportchool. Ik zie er dan zo opgepompt uit. Mijn hart klopt veel sneller, ik ga zeer filosofisch denken en het is gewoon lekkerder om het is een waterpijp te roken, alleen is dat iets persoonlijks.

kunlan

Belezen gebruiker
ja, persoonlijk rol ik altijd puur.

Mensen zeggen dat ze er tabac voor nodig hebben om goed te kunnen doortrekken maar dat vindt ik gewoon onzin, je moet mss je joint 1 of 2x opnieuw aansteken maar wat maakt dat nou uit, nicotine is gewoon rommel.

jcutter

Badass junkie
Maar het effect vind ik zelf veel aangenamer inplaats van dat slome gedoe. Ik vind het wel cool dat je aderen helemaal dik worden, je ademhaling heel helder aanvoelt en dat je hart snel klopt. Dit betekend dat je voedseliname nog sneller aankomt op de plek waar het hoort.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
kunlan zei:

Mensen zeggen dat ze er tabac voor nodig hebben om goed te kunnen doortrekken maar dat vindt ik gewoon onzin, je moet mss je joint 1 of 2x opnieuw aansteken maar wat maakt dat nou uit, nicotine is gewoon rommel.

Amen !! het is niet meer dan een junken opmerking van de eerste rij.

Regels voor het roken van pure joints:

-Grind de wiet fijn door een keuken zeef maaswijdte 1mm
-Laat de wiet nog 2 minuten uitdampen in de schaal.
-Maak een degelijk filter.
-Neem dikke groene Smokings deze branden langzamer en rollen beter vanwege de grootte en de dikte.
- Tijdens het roken behandel je de joint als een sigaar.
- Nooit oververhitten.
-Niet fijnknijpen na het filter de flow wordt dan aangetast.
-Nooit meer dan 2-3 trekjes nemen en laten afkoelen.

Als je zonder tabak rookt smaakt het beter, brandt het beter, en wordt de high veel fijner. De smoes van het duurder uitkomen is ook junkentalk van de nicotinistengroep.

Ik doe namelijk uren met 1 joint !!!

Puur roken is lastig als je het niet leert, stap voor stap moet je de methode leren te waarderen. 100% die mijn joints zien en ruiken willen ervan roken, ik zeg 99% keihard NEE omdat 99% totaal geen respect heeft voor mijn regels.

:wave:

:hearteyes:

jcutter

Badass junkie
Je bedoelt deze groene smoking vloei:

Erg bedankt voor je tips :wave:

pieter-b

Wijs gebruiker
..doe mij maar een jointje met tabak...als ik blow, doe ik dit 9 vd 10 keer om Stoned te worden. Van puur word je high..oftewel druk in je hoofd, soms zelfs tegen rusteloos aanhikkend..Nu vind ik high ook leuk...maar niet als onderhoudsdrugs. Ik rook puur tijdens het gamen ..met tabak tijdens een leuke film.
daarnaast vind ik het lastig om constante qualiteit joints te produceren met pure wiet. Het is afhankelijk van nogal wat factoren...gelukkig bied daarin mijn vaporizer uitkomst:)

Suntablet

Bewuste gebruiker
puur is heerlijk, ik rol ze dan wel stukken dunner en ook niet zo lang

enkele voordelen:
- veel betere smaak
- voelt zacht aan in je keel
- de "high" komt beter aan (in vergelijking met een joint met zelfde hoeveelheid wiet)
- je voelt dikwijls tijdens het roken niets en als hij op is ben je plots high as a kite, heerlijk moment!
- minder sloom zijn

op pokeravonden of andere avonden waar er gewoon wat pintjes gedronken worden enzo rook ik niet puur, op feestjes heb ik het liefst puur

jcutter

Badass junkie
Varry zei:
Suntablet zei:

Qué??

De keren dat ik puur rook voelt mijn keel als een kont vol aambeien! :grin:

Daar moet ik je gelijk in geven. Een hijs van een pure joint zorgt voor een seconde moment alsof je vloeistof met spijkers in je longen krijgt, maar met een waterpijp valt het allemaal heel erg mee. Het is een kwestie van gewenning denk ik.

Suntablet

Bewuste gebruiker
ja, geen idee hoe dat dan komt bij mijn pure jointjes maar ik voel bijna geen rook, is soms wel verwarrend dan denkt ge dat hij ni aan is ma toch ziet ge een rood gloeipuntje op het einde.

heb al meerdere keren een puur jointje gerookt, verschillende wietsoorten, sommige waren heel droog andere iets minder maar altijd heb ik weer die zachte rook :grin: :hearteyes:

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Puur roken geeft een veel aangenamer effect.

De laatste maanden heb ik uit armoede met zeer weinig tabak gerold, maar de effecten waren steeds mineur.
Ik haat roken écht. Het nicotine-effect staat echt haaks op het marihuana-effect.
In 'Uit Je Bol' stond er ook zoiets over tegengestelde effecten van tabak vs wiet.

Nu ik de wiet puur in de bong stop is het effect helemaal anders. Het duurt langer. Het is intenser.

Puur is the best!

Voor alle nicotineverslaafden die zich geen pure joint kunnen voorstellen: doen jullie dan ook tabak in de spacecake? :P

azgaza

Badass junkie
Nadeel: érg scherp op de keel met dus meteen hoesten, ik kan het niet goed roken. Als ik puur rook, is het hasj in een pijpje, daar ga ik niet van hoesten, en het smaakt nog lekkerder ook. Als ik pure wiet kon roken zonder te hoesten, zou ik het misschien wel doen, maar het is gewoon et irritant zo.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Varry zei:
Suntablet zei:

Qué??

De keren dat ik puur rook voelt mijn keel als een kont vol aambeien! :grin:

Als je geen lekkere wiet kweekt of koopt dan kan de smaak nogal tegen vallen.
Het is wel van superbelang dat je correct gedroogde wiet rookt, het liefst een bio wietje 2 weken uitgespoelt op water.

Rooie wiet is zachter dan grijze wiet.

Stonie

Detroit303

Bewuste gebruiker
^Tja, als het om juist drogen gaat, vertrouw ik op de shop. In het beste geval, want meestal komt mijn wiet van 'de kerel om de hoek' (ben Belg).
Niet iedereen is zo'n doe-het-zelver zoals jij :grin:
Als het om puur roken gaat, pak ik wel mn waterpijpje.
(kun je natuurlijk niet meenemen als je uitgaat..)

Jeller

Badass junkie
azgaza zei:
Nadeel: érg scherp op de keel met dus meteen hoesten, ik kan het niet goed roken. Als ik puur rook, is het hasj in een pijpje, daar ga ik niet van hoesten, en het smaakt nog lekkerder ook. Als ik pure wiet kon roken zonder te hoesten, zou ik het misschien wel doen, maar het is gewoon et irritant zo.
idd daarom is de reden dat ik het ook niet doe

maar zoals stonie het zegt lijkt het ook wel leuk

Special_K

Experimenterende gebruiker
Ik rol altijd blunts als ik puur rook.
De high is inderdaad veel aangenamer: veel meer lacherig, niet zo sloom enzo, ...
Tabak verneukt het eigenlijk zo'n beetje.

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
Ik wil ook puur beginnen roken, heb het 2 keer gedaan en als ex-kettingroker deed het natuurlijk geen pijn... De high was zalig :) en ik probeerde zo lang mogelijk geen nicotine te gebruiken en het lukte het makkelijk!

Maar is het niet zo dat je indica en sativa hebt? Dat je van puur indica een leuke stoned krijgt en van puur sativa een leuke high? Ik bedoel: leuker dan met tabak erin. Ben nog maar een leek hoor...

Als ik alleen woon gedaan met die rotdealers en zelf kweken! :stoned:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
HetEindeVanAlles zei:
Ik wil ook puur beginnen roken, heb het 2 keer gedaan en als ex-kettingroker deed het natuurlijk geen pijn... De high was zalig :) en ik probeerde zo lang mogelijk geen nicotine te gebruiken en het lukte het makkelijk!

Maar is het niet zo dat je indica en sativa hebt? Dat je van puur indica een leuke stoned krijgt en van puur sativa een leuke high? Ik bedoel: leuker dan met tabak erin. Ben nog maar een leek hoor...

Als ik alleen woon gedaan met die rotdealers en zelf kweken! :stoned:

Schijnt inderdaad verschil in te zitten, maar dat moet je dan vragen in de shop die het weer van dealers krijgen. Hierdoor weet je nooit zeker of het sativa of indica of mix is.

Persoonlijk merk ik het verschil ook niet zo duidelijk tussen de 2 verschillende soorten.
Zonder tabak is gewoon altijd een stuk higher.

soundbass

Puur stukken beter. Hou niet zo van die tabak nicotine shit. Inderdaad puur roken is wel wennen. wel stukken lekkerder en beter. Je proeft de wiet tenminste die lekkeren zoete smaak van haze.

ilyas

Bewuste gebruiker
Puur is idd vele beter. Maar het hoesten dat erbij komt kijken vind ik afschuwelijk. Ik rook ook gewoon, en soms vergeet ik dan dat ik puur heb gerookt en rook ik een sigaret wat het effect helemaal veranderd naar stoned. stupid habbit :(

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Mwoah, de laatste 2 keer dat ik puur wiet heb gerookt zijn beiden in een paniekaanval geëindigd, laat mij maar lekker mn hasjjointje roken voortaan :P

Jaapje

Ik rook altijd puur. Heb denk ik zo'n beetje op iedere mogelijke manier hasj en wiet genomen, en de chillste en ik geloof ook meest efficiente is door middel van een vaporizer. Gewoon zon klein glazen pijpje,

Je gooit er wat hasj in, zet er een turbolighter op (zo'n windvaste jet-torch), zorgt ervoor dat het pijpje in beweging blijft en roken maar :)
De smaak is heel puur en eerlijk, het kost wel iets meer tijd. Het glas moet namelijk opwarmen. Het effect ervan kickt langzamer in dan bij een joint, maar is wel erg lekker !

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb 1 keer door een vulcano vaporizer mogen teugen, :hearteyes:

Verder vind ik het ook veel lekkerder dat het ipv. met een gewone joint het effect er echt in knalt. Bij joint is dit regelmatiger --> je merkt het minder goed.

Wel vind ik het jammer dat de joint veel 'geaccepterder' is dan via een pijpje roken.
Heb nog nooit iemand in de shop met bong zien roken, en denk dat er toch wel wat raar gekeken word als ik dat zou doen, dus voor het 'sociale blowen' is het niet echt de uitkomst.

Wel kun je gewone pure joint rollen, of nog liever een bluntje :hearteyes:, Kwam er wel achter ( heb dit ook nog nergens op het forum vermeld zien staan) maar in die blunt zelf zit ook gewoon lekker veel nicotine ( 0,8 mg. zelfde als sigaret) dus dat is dan wel weer jammer.

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
Re:

lysergine25 zei:
kunlan zei:

Amen !! het is niet meer dan een junken opmerking van de eerste rij.

Regels voor het roken van pure joints:

-Grind de wiet fijn door een keuken zeef maaswijdte 1mm
-Laat de wiet nog 2 minuten uitdampen in de schaal.
-Maak een degelijk filter.
-Neem dikke groene Smokings deze branden langzamer en rollen beter vanwege de grootte en de dikte.
- Tijdens het roken behandel je de joint als een sigaar.
- Nooit oververhitten.
-Niet fijnknijpen na het filter de flow wordt dan aangetast.
-Nooit meer dan 2-3 trekjes nemen en laten afkoelen.

Als je zonder tabak rookt smaakt het beter, brandt het beter, en wordt de high veel fijner. De smoes van het duurder uitkomen is ook junkentalk van de nicotinistengroep.

Ik doe namelijk uren met 1 joint !!!

Puur roken is lastig als je het niet leert, stap voor stap moet je de methode leren te waarderen. 100% die mijn joints zien en ruiken willen ervan roken, ik zeg 99% keihard NEE omdat 99% totaal geen respect heeft voor mijn regels.

:wave:

:hearteyes:

thnx voor de floei tip dude!! :grin: :stoned: tijd om het puur roke weer een kans te geven :P

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Puur roken is goedkoper dan met tabak draaien, scheelt al 20 cent per joint, en met 20 joints per week bespaar je al snel 250 euro per jaar. moet je nagaan hoeveel wiet je daar van kan kopen.

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
Kalere ouwe :P
ik had laatst echt de magie van de pure joint ontdekt zeg,
het was liefde op het eerste gezigt! :stoned:

dankje wel dat jullie me zoveel positieve dingen hebben laten inzien over dit onderwerp
dankzij dat ben ik het gaan proberen en het heeft me zeker niet teleurgesteld! :grin:

ik wil als voordelen noemen:
-Je word er echt knijter stoned van!(veel meer als normaal)
-het is minder slecht voor je(THC is goed voor je longen, valt namelijk kanker cellen aan)
-terug op vorige, je krijgt dus geen teer binnen die dus weer het averechtse effect heeft.
-het kost je meer jonko maar je krijgt het dubbel en dwars terrugbetaald in gevoel :wink:

Peace out

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Joint-Evangelist zei:

dankje wel dat jullie me zoveel positieve dingen hebben laten inzien over dit onderwerp
dankzij dat ben ik het gaan proberen en het heeft me zeker niet teleurgesteld! :grin:

-het is minder slecht voor je(THC is goed voor je longen, valt namelijk kanker cellen aan)
-terug op vorige, je krijgt dus geen teer binnen die dus weer het averechtse effect heeft.
-het kost je meer jonko maar je krijgt het dubbel en dwars terrugbetaald in gevoel :wink:

Peace out

Dat THC goed voor je longen is, is nog steeds niet bewezen. Ook zit er in wiet teer, meer zelfs dan in tabak, in 1 jointje (mix) zit ongeveer 10 keer zoveel teer dan in een sigaret. Er vanuitgaand dat je er een halve tot een hele ingooit ( even van het uiterste uitgaan) zit er in wiet dus 9 keer zoveel teer. Nu heb er natuurlijk minder van nodig.

Ik rook zelf ook het liefste puur :hearteyes:
Maar vind dat je het nou ook weer niet zo goed moet laten klinken dat het gezond en goed voor je is, het blijft slecht voor je.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Chemical zei:
PepTalk zei:
Purple haze zei:
Blowen blijft slecht je kan beter vaporizen.

Wat eveneens slecht voor je blijft :wink:

Bezwaar!

Kan zijn, maar het is gewoon zo punt.
Ik weet dat jij deze mening niet deelt, en ik beweer ook niet dat het zeer ernstig is maar schadelijk is het altijd.

In een hoop topics hebben we die discussie al gehad dus vind het overbodig deze hier weer te gaan voeren.

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Joint-Evangelist zei:

Peace out

Dat THC goed voor je longen is, is nog steeds niet bewezen. Ook zit er in wiet teer, meer zelfs dan in tabak, in 1 jointje (mix) zit ongeveer 10 keer zoveel teer dan in een sigaret. Er vanuitgaand dat je er een halve tot een hele ingooit ( even van het uiterste uitgaan) zit er in wiet dus 9 keer zoveel teer. Nu heb er natuurlijk minder van nodig.

Ik rook zelf ook het liefste puur :hearteyes:
Maar vind dat je het nou ook weer niet zo goed moet laten klinken dat het gezond en goed voor je is, het blijft slecht voor je.

stom, het is zeker niet goed voor je longen (aan wat je aan kankerverwekkende stoffen binnekrijgt staat 1 joint tot 6 sigaretten, maar aan wat er aan schadelijkheid binnenkomt staat 1 joint gelijk aan 20 sigaretten :confused: ) dit vind ik kut...
maarja het schijnt echter wel dat de werkende stof in wiet (delta9-thc) helpt kankercellen in de hersens te bestrijden (volgens de site zelfs beter dan chemotherapie) stel je voor, de nare effecten van chemotherapie vervangen door stoned zijn (en andere effecten ja...) :stoned:
doe mij maar zo'n therapietje!!(en niet lullig bedoeld hea!)
nouja dankje wel peptalk, dit wist ik niet, maar nou dus wel! :grin:

Have a nice smiley day

reference:
(http://www.nujij.nl/werkzame-stof-marijuana-(thc)-doodt-menselijke.5100277.lynkx)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat is het verschil tussen kankerverwekkende stoffen en schadelijke stoffen?
Kankerverwekkende stoffen zijn toch ook schadelijk lijkt mij?

Verder zal de thc kanker cellen preventief bestrijden, maar chemotherapie overtreffen in het genezen van kanker lijkt mij klinkklare onzin. De wetenschap word financieel gesteund door de overheid welke tegen welke soort drugs dan ook is. Maar als iets verderfelijks als chemo vervangen zou kunnen worden door als terminale kankerpatiënt een jointje per dag te roken zou dat echt wel gedaan worden.

Natuurlijk zijn er altijd wel wat artikeltjes over onderzoekjes te vinden die het tegendeel proberen te bewijzen, maar als je logisch nadenkt snap je zelf toch ook dat drugs gebruik altijd meer nadelen dan voordelen heeft. En dat het typisch verslavings-gedrag is om steeds meer en meer goede kanten van een drug te gaan zien.

Bovenaan