Vraag over outgaan

SBTM

Newbie
Hallo, ik ben nieuwe op dit forum en daardoor stel ik deze vraag misschien op de verkeerde plek, vergeef me als dit zo is.

Anyway, ik rook sinds mn 16e af en toe wiet (ben nu 23) en dat is altijd goed gegaan, ik heb nooit overgegeven en ben altijd lekker baked geworden.
Echter gisteravond rookte ik een hasj jointje samen met een vriend en daarna nog een cocktail hasj/wiet.

Ik stond op mn balkon (daar smoke ik altijd) en ik voelde me gewoon lekker tot ik opeens heel licht in mn kop word. Het volgende wat ik me kan herinneren is dat die vriend waarmee ik stond te smoken me wakker aan het schudden is en ik languit op t balkon lig, het was net alsof ik aan het dromen was ik zag allemaal wazige dingen en ik hoorde die vriend van me mijn naam roepen maar ik realiseerde me pas na een tijdje dat ik op de grond lag toen schrok ik wakker en ben ik binnen gaan zitten, toen dronk ik wat water en heb ik overgegeven. Daarna ging het langzaam beter maar had ik toch nog het gevoel dat ik geluiden hoorde enzo die er niet waren (beetje paranoia).

Ik had nooit gedacht dat wiet zo heftig kon inslaan.
Anyway moet ik hiervoor nog naar een dokter gaan of is dit normaal ?

p.s. ik heb double zero en bubblegum gerookt

Mzlz
SBTM

SBTM

Newbie
Ja deze topic vond ik via google, maar omdat die topic over "bijna" outgaan ging dacht ik beter een nieuwe topic te maken, maar zo ver ik weet heb ik geen lage bloeddruk en het eten zat ook wel goed gisteren, ik zal deze week nog een keer blowen om te proberen of het weer gebeurt

dfssdfde

Badass junkie
Ik zou er niet te veel achter zoeken, het kan altijd eens slecht vallen :)
Als het nog eens voorkomt zou ik wel naar de huisdokter gaan.

seth

Gast
kan zelfs de meest ervaren roker overkomen. Volgens mij ligt er iets anders aan de oorzaak, te veel tabak in je joint, hoeveel/wat je gegeten en gedronken hebt, bloeddruk, ziekte onder de leden, te weinig slaap... Als het niet vaker gaat gebeuren (meerdere keren per week ofzo) zou ik me er niet te veel zorgen in maken. En als je voelt dat je heel vaag word, ga liggen met je benen omhoog op iets, zorgt voor bloed naar je hoofd.

Dreuge

Badass junkie
Ik ben al vaak genoeg out gegaan. Sommige mensen raken tijdens/na het out gaan in paniek, maar als je gewoon rustig blijft en afwacht tot het over is kan het best grappig zijn :P Ik heb op die manier wel een paar keer gehalucineert van wiet. Je hoeft echt niet bang te zijn om volgende keer weer out te gaan ofzo, als je gewoon rustig rookt wordt je normaal stoned. Volgens mij is het echt overbodig om naar de dokter te gaan.

Oom Klaas

Badass junkie
seth zei:
kan zelfs de meest ervaren roker overkomen. Volgens mij ligt er iets anders aan de oorzaak, te veel tabak in je joint, hoeveel/wat je gegeten en gedronken hebt, bloeddruk, ziekte onder de leden, te weinig slaap... Als het niet vaker gaat gebeuren (meerdere keren per week ofzo) zou ik me er niet te veel zorgen in maken. En als je voelt dat je heel vaag word, ga liggen met je benen omhoog op iets, zorgt voor bloed naar je hoofd.

Dat zal het sowieso niet zijn, ik heb nog nooit gehoord dat er iemand out ging van peuken. Nicotine is zelfs een oppeppend middel.

En iedereen kan weleens out gaan van wiet.

Enige medische reden die ik zou kunnen bedenken is een te lage bloeddruk.

SBTM

Newbie
Bedankt voor de reacties, ik ga deze week gewoon weer vandezelfde hasj en wiet roken en dan zie ik wel wat er gebeurt, ik ben dit weekend ook op een festival geweest dus mss was ik gewoon verzwakt ofzo

weyoun22

Bewuste gebruiker
Kan inderdaad aan allerlei factoren liggen die invloed hebben op je bloeddruk. Stress, slaaptekort, weinig gegeten, weinig gedronken.

Ben ook een keer out gegaan toen ik een tentamenweek had en de hele week niet had geblowt, toen op vrijdag 2 tentamens van een paar uur en voor ik naar huis ging wou ik perse eerst een joint roken omdat ik de hele week nog niet gesmoked had. Ik had honger EN dorst en ging in de shop snel een joint roken. Toen ik naar buiten liep kwam ik een maat tegen en terwijl ik met hem stond te praten viel ik ineens flauw. Mijn maat zei dat hij me eerst lijkbleek zag worden en toen viel ik "zomaar" om.

Heeft niets met goed of slecht tegen wiet kunnen te maken, maar is gewoon een samenloop van omstandigheden.

seth

Gast
Oom Klaas zei:
seth zei:
te veel tabak in je joint.

Dat zal het sowieso niet zijn, ik heb nog nooit gehoord dat er iemand out ging van peuken. Nicotine is zelfs een oppeppend middel.

een peuk als je echt heel stoned bent kan behoorlijk inslaan, nicotine rush. daar doelde ik op.

taeknic

Belezen gebruiker
Haha vertel mij wat, het eerste sigaretje dat ik na een goede joint opsteek, zorgt er toch echt wel voor dat ik me weer behoorlijk knetter voel :smoke:

cropp

Badass junkie
Ik herken dat ook wel, ik word heel slap, moet gaan liggen en slapen, zo voelt het in ieder geval...

Probeer ervoor te zorgen dat je wat suiker in je bloed hebt als je gaat smoken, dan heb je wat energie, en suiker ontnuchtert...

Pizza Haze

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
cropp zei:
suiker ontnuchtert...

:tearsofjoy:
:tearsofjoy:

Ja en nee imho. Op dat moment voel je je wel beter na suiker. Maar je wordt denk ik niet per see nuchterder maar weer normaler stoned. Ipv. half flauwvallend.. zwak.

Ik heb het 1 keer bijna gehad na een dag non stop blowen 3/4gram weg. Toen ging ik snachts voor t slapen gaan plassen en tijdens het plassen voel ik me half wegzakken.. snel op de grond gaan zitten omdat ik niet wilde dat de wasbak mijn val/hoofd zou breken.
Na wat fruitella's was ik niet meer zo slap, maar nog wel kneiter baked.

ik had honger was erg moe en erg stoned. Misschien stond ik ook te snel op richting t toilet :tearsofjoy:

cropp

Badass junkie
Je moet je ook gewoon fatsoenlijk gedragen, als je denkt ''nee!! ik ga out!! oh nee!!'' dan ga je hard out, als je gewoon gaat chillen en niet te veel gaat zitten of liggen omdat je moe bent omdat je een beetje out gaat is er niks aan de hand.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Pizza Haze zei:
Ja en nee imho. Op dat moment voel je je wel beter na suiker. Maar je wordt denk ik niet per see nuchterder maar weer normaler stoned. Ipv. half flauwvallend.. zwa

Zeker waar!
Maar dan zou je kunnen zeggen dat suiker helpt of kalmeert, je bloedsuikerspiegel weer wat omhoog brengt maar ontnuchteren echt niet.

Lavalamp

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Pizza Haze zei:
Ja en nee imho. Op dat moment voel je je wel beter na suiker. Maar je wordt denk ik niet per see nuchterder maar weer normaler stoned. Ipv. half flauwvallend.. zwa

Zeker waar!
Maar dan zou je kunnen zeggen dat suiker helpt of kalmeert, je bloedsuikerspiegel weer wat omhoog brengt maar ontnuchteren echt niet.

Sowieso. Want als ik eet word ik echt niet nuchterder :)

Je kan er ook gewoon vlak voor eten, dan weet je eigenlijk dat je sterk in je schoenen staat en dat je good to go bent :rockband:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Jup, maar ik vind eten zoo lekker dat ik meestal juist als ik dikke honger heb ga smoken... :rolleyes:

Maar laten we zeggen dat ik genoeg ervaring heb om aan te voelen wanneer het niet kan:P

cropp

Badass junkie
Ik smeer altijd een paar tosti`s, zet het apparaat aan, zet de currie en al alvast klaar, rook 2/3e van die joint op, leg die tosti`s er in, rook de rest op en precies als ik die joint uitduw heb ik een warme dampende tosti

weyoun22

Bewuste gebruiker
taeknic zei:
Haha vertel mij wat, het eerste sigaretje dat ik na een goede joint opsteek, zorgt er toch echt wel voor dat ik me weer behoorlijk knetter voel :smoke:

Vaag, ik heb vaak juist het tegenovergestelde.
Ik verwacht dan bij iedere trek die ik neem dat ik wiet binnenkrijg. Uiteindelijk wordt ik licht prikkelbaar en voor mijn gevoel minder stoned. Daarom rook ik ook overdag sigaretten en 's avonds eerst een paar uur niets en daarna pure wiet.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb denk ik beide kanten van het verhaal :)

Heb ik puur gerookt, en rook daarna een sigaret, dan zorgt de nicotine rush ervoor dat ik nog eventjes echt stoned ben ipv. high.

Heb ik een joint op ( met tabak dus), en rook daarna een sigaret, dan word ik er niet echt nuchterder van maar toch iets helderder, hoewel hij dan nooit smaakt :kots:

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
tis wel handig om van te voren een bult suiker binnen te krijgen, bijvoorbeeld een paar glazen limonadesiroop (van dat spul wat je aanmengt met water) maar dan veel meer siroop en minder water dan normaal. Ranzig doch effectief.

Dreuge

Badass junkie
cropp zei:
Je moet je ook gewoon fatsoenlijk gedragen, als je denkt ''nee!! ik ga out!! oh nee!!'' dan ga je hard out, als je gewoon gaat chillen en niet te veel gaat zitten of liggen omdat je moe bent omdat je een beetje out gaat is er niks aan de hand.

zeker waar :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
KapiteinPinda zei:
tis wel handig om van te voren een bult suiker binnen te krijgen, bijvoorbeeld een paar glazen limonadesiroop (van dat spul wat je aanmengt met water) maar dan veel meer siroop en minder water dan normaal. Ranzig doch effectief.

Dan zou ik toch liever voor gewone suikerklontjes of cola gaan..
En ik vind lekker dikke siroop beter dan smaakloos water met een kleur en geurtje.

cropp

Badass junkie
PepTalk zei:
KapiteinPinda zei:

Dan zou ik toch liever voor gewone suikerklontjes of cola gaan..
En ik vind lekker dikke siroop beter dan smaakloos water met een kleur en geurtje.
Pakken jullie nou maar gewoon dextro energie snoepjes, werkt binnen 5 minuten...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Maar die zijn niet echt overal verkrijgbaar, suikerklontjes en cola is bij elke horeca gelegenheid wel te krijgen.

cropp

Badass junkie
PepTalk zei:
Maar die zijn niet echt overal verkrijgbaar, suikerklontjes en cola is bij elke horeca gelegenheid wel te krijgen.
Klopt, volgens mij verkopen ze niet meer zo goed, maar een onervaren stoner mag wel wat voorbereidingen treffen vind je niet?

Lavalamp

Bewuste gebruiker
cropp zei:
PepTalk zei:
Klopt, volgens mij verkopen ze niet meer zo goed, maar een onervaren stoner mag wel wat voorbereidingen treffen vind je niet?

Een ervaren stoner ook hoor..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik ga toch echt niet altijd een rolletje Dextro bij me dragen mocht ik me is niet goed voelen..

Onervaren mogen daar zeker wel even wat tijd in steken Cropp!
In mijn begin dagen zorgde dat ik altijd drinken, hartig & zoet eten bij me had, niet bij me was dan ook gewoon niet smoken.

Nu is het: Ah what the hell, zonder wat te drinken gaat ook wel, en dan moet ik hem halverwege uitdouwen omdat m'n keel echt te droog is om te roken :tearsofjoy:

Bovenaan