Vraag..

dzN

Belezen gebruiker
Nou heb ik gehoord wanneer je een harddrug gebruikt, de volgende een minder goed effect heeft..

Zo heb ik het bevoorbeeld over: je gebruikt woensdag speed en vrijdag neem je xtc.

Gaat het effect van de xtc dan minder zijn of niet? :confused:

Graag meer info hier over..

Alvast bedankt :grin:

Delirium

Badass junkie
Gewenning of tolerantie
Bij sommige drugs ontstaat gewenning. Na verloop van tijd neemt het effect van een bepaalde hoeveelheid of dosis af. Dat komt omdat het lichaam de dosis op de duur beter verdraagt en de lever de drug sneller leert afbreken. Om hetzelfde roeseffect te bekomen zullen veel gebruikers een grotere hoeveelheid gebruiken. Als iemand een tijdje stopt met gebruiken verdwijnt de gewenning. Een kleinere hoeveelheid volstaat dan weer om effect te hebben. Neemt men, nadat men ontwend is, toch opnieuw een grote dosis, dan riskeert men een overdosis.

Eerste hit op Google.

Eristoff

Experimenterende gebruiker
Ik denk het niet. Dit geld volgens mij alleen maar als je dezelfde soort drugs snel na elkaar gebruikt. :)

Wacky

Badass junkie
Gewoonlijk bouw je volgens mij alleen tollerantie op voor dezelfde drugs, niet voor andere. Er is wel kruistollerantie tussen bijvoorbeeld paddos en LSD, en ik geloof ook mescaline. Of speed en mdma invloed op elkaar kunnen hebben weet ik niet. Ik denk niet dat ze een echte kruistollerantie zullen hebben, maar het kan wel zijn dat het met de tweede wat minder gaat omdat je jezelf de eerste keer hebt uitgeput en je nog niet helemaal herstelt ben.

Natuurlijk is het voor de gezondheid zowieso niet aan te raden meerdere keren per week aan de harddrugs te zitten. :)

dzN

Belezen gebruiker
oké, alvast bedankt ! vond gewoon intressant om te wete en misschien om is te doen :sunglasses:

pixo207

Belezen gebruiker
Dat ligt eraan hoe de drugs werken. Als jij een drug gebruikt die serotonine verbruikt en de dag erna XTC neemt, zul je waarschijnlijk veel minder voelen dan normaal. Dus drugs die op dezelfde neurotransmitters werken zullen wel invloed op elkaar hebben denk ik.

dzN

Belezen gebruiker
pixo207 zei:
Dat ligt eraan hoe de drugs werken. Als jij een drug gebruikt die serotonine verbruikt en de dag erna XTC neemt, zul je waarschijnlijk veel minder voelen dan normaal. Dus drugs die op dezelfde neurotransmitters werken zullen wel invloed op elkaar hebben denk ik.

ja dat hoorde ik ook zegge , maar ik weet nu alleen niet dat speed serontine verbruikt?

Spor

Wijs gebruiker
Ze noemen het kruistolerantie...

Ik weet er niet zo héél veel vanaf, maar ik geloof dat paddo's en lsd kruistolerantie hebben, mescaline en 2c vormen, en zo nog een aantal. Logisch gezien zou ik wel zeggen dat "gewone" amfetamine de werking van MDMA een paar dagen erna kan verminderen. Pin me heir niet op vast.

Maar wat je bedoeld noemen ze dus zo. Het geld niet voor "harddrugs" over het algemeen, sommige stoffen waarvan de moleculen overeen komen en waar normaal tolerantie optreed kunnen dit hebben.

Volgens mij klopt er geen ruk van die ^ zin maar ik zit nog na te spacen van de keta en krijg het niet geregeld :grin:

Bovenaan