vraagje mbt aceton.

Frisko

Badass junkie
weet er iemand wat het woord anhydrous wil zeggen???

eens dit beantwoord is kom ik met een nieuwe vraag.

mvg
Frisko :P

Frisko

Badass junkie
ja maar de vertaling naar het nederlands moet ik hebben... :)

en waar kan ik die aceton vinden???
lijkt me dat ik dit hier wel mag vragen aangezien aceton niet illegaal is!!!

Frisko

Badass junkie
ok het is dus watervrij aceton.

nu nog een vraag,weet iemand een online shop waar ik deze aceton kan vinden???
want mijn vriendin haar nagellak wil niet van haar vingers gaan met gewone :wink:

Frisko

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Ik weet het niet, misch kun je het bestellen bij een webwinkel?
ja idd maar weet jij er 1? heb net 2 mails gestuurd naar online shops,dus is nog even afwachten!!
intussen mag iemand me altijd een link pm'en!!!
het is toch niet illegaal dus het maakt niet veel uit... :)

Judas

Wijs gebruiker
hallo Frisco,

ik vermoed dat ze bij drogisterij Bik, http://www.bik-bik.nl de juiste aceton verkopen. Daar kocht ik vroeger namelijk chemicalien om zelf vuurwerk te maken en wat ze daar in store hadden was uitermate professioneel spul. Ze deden ook nergens moeilijk over, zonder problemen kreeg je een zak kaliumchloraat mee waarmee je in combinatie met wat anders een hele eengezinswoning op kon blazen.

Zag alleen dat ze het niet op vooraad hebben. Had er zelf afgelopen week even langs willen gaan maar moet door stevige keelontsteking gedwongen binnen blijven en de ganse dag codeine slikken. :grin:
Als ik van de week op de been ben ga ik er heen. Er is in die stad ook nog een andere winkel waar ze het denk ik ook wel hebben. Hoop dat ik het gewoon daar in de zaak kan kopen. Als dat lukt en voor jou blijft het moeilijk om eraan te komen, dan wil ik wel een flacon naar je opsturen :)

Complicity

Belezen gebruiker
Iemand vertelde me gisteren dat je ook iets in je aceton kunt gooien. Dan heb je sowieso droge aceton. Ben de naam van die stof vergeten maar ik zal het wel ff navragen en hier posten. Misschien weet iemand het hier wel trouwens

Frisko

Badass junkie
search ended.
heb aceton gevonden van 99.8% en 99.9%.
nu nog even zien waneer ik het bestel!! :)

thx iig!! :P

de GT

Bewuste gebruiker
%gew is het zelfe als gew% wat staat voor gewichtsprocent.

op vloeistoffen staat meestal vol% of %vol wat staat voor volumeprocent.

Daar daar de dichtheid lang niet altijd 1000 kilo per m^3 is wil het %gew nog wel eens verschillen van het %vol.

Frisko

Badass junkie
yeti zei:
hallo Frisco,

ik vermoed dat ze bij drogisterij Bik, http://www.bik-bik.nl de juiste aceton verkopen. Daar kocht ik vroeger namelijk chemicalien om zelf vuurwerk te maken en wat ze daar in store hadden was uitermate professioneel spul. Ze deden ook nergens moeilijk over, zonder problemen kreeg je een zak kaliumchloraat mee waarmee je in combinatie met wat anders een hele eengezinswoning op kon blazen.

Zag alleen dat ze het niet op vooraad hebben. Had er zelf afgelopen week even langs willen gaan maar moet door stevige keelontsteking gedwongen binnen blijven en de ganse dag codeine slikken. :grin:
Als ik van de week op de been ben ga ik er heen. Er is in die stad ook nog een andere winkel waar ze het denk ik ook wel hebben. Hoop dat ik het gewoon daar in de zaak kan kopen. Als dat lukt en voor jou blijft het moeilijk om eraan te komen, dan wil ik wel een flacon naar je opsturen :)
yo yeti.
ik heb net een mail terug gehad van bik bik en die vertellen mij dat hun aceton voldoet aan mijn eisen..
dus ik ga asap bestellen... :rock:

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Ik weet niet zeker of je in een normale winkel watervrije aceton krijgt. Het veiligst lijkt me het gewoon zelf te drogen, is ook heel makkelijk.

Koop gewoon bitterzout (Magnesiumsulfaat) bij een bloemenzaak ofzoiets. Dit doe je 2 uur lang bij 250 ° C in de oven. Hiernaa kun je het gewoon bij je aceton doen. 2 dagen wachten en filtreren en je hebt watervrij aceton.

Dit komt door het kristalwater wat in magnesiumsulfaat zit, MgSO4 x 7H2O. Door het in de oven te doen verdampt het kristalwater en dan heb je watervrij MgSO4, dit trekt dan zo snel mogelijk weer water aan dus het zal al het water wat nog in de aceton zit opnemen.

Bovenaan