Vragen over LSD + N2O lachgas

JoopDoop

Newbie
Beste mensen,

keer een zegeltje LSD genomen en hierbij de hele trip lang ballonnen gedaan voor de hallucinaties die je er van krijgt.
Nu zijn dit nogal vrij intense hallucinaties die je ervan krijgt maar that’s what i like!
Alleen op die avond ook een keer te veel uit een ballon gezogen en toen heb ik volgens m’n vrienden enorm gek gedaan.
Ik was zo’n 10 seconden helemaal weg en deze 10 seconden zijn voor mij ook een blackout!

Dus ik de rest van de avond maar rustiger aan gedaan met de ballonnetjes bij de LSD.
Alleen nu komt het grote probleem.
Tot nu toe altijd na deze ervaring als ik een ballon pak zonder LSD erbij te hebben genomen, trip ik ‘m kei hard alsof ik er LSD bij op heb en dit dan een minuut lang!
Ook wordt ik sinds dien gewoon een minuut lang psychotisch van zo’n ballon!
Hier een keer mee door gegaan en toen zo’n 10 ballonnen op, en vervolgens met mijn kleren aan alles vergetende wakker geworden in m’n bed.

Enfin, voor dit ventje geen lachgas meer.
Alleen zijn er hier mensen die weten hoe dit komt? Of die dit ook hebben meegemaakt? Of die weten wat je er tegen doet? Het is allemaal dus echt sinds de lsd en n2o combi en voorheen had ik dit dus nooit met de n2o!

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Jooo

mitchieee

Wijs gebruiker
psychedelics en no2 ken raar lopen.. me vriend dacht in 2cb met ballon dat hij in een gta missie zat en liep zo naar buiten om in te stappen in een auto die er niet was.. of hij stond op kwam naast me zitten en had geen idee hoe die naast mij kwam(oftoewel ook een blackout). wat ik heel erg heb met ballon en psychedeliscs dat ik helemaal in de video zit en best appart beweeg met sommige bewegingen die ik zelf niet maak maar wel geweldig voelen

(had ik maar dat ik m kei hard tripte als ik een ballon neem :) ) en ballon is uiteindelijk ook licht trippen

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb het niet meegemaakt, maar ik heb deze week voor het eerst in m'n leven lachgas besteld omdat ik het een keer wil testen, juist de combinatie met psychedelica. Geen idee wanneer ik daar tijd voor/zin in heb, maar het is goed om ook de risico's ervan te kennen, dus fijn dat je je ervaring deelt.

Ik weet niet precies de verklaring voor dit fenomeen, maar je hoort ook wel vaker dat mensen die één keer slecht gegaan zijn op cannabis terwijl ze onder invloed van een ander psychedelicum waren (LSD, truffels), daarna niet meer normaal wiet kunnen roken zonder te gaan trippen/flashbacks te krijgen. Het lijkt alsof de hersenen een associatie maken die vervolgens makkelijk opnieuw wordt opgeroepen, zeker als je een van de middelen gebruikt waaraan de beleving in je herinnering gekoppeld is.

Ik heb zelf ooit een maffe auditieve/gevoels hallucinatie gehad op - ik dacht - LSD, volgens mij was dat tijdens m'n eerste LSD-trip. Dit klinkt debiel, maar ik 'hoorde' een boosaardige kabouter die een stok met een wortel of zoiets dergelijks vast had. (Lol, don't ask, te random.) Ik zag hem dus niet maar ik hoorde geluiden (soort oink, oink, oink :'D) die de associatie van die kabouter opriepen. Een vorm van synesthesie, neem ik aan. Anyway, ik heb wel vaker dat soort vage shit trippend, maar die keer is dit een tijd lang een soort flashback gebleven. Soms kreeg ik dat 'gevoel' van die geluiden die dus de 'boosaardige kabouter' vormden weer opnieuw, in het begin ook wel eens in een flits nuchter, maar later vooral als ik onder invloed was, niet perse van LSD maar bijvoorbeeld ook 2C-B. Dit doofde steeds verder uit totdat ik die flashback nooit meer had. Ik vond die rare kabouter verder niet schokkend of angstaanjagend ofzo, haha, dus geen idee waarom hij zo hardnekkig bleef hangen. Misschien vond hij het gezellig in mijn brein, kan het me niet voorstellen maar goed.

Geen idee of dit hetzelfde is, maar het ziet er naar uit dat sommige ervaringen somehow langer blijven hangen in je hersenpan, en dan opnieuw getriggerd worden door bepaalde omstandigheden of head spaces.

Ik ben benieuwd of het bij jou op termijn ook minder wordt, al lijkt het me geen slecht idee om de komende tijd even helemaal geen lachgas te nemen wanneer je psychedelica gebruikt hebt. :) Dit lijkt me echt zoiets wat je af en toe een keertje kan doen, maar niet te vaak.

Hardcore_frk

Badass junkie
Lachgas met alles dat je ook maar een beetje waus maakt (MDMA, 2C-x'en, DMT, paddo's en zelfs wiet) en niet verdooft (cocaïne, alcohol, benzo’s etc.) is een compleet gestoord fucking gekkenhuis. Maar dan wel eentje waar je de rest van je leven wilt blijven wonen.

Echt, door lachgas heb ik wel drie extra fantastische levens beleefd. Voornamelijk op de afterparties na een goede MDMA-sessie.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Lachgas is opzichzelf best grappig. Jammer dat het zo veel lijkt te doen met vitamine b12 deficiëntie wat resulteert in aandoeningen aan het zenuwstelsel, maargoed een ballontje op z'n tijd kan leuk zijn.

Lachgas in combi met andere middelen en met name psychedelica is zoals de rest hier al aangeeft altijd gekkenhuis. Ik heb het op meerdere psychedelica ervaren. En het zijn altijd bijzonder intense ervaringen die kort duren, maar als een eeuwigheid aanvoelen.

Ik heb het weleens zien gebeuren (no jokes) dat iemand op een candyflip + ketamine en nog wat wiet een ballonnetje nam. En zonder dat hij het zelf doorhad, stond ie op uit z'n campingstoeltje, maakte een achterwaartse salto en haalde daarbij de tarp naar de grond. Toen ie bijkwam snapte hij zelf ook niet wat er gebeurde en nog steeds denk ik dat alle omstanders die erbij waren nou nog niet helemaal snapten wat er gebeurde 😂

Lachgas en psychedelica is raar spul. Wees voorbereid als je het nog nooit eerder hebt gedaan. En doe dit zeker niet zonder sitter in de buurt.

Tot nu toe altijd na deze ervaring als ik een ballon pak zonder LSD erbij te hebben genomen, trip ik ‘m kei hard alsof ik er LSD bij op heb en dit dan een minuut lang!
Ook wordt ik sinds dien gewoon een minuut lang psychotisch van zo’n ballon!
Wat betreft je herbelevingen op LSD sta ik hier niet raar van te kijken. Ik denk dat er nauwelijks een goede wetenschappelijke verklaring voor te vinden is, maar het zal vast iets te maken hebben met de verbindingen die in je hersenen worden aangemaakt tijdens zo'n beleving, Ik kan me goed voorstellen dat dit opnieuw getriggerd wordt op enkel lachgas. Het wordt niet voor niets weleens geclassificeerd als dissociatief psychedelicum.

Ik heb bij mezelf gemerkt als ik blowde tijdens een LSD trip, dat dit de trip versterkte, maar ik er ook flink vager van werd. Sindsdien is blowen ook nooit meer hetzelfde geweest. Ik merkte de eerste en tweede week na een LSD trip, als ik een joint rookte, dat ik diezelfde LSD+wiet vaagheid kreeg en soms lichte hallucinaties kreeg.

Ik heb een keer 3 LSD trips beleefd in 5 dagen (stom, I know..... 2 in 5 dagen is echt de max kan ik uit ervaring vertellen en zelfs dat is al onverstandig). En het heeft enkele weken geduurd voor ik mezelf weer echt normaal voelde. Ik heb hierna een week lang zelfs zonder wiet vrij eenvoudig hallucinaties op kunnen roepen. Nu lijkt dat meer een soort meditatieve toestand, maar het zijn wel visuele beelden die ik normaal gezien niet voor me kan halen. Dit trok na enkele weken wel langzaam weg.

Ik moet zeggen dat mijn laatste lachgas ervaringen altijd op psychedelica zijn geweest. Ik heb geen idee wat er zou gebeuren als ik nu een ballonetje nuchter neem, maar het zou me niet verbazen als dat weleens wat terug op kan roepen.

Bovenaan