Waarom gebruik jij drugs?

Wat is de voornaamste reden tot drugsgebruik?

• Vooral ter ontspanning

Stemmen: 0 0,0%
  • (spirituele)inzichten in mezelf en de wereld om me heen

• Ontsnappen aan de vervelende dingen in mijn leven

• Verslaving/omdat ik niet zonder kan

• Omdat ik het anders niet echt leuk heb tijdens het uitgaan

• Lang kunnen dansen of feesten

Stemmen: 1 100,0%
  • Om beter te presteren op school/werd

• Zodat ik niet gek word

• Iets anders namelijk...

• Totaal aantal stemmers
    1

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Ik kon een soortgelijk topic niet vinden dus hopelijk ben ik het forum niet aan het 'vervuilen' :P

Wat is voor jullie de voornaamste reden tot drugsgebruik?

Ik vraag dus de belangrijkste reden voor jou, dus kom niet aan met antwoorden van "ja ik het is een mix van verschillende aspecten" want dat is het bij iedereen, maar ik vraag dus de belangrijkste reden. :) Of stem op de rede die het meest bij jou in de buurt komt.

Hopelijk heb ik genoeg redes toegevoegd, meer kon ik er echt niet bedenken.

Voor mij is denk ik de belangrijkste reden de spirituele waarde ervan, het meest geniet ik van paddo trips en de speciale soms zware soms hele mooie ervaringen ervan.

Heb maar gestemt vooral ter ontspanning, maar vind het eigenlijk wel leuk om allemaal verschillende gevoelens te voelen als je drugs gebruikt... Normaal in het dagelijks leven voel je je 'normaal' maar als je een drugs op hebt voel je je heel anders, een ander persoon etc. Dat vind ik nou juist leuk aan drugs gebruiken, het maakt je 'anders' :P

(spirituele)inzichten in mezelf en de wereld om me heen - het meest.

maar soms ook voor vermaakt bij bv xtc, alcohol ofzo

DreamWeaver zei:
Heel erg simpel;

Omdat het leuk is!

Dat, plus nieuwsgierigheid naar die o zo fascinerende tripwereld en de menselijke geest, en de vorm en mogelijkheden van mijn eigen beperkte geest. Ik vermoed daarnaast dat ik (op dit moment althans) te weinig discipline heb om mijn ontwikkeling op andere manieren voort te zetten; ik wil graag onderzoeken en leren en sommige middelen zorgen wat dat betreft voor een makkelijkere weg (dat kan een illusie zijn, daar ben ik mij van bewust - ik heb nog geen vaste grond gevonden en ga er ook niet vanuit dat dit ooit zal gebeuren).

Ik krijg meer en meer zekerheid over de twijfelachtigheid der dingen. Ik word steeds meer een niet-weter. Waarom zou ik daar eigenlijk naar streven? Toch blijf ik trippen interessant vinden en blijft er een drang bestaan om het weer te proberen. Er schuilt voor mij iets in van onbegrensde mogelijkheden, hoewel, eigenlijk niet letterlijk onbegrensd, maar in ieder geval zijn de grenzen anders dan verwacht en onvoorstelbaar.

Nieuwsgierigheid is bij mij het belangrijkst denk ik.

Ik herken me daar wel erg in, de zin: "Ik krijg meer en meer zekerheid over de twijfelachtigheid der dingen." vind ik erg mooi gezegt, zeker tijdens een trip kun je goed zien dat de wereld niet helemaal is als hij je probeert te doen geloven.

Ik heb vooral ter ontspanning gekozen; maar ontspanning is niet geheel het goede woord. Ik geloof niet in spiritualiteit, dus die tweede is het ook zeker niet, hoewel ik het niet zie als een puur plezier middel; ik haal er toch vaak ook wat leersaams uit en ben met paddo's zelfs van een angststoornis afgekomen.
Toch doe ik het wel hoofdzakelijk omdat ik het heel leuk vind; en kijk ik als ik er wat uit kan halen of ik dat er uit wil halen en haal ik dat er uit.

Omdat God mij op een gegeven moment in mijn leven dat tegen mij zei dat ik drugs moest gebruiken.

Om meerdere kanten van het leven te ontdekken, in plaats van in een klein veilig cirkeltje te blijven rondraaien.

Omdat ik het leuk vindt, omdat ik het lekker vindt, omdat ik dit zie als mijn verzetje (ik drink niet en ga nog maar weinig stappen)

Tja, wat zal ik kiezen...
Sowieso om lang te dansen op feesten, ontsnappen aan de vervelende dingen in mijn leven.
Dan heb je het wel zo geloof ik

Op dit moment zijn dat spirituele redenen. Dat geldt dan vooral voor de psychedelica. Ik heb ook weleens momenten dat ik het puur voor de ontspanning neem, maar da's dan meestal alleen wiet. Vroeger was dat ook wel een pilletje en een lijntje, maar dat doet het toch niet zo voor mij.

Het meeste druggebruik van mezelf is voor de ontspanning (Wiet, alcohol, ..)
De 2de reden is (spirituele)inzichten in mezelf en de wereld om me heen. (Paddos, LSD, ..)

Dus heb maar voor ontspanning gekozen.

Grtz, Argulas

ik zag "omdat ik een zielige junk ben" niet staan dus ik besluit op niks te stemmen dan, simpel omdat de volgende dingen wel gepast zijn :

paddos : om inzichten te krijgen
speed : langer kunnen dansen en feesten ( tot een tijdje terug wel misschien addict)
wiet : verslaving, om vervelende dingen te verdringen
en alle drugs voor de fun en totale ontspanning
ff opletten hier met thc en alcool in mijn bloed want heb de neiging ontzettend slecht te gaan typen
dus bij deze stem ik liever niet..

hahaha je had de optie "ik ben zielig" moeten toevoegen... wahahahaha dan had ik daarop gestemd! adios nog veel succes :stoned:

Omdat het gewoon zo verschrikkelijk leuk is :D

En als ik me verveel tijdens het uitgaan, en dan toch maar wat te maken vd avond :smoke:

De redenen zijn veranderd in de loop van de tijd dat ik drugs gebruik.. Het begon met extreme nieuwsgierigheid wat niet te onderdrukken was, liep een beetje de spuigaten uit. Daarna omdat ik er een tijdje afhankelijk van ben geweest. Dus moeten gebruiken omdat ik anders niet meer kon functioneren. Sinds ik daar vanaf ben gebruik ik het ter ontspanning, op zoek naar avontuur en een extraatje bij gezelligheid. :)

Ik vind het leuk om me zo af en toe anders te voelen bijv bij coke.
Maar ook natuurlijk omdat het ontspannend is :wink:.

met lsd kan ik mijn hersens manipuleren op een breed gebied en dat vind ik gewoon rete intressant. ik kan dan ook gewoon herinneringen voor ogen nemen en dan opeens gaan lachen of gaan huilen. paddo's vind ik ook wel leuk maar lsd vind ik veel intressanter omdat ik met lsd terminste dingen kan onthouden terwijl ik bij paddo's zo bepaalde ideeén zo bent vergeten. wiet ben ik mee gestopt omdat het mij heel erg belemmerd op sociaal gebied en dat vind ik jammer. verder vind ik runnershigh ook zo ongelooflijk lekker. xtc vind ik nogal gevaarlijk voor mij omdat ik dagen daarna zo ongelooflijk agressief ben en dat kan ik slecht gebruiken. coke is nogal verslavend. ritalin vreet ik dagelijks. verder wil ik nog diverse psychidelica uitproberen zoals DMT. ik gebruik het om bepaalde gedachten te begrijpen, me anders te voelen, soms om gewoon beter te slapen, te genieten, even mijn gedachtens ergens anders bij te hebben, verder is gewoon lekker!

om niet gek te worden, om de realiteit te ontsnappen, om vet te genieten van men muziek en lekker hard te flippen, om al men zorgen te vergeten, omdat ik er niet zonder KAN...

en nu misbruik ik alcohol, tegen de drang naar men oude gewoonte

- nieuwe ervaringen opdoen
- verbreden van mijn horizon
- het extra beetje te kunnen genieten van de mooie dingen in het leven
- het mooie/relaxende/rustgevende/oppeppende gevoel

Terug
Bovenaan