Wat hebben mensen met Ritalin?

joey1234

Experimenterende gebruiker
Ik snap het niet. Ik heb het op vast voorschrift van de doktor. Je krijgt er geen trip van of iets hoor, en hoeveel is de straatwaarde ongeveer? voor capsules van 20mg? En waarom denken mensen dat dit drugs is? Of komt het doordat ik adhd heb dat ik geen trip ervan krijg?
 

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Werkt iet anders bij jou. Het is vergelijkbaar met speed. Ja het is zeker een drugs.

Waarom de straatwaarde weten. Vind je het niet fijn werken. Beter verkoop je het niet.

De mensen nemen het om zich fijner, energieker, geiler te voelen. Het geef een boost. Zeker als je meer neemt.
 

joey1234

Experimenterende gebruiker
Petrovic zei:
Werkt iet anders bij jou. Het is vergelijkbaar met speed. Ja het is zeker een drugs.

Waarom de straatwaarde weten. Vind je het niet fijn werken. Beter verkoop je het niet.

De mensen nemen het om zich fijner, energieker, geiler te voelen. Het geef een boost. Zeker als je meer neemt.
Ik werk wel, maar ik ga nu ff geen dingen hier zeggen waardoor ik strafbaar of whatever kan zijn, dus ik zal er nooit een trip of iets van krijgen?
 

Fidge

Bewuste gebruiker
Ritalin is wel zeker een drug, een harddrug zelfs. Als je geen ADHD hebt werkt het vergelijkbaar met speed en dat vinden veel mensen erg lekker :grin: maar trippen ga je er niet van ookal neem je er vijf....
 

joey1234

Experimenterende gebruiker
Fidge zei:
Ritalin is wel zeker een drug, een harddrug zelfs. Als je geen ADHD hebt werkt het vergelijkbaar met speed en dat vinden veel mensen erg lekker :grin: maar trippen ga je er niet van ookal neem je er vijf....
Dus op mij zal het geen effect hebben?
 

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
joey1234 zei:
Fidge zei:
Ritalin is wel zeker een drug, een harddrug zelfs. Als je geen ADHD hebt werkt het vergelijkbaar met speed en dat vinden veel mensen erg lekker :grin: maar trippen ga je er niet van ookal neem je er vijf....
Dus op mij zal het geen effect hebben?
Effect zal het zeker hebben, mits je meer neemt. Maar trippen doe je van psychedelica volgens de harde kern hier.
 

joey1234

Experimenterende gebruiker
Exceptional Insight zei:
joey1234 zei:
Fidge zei:
Ritalin is wel zeker een drug, een harddrug zelfs. Als je geen ADHD hebt werkt het vergelijkbaar met speed en dat vinden veel mensen erg lekker :grin: maar trippen ga je er niet van ookal neem je er vijf....
Dus op mij zal het geen effect hebben?
Effect zal het zeker hebben, mits je meer neemt. Maar trippen doe je van psychedelica volgens de harde kern hier.
Ik weet niet goed hoeveel ik dan zou moeten doseren. Op voorschrift moet ik van de dokter 3 per dag nemen Ritalin mr 20mg dacht ik dat het was kan ook 30 zijn. Heb niet zoveel ervaring met pillen. Tot nu toe alleen wiet.
 

Fidge

Bewuste gebruiker
Je hebt die pillen niet voor niets, ik zou ze gewoon gebruiken zoals je arts dit heeft voor geschreven.
 

joey1234

Experimenterende gebruiker
Fidge zei:
Je hebt die pillen niet voor niets, ik zou ze gewoon gebruiken zoals je arts dit heeft voor geschreven.
Maar dat vraag ik niet. Ik bedoel wat er zou gebeuren als ik er meer neem ik zeg maar wat bv 6. Hoelang zou ik er tussen laten?
 

Fidge

Bewuste gebruiker
joey1234 zei:
Fidge zei:
Je hebt die pillen niet voor niets, ik zou ze gewoon gebruiken zoals je arts dit heeft voor geschreven.
Maar dat vraag ik niet. Ik bedoel wat er zou gebeuren als ik er meer neem ik zeg maar wat bv 6. Hoelang zou ik er tussen laten?

Ik denk dat je het zelfde merkt als toen je voor het eerst Ritalin slikte, toen je het nog niet gewent was zeg maar. Ik zou dan wel je volgende dosis op je normale tijdstip nemen. En maak er geen gewoonte van.
 

joey1234

Experimenterende gebruiker
Fidge zei:
joey1234 zei:
Fidge zei:
Je hebt die pillen niet voor niets, ik zou ze gewoon gebruiken zoals je arts dit heeft voor geschreven.
Maar dat vraag ik niet. Ik bedoel wat er zou gebeuren als ik er meer neem ik zeg maar wat bv 6. Hoelang zou ik er tussen laten?

Ik denk dat je het zelfde merkt als toen je voor het eerst Ritalin slikte, toen je het nog niet gewent was zeg maar. Ik zou dan wel je volgende dosis op je normale tijdstip nemen. En maak er geen gewoonte van.
Is het zo slecht dan?
 

[ERROR]

Experimenterende gebruiker
Heb het ook op recept gekregen, 2 jaar geslikt.
ben er uit eindelijk maar mee gestopt, kan ook wel zonder.
het is rotzooi, maar wel makkelijk te verkopen :wink:
 

joey1234

Experimenterende gebruiker
[ERROR] zei:
Heb het ook op recept gekregen, 2 jaar geslikt.
ben er uit eindelijk maar mee gestopt, kan ook wel zonder.
het is rotzooi, maar wel makkelijk te verkopen :wink:
Ik dacht iets aan 2 euro per pil ofzo, zo een vol potje van 30 mg zijn er 20 geloof ik kost rond te 20 euro dacht ik. Weet het niet zeker want ik trek het terug van de ziekenkas, maar met 2 euro per pil zou je dan 1 euro winst maken als je er van uitgaat dat je een volle voor 20 koopt. In mijn geval maak ik dan 40 euro winst.
 

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Haha, lees de regels eens. Je maakt iedereen wel heel duidelijk dat je gaat dealen. :P
 

joey1234

Experimenterende gebruiker
Petrovic zei:
Haha, lees de regels eens. Je maakt iedereen wel heel duidelijk dat je gaat dealen. :P
Maar ik zei het niet lol... Maar in ieder geval ik heb er nu 3 binnen en merk nog niks echt. Als ik me goed herinner heeft rilatin inwerkingstijd nodig?
 

Fidge

Bewuste gebruiker
joey1234 zei:
Petrovic zei:
Haha, lees de regels eens. Je maakt iedereen wel heel duidelijk dat je gaat dealen. :P
Maar ik zei het niet lol... Maar in ieder geval ik heb er nu 3 binnen en merk nog niks echt. Als ik me goed herinner heeft rilatin inwerkingstijd nodig?

Dealen mag hier echt niet.

Ik denk dat je wel iets zou moeten merken. Iets opgewekter, rustiger, minder gehaast gevoel....
 

joey1234

Experimenterende gebruiker
Ik heb er net 5 van 30 mg genomen(2 gesnoven) en ik moet toegeven ik voel me wel anders, maar het is niet zo sterk dat je alle grip van realiteit hebt verloren. Het is moeilijk om het uit te leggen wat ik voel. Maar als mensen geintreseert zijn wil ik het wel proberen te verwoorden en plaatsen bij 'Trip reports' al is het niet echt een trip drugs.

En daarvoor MDMA heb ik nog kleine uitwerkingen van. Ik knars met me tanden (wat ik normaal nooit doe) en tril heel erg veel.
 

Fidge

Bewuste gebruiker
joey1234 zei:
Ik heb er net 5 van 30 mg genomen(2 gesnoven) en ik moet toegeven ik voel me wel anders, maar het is niet zo sterk dat je alle grip van realiteit hebt verloren. Het is moeilijk om het uit te leggen wat ik voel. Maar als mensen geintreseert zijn wil ik het wel proberen te verwoorden en plaatsen bij 'Trip reports' al is het niet echt een trip drugs.

En daarvoor MDMA heb ik nog kleine uitwerkingen van. Ik knars met me tanden (wat ik normaal nooit doe) en tril heel erg veel.

Je verliest de grip ook niet met ritalin, ook niet met andere opwekkende middelen. Amfetamines en stoffen die er op lijken zoals ritalin hebben geen trip-achtige werking.....
 

joey1234

Experimenterende gebruiker
Fidge zei:
joey1234 zei:
Ik heb er net 5 van 30 mg genomen(2 gesnoven) en ik moet toegeven ik voel me wel anders, maar het is niet zo sterk dat je alle grip van realiteit hebt verloren. Het is moeilijk om het uit te leggen wat ik voel. Maar als mensen geintreseert zijn wil ik het wel proberen te verwoorden en plaatsen bij 'Trip reports' al is het niet echt een trip drugs.

En daarvoor MDMA heb ik nog kleine uitwerkingen van. Ik knars met me tanden (wat ik normaal nooit doe) en tril heel erg veel.

Je verliest de grip ook niet met ritalin, ook niet met andere opwekkende middelen. Amfetamines en stoffen die er op lijken zoals ritalin hebben geen trip-achtige werking.....
nee oke, maar ik heb wel een gevoel dat ik me iets beter voel kwa praten, rustig zijn concentreren, ik gebruikte het meestal met alchol omdat het effect versterkt word daardoor, maar inderdaad. Persoonlijk zou ik ritalin geen drugs willen noemen.

Ik denk dat drugs een ruim begrip is.
 

Fidge

Bewuste gebruiker
joey1234 zei:
nee oke, maar ik heb wel een gevoel dat ik me iets beter voel kwa praten, rustig zijn concentreren, ik gebruikte het meestal met alchol omdat het effect versterkt word daardoor, maar inderdaad. Persoonlijk zou ik ritalin geen drugs willen noemen.

Ik denk dat drugs een ruim begrip is.

En dat is precies wat je kunt verwachten van een opwekkend middel. Je gaat alleen aan dat gevoel wennen in de loop van de tijd.
 

joey1234

Experimenterende gebruiker
Fidge zei:
joey1234 zei:
nee oke, maar ik heb wel een gevoel dat ik me iets beter voel kwa praten, rustig zijn concentreren, ik gebruikte het meestal met alchol omdat het effect versterkt word daardoor, maar inderdaad. Persoonlijk zou ik ritalin geen drugs willen noemen.

Ik denk dat drugs een ruim begrip is.

En dat is precies wat je kunt verwachten van een opwekkend middel. Je gaat alleen aan dat gevoel wennen in de loop van de tijd.
Dankjewel iedereen en vooral jij/u. Ik ben graag geinformeerd voordat ik iets doe of probeer. :)
 

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ook genoeg mensen die krijgen van de arts na speedverslaving weet ik uit me buurt.
Zo krjgen ze hun boost toch nog een beetje zonder teveel bijwerkingen maar of dit goed is lijkt me niet, eerder misbruik toch in zo'n geval.
joey1234 zei:
Fidge zei:
joey1234 zei:
nee oke, maar ik heb wel een gevoel dat ik me iets beter voel kwa praten, rustig zijn concentreren, ik gebruikte het meestal met alchol omdat het effect versterkt word daardoor, maar inderdaad. Persoonlijk zou ik ritalin geen drugs willen noemen.

Ik denk dat drugs een ruim begrip is.

En dat is precies wat je kunt verwachten van een opwekkend middel. Je gaat alleen aan dat gevoel wennen in de loop van de tijd.
Dankjewel iedereen en vooral jij/u. Ik ben graag geinformeerd voordat ik iets doe of probeer. :)

Inderdaad drugs is een erg breed begrip, drugstores? apotheeks met benzos zijn dat drugs of meds of verschilt het waarvoor je het gebruikt? Mja voor mensen met adhd of iets aanverwants zal het vast andersom goed werken. Het is best populair zover ik weet samen met dex wat van de arts voorgeschreven word voor sommige. Je weet zelf uiteindelijk het beste of het goed voor je is denk ik!

Geen idee of je er wat aan hebt maar hier is het.
Groetjes! :wave:
 

Flameon

Badass junkie
Als je ze op doktorsvoorschrijft krijgt dan heb je adhd of add .... dan zal ritalin heel anders voor jou werken dan bij iemand die dat niet heeft. Die word daar nl energierijk van, jij niet.
 

weyoun22

Bewuste gebruiker
joey1234 zei:
Ik snap het niet. Ik heb het op vast voorschrift van de doktor. Je krijgt er geen trip van of iets hoor, en hoeveel is de straatwaarde ongeveer? voor capsules van 20mg? En waarom denken mensen dat dit drugs is? Of komt het doordat ik adhd heb dat ik geen trip ervan krijg?

Volgens mij is de hele TS post een verboden vraag in disguise. :wink:
 

Mr.W

Newbie
Hallo, ik heb hier wel iets zinnigs over te zeggen denk ik.
Een vriend me (met ADD, daar is ook ritalin bij nodig) heeft af en toe pillen over,
ik neem die dan altijd. Ik wordt er helder van, ik kan me goed concentreren op dingen, ik ben verbaal beter in discussies etc...
Ik heb ritalin ook veel gebruikt voor school, als ik veel moest leren nam ik wel eens ritalin, dat hielp bij mij echt.
Maar als ik het vergelijk met wiet, hasj en lachgas, dan komt ritalin onderaan de lijst qua werking. De werking van ritalin merk ik alleen als ik dingen ga doen, ik ga er niet van spacen/trippen ofzo, ik voel me alleen meer geconcentreerd dan anders.

Grz, W
 

Flameon

Badass junkie
Ook jij hebt denk ik ADD of ADHD. Ga met dit verhaal naar een huisarts, wellicht moet jij ook medicatie krijgen hier tegen
 

Flameon

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
Ook jij hebt denk ik ADD of ADHD. Ga met dit verhaal naar een huisarts, wellicht moet jij ook medicatie krijgen hier tegen
Zegt iemand die in de verslavingszorg werkt. Klasse jongen!

Ritalin is inderdaad verslavend, maarja als je het nodig hebt omdat je "ziek" bent is het een goed en noodzakelijk medicijn.
 

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Flameon zei:
Ritalin is inderdaad verslavend, maarja als je het nodig hebt omdat je "ziek" bent is het een goed en noodzakelijk medicijn.
Jezus man! Als hij zich beter kan concentreren met Ritalin op is hij niet gelijk ziek! En noodzakelijk is het al helemaal niet, om over het woord medicijn nog maar te zwijgen.
 

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
Ritalin is inderdaad verslavend, maarja als je het nodig hebt omdat je "ziek" bent is het een goed en noodzakelijk medicijn.
Jezus man! Als hij zich beter kan concentreren met Ritalin op is hij niet gelijk ziek! En noodzakelijk is het al helemaal niet, om over het woord medicijn nog maar te zwijgen.

Nee, maar soms weet je van jezelf niet dat er iets niet helemaal goed gaat in je hoofd. Ritalin kan je de kans geven om dit wel goed te laten gaan. Zo leer je ervan en weet je hoe het wel moet, en hoe het niet moet.
En als iemand zonder adhd denk dat ritalin medicatie is, wordt het helemaal fraai. Adhd zit in je hoofd, en het is in sommige gevallen voor buitenstaanders niet eens te zien. Adhd bestaat dus, ook al zie je het niet bij iedereen. Helaas denken sommige mensen, zonder adhd nota bene, daar toch anders over!

Happen maar :wink:
 

Mr.W

Newbie
Ik heb ritalin laatst een aantal keren geprobeert in combinatie met drank, en dat is supervet!
Ik krijg dan het lekkere nonchalante effect van de alcohol, maar tegelijkertijd ben ik heel helder en kan ik prima functioneren. Ik stond laatst in de Albert Hein, en daar tripte ik hem gewoon op deze combinatie. Het was heel druk in de AH maar al het geluid om me heen leek te vervagen, heel lijp. Daar heb ik echt van genoten.
Dus naar mijn ervaring kun je op ritalin wel trippen als je het combineert met alcohol.

Grz...
 

xtCrack

Newbie
Ritalin heb k vaak op.
meestal prak ik ut met 2 pasjes en dan meerdere van die pilletjes
en dan gwn door je neus hopsakeee!! :rock:
en ik heb geen ADHD dus ik space er em wel van:P
 
Bovenaan