Wat is jouW Hartslag?

Hoeveel gaat jouw hartslag omhoog bij het gebruik van: Speed, cafeine of Ephedra?

• Mijn hartslag blijft precies hetzelfde...

Stemmen: 0 0,0%
  • 0-5 slagen per minuut meer...

Stemmen: 1 25,0%
  • 5-10 slagen per minuut meer...

Stemmen: 0 0,0%
  • 10-20 slagen per minuut meer...

• 20-30 slagen per minuut meer...

• Meer dan 30 slagen per minuut meer!

• Totaal aantal stemmers
    4

BacingsPen

Badass junkie
Het lijk mij wel leuk om een onderzoekje te doen naar de invloed van drugs op je hartslag. Daarom zou ik het leuk vinden als iedereen zijn hartslag op meet in een nuchtere staat. (het liefst midden op de dag.) En dit vervolgens ook meet onder invloed (vlak erna, of een ander moment, maakt niet uit)

Op deze manier komen we erachter van welke drugs je Hartslag waarschijnlijk omhoog gaat, van welke omlaag, van welke drgs je hartslag 'EXTREEM' verhoogt/verlaagt en van welke niet!

Het beste resultaat krijg je als je vaker per dag in nuchtere staat je hartslag opmeet, en (indien mogelijk.) dit ook doet op het moment dat je onder invloed bent.

Ik zal bij mijzelf beginnen!

Ik heb meerdere keren mijn hartslag in nuchter staat gemeten. Het gemiddelde is ongeveer 66 hartslagen per minuut...

Onder invloed van 2 Ephedra's en 3 blikjes Red Bull was mijn hartslag: 89 :openmouth:

Daar schrok ik eerlijk gezegd nogal van. Wist dat mijn hartslag wel verhoogt zou worden. (iets van 75-80 ofzo) MAAR 89?!

Het is dus wel duidelijk dat Ephedra (in combinatie met cafeine in ieder geval.) byzonder slecht voor je is/kan zijn...

Daar ben ik mij dus ook zeker van bewust, en reacties als: Wat ben je dom bezig! mogen best, maar onthoud dat ik dat zelf ook wel weet :wink:

De pol die ik ga maken zal nogal algemeen zijn, omdat ik denk dat er op dit forum meer mensen zijn die koffie drinken en speed gebruiken, dan mensen die ephedra gebruiken. Opmerkingen en aanmerkingen zijn altijd welkom uiteraard :wink: (zou iemand me hier even bij kunnen helpen, weet niet wat ik het beste kan onderzoeken aan de hand van de pol.)
ps, het is belangrijk dat je je hartslag overdag meet als je al een paar uur wakker bent en als het nog licht is buiten. (omdat in het donker je hartslag vaak daalt, en bij het wakker worden is er vaak een tijdelijk stijging als ik het goed heb.)

Ik ben benieuwd!

BacingsPen

Badass junkie
Owja, en gelieve nauwkeurig te vermelden hoeveel je gebruikt hebt, hoe lang geleden en uiteraard ook WAT je gebruikt hebt :wink:

Dankjewel... :)

Qocaïne

Badass junkie
Ik ben een sportman en dus altijd bezig met mijn lichaam.
Tijdens mijn eerste XTC pil schoot mijn hartslag omhoog.

rusthartslag: 57
na gebruik van 1 XTC pil: 88 - 110

Enorm verschil dus!

BacingsPen

Badass junkie
Dat is inderdaad een enorm verschil zeg! :openmouth:

Is het trouwens extra slecht als je hartslag behalve hoger ligt, ook nog eens sterk stijgt en daalt? Dus je hartslag zit bij XTC bijv. voortdurend tussen de 90 en de 120 in maar blijft nooit constant?

BacingsPen

Badass junkie
WAT ZEG JE?

Ik wist niet eens dat dat mogelijk was haha :P

Meende ergens gelezen te hebben dat je bij een hartslag van 60 al een sporthart hebt :openmouth:

Jij duimzuigerd! :P

Qocaïne

Badass junkie
Ik denk dat het super slecht is wanneer jouw hartslag telkens omhoog schiet en weer daalt in een korte periode van tijd (tijdens het trippen bijvoorbeeld).

Dat heb je namelijk ook bij bepaalde sporten. Spelsporten bijvoorbeeld... bij sprintjes schiet je hartslag weer omhoog en daarna weer naar benden.

Zolang je met mate gebruikt.. zal het denk ik niet slecht zijn.

BacingsPen

Badass junkie
Qocaïne zei:
Ik denk dat het super slecht is wanneer jouw hartslag telkens omhoog schiet en weer daalt in een korte periode van tijd (tijdens het trippen bijvoorbeeld).

Dat heb je namelijk ook bij bepaalde sporten. Spelsporten bijvoorbeeld... bij sprintjes schiet je hartslag weer omhoog en daarna weer naar benden.

Zolang je met mate gebruikt.. zal het denk ik niet slecht zijn.

Naja, het lijkt mij logisch dat een NIET constante hartslag hoe dan ook schadelijk voor je is. Of in ieder geval: constant is altijd beter...

Daarom lijkt het mij inderdaad ook dat trippen opzich best schadelijk kan zijn. (zeker met een zwak hard o.i.d.)

Denk eigenlijk dat de schade zeer onderschat wordt... WAAROM? nou, omdat iedereen af gaat op wetenschappelijke bewijzen. En je kunt nog geen 10% van de mogelijke schade van drugs bewijzen denk ik dus ja...

(zoals bij elke drugs is de schade ook erg persoonsafhankelijk.)

Qocaïne

Badass junkie
zou schade persoonsafhankelijk zijn?

Een constante hartslag is altijd beter.. misschien omdat je hartslag op een onnatuurlijke wijze op en neer bounced zou het slecht zijn.

Achja.. :)

BacingsPen

Badass junkie
Qocaïne zei:
zou schade persoonsafhankelijk zijn?

Een constante hartslag is altijd beter.. misschien omdat je hartslag op een onnatuurlijke wijze op en neer bounced zou het slecht zijn.

Achja.. :)

ja toch?

Ik bedoel een constante hartslag lijkt me bijv. voor iemand met hartritme stoornissen belangrijker dan voor iemand die een super groot en gespierd hart heeft?

Of is dat zo gek bedacht?

Qocaïne

Badass junkie
De schade is hetzelfde.. alleen zal iemand met een zwak hart sneller symptonen van beschadeging krijgen dan iemand met een sterk hart.

een verzwakt hart zal meer verzwakken tot misschien een extreem geval zoals hartstilstand.

een sterk hart zal verzwakken, tot in misschien een extreem geval zoals een verzwakt hart krijgen :P

Dacht ik allemaal zo.. klinkt voor mij logisch :wink:

BacingsPen

Badass junkie
mmm, gaat je hart niet sneller achteruit als die al niet top is? En gaat een sterk hard niet VEEL minder snel achteruit?

Of is roken op jonge leeftijd ook net zo slecht als op een oude leeftijd? lijkt mij toch niet logisch juist haha maja :P

Jonirsz

Experimenterende gebruiker
normaal= 87 , snap er niks van :P
speed = 112 :openmouth: , was ik nooit achter gekomen als me deze vraag niet gesteld was, ik vind trouwens dattie in rust best snel gaat ,.. -ahum-

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
Hempy zei:
rusthartslag = 40

pillen hartslag.. rond de 60

euhm rusthartslag 40? dan heb je echt een tiopfit lichaam, mijn rusthartslag is ongeveer 45, en ik train 9-10 keer per week (80% exentsieve duur, 20% intensieve duur)

dus of je sport onwijs veel, of je hebt verkeerd gemeten :)

BacingsPen

Badass junkie
Freak zei:
Hempy zei:
rusthartslag = 40

pillen hartslag.. rond de 60

euhm rusthartslag 40? dan heb je echt een tiopfit lichaam, mijn rusthartslag is ongeveer 45, en ik train 9-10 keer per week (80% exentsieve duur, 20% intensieve duur)

dus of je sport onwijs veel, of je hebt verkeerd gemeten :)

haha meneer freak, volgens mij reageert u alleen als het om alcohol gaat, of om sporten (en alles wat daar mee te maken heeft.)

Niets mis mee, maar wel grappig eigenlijk :)

Enneh, je bent jaloers op hempy he? :P

Hempy

Bewuste gebruiker
Ik heb mijn hartslag opnieuw gemeten

1ste keer : 30 sec - 21 slagen

2de Keer : 1 minuut - 43 slagen

dus euuh, clinisch dood ofzoiets :tongueout:

Veel sport ik niet maar heb een groot hart dus buh mss daaro ofzo, ben heel groot en breed, dus meer euh hart :tongueout:

Ik ben high dus let niet op hoe ik schrijf

:)

BacingsPen

Badass junkie
haha bij deze geloof ik je :) (geloofde al wel dat je een wat latere hartslag zou hebben dan normaal.)

Kom is op msn man! :P

Mac...

Badass junkie
Is wel iets interessants om idd een keer te meten, alhoewel ik zu al zeker weet dat die van mij na gebruik van pep behoorlijk hoog kan komen te liggen.

Ik denk dat het niet uit maakt of je nou een constante of een afwisselende hartslag hebt, je hart pompt gewoon die hoeveelheid bloed die je lichaam nodig acht te hebben. Beter een afwisselende dan een te lage als je meer nodig hebt, of een te hoge als je minder nodig hebt.

Heb trouwens ook nog wel eens vaker dat (na het gebruik van pep) niet zozeer mijn hart heel snel slaat, maar wel echt ontzettend hard.

J0rrit

Badass junkie
Mac... zei:
Is wel iets interessants om idd een keer te meten, alhoewel ik zu al zeker weet dat die van mij na gebruik van pep behoorlijk hoog kan komen te liggen.

Ik denk dat het niet uit maakt of je nou een constante of een afwisselende hartslag hebt, je hart pompt gewoon die hoeveelheid bloed die je lichaam nodig acht te hebben. Beter een afwisselende dan een te lage als je meer nodig hebt, of een te hoge als je minder nodig hebt.

Heb trouwens ook nog wel eens vaker dat (na het gebruik van pep) niet zozeer mijn hart heel snel slaat, maar wel echt ontzettend hard.

jip heb k ook, altijd wel sneller, maar vaak niet eens zo heel veel, maar bij elke slag voel k t wel door me hele lichaam

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
Hempy zei:
Ik heb mijn hartslag opnieuw gemeten

1ste keer : 30 sec - 21 slagen

2de Keer : 1 minuut - 43 slagen

dus euuh, clinisch dood ofzoiets :tongueout:

Veel sport ik niet maar heb een groot hart dus buh mss daaro ofzo, ben heel groot en breed, dus meer euh hart :tongueout:

Ik ben high dus let niet op hoe ik schrijf

:)
Ik ben jaloers! :beer:

A

Anonymous

Gast
Nix ingevult.. Ik let nooit op mijn hartslag, volgens mij gaat die soms zo hard dat ik een hartaanval krijg als ik merk hoeveel per minuut :P

J0rrit

Badass junkie
hoelang houdt je hart het eigenlijk vol om zo vaak te slaan als je vol strak staat ofzo. Want 50 slagen hoger ofzo is best een verschil, en als je vol strak staat haal je dat wel

Jeller

Badass junkie
hartslag 69 jaja dat wilt iets zeggen :wink:

bij xtc weet ik niet en ik ga nu geen pil pakke om het te weten te komen hehe, maar ik heb er vroeger wel eens aan gevoled als ik in mijn bed lag en het voelde niet gezond aan :cry:

Mac...

Badass junkie
Haha nee dat kan ik me voorstellen.
Heb ook wel eens als ik in bed lig dat mijn hart in de regel onregelmatig slaat,. vraag me dan ook altijd af of dit wel helemaal kan kloppen, mja loppr er nu al bijna 24 jaar mee rond, dus zal wel goed zijn :grin:

Vroeger had ik ook wel eens steken in mijn hartsttreek, erg vervelend, maar heb daar gelukkig al een x-aantal jaar geen last meer van gehad.

BillyBilo

Badass junkie
wat ik boeiender vind dan hartslag is bloeddruk, aangezien ik maandag geopereerd ben aan mijn knie, de schroeven eruit, werd mijn bloeddruk gemeten, en die was angstaanjagend laag, namelijk 85, normaal gesproken is het iets van 80 plus je leeftijd ofzoiets, ook bij de narcose ging het dus fout, ik werd verdoofd met een roesje, en later kreeg ik een ruggenprik, terwijl ik al op de operatie tafel lag, voelde ik me vaag worden, ja wel gaaf dacht ik, tot dat ik ineens hardhandig uit mijn fijne slaapje werd gehaald en ik mijn gezicht niet goed meer voelde, de beste man die naast mij zat vroeg dan ook of ik geestveruimende middelen nuttigde zoals hij het zo mooi stelde, hierop antwoorde ik vervolgens, ja ik rook zo af en toe wel eens een joint, niet bewust er van zijn dat ik dit weekend wel de nodige ephedra, speed, wiet en een fles vodka had gebruikt, later werd ik me hier bewust van, en ben wel van plan om iets zorgvuldiger met dit soort zaken om te gaan, want voor hetzelfde geld lig je daar en houdt je hart ineens op met kloppen. toen mijn bloed druk later na de operatie werd gemeten was het ook nog maar 100. maarja, het zal allemaal wel fijn zijn.

Mac...

Badass junkie
Jaja, kun je ook echt wel beter melden als je nog iets gehad hebt van te voren, of nog verstandiger niks gebruiken als je weet dat je onder het mes moet, beetje je eigen schuld dus...

J0rrit

Badass junkie
Mac... zei:
Heb ook wel eens als ik in bed lig dat mijn hart in de regel onregelmatig slaat,. vraag me dan ook altijd af of dit wel helemaal kan kloppen, mja loppr er nu al bijna 24 jaar mee rond, dus zal wel goed zijn :grin:

Vroeger had ik ook wel eens steken in mijn hartsttreek, erg vervelend, maar heb daar gelukkig al een x-aantal jaar geen last meer van gehad.

die steken, kan tog niets goeds beteken ofwel?

Mac...

Badass junkie
DarkScope zei:
Mac... zei:

Nee denk het ook niet, maar dat was in een tijd dat ik nog niet zo lang rookte en denk dat het daaraan lag, alhoewel ik wel ooit eens iemand heb horen zeggen (zo'n zweverig geval) dat roken iig niet goed voor me is. Nja is natuurlijk voor niemand goed, maar ze zei dat het voor mij erg hoge risico's met zich meedroeg, nja merk het wel als ik binnenkort eens omlig :tongueout:

BacingsPen

Badass junkie
Mac... zei:
DarkScope zei:
Mac... zei:

Nee denk het ook niet, maar dat was in een tijd dat ik nog niet zo lang rookte en denk dat het daaraan lag, alhoewel ik wel ooit eens iemand heb horen zeggen (zo'n zweverig geval) dat roken iig niet goed voor me is. Nja is natuurlijk voor niemand goed, maar ze zei dat het voor mij erg hoge risico's met zich meedroeg, nja merk het wel als ik binnenkort eens omlig :tongueout:

hoezo voor jou in het speciaal?

BacingsPen

Badass junkie
oei, dan zit er iets niet goed bij jou?

2 ephedra's vandaag: 80...

valt reuze mee dus, zo veel invloed heeft ephedra dus niet op je hardslag! (kleinde dosis dan dus...)

BacingsPen

Badass junkie
Hartslag met ephedra: 69...

hij wordt steeds lager he! Dit is een aardig normale hartslag!

Ephedra is niet slecht voor m'n hart meer lijkt me zo :grin:

Bovenaan