Wat te doen bij eerste keer speed?

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Ik en een vriend van me gaan binnenkort een keer speed uitproberen. Maar we hebben allebei eigenlijk niet echt een idee wat we onder invloed van Speed zouden kunnen doen. Bij mdma bijvoorbeeld ga ik meestal gewoon ergens buiten zitten en dan vermaak ik me uitstekend :grin: Maar ik had niet echt het idee dat het bij speed ook zo werkt.

Dus hebben jullie ideeën wat jou leuk lijkt om te doen tijdens eerste keer speed? Of is de eerste keer (er van uitgaan dat je goed spul hebt en niet teveel/teweinig pakt) meestal al leuk genoeg dat je niet per se iets hoeft te ondernemen.

Ik dank jullie wel :)

Nathaniel

Wijs gebruiker
Ik denk niet dat je van te voren iets hoeft te bedenken. Als de speed eenmaal door je lichaam raast komt de inspiratie vanzelf. Voor je het weet heb je uren aan één stuk zitten praten over van alles en nog wat, heb je lekker een stukje gewandeld (een stukje wat achteraf 30 kilometer blijkt te zijn) en staat er een levensgrote Venus de Milo van papier maché in de kamer .

Veel plezier :grin:

W.F.L.

Badass junkie
Inderdaad. Gewoon zorgen dat je niet teveel neemt (dat wilt bij de eerste keren nog wel eens gebeuren, dus leg gewoon lijnen en werk ze traag naar binnen met tussenpauzes van enkele minuten) en zorgen dat je lekker ergens kan uitbrakken voor je naar bed gaat de dag daarop. Want eens je stopt, wordt het na een aantal uur nogal onaangenaam maar kun je niet slapen. Ik reken 6-8 uur bij speed. Dus laten we zeggen dat het effect 2-3 goed merkbaar is, afzwakt, nog een 2-tal uur doorwerkt en dan wordt het onaangenaam. Dus wat je doet is blijven doorsnuiven tot je ergens kan uitbrakken (thuis) en dan gelijk naar bed kan gaan.

Nog een belangerijke tip: Sla GEEN maaltijden over! Eet dus goed voor je begint (prop jezelf helemaal vol desnoods, het kan weinig kwaad want speed versnelt je metabolisme toch) en hoe moeilijk het ook is: Eten! Geloof mij, het zal een stuk aangenamer zijn achteraf, zelfs als je het eten door je strot moet wringen. Ik sloeg meestal ook maaltijden over, dan voelde ik me kut achteraf, na een tijd sloeg ik maar 1 maaltijd meer over, dan had ik achteraf geen kater, en nu ik gewoon eet hoef ik niet eens de onaangename kantjes - die vooral veroorzaakt worden door vitaminegebrek, slaaptekort en het slopende effect van adrenaline op je lijf - niet eens meer te ervaren! De meeste mensen die pas beginnen met speed vinden het niet meteen geweldig omdat ze er nog niet echt mee kunnen omgaan, zoals het eten bijvoorbeeld. Denk daaraan! Je kunt een aantal uur na de laatste lijn nog wat biertjes drinken (4 ofzo) dit zal helpen om te relaxen.

Succes ermee, het is een geweldige drug, maar gebruik het fatsoenlijk!

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Tnx voor de reacties :grin: ik zal jullie tips opvolgen en Ik laat nog weten hoe het was!

(meer reacties zijn nog altijd welkom :P)

W.F.L.

Badass junkie
Ja. Zorg dat er muziek en sigaretten voorhanden zijn.

Je krijgt er overigens ook een heel droge bek van (en een kleine piemel, maar dat weet je waarschijnlijk al). Drinken helpt niet echt.. Moet je alleen maar vaker naar de WC. Gewoon zoals normaal doen dus. :)

Ook hebben veel mensen de neiging om kauwgom te nemen tegen het tandenklemmen. Dat deed ik zelf ook altijd en 's ochtends had ik dan altijd pijn aan mijn tanden. Dat werkt niet echt dus. Tegenwoordig doe ik het zonder kauwgom. We live and learn.

Als het binnenste van je mond, tong, lippen in het gedrang komt natuurlijk wel kauwgom gebruiken. Maar bij mij is dat bij speed niet nodig en mijn tanden zijn beter af zonder.

Shizzah

Experimenterende gebruiker
W.F.L. zei:
Ja. Zorg dat er muziek en sigaretten voorhanden zijn.

Je krijgt er overigens ook een heel droge bek van (en een kleine piemel, maar dat weet je waarschijnlijk al). Drinken helpt niet echt.. Moet je alleen maar vaker naar de WC. Gewoon zoals normaal doen dus. :)

Ook hebben veel mensen de neiging om kauwgom te nemen tegen het tandenklemmen. Dat deed ik zelf ook altijd en 's ochtends had ik dan altijd pijn aan mijn tanden. Dat werkt niet echt dus. Tegenwoordig doe ik het zonder kauwgom. We live and learn.

Als het binnenste van je mond, tong, lippen in het gedrang komt natuurlijk wel kauwgom gebruiken. Maar bij mij is dat bij speed niet nodig en mijn tanden zijn beter af zonder.

wat ook nog wel is werkt is muntendrop! die harde! dan heb je genoeg kauwvoer.. :P

ik gebruik ook wel is kauwgom of drop omdat ik anders de nare gewoonte heb me hele wangen van binnen tot bloedens toe kapot te kauwen

Biertje

Bewuste gebruiker
Vrienden, 2/3 pakjes peuken, 2 flessen cola, wiet, een computerspel en muziek... of vrienden, 2/3 pakjes peuken, 2 flessen cola, wiet en een chille plek in de natuur waar je lekker rond kan wandelen, kunt chillen. Vrienden, 2/3 pakjes peuken en een vet feest... ALLES is leuk op de speed.

W.F.L.

Badass junkie
Isolation zei:
Vrienden, 2/3 pakjes peuken, 2 flessen cola, wiet, een computerspel en muziek... of vrienden, 2/3 pakjes peuken, 2 flessen cola, wiet en een chille plek in de natuur waar je lekker rond kan wandelen, kunt chillen. Vrienden, 2/3 pakjes peuken en een vet feest... ALLES is leuk op de speed.

Laat die wiet maar achterwege.. Ben eens serieus doorgeslagen na 2 nachten wakkerblijven een blowtje roken! Vooral iemand die nog geen ervaring heeft.. Weet vast niet waar ie het moet zoeken als hij plots begint te hallucineren. Tenzij je veel blowt natuurlijk.. Ik vind het maar een vage combinatie. Het werkt elkaar tegen en het is niet goed voor je hart. Nog wel eens dronken neergegaan in combinatie met cannabis, toen speed genomen en ik stond gelijk terug op m'n benen maar ik had wel last van hartkloppingen.. In mijn ervaring zorgt de combinatie met alcohol en wiet trouwens voor een verneukte bloeddruk, al zal hij in eerste instantie dalen. Uppers/downers combineren is niet zo'n goed idee vind ik, al is speed & alcohol wel te doen. Maar ik vind het nuchter al vet genoeg dus ik ga het niet verpesten door wiet te roken.

Ieder zijn ding natuurlijk. Ik vind het niks.

Aalpoepert

Badass junkie
Ik wordt altijd creatief, dus als je een creatieve hobby hebt (schilderen, tekenen, muziek maken enzovoorts) zal je ook waarschijnlijk zin krijgen eraan te werken.

En in de laatste uurtjes dat je geen zin meer in iets hebt werkt fappen bij mij altijd uitstekend.

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Aalpoepert zei:
Ik wordt altijd creatief, dus als je een creatieve hobby hebt (schilderen, tekenen, muziek maken enzovoorts) zal je ook waarschijnlijk zin krijgen eraan te werken.

En in de laatste uurtjes dat je geen zin meer in iets hebt werkt fappen bij mij altijd uitstekend.
Fappen..? :confused:
Muziek maken en tekenen zijn dingen die ik beide graag doe dus dat komt wel goed :grin:

waar ik nu dus nog niet helemaal uit ben is wat je het beste kunt doen bij de "coming-down", wanneer de speed begint uit te werken dus. Ik dacht misschien toch een joint roken?

Biertje

Bewuste gebruiker
W.F.L. zei:
Isolation zei:

Laat die wiet maar achterwege.. Ben eens serieus doorgeslagen na 2 nachten wakkerblijven een blowtje roken! Vooral iemand die nog geen ervaring heeft.. Weet vast niet waar ie het moet zoeken als hij plots begint te hallucineren. Tenzij je veel blowt natuurlijk.. Ik vind het maar een vage combinatie. Het werkt elkaar tegen en het is niet goed voor je hart. Nog wel eens dronken neergegaan in combinatie met cannabis, toen speed genomen en ik stond gelijk terug op m'n benen maar ik had wel last van hartkloppingen.. In mijn ervaring zorgt de combinatie met alcohol en wiet trouwens voor een verneukte bloeddruk, al zal hij in eerste instantie dalen. Uppers/downers combineren is niet zo'n goed idee vind ik, al is speed & alcohol wel te doen. Maar ik vind het nuchter al vet genoeg dus ik ga het niet verpesten door wiet te roken.

Ieder zijn ding natuurlijk. Ik vind het niks.

Ghehe, ja ik vind t vooral fijn dat wiet de scherpe randjes van speed er een beetje afslijpt. Daarbij vind ik het heerlijk om momenten van vaagheid af te wisselen met ultieme scherpte om dan vervolgens rond te wandelen met 'n zweverig gevoel in m'n lichaam en dat het dan lijkt alsof mijn voeten gewoon wielen zijn ofzo, ik kan het niet goed uitleggen maar misschien begrijp je wat ik bedoel.

En dat van de bloeddruk zal me niet zoveel interesseren, de keren dat ik het doe ( 1x in de 6 weken ofzo...) zal het toch niet zoveel uit maken. En daarbij is speed alleen al slecht genoeg.

Aalpoepert

Badass junkie
maiskorrel zei:
Fappen..? :confused:
Ik dacht misschien toch een joint roken?

Fappen is met je piemel op en neer gaan, trekken, masturberen, hem door het vuistje halen. Dat maakt dan zo'n geluid "Fap, fap, fap, fap"

En blowen vind ik ook heerlijk bij de pep.

W.F.L.

Badass junkie
maiskorrel zei:
waar ik nu dus nog niet helemaal uit ben is wat je het beste kunt doen bij de "coming-down", wanneer de speed begint uit te werken dus. Ik dacht misschien toch een joint roken?

Zorgen dat je rustig kan uitbrakken, op een bank ofzo. Allesinds niet buiten! Zorgen dat je niet ver van een slaapplaats bent. Biertjes, jointjes. Anders gewoon doorsnuiven tot je in de buurt van een slaapplaats bent. Het zou wel kunnen dat je begint te hallucineren (kleine dingetjes, flitsjes, muziek blijven horen etc.. zoals na MDMA) als de speed begint uit te werken, dan zou ik een joint afraden. Anders kan het wel ja, dan zul je waarschijnlijk makkelijker relaxen. Zelf neem ik er op het einde altijd wat bier bij (na een aantal uur na de laatste lijn). Daarna hang ik nog op de bank en daarna ga ik slapen. Zo zou het wel moeten lukken.

Het is natuurlijk balen als je om 4u 's nachts een lijn neemt, en 's ochtends om 7u buiten op straat staat in de koude. Je zult het waarschijnlijk ook wel kouder krijgen als de speed begint uit te werken. Als je het bij iemand thuis doet en je kan die nacht nog slapen is dat het best, hoe wou je dat doen?

Dopezilla

Badass junkie
Nathaniel zei:
Ik denk niet dat je van te voren iets hoeft te bedenken. Als de speed eenmaal door je lichaam raast komt de inspiratie vanzelf. Voor je het weet heb je uren aan één stuk zitten praten over van alles en nog wat, heb je lekker een stukje gewandeld (een stukje wat achteraf 30 kilometer blijkt te zijn) en staat er een levensgrote Venus de Milo van papier maché in de kamer .

Dat is wat speed met je doet.

Je kan er een groot filosoof van worden, een meesterlijk kunstenaar, en geweldig sleutelaar, en een onverwoestbaar atleet.

Je ziet het wel.

Maar als je met z'n tweeën bent zal je waarschijnlijk vooral veel gaan praten. Heel veel praten. En dan nog wat praten. En roken als je dat doet. Peuk na peuk na peuk.

Olle

maiskorrel

Bewuste gebruiker
W.F.L. zei:
Het is natuurlijk balen als je om 4u 's nachts een lijn neemt, en 's ochtends om 7u buiten op straat staat in de koude. Je zult het waarschijnlijk ook wel kouder krijgen als de speed begint uit te werken. Als je het bij iemand thuis doet en je kan die nacht nog slapen is dat het best, hoe wou je dat doen?
Ik dacht aan rond 17:00 beginnen (wss wel buiten), zodat we eventueel diezelfde nacht nog kunnen slapen. En dan als het afgelopen is gewoon thuis uitbrakken (ouders slapen dan al).

Maar we moeten eigenlijk nog even kijken waar we het beste heen kunnen gaan want om nou zoveel uur buiten te zijn in de kou lijkt me toch niet echt chil. Het liefst zou ik gewoon bij mij thuis muziek willen gaan maken maar ik heb dus totaal geen idee of het heel duidelijk aan me te merken is of ik speed op heb. Just one way to find out... :grin:

W.F.L.

Badass junkie
Speed valt niet echt op, tenzij je absurd veel neemt. Wel zal je bloeddruk stijgen en dat wilt nog wel eens opvallen aan je ogen (groter, misschien grote pupillen, maar dat is meestal na lang doorhalen/alcohol enz). Dat je om 7u 's ochtends klaarwakker bent wil wel eens gaan opvallen. Maar dan nog valt het minder op dan MDMA of andere. Als je rond 17:00 begint ga er dan maar vanuit dat je een lijntje hebt en pas gaat kunnen slapen om 1:00. Ik zou gewoon doorhalen, dat is altijd wel het fijnst. Je kunt gewoon in de kroeg gaan zitten enzo, alles wat je gewoonlijk doet eigenlijk.. Maar zoals al gezegd geweest is, de ingevingen komen vanzelf. Zal vast wel leuk worden, het is niet voor niets mijn lievelingsdrug. :grin:

Dopezilla

Badass junkie
Je zal misschien wat gaan "gloeien" als je binnen zit. Althans, dat heb ik. Pep is als een kacheltje. Voor de rest zal je wat tweaken, een beetje strak uit je ogen kijken en vooral heel snel en heel veel lullen.

Gewoon tegen je ouders zeggen dat je het warm hebt en te veel energy drink op hebt en je zou ermee weg kunnen komen.

Olle

Dopezilla

Badass junkie
Dat is wel waar ja.

Heb ondertussen al vaak genoeg ontzettend paranoïde met m'n ma aan tafel gezeten. Niet de beste invulling van je dag.

Olle

Immo

Badass junkie
Dopezilla zei:
Dat is wel waar ja.

Heb ondertussen al vaak genoeg ontzettend paranoïde met m'n ma aan tafel gezeten. Niet de beste invulling van je dag.

Olle

Moet zeggen dat speed nog wel de fijnste drug is om met je ouders te zijn.

Angramar Temenos

Badass junkie
Immo zei:
Dopezilla zei:
Dat is wel waar ja.

Olle

Moet zeggen dat speed nog wel de fijnste drug is om met je ouders te zijn.

Moet toch zeggen dat ik als ik moest kiezen voor een benzo zou gaan in die situatie, als ik per se iets op moest hebben.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Bij mijn eerste keer speed ben ik uitgegaan. Na het uitgaan hebben we nog een 1 of 2 uur in de sneeuw gedanst en gek gedaan :P Ik was daarna wel blij dat ik naar binnen kon om op te warmen!

knolselderij

Wijs gebruiker
Dopezilla zei:
Dat is wel waar ja.

Olle

of als je nacht hebt overgeslagen en je bent nog para.
Je moet eten terwijl je niks binnen krijgt, en ze praten de hele tijd tegen je terwijl je gewoon met rust gelaten wil worden

W.F.L.

Badass junkie
En dan kijk je op, met de gezichtsuitdrukking van een doorgeslagen gek, en valt het gesprek stil..

Beeeb

Bewuste gebruiker
Nathaniel zei:

Fantastisch! :tearsofjoy: Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Je krijgt inderdaad vanzelf wel inspiratie om iets te gaan doen. Komt goed! Wij hebben ooit eens bij thuiskomst na een feestje 4 uur lang naar een lavalamp zitten kijken, wanneer er weer een klodder zou vallen. "Ja nu gaat-ie echt vallen". De volgende dag bleek die lamp stuk te zijn en er dus never nooit zo'n klodder zou kunnen vallen. :grin:

Belangrijk is inderdaad dat je goed eet. Droog voer is echt niet te hakken. Dus zorg bijvoorbeeld voor van die ontbijtdrankjes met allerlei vezels en vitaminen. Is echt aan te raden. Ik heb ooit eens de fout gemaakt om na een nachtje doorhalen het mini-stroopwafeltje dat in het cafeetje bij de thee werd geserveerd op te eten. :grin:

Als je rustig aan doet kan je je moeder echt welonder ogen komen, maar rielekst is het natuurlijk niet. Zorg dus dat je de dag(en) erna geen vervelende (familie-)verlpichtingen hebt. Dan kan je ook zo lang wakker blijven als nodig is. Anders lig je maar te stressen in je bed dat je moet slapen maar niet kan. Als je geen verplichtingen hebt, kan je gewoon lekker wakker blijven tot je in stort en kan slapen.

Beeeb

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Het lijkt me sowieso verstandig om de 1ste keer speed te doen met iemand die weet hoe het is. Gewoon bij elkaar gaan slapen. beetje chillen, naar de kroeg whatever. the world is yours :wink:

bit

Experimenterende gebruiker
Nathaniel zei:
Voor je het weet heb je uren aan één stuk zitten praten over van alles en nog wat, heb je lekker een stukje gewandeld (een stukje wat achteraf 30 kilometer blijkt te zijn)
Haha, dat herken ik direct. De eerste keer dat ik speed gebruikte zo'n 12 jaar geleden ben ik 's avond's met 2 vrienden een stukje gaan lopen. Opeens vroegen we ons af waarom het alweer licht werd...

Verder, wat hierboven al gezegd is, blowen en speed = geen goed idee. XTC en speed ging voor mij wel, maar ik gebruikte alleen af en toe een heel klein beetje speed als oppepper. Het is raadzaam om met iedere combinatie die je bedenkt sowieso voorzichtig te zijn, en, mocht je het willen proberen, met heel weinig te beginnen en dit pas te doen als je beide 'producten' al vaker hebt gebruikt.

Bovenaan