Wat vind jij een "Junkie"?

Angramar Temenos

Badass junkie
Zoals gezegd, wat vind jij een "junkie"? Veel mensen zouden zeggen "iemand die aan de drugs is", maar de boel vind ik toch meer genuanceerder. Mijn definities van een (Hoeven niet allemaal te kloppen, meer algemeen junkiegedrag) Junkie:




  • *Heeft een serieuze verslaving

    *Licht op, steelt of rooft regelmatig geld als hij/zij niet aan hun drug komen kunnen

    *Normen en waarden verdwijnen als hij/zij geen drug kunnen krijgen.

    *Buitensporig gedrag dat mogelijk vriendschappen aantast om aan drugs te komen

    *Weigert dat hij/zij een probleem heeft

    *Stelt drugs als eerste prioriteit voor bezigheden als werk, gezin etc.





Wat vinden jullie een "junkie"? Note that ik niemand wil beledigen of te schande maken, we zitten allemaal op DF om ervaringen uit te wisselen en niet beoordeeld te worden.
 

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Als drugs je leven beheerst en al het andere niet meer boeit. Been there, niet aan te raden. :openmouth:
 

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik vind niemand een "junkie". Junk betekent vrij vertaald afval en ik noem iemand die onder bepaalde omstandigheden afhankelijk is geworden van een of ander middel, niet graag zo....
 

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos versta ik onder een junk, hij zegt dat hij alleen maar hard drugs zoals tripmiddelen gebruikt om zijn leven te verbeteren. nou als dat geen junk is!!!!! :mrgreen: :beer:
 

TrippyShit

Badass junkie
Idd wanneer drugs voor alles komt. Alles voel die kick of het gevoel doen. Zelfs vrienden en familie bedriegen, bestelen desnoods geweld gebruiken en zelfs laten vallen als het erop aankomt. Als de persoon het nodig heeft om 'normaal' te kunnen functioneren. Verslaving is niet persee junkie gedrag. Zijn genoeg mensen die er normaal hun dagelijkse leven mee doorkomen. Zelfs met heroine. Merkte bij mezelf dat ik ook gierig werd. Met wiet bijvoorbeeld. Ik zei dat ik niks meer had zodat ik als k thuis kwam en mn ouders sliepen in mijn 1tje nog een jointje kon roken. Dat deed k liever dan met mijn vrienden. Gelukkig zijn we met zn alleen flink geminderd. Want we waren/werden wel wietjunkies. Wietverslaving is hardnekkiger dan mensen denken. Maarja verschilt ook weer per persoon. Veel kunnen er wel mee omgaan. Ik heb mn school verneukt en uiteindelijk iets van 2jaar van mn leven. Maarja ik merk dat ik heel er beetje te diep in doorga en offtopic ga sorry :P Mijn punten zijn gezegd..
 

Angramar Temenos

Badass junkie
Welhallodaar zei:
Angramar Temenos versta ik onder een junk, hij zegt dat hij alleen maar hard drugs zoals tripmiddelen gebruikt om zijn leven te verbeteren. nou als dat geen junk is!!!!! :mrgreen: :beer:

Ik gebruik misch 1-2 keer per maand, en het beheerst mn leven totaal niet. Als iemand me zou zeggen dat ik nooit meer in mn leven drugs kon gebruiken, zou ik het beetje jammer vinden maar niet flippen of zo.. Alleen de paddo's zou ik echt serieus missen :hearteyes: . En ik gebruik niks behalve tripmiddelen, nou ja.. wiet. maar daar ben ik mee aan het afbouwen.
 

Flameon

Badass junkie
Verwaarloosd uiterlijk, vermagerd, veelal dakloos / geen vast woonadres, liegen en stelen (ook van bekenden), schulden maar vooral als drugs belangrijker is dan alles om je heen!
 

Atropa

Bewuste gebruiker
De gebruiker die z'n persoonlijke controle agentschap geheel kwijt is en een middel verkiest boven seks, eten, drinken en slaap.
 

Northawke

Wijs gebruiker
Marla Singer zei:
Ik vind niemand een "junkie". Junk betekent vrij vertaald afval en ik noem iemand die onder bepaalde omstandigheden afhankelijk is geworden van een of ander middel, niet graag zo....

Heb eigenlijk hetzelfde. Ik zal ter verduidelijking voor een ander het woord wel 'ns gebruiken, maar niet uit mezelf. Ik ken mensen die door anderen als junkie bestempeld worden en dat label kan ik ze gewoon niet geven.
 

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
junk zit bij mij ook in mn vuilnisbak ... :) ( en ik woon in een rustig deurpje, dus dat gaat tegenwoordig niet meer letterlijk op als je het over menselijke junks hebt :wink: )

Al heb ik in voorgaande tijden wel heel wat mensen gekend die gewoon door iedereen junk genoemd zouden worden. zo gigantisch verloederd, gemeen en sneaky zijn die mensen (geworden) van hun dopeverslaving. Nodeloos te zeggen dat de meesten van hen of aan de opiaten of aan abse coke verslaafd waren. Op de 1 of andere manier zijn die mensen te ver heen om ' gewoon zwaar verslaafd' genoemd te worden. Dat zou een gigantisch understatement zijn.

Maar hoe verloederd ook, het blijven mensen, met elk hun eigen verhaal en elk hun eigen demonen. Ze hebben gewoon minder geluk/hulp/gezond verstand gekregen dan veel anderen...

Sinds ik dat kon begrijpen ( dus nadat ik met heel veel van hen heel veel heb gepraat) kon k niemand van hen nog junk noemen, hoezeer ik hun levensstijl ook veracht natuurlijk :)

:wave:
 

Flameon

Badass junkie
ArieKanariE zei:
Maar hoe verloederd ook, het blijven mensen, met elk hun eigen verhaal

Inderdaad, ik denk dat het belangrijk is om dat voor ogen te houden.
Niemand gaat zomaar zo zwaar aan de drugs. Er is altijd wel een rede omdat iemand zoveel gaat gebruiken, en waardoor het de foute kant op is geslagen.
Bij ons zie je vaak relatie en werk problemen die de aanleiding zijn voor gebruik, en op een begeven moment loopt de emmer over
 

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
psychopsychedelic zei:
ArieKanariE zei:
. Ze hebben gewoon minder geluk/hulp/gezond verstand gekregen dan veel anderen..

beetje kort door de bocht vindje ook niet?
geluk bepaal je zelf, hulp ook, gezond verstand bestaat niet,,

Geluk bepaal je echt niet altijd zelf hoor.. Er waren in mijn leven tijden dat ik eigenlijk alles had wat ik wilde, maar ik was diep ongelukkig. Reden? Trauma's uit m'n jeugd en een psychische stoornis. Hulp.. Sja, moet je maar net de hulp krijgen die je echt nodig hebt. Instanties zoals het Riagg maken het er voor de meeste personen niet beter op. En qua hulp uit je omgeving, dan moet je die mensen dus wel hebben. Dus ook hulp bepaal je niet altijd zelf.. En gezond verstand bestaat wel degelijk. Sommige mensen kunnen nu eenmaal rationeler nadenken dan anderen.
 

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
[SF] Safiertje zei:
psychopsychedelic zei:
ArieKanariE zei:
. Ze hebben gewoon minder geluk/hulp/gezond verstand gekregen dan veel anderen..

beetje kort door de bocht vindje ook niet?
geluk bepaal je zelf, hulp ook, gezond verstand bestaat niet,,

Geluk bepaal je echt niet altijd zelf hoor.. Er waren in mijn leven tijden dat ik eigenlijk alles had wat ik wilde, maar ik was diep ongelukkig. Reden? Trauma's uit m'n jeugd en een psychische stoornis. Hulp.. Sja, moet je maar net de hulp krijgen die je echt nodig hebt. Instanties zoals het Riagg maken het er voor de meeste personen niet beter op. En qua hulp uit je omgeving, dan moet je die mensen dus wel hebben. Dus ook hulp bepaal je niet altijd zelf.. En gezond verstand bestaat wel degelijk. Sommige mensen kunnen nu eenmaal rationeler nadenken dan anderen.

waar :smoke:
*met een ''maar''* :tearsofjoy:

niemand heeft een gezond verstand,, mischien de een wat meer dan de ander in ''n opzicht'' maar dan heeft die persoon weer ergens anders zn afwijking of wat dan ook,.. gelukkig heeft er niemand een gezond verstand :) zeker als je de enige zou zijn zou je dood ongelukkig worden :wink:
 

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
OT
ik vind iemand een junkie als je er niet normaal mee kunt communiceren, als het niet meer kan funcioneren (werk, school, hobby's familie, vrienden) << als je die dingen loslaat voor drugs ben je een junk,, alles laten stikken voor dope!! dan zou de dope jou laten stikken :wink:
 

nicolai

Wijs gebruiker
iemand die verslaafd is aan drugs is een drugsverslaafde en geen junk...junk betekent namelijk afval, en iemand die aan drugs verslaafd is, is niet per definitie het afval van de mensheid.
 

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik snap die redenatie wel, maar volgens de van dale betekent het toch gewoon dit:

junk [dzjungk], jun·kie [dzjungkie] de; m,v -s verslaafde aan harddrugs
 

nicolai

Wijs gebruiker
[SF] Safiertje zei:
Ik snap die redenatie wel, maar volgens de van dale betekent het toch gewoon dit:

junk [dzjungk], jun·kie [dzjungkie] de; m,v -s verslaafde aan harddrugs
hmmm, dat wist ik niet...toch zal ik niet gauw junkie zeggen als ik een drugsverslaafde bedoel. vindt dat erg vernederend, omdat junkie, net als nikker en poepslaaf, gewoon een keihard scheldwoord is.
 

caatje

Badass junkie
Marla Singer zei:
Ik vind niemand een "junkie". Junk betekent vrij vertaald afval.

Oke dan zeg ik wat versta je onder (drug)verslaafde?

Mensen die alles doen om aan hun dope te geraken. Die bijvoorbeeld hun familie en vrienden bestelen om aan het goedje te kunnen komen.
 

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
mijn buurman komt bij mij om middernacht nog aanbellen voor een biertje, ook al brand er geen licht meer en ligt iedereen dus overduidelijk op bed ... ben je dan een junk ? Het is geen harddrugs zgn ... maar anderen hebben er toch last van :) maar ik mag mn buurman, dus no problem.. tis een goede man die niet kan slapen door de pijn van de maagkanker .. geen junk dus, iemand die last heeft .. last die ik soms kan verlichten, ook al is het alleen maar op de korte termijn :) ... stel dat diezelfde man midden in de nacht om heroine zou komen vragen ... wedden dat hij dan opeens wel als junk wordt beschouwd ... zelfs door mij :tongueout:

het woord junk betekent afval .. maar de betekenis die wij er als mensheid aan geven is zo enorm veranderlijk, ieder mens heeft een eigen beeld van wat junk is ... bij de ene is het een vuilnisemmer met troep en bij de ander is het een sjofele man met een pijp in zijn mond bij een brandende vuilnisemmer met troep .... troep is dus wel een bindende factor :beer:

ik ken mensen die na het roken van een joint gaan hallucineren, kwijlen en spastisch gaan doen ... die zijn dan ook geen junks ? of wel ? Dat zijn geen junks, dat zijn mensen met een probleempje ... junk zit in je vuilnisbak ... en helaas dat ik het moet zeggen .. heel .. heel soms ... heeel erg soms zijn er mensen die zo intens gemeen en bedrieglijk kunnen zijn dat je hen bijna ook junk zou kunnen noemen ... bijna :wink: gewoon omdat ze net niet in die vuilnisbak passen :wink: en omdat ze er niet in passen zie je des te duidelijker dat ze nog steeds mens zijn, hoe verloederd ook :)

je kunt ze dan gelukkig wel gewoon ranzig noemen .. of hufters .. geef het varken een naam tenslotte ... maar junk .. junk zit hier gewoons eens per week in mn eten en elke dag weer in mn pedaalemmer :)

:wave:
 

nicolai

Wijs gebruiker
caatje zei:
Marla Singer zei:
Ik vind niemand een "junkie". Junk betekent vrij vertaald afval.

Oke dan zeg ik wat versta je onder (drug)verslaafde?

Mensen die alles doen om aan hun dope te geraken. Die bijvoorbeeld hun familie en vrienden bestelen om aan het goedje te kunnen komen.
iemand die op welke manier dan ook behoefte heeft aan drugs is een drugsverslaafde...maar dat kunnen de meeste mensen makkelijk wegdrukken. maar die drang is er op een bepaalde manier altijd als je eenmaal met drugs bezig bent.....
 

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Een "junkie" is mijn ogen iemand die drugs voor alles voor laat gaan, Dus familie,vrienden, zijn principes etc. Maar als iemand zich bewust is van zijn verslaving en er iets aan probeerd te doen vind ik diegene al geen junkie meer.

(vind Junkie echt een kutwoord trouwens)
 

Blizy

Experimenterende gebruiker
mensen die inene geirig om hun shit worden vind ik beginnend junky.
en dan bedoel ik gierig tegen de mensen van wie ze t zelf ook altijd krijgen
(als je gierig doet tegen de mensen die zelf ook nooit hebben vind ik t iets anders)
 

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dus als je gierig bent word je een junkie, ken ook genoeg mensen die vrijgevig zijn maar toch echt wel junk verschijnselen hebben.
 

azgaza

Badass junkie
Junk doet me denken aan mensen die door hun gebruik voor geen meter functioneren en waar hun persoonlijkheid sterk veranderd is door de mate van verslaving.
 

Pryda

Newbie
OMG ik ben een JUNKIE.. :openmouth: nee niwaar hoor =)

Spuiten, en dan bedoel ik met de naald voor de dubbelzinnigen hier onder ons :tearsofjoy:
da vind ik toch al redelijk ver.
 

cronos

Wijs gebruiker
een alcoholverslaafde is een alcoholieker,een drugverslaafde is een junkie (ik weet het niet zeker hoor,maar ik dat is mijn eerste gedachte :rolleyes: ) :wave:
 

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Ik vind je pas een junk als je elke dag wel drugs gebruikt, dan heb ik het natuurlijk niet over blowen ofzo maar echt harddrugs.

Opzich hoef het niet elke dag natuurlijk maar als je er echt voor gaat stelen, het je leven gaat overnemen ben je gewoon een junk.


Hoe raak je eigenlijk verslaafd kan iemand mij dat uitleggen?
Bijvoorbeeld je neem 1 keer per 2 maanden harddrugs ofzo kan het dan ook zijn dat je verslaafd raakt op een gegeven moment.
Of elke week 2 tot 4 keer blowen wat ik doe maar dat is dan maar een halve of hele en in de weekend soms meer. Dan ben je niet verslaafd lijk mij?
 

Debris

Bewuste gebruiker
Rotterdam-gabber zei:
Hoe raak je eigenlijk verslaafd kan iemand mij dat uitleggen?
Bijvoorbeeld je neem 1 keer per 2 maanden harddrugs ofzo kan het dan ook zijn dat je verslaafd raakt op een gegeven moment.
Of elke week 2 tot 4 keer blowen wat ik doe maar dat is dan maar een halve of hele en in de weekend soms meer. Dan ben je niet verslaafd lijk mij?
Een keer pakken, na 2 maanden nog eens, na 2 weken nog eens, na 1 week nog eens, na 5 dagen nog eens, na 3 dagen nog eens, volgende dag nog eens.
En je raakt verslaafd.

't Is erg verslavend en verleidelijk hoor.
 
Bovenaan