We drinken minder bier

Kordie

DF-koning

Herken je bij jezelf dat je minder bier bent gaan drinken? Door bv de prijsstijging door hogere accijnzen

Kordie

DF-koning
Ik ben zelf meer wijn en cocktails gaan drinken, maar ik had niet verwacht dat de brouwers dat zelfs op zou vallen

Gezien de alcohol accijnzen verhoogd zijn zul je toch nog je bijdrage leveren :wink:

Ik merk er niet zoveel van.
Maar het ligt er natuurlijk aan hoeveel je drinkt en wat. Ik hoor wel om me heen dat de prijzen in de kroeg behoorlijk omhoog zijn gegaan.

@Ei-Salade onze bierdrinker in hart en nieren; merk jij er wat van?

DJpep

Bewuste gebruiker
Ik ben door de accijnzen niet minder. Ik drink amper pilsner. Drink het liefst speciaalbier en liefst dan barrel aged bieren.heb geen probleem er mee om iets extra er voor moeten betalen.

BrieMetDeBril

Badass junkie
@Ei-Salade onze bierdrinker in hart en nieren; merk jij er wat van?
Ja tis in de kroeg ook bij het grensgebied duurder geworden.
Ik was laatst n biertje in het Café drinken en dat waren voor hier stadse prijzen.

En statiegeld is ook een reden dat ik minder bier drink.
Altijd rekenen in de winkel met statiegeld is een gedoe, voor meeste mensen niet relevant denk ik. Helaas wel voor mij aangezien ik strak week budget heb en als je dan geen rekening ermee houd is dat vervelend.
Ik haal vooral sterk spul in Duitsland aangezien ik langs de grens woon.
Soms met iemand mee rijden als dat kan neem ik ook kratten bier, koolzuurhoudend water, sap en soms frisdrank mee.

Het heeft wel mijn keuze beïnvloed met welk bier ik drink. Haal liever dus 2 sterke biertjes dan een sixpack pilsener.
En drink dus ook vaker wijn.

Laatst bewerkt:

Casrus

DF-koning
Prima. Alcohol is zo slecht voor je. Ik sta versteld van de helderheid van mijn denken sinds ik er mee opgehouden ben.

Ik mis het wel voor, vooral de complexe smaken. Maarja een mens moet keuzes maken en daar hoort drinken voor mij niet meer bij.

Alcohol met complexe smaken is zo duur dat dronkenschap of hersenschade onrealistisch wordt.

In Frankrijk nog een medium fles gele Chartreuse gekocht en een baby flesje groene. Hebben ze dat überhaupt in Nederland?

Van alcohol drink je al gauw te veel en dan wordt het eerder vervelender dan leuker.

Maar tijdens mijn vakantie drie soorten Belgisch bier gedronken. Leuk zeg!

_shikantaza

Badass junkie
Alcohol met complexe smaken is zo duur dat dronkenschap of hersenschade onrealistisch wordt.

In Frankrijk nog een medium fles gele Chartreuse gekocht en een baby flesje groene. Hebben ze dat überhaupt in Nederland?

Van alcohol drink je al gauw te veel en dan wordt het eerder vervelender dan leuker.

Maar tijdens mijn vakantie drie soorten Belgisch bier gedronken. Leuk zeg!
Je kunt het zo gek maken als je wil… Ik heb niet heel lang geleden al m’n drank weggegooid. Alleen de mooiere flessen heb ik weggegeven. Een fles of 30 is de glasbak in gegaan.

Neusje

Bewuste gebruiker

Herken je bij jezelf dat je minder bier bent gaan drinken? Door bv de prijsstijging door hogere accijnzen
Ik ben inderdaad minder bier gaan drinken, maar wel meer wijn. Dus dat heeft bij mij verder niks met de accijnsverhoging te maken.

Casrus

DF-koning
Gister aan de bar een biertje gekregen en ook één weggegeven.

De rest was een dubbele Four Roses een Busnel Calvados (de onze was lekkerder al kwam deze uit dezelfde streek de; Pays d'Auge) en tot slot een Cointreau, een drank die ik niet zo geweldig vind smaken (Sinas met alcohol), maar die de lievelingsdrank was van mijn overleden Geliefde.

Manu76

Badass junkie
Ik denk dat de lol er een beetje vanaf is, nu je niet meer mag rijden na een aantal biertjes.
Maar als je met wat vrienden samenkomt en de BBQ gaat aan, muziekje en mooie vrouwen erbij en je kunt even ergens gaan liggen als het moet.. Nou, dan mag je voor mij best wel wat bier koud zetten, mocht ik in de toekomst weer eens alcohol aanraken.

Voor mij voorlopig niet, vooral de stress in de dagen erna kon ik eigenlijk niet meer aan.

Deadwing

Wijs gebruiker

Ik ben nooit echt een fanatieke drinker geweest. Wel een periode gehad van toen ik pakweg twintig tot vijfentwintig jaar oud was waarin ik vaak uitging en dus vrij veel bier dronk. Nu kunnen er soms een of zelfs twee maanden voorbij gaan zonder dat ik een druppel drink. Ben ook meer een sociale drinker.

En natuurlijk heeft de prijsstijging veel invloed op het nog minder drinken. De lol is er voor mij wel vanaf eigenlijk. Twee weken geleden was ik alleen voor een optreden in 013. Raakte in gesprek met leuke mensen en begon met een biertje van €3,60.. Ik had het zo naar mijn zin dat ik zes of zeven glazen bier heb gedronken. En dan was ik nog maar alleen en ik heb geen rondje gegeven. Minstens zes bier van €3,60 voor een glas dus doe maar the Math..

Ga volgende week zaterdag naar een ander optreden met twee vrienden en dat zal een duur avondje worden.

MetalGuy

Badass junkie
Ze vroeg me gistermiddag nog waar ik was... ik zei: "op 't werk..."

Ze weet alleen niet dat "café op 't werk" reeds is geopend.

AFCA21

Experimenterende gebruiker
Merk duidelijk dat het duurder is geworden maar die paar biertjes in de week zijn in de supermarkt nog wel te betalen. Ben laatst naar een hardstyle feest geweest in de AFAS live en vond de bierprijs daar wel aan de flinke kant, €5,90 voor een 0,35 cl Heineken tapbiertje en dat was het goedkoopste drankje, damn. Wel leuke avond gehad evengoed 👌

annihilation

Badass junkie
Maar niet van een cent :wink:
Halve liter zul je wel hard richting de tien euro gaan in de kroeg.

Vroeger veel gedronken.
Als we vrij weekend hadden.
Vaak een Irish pub in en daar kreeg je pullen waarvan je borsthaar ging krullen
Daar ben ik dan toch te gierig voor. 😆

Bovenaan