welk effect haze?

darkbull

Bewuste gebruiker
gister een hasj jointje gerookt (ik rook eigenlijk alleen maar hasj, van wiet krijg ik heel enge gedachten).

en ik vind het heerlijk ontspannend!
doe het niet veel, 1x in de 2 weken, soms 3....
en ik volg dan een bepaald patroon, lachkick, vreetkick (deze keer trouwens niet) en heel diepzinnige gedachten, ik begrijp opeens alles en krijg geweldige inzichten.

mdma mag ik ook graag doen maar dan ben ik zo brak de week erna... die prijs is me eigenlijk te hoog en met een hasj jointje bereik ik hetzelfde en voel me super de dag erna.

nu wil ik wel es een hazejointje proberen, wat voor effect kan ik verwachten?
soortgelijk? of moet ik mijn hasjervaring niet gaan verpesten door iets anders te roken?
heb begrepen dat het nogal heavy is.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Wiet geeft een grotere bodyload en zorgt ervoor dat je meer stoned bent tegenover meer high bij hasj. Ik denk dat je bij de keuze voor een wiet even moet kijken naar het volgende: Je hebt twee subgroepen wiet, Indica's en Sativa's. Sativa's zorgen voor een meer high effect en indica's voor een meer low effect. Als je dus stoned wil worden kun je beter voor een Indica kiezen en als je high wilt worden voor een Sativa.

Het tweede wat van belang is is het CBD gehalte. Wietplanten bevatten de werkzame stof THC en de stof CBD. CBD heft een aantal van de nadelen van THC op. Van veel CBD krijg je minder snel paranoïde gedachten en je wordt er rustiger van, maar ook minder high en meer zwaar stoned.

Als je dus enge gedachten krijgt van wiet heb je waarschijnlijk een Sativa plant gerookt met weinig CBD. Ik ben zelf ook nogal gevoelig voor para gedachten en onrust, dus ik rook zelf eigenlijk ook altijd hasj. Hasj bevat veel meer CBD en zorgt er dus voor dat je rustiger blijft.

Nadeel kan wel zijn dat als je wiet gaat roken met veel CBD dat je veel stoneder en rustiger wordt terwijl je misschien wel high wilt worden. Als je dus een keer wiet wilt roken waar je niet te onrustige gedachten van krijgt kun je kiezen voor Indica's met een hoog CBD gehalte, bijvoorbeeld:

White widow
K2
Super Skunk
Master Kush
Northern Lights
Shiva
en een aantal haze soorten (misschien ook wel allemaal, weet ik niet)

Proberen kan altijd toch? gewoon rustig roken en kijken wat het effect is...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je al een aantal negatieve ervaringen hebt gehad met wiet ('gewone'' white widow of powerplant ofzo??) dan raad ik het niet aan om een haze te proberen.

Zoals smartie al zegt zorgt een THC rijk en CBD arm soortje (zoals Amnesia, super silver haze enz.) sneller voor paranoïde gedachtes of ontsluierd het sneller psychose achtige gedragingen.

Als je het wilt proberen vooral het laatste van smartie in acht nemen.
SmartieAndMe zei:
Proberen kan altijd toch? gewoon rustig roken en kijken wat het effect is...

Dus 2 á 3 hijsjes nemen, en een kwartier wachten.
Niet na 5 minuten denken dat je misschien niets voelt, ik vind vooral sativa soortjes een langere inwerk tijd heeft dan hasj of ''gewone'' wiet.

SmartieAndMe zei:
Je hebt twee subgroepen wiet, Indica's en Sativa's.
Even for the record, er zijn er meerdere hoor :wink:
Dat zijn enkel de voornaamste die wij telen om te roken.
De laatste tijd komt daar ook steeds meer Ruderalis (Oosters landklimaat soortje met weinig werkzame stoffen maar bloei onafhankelijk van lichturen) aan te pas via kruisingen.
Ook heb je nog de vezelhennep.
Niet echt relevant natuurlijk, maar je hoort iedereen altijd van er zijn twee soorten, terwijl dat er stiekem veel meer zijn!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
De laatste tijd komt daar ook steeds meer Ruderalis (Oosters landklimaat soortje met weinig werkzame stoffen maar bloei onafhankelijk van lichturen) aan te pas via kruisingen. Ook heb je nog de vezelhennep. Niet echt relevant natuurlijk, maar je hoort iedereen altijd van er zijn twee soorten, terwijl dat er stiekem veel meer zijn!

Absoluut, ben meer dan bekend met de soorten als die hard Stoner :wink: leek me alleen hier niet van belang om het duidelijk te houden!

Maar inderdaad, er zijnr meer!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
De Ruderalis/indica strains bevatten over het algemeen aanzienlijk meer cbd, dus dat zou opzich wel een goed advies zijn wil je een niet al te opgefokte stonedheid.

Helaas zijn er heel weinig shops die ''autoflowerwiet'' verkopen dus er aan zien te geraken zal ook niet makkelijk zijn..

Bovenaan